Ходене по мъките... или накратко - правим ремонт.

  • 3 007
  • 25
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3 251
Ей, сега се вбесих и затова реших да пусна тази тема /обобщителна/ , която да бъде в помощ на всички които са нашия хал.
Накратко: Поръчахме корк, казаха след 15-ти, днес се обаждат, че е пристигнал - да си го вземем, обаче...не е модела който сме капарирали и харесали, защото имали нов мениджър и бла, бла - оправдания. Та и по-евтин с 2 лв. бил, утре да си го вземем. Бях категорична, че съм си избрала модел и вид и държа да е той. Отговор: Ами ще видим утре като се срещнем, но се надявам да го вземете.
Няма да го взема- защото знам какво са доставили/бяха 3 вида мостри/, но не знам къде другаде има коркова къща или поне щанд, ако откажат да ми доставят избраният от нас .
Та искам да попитам: къде другаде в Бургас можем да намерим корк и да поръчаме ? Така и така ще обикаляме...Видях в Бриколаж- но не е клик-система и е без керамично покритие, а аз търся точно такъв.
Ако някой знае друга коркова къща - нека пише.

И изобщо, нека темата бъде в помощ на търсещите алтернативни решения на дилеми, свързани с ремонтите на домовете ни.

Последна редакция: пт, 15 юни 2007, 16:10 от Сапфира

# 1
  • София
  • Мнения: 18 679
Ха, колко познато. При нас такъв беше случаят с первазите, само дето ние вече ги бяхме платили Twisted Evil
Бизнес, ама по български Close

# 2
  • Мнения: 2 591
аз пък едни щори чакам - избирах, избирах, чаках, чаках - моя цвят го няма, сега друг поръчах  #Cussing out но първата комбинация пасваше най-добре на стаята  #Cussing out

# 3
  • Мнения: 1 299
Оооооооооо, аз чаках едно шкафче от Арон 2 месеца... Бях забравила за него когато ми се обадиха, че пристигнало от Полша  Laughing
Аз тогава звънях, звънях и се отказах ( теглих майна на парите, писна ми) и след месец и нещо - "шкафчето ви дойде"  Shocked какво шкафче бе  Shocked После се сетих.... Joy

# 4
  • Мнения: 2 641
е аз да си кажа за матраците на Хепи Дриймс че пак се сетих - платихме го и ни доставиха матрак с най противната синтетична дамаска която изрично казах че не желая. предполагам само от нея са прибрали 200 лева в джоба си  #2gunfire

# 5
  • Мнения: 689
За жалост бизнес по български се прави така.
Всяко нещо, което съм поръчала за дома си или е пристигало с голямо закъснение, или с различни размери от желаните, а за дамаската на диванчето ми в кухнята дори не ми се говори. И тази не е лоша, но вариантът, който си бях поръчала щеше да е по-добър. Преди месец, поръчах столове и...чудо...не само, че пристигнаха по-рано, ами и бяха същите, каквито ги исках. От 10 неща по поръчка, поне с едно сполучих.
И за протокола - колежката ми вече трети месец чака да и доставят трапезна маса, а с доставката все нещо се случва.

# 6
  • Мнения: 3 322
Решихме да подновим това -онова и къде, къде- в Айко! Първата поръчка - всичко беше ОК, макар и след 2 месеца. Втората дойде... както обикновенно - кашони облепени със скоч...Хубаво, ама нещо излязоха ангажименти - не ги сглобихме веднага, мина около месец... Хващаме се ние един ден и - О, УЖАС! Скоча бил да покрие влачените по земята кашони и издраното им съдържание... Еми, те не поемали гаранцията като не са сглобявани от тях...На доставката съм се разписала че е приета... да съм гледала... Ама доставката е 10 лева + 10 (май на етаж) + 10 % от стойността за сглобяване... Общо поръчката беше над 3 000 лева - егати!

# 7
  • Мнения: 1 299
Един приятел в чужбина си купува легло. Поръчва го...то не идва. Звъни - казват му "до края на седмицата е при вас". Леглото пак не идва, звъни пак - отново до края на седмицата идва. И така със закъснение един месец му го носят. Леглото е двойно, но вместо с един голям матрак - какъв той е поръчал, му носят два единични...различни при това. Единият матрак е розов. На въпроса му - защо така, отговор - ми този, който вие поръчахте не беше в наличност, и за да не ви бавим повече ви носим каквото имахме. На шока му от един бял и един розов матрак му казали - еее, какво толкова, ще ги покриете и никой няма да разбере. Joy Двата по-малки били по-евтини като сума от този който той поръчал  hahaha

# 8
  • Мнения: 4 390
Ох, не е само в България. Tired
Когато живеехме в Канада, какви ядове сме имали...
Поръчваме си кожен ъгъл за дневната. Обещават да стане за 20, максимум 30 дни, че се произвежда извън Канада.
30-те дни станаха няколко месеца. Специфична била поръчката, нямало как - бави се...така ставало...въпреки обещанията за спазване на срокове. Outta Joint
Дойде ни диванът, на модули, всеки един облепен и запечатан в картонени опаковки.
Качиха ми го хората и си заминаха. Когато дойде време да го отворим, щях да припадна... На кожата отзад, на гърба на дивана имаше дупка, колкото 10 стотинки. Shocked
Срам ме е да спомена сумата, която платихме за дивана, но беше огромна! И да го получим в това състояние - безобразие.
За рекламации, обаче, ни пратиха при арменския поп.

Същото се получи със столовете за кухненската маса.
Поръчах ги с кремаво-бяла дамаска. Докараха ги със скъсани найлони и мръсни, безобразно мръсни. Shocked
Разбучах се страшно. Предложиха, ако искам да ми ги изперат. Веднага, без проблем. Вместо мен. Shocked
Как се въздържах да не им изпочупя столовете в гърбовете, не знам. Embarassed С 300 клизми - смениха ми ги, но пак си почакахме порядъчно.

После пък като се върнахме в България...
На двевен ред дойде кухненското обзавеждане. След два месеца докарват кухнята.
Какво виждам, обаче - нищо общо с това, което съм поръчала. Почва убеждаване какво й е на тази и упреци как издребнявам. Shocked
Върнах я. Вторият път пак не беше това, което исках, а на всичко отгоре изрязали дупките за батерията /на плота/, не както трябва /малка батерия купихме, а те направили стандартни отвори/ и при монтирането й, отстрани останаха празнини - дупки.  Laughing
Пак разправии, пак нерви, на финала - нищо.
Не оставих така нещата и отидох да се оплаквам в Данъчната служба с касовия бон /претендирах за фактурата, която не ми дадоха/ и в Агенцията на потребителите.
Върнаха се гадините след няколко дни, гузни и притиснати от съответните служби, да поправят поразиите си или това, което не може да бъде поправено да ми го заплатят.

Мразя ремонтите. Скъсвам един вагон нерви винаги, когато правя такива.

# 9
  • София
  • Мнения: 418
Аз още не съм почнала. Но майка ми си купи ъглов диван с фотьойл. Дивана го получи за една седмица закъснение само, хем го имали наличен на склад. Това беше преди 3 месеца. Но фотьойла още го чака и няма изгледи да го получи коро.Само един смс получи - "Благодарим за търпението Ви." Фирмата е Бестмебелс в Дружба 2.

# 10
  • Мнения: 1 299
Не оставих така нещата и отидох да се оплаквам в Данъчната служба с касовия бон /претендирах за фактурата, която не ми дадоха/ и в Агенцията на потребителите.
Върнаха се гадините след няколко дни, гузни и притиснати от съответните служби, да поправят поразиите си или това, което не може да бъде поправено да ми го заплатят.

Я дай малко повече инфо - къде и как си се оплакала  Peace

# 11
  • Мнения: 1 561
Аз още не съм почнала. Но майка ми си купи ъглов диван с фотьойл. Дивана го получи за една седмица закъснение само, хем го имали наличен на склад. Това беше преди 3 месеца. Но фотьойла още го чака и няма изгледи да го получи скоро.Само един смс получи - "Благодарим за търпението Ви." Фирмата е Бестмебелс в Дружба 2.

Това последното с смс-а е пълна гавра към българския потребител.
Лошото е че няма закрила, Комисията за закрила на потребителя не прави нищо по въпроса и фирмите търговци си правят каквото искат.
Ето и моя горчив опит фирма Санокс, не я препоръчвам на никого, дори да влиза в контакт с тях, още повече да купува нещо.
Първо- обслужване , квалификация , информираност на продавачката- е да пълничка много симпатична женица, но хабер си няма какво продава, какви са му размерите, цвят и гаранции .
Поръчахме полска секция от тях, просто я харесахме един път случайно в магазина им, но тогава бяхме тръгнали за спалня, та не я разгледахме обстойно.
Сега когато решихме, че тя е нашата секция, се оказа че нямат мостра и няма как да я видим пак.
След многото въпроси  и проучване преди това за нея- дали я имат на склад и дали ако я поръчаме, ще ни я донесат бързо и няма да чакаме, ни уверяваше, че няма да има проблем стига да е в склада.
В дена на плащането и до уточняване на детайли, които не бяха видими от картинката в каталога, тя едва вдигаше телефона за да попита за пореден път това, което ни интересува.Накрая въпреки недоволството от това обслужване поехме риска и платихме, като изискахме да ни бъде отбелязано някъде какви са гаранциите на тази мебел.
Отговорът беше- Не се притеснявайте, не сме имали проблеми с тях!
Аз повторих, че това не ме интересува, а КОЛКО МЕСЕЦА Е в ГАРАНЦИЯ, ако все пак стане нещо.Просто съм имала предчувствието на нещо изглежда.
Тя продължи да ми повтаря това- нямаме проблеми, не се притеснявайте и бял  бял,но аз продължавах да настоявах и накрая видя, че с македонско девойче няма да излезе на глава и щом поръчвам и плащам, искам това, напика на листа 12м.
Е, на 10 ден пристигна секцията и трябваше да ни я монтират.
Сумата за монтажа си я измислиха ей така, според сложността била различна, но никъде в магазина не беше отбелязано това, коктж е в другите фирми.За последните 2 месеца сменихме цялото озавеждане в хола и ползвахме услугите на 4 фирми, но такова чудо няма никаде.
Та разопаковаха монтажистите кашоните и хоп проблем- липсвал обкова и не могат да направят нищо, тръгнаха си и казаха , че ще се обадят да ни кажат кога ще ни го доставят.
Това става този вторник.
Стана петък, никой не се обажда- вдигнах телефона, тъй като аз имам мног време и съм длъжна да ги диря, при положение, че съм си платила всичко, както и т.н рекет- за монтажа за да ми важи гаранцията, и ми казват, че ако днес дойде вечерта ще монтират.Оказа се, че въпросния склад едва ли е техен, за да има такова забавяне и дисинформация се намирав Село Яна, на 30 мин път с кола.
Значи чакахме 10 дни да дойде секцията от там, и 3 дни един обков.
На второто позвъняване казаха, че бил пристигнал, но монтажиста щял да се обади кога точно ще дойде- нямаше такова обаждане.В 16ч. преди да си тръгна от офиса звъннах пак- е получих точен час-19.30ч.
Дойдоха в 20.30н, ние с малко дете, ходещо на ясла и заспиващо в 21.30ч.
Към 22ч се оказа, че нямали дюбели за да монтират за стената едно пано с лавици.
Побеснях- изгладняла, изморена от чакане да дойдат и нерви дали пак не са ми вързали тенекия, им направих забележката, че в тази поръчка все нещо липсва, все никой не знае кога ще стане, пък и не вдигат и телефона да ти кажат кога, пък и идват в 20.30 ч в семейство с малко дете за монтаж на секция изискваща поне 4 часа.
Отговорът беше- ей сега пък да летиме ли за да дойдем навреме.
Ей , хора, бясна съм.
Такова отношение   и такъв тон малко хора са ми държали.
Казаха, че ще се чуем, за да кажат кога ще монтират паното и сега чакам да стане 10ч и ще говоря с собственика.
Още повече, че едната дъска, която трябва да е в цвят череша е в цвят , който не пасва на цветовете на секцията.
И на едната вратичка има малка цицина.
Моля, който е ходил там, да не се лъже, днес намерих и други отрицателни мнения за тях
Бягайте далече от Санокс- магазин на бул. Тотлебен 38
Ще доразказвам  после, че си представям колко дълъг път ме чака оттук нататък с тях.



Накрая ни увери , че до 10 дни, ще ни бъде доставена. Минаха 7 и ние започнахме да звъним

# 12
  • Мнения: 2 556
Винаги съм си знаела, че ремонтите и обзавежданията са нещо гадно. До такава степен ми изглеждат неприятни, че като си помисля и ми се отщява. Преди мислех, че е много важно да имаме собствено жилище, а сега като го имаме, не ми се занимава нито да го оправям, нито да го обзавеждам, нищо. Дано ми мине и ми дойде някакъв ентусиазъм скоро. Само си казвам, че щом всичко ще е ново, все ще е хубаво и това е. Никакво обяснение нямам за това си отношение, обаче е факт. Имам идея долу-горе кое как искам да бъде, но нито детайли ми се доизпипват, нито магазини ми се обикалят - нулев ентусиазъм. Вчера си избрах латекс за едната стая, направиха ми го, взех си го и си викам: "Кой знае как ще седи на стената, в кутията е много хубав, ама после. Ама каквото и да е, все няма как да е толкова лошо". Ако може някой друг да се занимава  с всичко, най-добре ще ми е.

Колкото до доставките късно вечер, за съжаление и ние сме правили такива, като се наложи. При нас вярно няма сглобяване и хората никога не са се сърдили, ако закъснеем. Понякога работата наистина е много, камиона се връща от друг град в 8 вечерта примерно, а има неща, които трябва да се закарат задължително същата вечер. Така че и на нас ни се се случвало да правим нощни доставки, не че се гордея с това, но хората винаги са настоявали, че предпочитат късно вечерта, но не и на другия ден, та се съобразяваме с тях обикновено. Но като чета за какви срокове на доставка става дума, поне се успокоявам, че при нас нищо никога не се е бавило повече от 30 дена  Simple Smile

# 13
  • Мнения: 22 343
Крайно неприятно е човек в България да прави ремонт, а както виждам и в останалите държави, или поне Канада случаят е подобен.
Вечно чакаш майстори да се наканят да свършат нещо при все, че им плащаш.

В къщи решихме да подменяме мебелите, тъй като не е правено това нещо скоро. Не че им има нещо, в перфектно състояние са, но не са по новите моди така да се каже. )))
Е, купуваме си и ние полски гардероб - мисля че Арон ги доставяха.
Голям, 2.50см висок и към 3.10дълъг. Пристигат отново след известно време, поглеждат стаята и заявяват - ама ние не можем да ви го монтираме, той тавана е висок 2.60, а гардероба 2.50 как ще стане. (при положение, че в БГ си има стандарт на височина на жилищата и той си е такъв.) Казвам им, че това мен не ме интересува и искам гардероба с глобен. Пуфтяха, мърмориха, но все пак го сглобиха.
При което се започва чудото - няма нито едно крило на врата което да си пасва с другото. (гардероба е трикрилен). Все се получава някакво разминаване - казвам им да го регулират, а те отговарят, че няма как да стане. Е, преживяхме го и гардероба изглежда не като нов, а като ползван 10години с увиснали панти.
Да не говорим, че отзад гърба не е дори с фазер, а с най-обикновен, тънък 1см, може и по-малко лист от нещо подобно на пресовани стружки.
След около 3седмици този гардероб започна да се разпада. Цялата конзола, на която стоят закачалките с дрехите се срина. Има 4ри такива в целия гардероб и две от тях паднаха. Е, разбира се с подръчни средства отново се закрепиха.

Та, за какво качество си говорим, независимо какви пари ще даде човек за дадена мебел.
И как тогава да си поръчаш нещо ново и модерно, като то в повечето случаи за нищо не става.
Вече съм много по-склонна да обновя по някакъв начин старите мебели, отколкото да се купува нещо ново.

# 14
  • Мнения: 1 092
Има нещо, което мога да ви посъветвам, и ако не да ви реши проблема на 100% - то поне да ви намали риска.
За какво говоря - когато поръчвате мебели изискайте продавача да ви подпише заявка договор или заявка за доставка. Там спокойно и внимателно опишете всички детайли, които са важни за вас, като цветове, материи, евентуални допълнителни изисквания, които сте обсъдили като размери напр. Но препоръчвам на този етап да не им се нервирате много, а да се държите като мили клиенти. В противен случай рискувате да се опитат да ви отмъстят.
След като си опишете всичко, включително и срок доставка, разменете си по един подписан екземпляр. Тази поръчка има сила на договор. А ако правите поръчка за много голяма сума, може съвсем спокойно да повдигнете въпроса, за евентуална неустойка при забавяне повече от 1 седмица да речем от срока, на който са се подписали.
Когато дойде време за капарото, измънкайте че сте тръгнали просто така, и не сте подготвени със сумата, но имате голямо желание да поръчате съответната мебел. В повечето случаи, за да не ви изпуснат като клиент, ще се съгласят на по-малко капаро. Ето тук е ключовия момент - опитайте се да си намалите капарото колкото е възможно повече. Ако откажат категорично, може би тази фирма просто не е за вас. Кажете им, че не смятате да им финансирате дейността и за тази цел има банки.
А ако се съгласят на капаро около 20%,  това е вашата основна гаранция. За да си вземат парите ще са по-склонни да изпълнят каквото са обещали. Опитайте се да отложите момента на плащане до тогава, докато не видите вещта, която сте поръчали във вида, в който ви харесва.
По този начин си минимизирате риска и увеличавате тяхната мотивация.
Когато става въпрос за мебели, които няма как да видите дали са ок, защото ще се сглобяват у вас, трябва предварително да опишете в заявката, че за скрити дефекти като разлика в цветовете или липсващи детайли, които не могат да се установят при приемане на стоката, продавача носи пълна отговорност за замяна, доставка и пр. И пак е по-добре да се доверите на еднолични или малки фирми, защото те ще са по-склонни да ви монтират мебелите и чак тогава да платите.

Не че така всичко ще мине гладко - пак ще се нервите, но поне вероятността крайния резултат да ви задоволява (което е основната цел все пак) е много по-голяма.

До тези изводи достигнах от скромния ми опит с мебелите в офиса и едно диванче в къщи. И в двата случая фирмите се съгласиха на капаро, което не беше 100%. В офиса се опитаха да ми пробутат мокет, срязан на най-видното място, защото така щяло да им остане по-малко фира. Аз им обясних, че за това е трябвало да мислят когато са вземали размерите, а не сега, и че няма да им платя остатъка, докато не си го оправят и стана.
По същия начин монтажниците идваха пак да си оправят увисналите вратички.
А диванчето за вкъщи го бяха направили с различен цвят на краката, защото нямали от този, който сме поръчали и видяли като мостра. Ние обаче не го платихме и казахме да си го оправят. След това имаше проблем с механиза, който беше монтиран така че дивана изглеждаше наклонен на една страна. Тогава ни обвиниха, че сме били най-капризните им клиенти. На това просто им казах, че след като си купувам диван на цената, която те са обявили и не съм претендирала - и те трябва да си го направят така както изглеждаше мострата. Естествено не бяхме им платили по-голямата част от парите.
Оправиха и това и чак тогава си го взехме.
Е, дано да съм била полезна

Общи условия

Активация на акаунт