Снимки – спомени от близко и далечно минало - 3

  • 120 231
  • 2 527
  •   3
Отговори
# 2 355
  • Мнения: 3 137
Говоря, че влаковете бяха по-комфортни от автобусите, а не че самите те са били някакъв лукс. Да не забравяме, че тогава по междуградските линии пътуваха автобуси Чавдар, а не Мерседес - Бенц, както сега.
Иначе още си спомням какъв културен шок преживях, когато в средата на 90-те се качих на влака от София за Кюстендил - беше с дървени пейки, каквито бях виждала само по филмите за Царска България. Не бях и предполагала, че тези тренове са още в движение, въпреки че много бях пътувала с влак из цяла България.

# 2 356
  • Мнения: 7 062
На такъв с дървени седалки съм се возила и аз като дете, но убий ме, ако мога да кажа кога и по какъв маршрут.

# 2 357
  • Мнения: 189
Бургаската гара е първа!

Бургаската ли е първа? Значи във Варна преди това е имало стара гара? Нали първата жп линия в България е Русе-Варна?
Иначе, във Варна и Бургас често ги бъркат. Като деца спорихме на коя от двете гари Тодор Колев пие вода от чешма във филма "Опасен чар".

# 2 358
  • София
  • Мнения: 1 227
Според историята Бургаската централна гара е от 1903 г, а Варненската от 1925 г, огромна разлика .

# 2 359
  • София
  • Мнения: 13 736
Аз не казвам, че във вида си е можела да побере пътникопотока, но има стотици примери на разширяване на сгради със запазване на архитектурни паметници.

# 2 360
  • Мнения: 1 121
А на старата софийска гара имаше носачи и когато спреше влака тръгваха по прона и викаха "носач".
Старата гара може и да не е била много красива, но пространството пред нея беше много по-привлекателно от сега. Имаше алеи със зелени кестени.

# 2 361
  • Мнения: 41 008
Абе то на много места в чужбина има гари от Викторианската епоха (поне пероните), ама размерът им е съвсем ОК и за днешно време. А нашата софийска гара си е била възмалка.

# 2 362
  • София
  • Мнения: 13 736
Поне за 4 гари в градове, по-големи от София, се сещам за запазени гари, с подобен размер на основната сграда. Като влезеш вътре е друго нещо.

# 2 363
  • Мнения: 7 062
Поне за 4 гари в градове, по-големи от София, се сещам за запазени гари, с подобен размер на основната сграда. Като влезеш вътре е друго нещо.

Точно това имах предвид. Има всякакви начини за разширения и модернизации, само да има кой да се заеме с това. И никой не може да ме убеди, че тоя петох@йник, който стърчи сега е по-готин от онази сграда.
Пуста мегаломания.

# 2 364
  • Мнения: 9 053
Бургаската гара е по-хубава отвътре в сравнение с Варненската.

Двигателите на "Чавдар" са немски Ман...

# 2 365
  • Мнения: 189
За красотите на гарите може да се спори до безкрай.
В този ред на мисли кой терминал на Летище Варна ви харесва повече - старият или новият?



# 2 366
  • София
  • Мнения: 11 494
Старият (първата снимка е, нали?).
Но на втората ми харесва повече пред терминала както е направено.

# 2 367
  • Мнения: 41 008
От тези снимки не може да се познае кой терминал е по-функционален. А това е по-важно от естетиката.

# 2 368
  • Мнения: 14 638
Никога не съм виждала старата,централна гара в София,или съм била много малка.Спомням си подуенската и после сегашната центр.гара.Не знам колко голяма съм била на 5г.може би?Само знам,че бях в еуфория,че ще пътуваме до морето.Отделно ми беше много приятно,че е около 23-24ч.не знам сигурно съм се чувствала голяма и важна.Само знам,че бях ужасно щастлива.Бях с нов бял панталон,уау.

# 2 369
  • София
  • Мнения: 1 227
Приемното здание на Подуенската гара е произведение на изкуството и архитектурата. Жалко, че повече от 5 години не могат да го завършат и пуснат в употреба.

Общи условия

Активация на акаунт