Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 12 200
Родител съм на дете със СОП, което вече е 5 клас. Детето ми е на количествени оценки и учи в масово училище. Системата на електронния дневник Школо обаче за втора година я изключва от статистиките и класациите поради факта, че е със СОП и без да отчита нито моето желание, нито факта, че детето е на количествени оценки по всички предмети. Да, според Наредбата за приобщаващо образование децата със СОП могат да бъдат и на количествени оценки.
За втора поредна година ми се налага да се моля на г-н Джоканов да направи заключение и да включи детето ми в тези статистики и класации. Считам това за унизително. Считам факта, че системата автоматично изключва детето ми от тези статистики и класации за дискриминация.
Моля, подкрепете правото на моето дете да не бъде дискриминационно изключвано по показател СОП.
Моля, подкрепете правото ми да решавам Аз за моето дете, а не някой непознат.
Аз уважавам правото на други майки на деца със СОП техните деца да не са включени в статистиките и класациите, но това тяхно желание не бива да накърнява правата на моето дете.
https://www.peticiq.com/348967?u=7831433&uv=40163941&fbc … HrXglgMLLfuH5SoIM

# 1
  • Пловдив
  • Мнения: 14 532
Аз не виждам причина дете с някакъв вид СОП да не бъде включено в масовата класация, щом така или иначе е на "масови" количествени оценки - обаче това не е ли някакъв технически пропуск в системата на "Школо", а не специално решение?

П.П. Видях. Ами глупаво е. Хем масово обучение и "масови" оценки, хем не щем да ни включвате и затова - давай никой да не е включен. Съгласна съм, че е добре да има избор от родителя или детето, ако е по-голямо. Стига да е технически възможно. Не знам дали има смисъл от петиции чак, но ще подпиша, щом го смяташ за важно.

# 2
  • Мнения: 12 200

Ми това е. Говорих лично с г-н Джоканов, това е неговото обяснение. На мен ще ми прави лична услуга един вид да я включи персонално. Два месеца чакам вече. Да си оправят софтуера!

# 3
  • Мнения: 3 555
Аз не разбирам. Пише, че качествените оценки не попадат в класациите. Нали детето е на количествени оценки? Не знам кой е този господин Джоканов, но това не е ли проблем на училището? Те са я изключили от статистиките, при положение, че има цифрови оценки.

# 4
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Подкрепям искането, но не мога да подпиша петицията, защото не желая да давам мейл.
Аз не разбирам. Пише, че качествените оценки не попадат в класациите. Нали детето е на количествени оценки? Не знам кой е този господин Джоканов, но това не е ли проблем на училището? Те са я изключили от статистиките, при положение, че има цифрови оценки.
Не, не е проблем на училището. Платформата Школо не се управлява от училището.

# 5
  • Мнения: 12 200
Лиляна, не всички подписали са видими, а имейлите и аз не ги виждам.
Лорентин, да така ми изписва, но дъщеря ми е по общия план и е на количествени оценки. Г-н Джоканов е шефът на Школо (платформата) за България. Автоматично всички деца със СОП са изключени от класиранията на база това, че са със СОП по искане на група майки на такива деца.

# 6
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 337
Ако детето е на количествени оценки, но по индивидуална програма, няма как да е в класациите, защото критериите, по които го оценяват, не са равнопоставени с тези на другите.

Класации и статистики са решаващи при подбор за продължаване в следваща образователна степен.

# 7
  • София
  • Мнения: 62 595
Тази промяна ще повлияе ли положително ли по някакъв начин кандидатстването на децата в седми клас? Мен повече би ме интересувало детето ми да има справедливи шансове за класиране в седми клас, а не дали в школото ще влиза в класацията на класа. Разбирам и родителите, които не искат децата им със СОП да са в школската класация на класа, защото най-вероятно ще са на опашката и това допълнително ще ги демотивира.

# 8
  • Пловдив
  • Мнения: 14 532
Андариел, точно това би бил мотивът и той си има смисъл, но пък защо да няма избор...

# 9
  • София
  • Мнения: 62 595
Според мен не е петицията правилният начин, защото какво като има петиция - фирмата пак ще направи каквото си реши и не е длъжна да се съобразява с някаква си петиция. Трябва да подадат жалби, заявления и каквото е нужно съвсем истински и юридически. С петицията нищо няма да стане. Ако аргументират жалбата си до съответните институции и самата фирма, имат по-големи шансове, защото на фирмата ще й е по-лесно да бръкне и да промени един филтър, отколкото да се разправя административно.

# 10
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 337
Само дето бъркане и променяне на филтър за цялата страна не може да е отговор на личен казус, а на правила и стандарти, валидни за всички ученици в цялата страна.

# 11
  • Мнения: 12 200
Само дето бъркане и променяне на филтър за цялата страна не може да е отговор на личен казус, а на правила и стандарти, валидни за всички ученици в цялата страна.
Вяра, говорим за дете, което е на количествени оценки и НЕ Е на индивидуална програма! Не може всички деца със СОП да бъдат третирани еднакво (под общ знаменател), защото условията са различни, но Школо взема решение за всички след изразено желание от родители децата им да не са включени в класациите. Смятам това за несправедливо. Щом гласът на едни родители може да бъде чут, редно е да бъде чут и гласът на родители като мен, чиито деца получават подкрепа от ресурсен, но са присъствено, дневна форма, покриват целия хорариум часове и са по учебния план на класа а не индивидуален. Е за капак са само на количествени оценки. И не искам всяка година да се моля да ми правят "лична услуга", "компромис", "на добра воля", а се боря за правото на детето ми да бъде третирано наравно с останалите деца, след като се обучава и е оценявана като тях.

# 12
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 337
Не ми е работа да питам, но щом сте на общи основания, защо са тези СОП? Детето е наравно с всички. За него да се грижат психолог, логопед, рехабилитатор не означава непременно, че е дете със СОП.

Иначе, ако съм на мястото на админа на школо, бих ви дала веднага каквото искате, само мир да има.

# 13
  • Мнения: 12 200
Ави точно това означава. Децата със СОП имат различно ниво на развитие и потребности. Едни са на качествени оценки и индивидуален учебен план, защото не покриват ДОИ, други са на ИФО и количествени оценки, защото състоянието им не позволява да седят в клас цял ден, трети са комбинирана форма... Четвърти са на качествени оценки, но влизат в час с всички и се обучават заедно с тях...
Всички те обаче са със СОП и съответно училището получава по-голяма издръжка за тези деца.

# 14
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 337
И пак нямам обяснение защо на вас лично са ви тези СОП, след като детето е на общи основания - няма индивидуален план, няма качествени оценки, посещава всички часове и по нищо не искате да се различава от другите. Нямат ли последната дума родителите дали детето им да е със СОП?

# 15
  • Мнения: 12 200
Защото ползва ресурсен. За да може да учи на явно с другите й е нужен ресурсен. За да има изравняване на условията при тест има нужда от ресурсен, който да преформулира дългия въпрос в кратки ш ясни въпроси. Защото скоростта й на справяне с тест е малко по-бавно от тази на другите и така има допълнително време...
Аз пък не разбирам с какво моето искане пречи на Вас, че се заяждате?

# 16
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 337
Защото ползва ресурсен. За да може да учи на явно с другите й е нужен ресурсен. За да има изравняване на условията при тест има нужда от ресурсен, който да преформулира дългия въпрос в кратки ш ясни въпроси. Защото скоростта й на справяне с тест е малко по-бавно от тази на другите и така има допълнително време...
Аз пък не разбирам с какво моето искане пречи на Вас, че се заяждате?

Знам, че родителите на деца със СОП са чувствителни, но не приемайте всеки въпрос като заяждане. Да изнесеш ясно мотивите за искането си и да го представиш убедително не е нещо извънредно. Да възникнат въпроси не е нещо изключително и непременно с цел да ви уязви. Попитах за повече яснота. Щото иначе се получава "искам пък" - "ми няма пък, искай си".

Въпросите са кратки и ясни от много време. Единственото, което остана от предишните формулировки, е търси се "ВЯРНО"/ "НЕВЯРНО". Нарочно го писах с големи букви, щото в тестовете го дават така - да вади очи.

Сигурна съм, че детето ви е прекрасно, справя се много добре, развива се и получава нужната грижа и внимание от вас. Има невероятен късмет с родител като вас.

# 17
  • София/Севлиево
  • Мнения: 11 024
Моят син беше включен в класацията на школо заедно с другите деца.Даже 5-ти клас го завърши 7-ми по успех от 25 деца,което за мен е голяма гордост.В сегашното училище обаче не ползват тази платформа и на идея си нямам какво се случва (нямат и бележници).Той е с аутизъм,нещо от рода на Аспергер,има и други обучителни проблеми,което го поставя в графата дете със СОП.Винаги е бил в масови учебни заведения,от средата на 4-ти клас мина на индивидуална форма на обучение.Сега е 6-ти клас и вече го подготвят за изпитите след 7-ми, защото според учителите ще се справи.Аз обаче си блъскам главата къде и как ще продължи след това.

# 18
  • Мнения: 12 200
За моята дъщеря съм се ориентирала към професионална гимназия. Поне на този етап такива са нагласите ни. Като имам предвид и характера и неумението да работи в екип, ще се насочи към професия, която да й даде по-голяма независимост.
Във Вашия случай може би нещо в IT сферата?

# 19
  • София
  • Мнения: 3 067
Моето дете е със СОП и в школо участва във всички класации - и по предмети и общите за класа. Излиза си на началния екран на кое място е и т.н. Винаги е участвала.
Предполагам, че това при вас е решение на администратора на ниво училище, не е някакво ограничение от самата платформа.

# 20
  • София
  • Мнения: 18 074
Съседско дете е със СОП, 11 клас в професионална гимназия. Включено е в статистиките, взима и стипендия.

# 21
  • Мнения: 4
Здравейте, при нас има подобен казус. Интересува ме в случя когато СОП е на количествени оценки, има ли също адаптиране на скалите за оценяване. Например на контролно ако за отличен е примерно 16-20 точки, има ли такова нещо за СОП за е отличен от 14-20 точки? Тоест учителите изполват ли и различни скали за оценка на СОП?

# 22
  • Мнения: 12 200
Не. Ако детето е на количествени оценки се приема, че покрива минимума, т.е може да бъде оценявано по начина, по който и останалите деца. На моето дете са давали.по-малък обем, съответно не е било оценявано за повече от Добър (4) (по руски и по математика мисля). Всъщност понякога са й писали Среден (3) при точки, отговарящи на 2,50 - 2,90, докато на самата скала пише, че оценка под 3,00 са Слаб (2), т.е на нея индивидуално са закръглява в полза на ученика. По останалите предмети си прави пълния обем като останалите деца и съответно е оценявана по тяхната скала. В ррос на желание от страна на учителя е да додаде малко на някое дете със или без СОП, независимо дали става въпрос за Среден (3) или Отличен (6).

Общи условия

Активация на акаунт