Здравейте д-р. Николова,
> Искренно съжалявам, че Ви пиша по повод недопустим за лекар, поел отговорност да обслужва даден район.
>Накратко - в събота на 13.01.2007г. в късния следобед около 17:45ч. - 18ч. се обадих в МЦ"Лора" - жк. Люлин с молба за домашно посещение в Люлин 5. Вашият център обслужва пациентите на личния ми лекар в почивните дни.Двете ми деца на 8г. и на 2г. бяха с температури над 39 С. и кашлица. От центъра ми обясниха, че единствената им кола е на адрес в Банкя и лекар не може да дойде, но ако отида аз има кой да прегледа децата. Обясних че нямам възможност да се придвижа до там с болните деца, а алтернативата която ми предложиха беше да изчакам връщането на колата от Банкя, за да може да дойде лекар при мен. Дадох точния си адрес, но поискаха името само на едното дете. Когато ме попитаха за телефон за връзка, започнах да диктувам мобилния си телефон( стационарен към момента нямам), но ме прекъснаха с думите: " Дайте ми стационарен телефон, защото ние нямаме служебен GSM и няма как да ви се обадим на мобилния, за да ви съобщим, че лекарят тръгва към вас." Посъветваха ме да намеря начин аз да отида в медицинския център или да се обадя отново след час-два.... В 19:30ч. вече бях в МЦ"Лора" - Люлин, но за мое разочарование вратата на центъра се заключваше от един господин.Той любезно ми обясни, че медицинския център работи до 19:30ч. и за малко съм изпуснала дежурния лекар. Насочи ме към МЦ"Лора"
>- бул. Хр. Ботев, но децата ми вече бяха толкова изнервени и изтощени от високата температура, че се отказах от още "разходки".
Информацията която имам за работното време на центъра не е 19:30ч. край на работния ден. Недопустимо е да се отказва домашно посещение при описаната по-горе ситуация. Мобилните комуникации в 21 век вече не са скъпо удоволствие, а необходимост. Редно е сестрите да знаят, че от стационарен телефон може да се набере мобилен такъв, а не да използват това като мотив за отказ да си свършат работата .
>Пиша Ви с надежда, че ще вземете необходимите мерки и за в бъдеще няма да допускате Вашите служители да се подиграват с поверените им пациенти.В техните ръце поверяваме не само нашия живот, но и живота и здравето на най-скъпите си същества - децата.
А това е отговора който получавам две седмици след като съм им писала:
"Съжалявам за възникнало недоразумение, което е свързано с обновяване на сайта, от който черпихте информация за работа на нашия филиал в “Люлин”. Може би не сте обърнали внимание, но най-отдолу бе изписана информация от администратора на сайта за възможни промени.
Но все пак след като получихме по e-mail оплакването Ви, направихме вътрешно разследване за случилото се. По-долу дословно преписвам обяснение на дежурещия в този ден лекар – д-р Л. Коцева.
ОБЯСНЕНИЕ
Към 18 ч. на 13.01.2007 г. по телефона се обади майката на Кристиян Ясенов 2 г. да запише домашно посещение за детето си, което по нейните думи е с температура. Не може да посочи колко градуса е температурата, тъй като детето не позволява измерването й. Майката не можа да съобщи какъв медикамент е дала, както и колко като количество за повишената температура. От деж. сестра й беше обяснено, че домашното посещение ще закъснее, тъй като дежурната кола с деж.терапевт са извън центъра за осъществяване на две домашни посещения в гр. Банкя. Деж. сестра помоли майката, ако имат възможност да доведат детето в центъра. Майката отказа. Посещението в дома бе направено в 19.40 часа. От центъра тръгнах ме в 19.25 часа. Входната врата на блока бе заключена. Отвори ни случаен гражданин, тъй като звънеца на посочения апартамент не работи. На етажа позвъних на трите врати, тъй като нямаше табели на вратите и звънците. След многократни позвънявания никой не отвори. В документацията съм отразила, че пациентът не е открит на посочения адрес.
С уважение д-р Коцева.
С пожелания за здраве "
Излишно е да казвам, че няма и една вярна дума в обяснението на въпросната докторка.