Може ли някой да ни осъди поради невзета пратка от куриер?

  • 11 432
  • 56
  •   1
Отговори
  • Мнения: 35
Здравейте,преди месец бях поръчала пратка от сайт на стойност 35 лв.Обадиха ми се да ме предупредят,че ще получа пратката си след 30 дни ,за което бях съгласна.
Поради различни обстоятелства в момента вече от седмица и повече не съм в България и близките 3 месеца няма да се върна.
Пратката е още при куриер, родителите ми се пребират след 19 ч и не могат да отидат до офис.Оратих мейл ,че се отказвам от пратката тъй като няма кой да е вземе и аз не съм в България.
За отговор получих ,че трябва да заплатят 12,59 лв за разноски връщане или ще ме осъдят за тази сума 🤨 Ще си търсят правата по съдебен път и ЧСИ 🤷
Това нормално ли е?

Между другото ги помолих любезно за банкова сметка да платя сумата,но до сега не ми се е случвало такова нещо.За толкова години имам само една невзета пратка ,защото бях в болница заради Ковид.

# 1
  • София
  • Мнения: 2 691
Няма подобно нещо. Много се изхитриха тези търговци, чак за 12 лева ЧСИ Joy.

# 2
  • Мнения: 771
Ами нали някой трябва да я плати тази сума. Кой предлагате да бъде този някой?

# 3
  • INFJ
  • Мнения: 9 413
Изпращача си пие една студена вода. Това е. Рисковете на наложеният платеж, които сами са избрали за опция в техният бизнес.

# 4
  • София
  • Мнения: 528
Куриерските фирми работят и в събота.

# 5
  • Варна
  • Мнения: 36 699
Точно това щях да кажа и аз. Като през седмицата родителите не могат, куриерите бачкат и в събота. Вече супер невероятно ще е и двамата родители да работят от тъмно до тъмно абсолютно всяка седмица, че и в събота също.

# 6
  • Мнения: X
Ами, вие също не сте постъпили коректно, защо сте си поръчали нещо при положение, че ще сте извън страната 3 месеца? Как така родителите ви нямат време? Абсолютно всеки ден ли работят? И после куриерите били виновни, некадърни и т.н. Unamused На въпроса от заглавието - не, няма да ви осъдят, нищо няма да стане.

# 7
  • Мнения: 392
А де да можеше да се съдят такива! Десетки не взети пратки имам, слушал съм какви ли не повече от абсурдни обяснения! Еми като не можете да вземете нещо, не го поръчвайте, то някой продукти нямат толкова печалба или струват по малко дори от самата доставка в двете посоки! Бъдете коректни, вземете си пратката!

# 8
  • Мнения: 3 749
Нищо не могат да ти направят. Друг е въпроса защо поръчваш нещо и го чакаш 30 дни, при положение, че ще си извън страната?

# 9
  • Мнения: 31 879
Много странно. Преди година си поръчах една възглавница. Уж хубава, уж добре за врата, съня, стойката. Не знам си каква височина. Добре че имах право на преглед. Беше си в плика. Опипах я. Тънка и много мека. Извиних се и казах на човека, че не е това което искам и няма да я взема. Не са ми казали да плащам някакви разноски.

# 10
  • Мнения: 35
Разбрала съм се вече и съм платила абсолютно цялата пратка по банков път ,въпроса ми беше друг,защото до сега не бях получила такава заплаха,заплахата за събиране на сумата по съдебен път е от самият сайт.А за това ,че куриерите работят в събота- знаем! При положение ,че платих абсолютно всичко позната ще отиде в събота и ще е вземе.
А за това защо съм поръчала нещо и съм заминала : ами да ви кажа наложи ми се поради смърт на роднина и заминах от днес за утре.
Благодаря на отговорилите по темата и за другите се надявам ,че съм била изчерпателна в отговорът си! 🙃

# 11
  • Варна
  • Мнения: 36 699
Зависи, Елора. Аз напоследък много пращам и получавам пратки във връзка с едно от хобитата ми. Редовно ми казват, че ако върна пратката, транспортът и в двете посоки е за моя сметка.

# 12
  • Мнения: 31 879
Явно нещо се е променило или зависи откъде поръчваш може би.

# 13
  • INFJ
  • Мнения: 9 413
Зависи, Елора. Аз напоследък много пращам и получавам пратки във връзка с едно от хобитата ми. Редовно ми казват, че ако върна пратката, транспортът и в двете посоки е за моя сметка.
Може да казват редовно, но никой не може да те задължи да плащаш. Риска си е техен.
Единствено, ако решиш да правиш преглед, могат да те накарат първо да си платиш доставката, преди да ти дадат да видиш съдържанието. Но ако откажеш изобщо да отидеш за пратката, изпращача си поема разходите.
Дали е морално или не, няма значение, на практика, проблемът винаги е на изпращача.

# 14
  • Мнения: 1 566
Сефте чувам да осъдят някой за 12 лева 🤔

# 15
  • София
  • Мнения: 3 175
Не виждам как би се случило чисто технически. Иванка Петрова с телефон 088хххххх не е никаква идентификация, да не говорим че някой може да си цъка поръчки с чужди данни, а Иванка хич да не знае че й ползват данните. Всякакви откачалки има, все пак.
Не че оправданията са читави, ако си поръчал наистина и си искаш пратката все ще намериш начин - с пренасочване до адрес или ще помолиш близък, но това е друга тема.

# 16
  • Мнения: 119
По принцип има опция и за пренасочване, да оскъпява се пратката, но в случай на спешна ситуация е вариант.
Миналата седмица, докато лежах в болница, така пратих няколко пакета в работата на мъжа ми, че и той е с кофти работно време.

Едва ли някой ще тръгне да съди за 12 лв, по скоро сплашват. Но може и да им е прикипяло на собствениците да бачкат само за транспорт...

# 17
  • Sunshine state
  • Мнения: 12 116
Те хората за убийства не ги осъждат, камо ли за невзета пратка. Голям праз.

# 18
  • Германия
  • Мнения: 865
Защо, ще ви съдят след като сте си платили пратката? Хич не им е зор вашата поръчка. Взели са си парите и не ги интересува, дали ще си я вземете или не. Никой няма да ви осъди. Аз на ваше място, бих си прибрала пратката, все пак сте дали пари, а можете и да я пренасочите и да я занесат на адреса на родителите ви.

# 19
  • Мнения: 771
От мобилните оператори на фирми за събиране на задължения дават и 5лв.

# 20
  • Варна
  • Мнения: 36 699
Точно това щях да пиша и аз - и за малки суми дават на ЧСИ.

Както и да е, авторката писа, че е платила, приятелка ще вземе пратката, очевидно проблемът е решен.

# 21
  • Мнения: 1 416
Точно и аз пих една студена вода, като преди време се занимавах с онлайн продажби. Повече от веднъж бях на загуба, но допуснах някои грешки, затова си беше много по моя вина. Все пак, яд ме е, защото можеше да си изкарвам нещо странично, но като обмислих, прекалено голяма разправия си е и затова се отказах в крайна сметка.
Веднъж са ме заплашвали от сайта ибей с колекторска агенция заради няколко долара сума за нещо от наддаване, което не заплатих известно време. И по-абсурдни неща стават. Като са намесени пари, хората полудяват. И донякъде е нормално, животът е несигурен, скъп, всеки иска да се подсигури, но когато започнеш да издребняваш, вече е проблем.

# 22
  • Мнения: 14 922
Ох, смея се с глас Joy
Няма да те осъдят.
То аз какво да кажа, онзи ден ми звъни жена да поръча за 600 лв, записах поръчката, казах сумата, казах, че ще е при нея на следващия ден (пада се вчера) и вчера гледам - отказана от получател? Моля?? Имахме един случай такъв, уж отказана, а след 3 мин доставена и платена, та рекох да звънна да проверя и госпожата ми вика, че я отказва поради финансови причини.
Сега, аз разбирам, че има непредвидени обстоятелства, но имаме аналогични продукти за 150 лв, които в сайта излизат буквално на същия ред като скъпия за 600, а и се съмнявам внезапно да са притрябвали за лечение или погребение, но здраве да е. 12 лв на фирмения гръб и мъмрене към мен от шефа заради тъпотата на някаква провинциална бабка.

# 23
  • Мнения: 5 386
Сефте чувам да осъдят някой за 12 лева 🤔
Встеани от темата, но от Топлофикация съдят за стотинки, а тези стотинки с разходите по делата и адвокати скачат на стотици или хиляди лева.

Няма да осъдят, щом не сте отишла, не сте, рискът е за изпращача. Ако обаче, купувачът иде и отвори пратката за оглед, тогава вече си плаща връщането, ако е зададено такова.

# 24
  • Мнения: 2 098
Ако всичко е наред продукта, намерете начин да си го приберете.

Наскоро ми се случи да ми доставят обувки, а единият чифт беше пожълтял. Не платих и стотинка. От Спиди нищо не ми казаха. Как ли пък ще плащам разходи за дефектен продукт?!

# 25
  • Мнения: 7 467
Случвало ми се е да закъснея 1 седмица и да не си взема пратката, връщат я .Дори не те уведомяват . Когато си я потърсиш, разбираш, че са я върнали.

# 26
  • Мнения: 392
Случвало ми се е да закъснея 1 седмица и да не си взема пратката, връщат я .Дори не те уведомяват . Когато си я потърсиш, разбираш, че са я върнали.

Е нормално е да я върнат, срока за получаване е 7 дни, за мен и като купувач, и като продавач е редно в рамките на 2,3, до 4 дни човек да си вземе пратката.

# 27
  • Варна
  • Мнения: 5 287
Защо, ще ви съдят след като сте си платили пратката? Хич не им е зор вашата поръчка. Взели са си парите и не ги интересува, дали ще си я вземете или не. Никой няма да ви осъди. Аз на ваше място, бих си прибрала пратката, все пак сте дали пари, а можете и да я пренасочите и да я занесат на адреса на родителите ви.

Защо си измислихте, че е платена пратката? Най-вероятно не е и трябва да се плати с наложен платеж.
На мен са ми звъняли от колекторска фирма заради Мтел, за 20 лв, така че всичко е възможно.

Авторката писа, че ѝ се наложило да замине от днес за утре заради погребение, а в първия пост обяснява как няма да се връща следващите 3 месеца в България. Нещо не ми се вързва цялата история, но както и да е.
Това че нямало кой да вземе пратката са оправдания. Все някой познат може да отиде.

# 28
  • Варна
  • Мнения: 36 699
Каза, че я е платила.

# 29
  • Мнения: 9 557
Явно нещо се е променило или зависи откъде поръчваш може би.

зависи от къде поръчваш. тези неща за уредени в общите условия на онлайн търговците и е въпрос на политика, цена на пратката и т.н. при някои плащаш, при други - не.
по принцип не би следвало да дадат пратката на приятелка, както и на родителите де. евентуално ако куриер занесе пратката на адрес и получателкатра изрично му каже да им я даде - може.

# 30
  • Мнения: 14 922
Ако пратката е с наложен платеж, са склонни да я дадат и на друг.

# 31
  • Мнения: 9 557
те може да са склонни, но е нарушение на закона. ако получателят изрично каже на куриера, когато му се обади - абе дай я на баща ми стамат на адреса - тогава може /уж се счита за устно упълномощаване./. щото пратка може да се даде само на получателя или на упълномощено от него лице.

# 32
  • Варна
  • Мнения: 5 287
Глупости пишете. Имат право да дадат пратка на приятел, стига да са уведомени за това по телефона. Аз съм звъняла на Еконт да предупредя, че приятел ще отиде да вземе пратка за мен, и то с голям наложен платеж (700 лв) когато бях със счупен крак.

# 33
  • Мнения: 3 749
Разбира се, че дават пратките и на трети лица!
На Спиди изобщо не питат, а от Еконт звънят на получателя и искат разрешение!
Едва ли някой ще хукне да вземе ей така чужда пратка, за която трябва да плаща 😅

# 34
  • Мнения: 9 557
Нещо май не четете. Нали това написах - ако изрично предупредите може. Иначе е нарушение и при жалба - акт.

# 35
  • Мнения: 146
Абсолютно нищо не могат да Ви направят. За ЕКОНТ се връщат на подателя след 7 раб. дни престой в офисът им. В СПИДИ май беше 5 дни. Друг е въпросът, колко е коректно. Търговецът ще заплати доставките и в двете посоки, а понякога комисионът, който взимат е буквално стотинки. Доставката в двете посоки от офис до офис, при условие че не плащан НП - 11-12 лв. Тези заплахи със съд, са повече от смешни. Най - много да Ви поставят в черния си списък и повече от тая фирма да не може да поръчвате. Пратки на трети лица в ЕКОНТ се дават, след заплащане на 3-4 лв. такса. Пратки в СПИДИ на трето лице се дават безплатно, след съобщаването на 4 цифрен ПИН код получен на телефона на оригиналния получател в СМС -са за уведомяването.

# 36
  • София
  • Мнения: 5 144
Само едно уточнение - едно е да откажеш пратката при преглед и тест, друго е да е непотърсена и да трябва тепърва да се създават нови транспортни разходи. Затова ако пратката е непотърсена и по вина на клиента, както е в случая, нищо чудно да се пробват да натресат транспортните разходи на купувача, даже не е и чак толкова скандално, ако се замислите.
Чак да търсят ЧСИ за 12 лева - не знам, по-скоро едва ли, макар че Топлофикация и мобилните оператори това го имат за национален спорт и търсят ЧСИ и колекторски фирми за какви ли не смешни пари...

# 37
  • Мнения: 14 922
Няма как да натресат тези разходи на купувача, щом не е потърсил пратката.
А и ако продуктът е предварително платен и в ОУ е упоменато, могат да върнат парите след приспадане на транспорта.

# 38
  • Lost in a fairytale ...
  • Мнения: 714
С Топлофикация и мобилни оператори се сключват договори и в условията им пише, че имат право да си съберат задълженията по съдебен път.
При продажба на лицето Иван Иванов с тел. номер 0898272727 няма как да бъдат изисквани пари от ЧСИ. Той най-малкото има нужда от лични данни, каквито не се предоставят при покупка.

# 39
  • Мнения: 9 557
Дали е записано в договора или не е без значение. Казвам го, за да не си помисли някой, че е договорно условие и ако го няма - не може.

# 40
  • Русия
  • Мнения: 862
Продажбата независимо от формата на договора (устен или писмен) се смята за приключена с предаване на парите и получаване на стоката. Тъй като не е имало нито едното, нито другото, продажба не е имало. Тъй че за никакъв съд не може да става дума.

# 41
  • Мнения: 1 308
За отговор получих ,че трябва да заплатят 12,59 лв за разноски връщане или ще ме осъдят за тази сума 🤨 Ще си търсят правата по съдебен път и ЧСИ 🤷
Тъпо и нагло блъфиране. И да искат не могат да те осъдят - има си правила на куриера. И аз веднъж слушах отчаяни простотии, само че от служител-куриер. Ставаше въпрос, че след преглед мога да си тръгна без да платя нищо. На теория той трябваше да вземе парите за прегледа още преди да отвори пратката. Тъй като той не се е подсигурил и го хвана страх да не увисне той да ги плаща, тръгна да измисля тъпотии от типа "Още с влизане през вратата приемаш Споразумение..." и подобни негови си правни фантазии. С минаване през врата се приемал договор - подразних се, че хем не разбира хем лъже самонадеяно.

# 42
  • Мнения: 52
Продажбата независимо от формата на договора (устен или писмен) се смята за приключена с предаване на парите и получаване на стоката. Тъй като не е имало нито едното, нито другото, продажба не е имало. Тъй че за никакъв съд не може да става дума.


Продажбата на движими вещи е консенсуален договор и се счита за извършена в момента на постигане на съгласие между страните.

Еконт не могат да осъдят купувача, който не си е потърсил стоката. Продавачът обаче може. И може да си търси обезщетение за причинените вреди - разходите, които е поел заради неизпълнението на купувача.

# 43
  • Мнения: 1 308
Еконт не могат да осъдят купувача, който не си е потърсил стоката. Продавачът обаче може. И може да си търси обезщетение за причинените вреди - разходите, които е поел заради неизпълнението на купувача.
А при дистанционна покупка нали имаш право да върнеш стоката. Е, щом сключването на договора се брои за момент на купуване, значи докато пристигне при теб вече си решил да връщаш.

# 44
  • Мнения: 1 311
Голяма драма. Еконт работят и в събота, освен това и вечер след 7 пак са там, товарят, дори пратката ми взеха след работното им време. Може  съсед, приятел, познат да мине да я вземе. Толкова решения има.
Имам чувството, че хората са загубили елементарни социални умения, да се справят в елементарни ситуации.
Поръчвам едни книги и ми дава, че поръчката е приета. 2 седмици нищо, пиша имейл, че не съм получила нищо, поръчвам отново и казвам, все пак да сторнират първата поръчка, да не изпратят два пъти. Изпращам и скпиншотове. Не съм в България получателя е друг. Пишат ми, ще препратим на секретарката. Няма повече имейли, извинение, обаждане, изпратена е вече пратката. Това са елементарни отношения, да ти скъсът  нервите от простотия.

# 45
  • Мнения: 5 903
Не сте длъжна да вземете пратката, това е риск, който всеки изпращач поема.

# 46
  • Мнения: 3
Попринцип е некоректно но се случват такива неща никой не може да ви осъди непрекъснато хора не си взимат пратките никой до сега не е съден.

# 47
  • Мнения: 3
След колко дена непотърсени пратки в спиди се връщат на подателя?

# 48
  • Мнения: 9 557
Мисля, че 7. Вижте си общите условия.

# 49
  • Мнения: 3 749
След колко дена непотърсени пратки в спиди се връщат на подателя?
В съобщението пише кога е крайният срок за получаване.

# 50
  • Мнения: 1 308
След колко дена непотърсени пратки в спиди се връщат на подателя?
Уви, не се връщат. Това не ти е БГ Пощи, където освен че пратката е по-евтина от Еконт/Спиди, а се полага и безплатно връщане. При "нормалните" куриери след като изтече някакъв срок (около 7 дни) се обаждат на подателя и го питат дали иска да плати връщане или пратката да отива за унищожение. Знам, че при Еконт е така, за Спиди едва ли има разлика.

# 51
  • Мнения: 9 557
Няма как да се сравняват услугите - едната е куриерска, другата е универсална пощенска услуга, наложена като задължение, и за която се получава компенсация от държавния бюджет.
Иначе всички връщат, но ако не се заплати дължимото от подателя пратката се унищожава.

# 52
  • Мнения: 1 308
Иначе всички връщат, но ако не се заплати дължимото от подателя пратката се унищожава.
Това какво е? "Иначе всички връщат" или Иначе всички могат да връщат. Аз пък си мислех, че Спиди технически няма как да върне пратка видиш ли.

За БГ Пощи казваш държавният бюджет доплаща като изпратя колет до някъде, така ли? Работят на загуба съвсем умишлено, а Спиди са на ръба на печалбата, почти на нула. Нищо че има милиардери в тия среди.

# 53
  • Мнения: 392
При Спиди не се сещам как беше, май беше безплатно, но при Еконт дори и при унищожаване на пратката се заплаща таксата за доставка!

# 54
  • Мнения: 9 557
Пълни глупости говорите, просто си прочетете общите условия.

# 55
  • Мнения: 1 311
Въпросът е защо поръчвате и после бягате от отговорност и друг да поема негативите, варианти винаги има, но човек трябва да е коректен 5, 7 дни няма значение.

# 56
  • Мнения: 392
И Спиди и Еконт връщат на 7 ми работен ден, даже Еконт не броят съботите! Звънят още на 3 ти, 4 ти ден за да питат какво да правят с пратката, ако кажеш да я връщат, на седмия ден вечерта я връщат. Ако кажете да я унищожават, Еконт искат да се плати куриерската такса, при Спиди беше безплатно преди, вече не знам как е.

Но и аз ще задам същия въпрос, защо по дяволите поръчвате нещо, и после не го взимате!?

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт