Работа като стюардеса.

  • 7 802
  • 62
  •   1
Отговори
  • Мнения: 16
Здравейте, на 17 години съм и съвсем скоро ми предстои да завърша училище. Насочила съм се към професията ,,Стюардеса''. От малка тази професия ми е мечта, тъй като доста пъти съм пътувала със самолет и винаги, която и дестинация да съм посещавала най-интересната част от пътуването за мен беше именно престоя в самолета. Изчетох доста форуми и страници свързани с въпросната професия, какво е необходимо като умения и т. н, но всичките теми са доста старички и предполагам вече има нови правила, изисквания и бих била много благодарна ако има някой запознат с професията,още по-добре би било,някой с опит минал през това да ме посъветва. Благодаря предварително!

# 1
  • Варна
  • Мнения: 36 694
А ти смяташ ли, че професията е перспективна? Следиш ли какво става? Полетите намалят поголовно, авиокомпании фалират, персонала остава без работа. Нещата може и да започнат да се оправят, но ще е бавно и за дълго време. Може да се окажеш в положението да кандидатстваш за място, за което се борят десетки, а повечето ще имат предимството на дългия опит и стаж.

# 2
  • Мнения: 19 021
Всеки с мечтите си, за някои това е подходяща професия. Дано скоро да има шанс да се пробва с кандидатстване.

Директен опит нямам, но ще ти трябват езици, физическа издръжливост и да си определен ръст.

Лоукостовете в Европа доколко знам карат дълги смени по цял ден без да слизат от самолета. Досадно общо взето. Ако извадиш късмет с Emirates например ще трябва да се аклиматизираш да живееш на климатик докато навън е 40-50 градуса, което за някои хора е проблем.

# 3
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 234
Учи езици, виж как приемат за стюардеси различните авиокомпании, завърши училище пък кандидатствай, щом те влече. Но все пак си помисли дали искаш да си стюардеса действително, или просто си представяш че това е начин да пътуваш по интересни места. Защото има и стюардеси по вътрешните линии, както и такива с много скучни маршрути.

# 4
  • Мнения: 16
Запознала съм се с плюсовете и минусите и съм готова да дам всичко възможно от себе си,за да постигна целта си!И също така съм наясно,че дори и дестинацийте да са интересни едва ли ще мога да се възползвам от това,че съм там,аз съм на работа и не отивам там на почивка..

# 5
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 234
Напротив, по далечни дестинации им дават почивка няколко дни и се ходи на страхотни места 😉

# 6
  • Мнения: 16
Като цяло това с дестинациите зависи много и от самата авиокомпания.

# 7
  • Мнения: 10 995
Най-хубавата работа Евър. Не ги слушай какво ти говорят и се бори за мечтите си..

# 8
  • Мнения: 505
Учи езици и се поддържай. И двете ще са ти от полза дори да не станеш стюардеса.

# 9
  • София
  • Мнения: 2 593
Има нещо очарователно в тази професия, следвай сърцето си. На 19 никой не вярваше аз с какво искам да се занимавам и често имаше доброжелатели, които си измисляха причини да не стане това, което съм решила. Само ме мотивириха повече. Не съм стюардеса, но животът ми е донякъде свързан с авиацията. Каквото и да  избереш, важното е да го правиш с желание и да гориш в него.

# 10
  • Мнения: 49
Учи езици и се поддържай. И двете ще са ти от полза дори да не станеш стюардеса.
Абсолютно вярно! Без добри езикови умения нямаш никакъв шанс да станеш стюардеса!

# 11
  • Мнения: 16
Има нещо очарователно в тази професия, следвай сърцето си. На 19 никой не вярваше аз с какво искам да се занимавам и често имаше доброжелатели, които си измисляха причини да не стане това, което съм решила. Само ме мотивириха повече. Не съм стюардеса, но животът ми е донякъде свързан с авиацията. Каквото и да  избереш, важното е да го правиш с желание и да гориш в него.
Доста познато,тъй като доста хора не ми вярват,че ще го постигна...

# 12
  • Мнения: 49
Интересното е, че съвети от типа на "Следвай сърцето си!" дават само и единствено хора, които не са последвали собственото си сърце Simple Smile Онези, които са го направили, са научили на собствен гръб една често премълчавана истина. А именно - че на всеки известен, успял човек, последвал сърцето си и сбъднал мечтата си, се падат средно около 10 000, които са тръгнали по същия път, но не са успели. Поради което за тях никой не е чувал. И пропускайки шанса си да изградят кариера в една по-тривиална област и да живеят сравнително добре, след това са принудени цял живот да изплащат кредити, да полагат неквалифициран труд и да свързват едва-едва двата края. Или да се откажат напълно от принципите и идеалите си, за да сбъднат мечтата си на всяка цена и с всякакви средства...

# 13
  • Мнения: 2 277
За стюардеса не се изисква кой знае какво образование. Необходим е език/езици, да можеш да плуваш и да си определен ръст височина. Вие го изкарахте все едно ще кандидатства за ядрен физик.

# 14
  • Мнения: 16
Интересното е, че съвети от типа на "Следвай сърцето си!" дават само и единствено хора, които не са последвали собственото си сърце Simple Smile Онези, които са го направили, са научили на собствен гръб една често премълчавана истина. А именно - че на всеки известен, успял човек, последвал сърцето си и сбъднал мечтата си, се падат средно около 10 000, които са тръгнали по същия път, но не са успели. Поради което за тях никой не е чувал. И пропускайки шанса си да изградят кариера в една по-тривиална област и да живеят сравнително добре, след това са принудени цял живот да изплащат кредити, да полагат неквалифициран труд и да свързват едва-едва двата края. Или да се откажат напълно от принципите и идеалите си, за да сбъднат мечтата си на всяка цена и с всякакви средства...
Според мен гледате доста песимистично към нещата,когато човек желае нещо достатъчно силно и положи необходимите старания, няма да се стига до нещата,които написахте Вие по-нагоре!

# 15
  • Варна
  • Мнения: 36 694
А ти гледаш доста идеалистично, но то си е нормално за годините ти.

Не схвана какво ти каза човека с този пост.

Възрастна стюардеса виждала ли си?

# 16
  • София
  • Мнения: 2 593
Тримуртии, не знам какъв ти е опита, но моя е точно обратното на това, което описа.

# 17
  • Варна
  • Мнения: 36 694
Аз лично моята дъщеря не бих я посъветвала да се насочи към точно това поприще. Но авторката щом е навита, никой тук няма да я разубеди. Да си гони мечтата.

Имам близка приятелка, която е била стюардеса.

# 18
  • Мнения: 10 995
За мен това е най-хубавата работа, която съм работила и ако имах дъщеря бих я посъветвала да опита за няколко години.
Но аз обожавам да пътувам, мразя да си стоя вкъщи и като цяло не ценя домашния уют, така че хората сме различни. На мен ми дай да съм на път.

# 19
  • Мнения: 16
А ти гледаш доста идеалистично, но то си е нормално за годините ти.

Не схвана какво ти каза човека с този пост.

Възрастна стюардеса виждала ли си?
Много добре разбрах какво искаше да каже,и ми е много интересно, защо хората са с такива предразсъдъци??В по-големите авиокомпании като ,,Qatar Airways" например има и жени 45+,който с годините са си заслужили призванието ,,старши стюардеса".Също така не мисля,че годините ми пречат на разсъдъка,доста застаряло мислене бих казала....

# 20
  • Варна
  • Мнения: 36 694
Ми ние сме си застарели тука, с опит, пооблъскани от живота, с деца, с по-друга гледна точка.

Но помня как като тинейджър мислех, че всичко, което хвърчи се яде, така че не ме изненадва особено насоката на темата.

# 21
  • София
  • Мнения: 2 593
В Аерофлот с такива тетки съм летяла, като те погледнат и някак заставаш мирно на седалката 😜 Всякакви стюардеси съм виждала, възрастта не е пречка.

# 22
  • Мнения: 16
Ми ние сме си застарели тука, с опит, пооблъскани от живота, с деца, с по-друга гледна точка.

Но помня как като тинейджър мислех, че всичко, което хвърчи се яде, така че не ме изненадва особено насоката на темата.
Времената се менят,не виждам какво и е странното на тази тема и какво пък чак толкова Ви учуди,не съм казала,че искам да ставам космонавтка или актриса в Холивуд,не мисля,че е чак толкова невъзможно да постигна целта си...

# 23
  • Мнения: 10 995
Възрастта не е пречка, то и 90 годишни манекенки има и даже са хит в момента, както и свърх сайз моделите...
Аз като човек, който си е сбъднал всички детски мечти, мога да кажа, че макар че съм на 40 сет и с две деца, всичко което хвърчи се яде...даже преди една седмица се научих да карам ски, така че никога не е късно за нищо. Особено пък да се разубеждава едно младо момиче, в нещо толкова лесно постижимо... 

# 24
  • Мнения: 16
Възрастта не е пречка, то и 90 годишни манекенки има и даже са хит в момента, както и свърх сайз моделите...
Аз като човек, който си е сбъднал всички детски мечти, мога да кажа, че макар че съм на 40 сет и с две деца, всичко което хвърчи се яде...даже преди една седмица се научих да карам ски, така че никога не е късно за нищо. Особено пък да се разубеждава едно младо момиче, в нещо толкова лесно постижимо... 
Никой не би могъл да ме разубеди,когато написах поста бях наясно,че ще има и такива хора.

# 25
  • Мнения: 49
В Аерофлот с такива тетки съм летяла, като те погледнат и някак заставаш мирно на седалката 😜 Всякакви стюардеси съм виждала, възрастта не е пречка.
Ама не знаеш какъв чин има мъжа или бащата на тая тётка, нали? Laughing

@MissAlii
Опитах се да ти отговоря по езоповски, защото тук трият по-откровените мнения, но явно само си лайкнала поста ми, без да разбереш написаното... Нищо, животът ще те научи...

# 26
  • Мнения: 16
В Аерофлот с такива тетки съм летяла, като те погледнат и някак заставаш мирно на седалката 😜 Всякакви стюардеси съм виждала, възрастта не е пречка.
Ама не знаеш какъв чин има мъжа или бащата на тая тётка, нали? Laughing

@MissAlii
Опитах се да ти отговоря по езоповски, защото тук трият по-откровените мнения, но явно само си лайкнала поста ми, без да разбереш написаното... Нищо, животът ще те научи...
Да,видях и разбрах какво искахте да ми кажете...

# 27
  • Варна
  • Мнения: 4 108
Виж този материал, дава идея какво да очакваш:
https://www.pilotmall.com/blogs/news/how-to-become-a-flight-atte … -experience-guide

# 28
  • Мнения: 16
Благодаря Ви ще ми бъде от полза.

# 29
  • Мнения: 49
Да,видях и разбрах какво искахте да ми кажете...
Както се казваше в края на един брадат виц:
"- Хемингуей, госпожо, но ми харесва начинът Ви на мислене!"
Stuck Out Tongue

# 30
  • Мнения: 149
Ох, да говорите за перспектива и да употребявате тази дума, за да плашите и наливате акъл на момичето, във връзка с професия  стюардеса, е много грешно и грозно!
Това не е професия, за която е необходимо специално висше образование, за което ще трябва да инвестира четири години от живота си, само за да излезе накрая с диплома за стюардеса и да се конкурира с колежките от университета. Не.  Тя може, а и трябва, да запише висше (примерно психология, тъй като се изисква от стюардесите да успокояват по-нервните пътници. Може да учи и за полицай, защото са нужни и физически умения също при наличие на агресивни пътници и т.н. и още много други специалности (психология, математика, филология, история, пожарна сигурност и т.н.), които ще ѝ дадат диплома за работа в друга сфера, която винаги може да използва като план Б, заедно с езиците, които е необходимо да владее).  Ще е хубаво да учи и за магистратура, също предимство за стюардесите. Гладна няма да остане, ако дори не я одобрят на интервюто.  Няма нищо страшно да пробва и се радвам, че ще последва сърцето си, като това го казва човек също последвал своето, защото стана въпрос, че такива не даваме съвети, но ето на.
 Запомни, че образованието в университет е от изключителна важност. Провери в интернет какво висше образование са завършили повечето и се насочи към подобна дисциплина. Аз ти изредих някои, но не мога да кажа коя ще ти даде предимство пред конкуренцията. Това сама трябва да проучиш и кое те влече повече - психология, история, защита. Палитрата от специалности е голяма.
Нещата, на които трябва да наблегнеш са, а и сигурно вече знаеш,  богат речников запас. Трябва да владееш английски на много добро ниво, като най-добре е да добавиш и още един или повече езици при възможност - руски, испански,френски, немски ще са ти от полза. За по-богат запас от думи ти препоръчвам да обърнеш и внимание на латинския/старогръцки - не да умееш да ги говориш, а да извадиш много термини, защото се използват активно сред по-образованите и на интервюто може да направиш добро впечатление. 
С познанията, необходими за стюардеса,  не се притеснявай за престижна реализация и в друга сфера, но не се отказвай от мечтата. Бори се със зъби и нокти. Желая ти успех! 

Последна редакция: чт, 11 фев 2021, 14:40 от Aurelia7

# 31
  • Мнения: 16
Ох, да говорите за перспектива и да употребявате тази дума, за да плашите и наливате акъл на момичето, във връзка с професия  стюардеса, е много грешно и грозно!
Това не е професия, за която е необходимо специално висше образование, за което ще трябва да инвестира четири години от живота си, само за да излезе накрая с диплома за стюардеса и да се конкурира с колежките от университета. Не.  Тя може, а и трябва, да запише висше (примерно психология, тъй като се изисква от стюардесите да успокояват по-нервните пътници. Може да учи и за полицай, защото са нужни и физически умения също при наличие на агресивни пътници и т.н. и още много други специалности (психология, математика, филология, история, пожарна сигурност и т.н.), които ще ѝ дадат диплома за работа в друга сфера, която винаги може да използва като план Б, заедно с езиците, които е необходимо да владее).  Ще е хубаво да учи и за магистратура, също предимство за стюардесите. Гладна няма да остане, ако дори не я одобрят на интервюто.  Няма нищо страшно да пробва и се радвам, че ще последва сърцето си, като това го казва човек също последвал своето, защото стана въпрос, че такива не даваме съвети, но ето на.
 Запомни, че образованието в университет е от изключителна важност. Провери в интернет какво висше образование са завършили повечето и се насочи към подобна дисциплина. Аз ти изредих някои, но не мога да кажа коя ще ти даде предимство пред конкуренцията. Това сама трябва да проучиш и кое те влече повече - психология, история, защита. Палитрата от специалности е голяма.
Нещата, на които трябва да наблегнеш са, а и сигурно вече знаеш,  богат речников запас. Трябва да владееш английски на много добро ниво, като най-добре е да добавиш и още един или повече езици при възможност - руски, испански,френски, немски ще са ти от полза. За по-богат запас от думи ти препоръчвам да обърнеш и внимание на латинския/старогръцки - не да умееш да ги говориш, а да извадиш много термини, защото се използват активно сред по-образованите и на интервюто може да направиш добро впечатление. 
С познанията, необходими за стюардеса,  не се притеснявай за престижна реализация и в друга сфера, но не се отказвай от мечтата. Бори се със зъби и нокти. Желая ти успех! 

Благодаря Ви много!Ще се вслушам в думите Ви,със сигурност ще запиша да следвам и висше даже вече имам предпочитания за университет според това,което в момента уча.Надявам се да съчетая добре нещата.

# 32
  • Мнения: 12 840
Щом ти харесва професията, гони си целта и това е. Чела си доста за нея, информирана си, действай.

# 33
  • Варна
  • Мнения: 4 108
Моя съученичка, 79-ти набор, работи 10 години за кувейтските авиолинии. На възраст между 25 г. до 35 г., живя там през това време.
Когато приключи се премести в Щатите, омъжи се там и роди три щерки Simple Smile
Сега сме на по 40 г., преди децата работи като учител по математика, сега е звероукротител Simple Smile
Искам да кажа, авторке, да си дадеш сметка кои години ще отдадеш на пътуването, да имаш план или поне виждане.
Успех ти пожелавам и да обиколиш света, Simple Smile

# 34
  • Мнения: 2 277
Важно е да се спомене как се е "преместила" в Щатите, не може просто да искаш да се преместиш, да стегнеш куфарите и да отидеш. Има визи, които се дават доста трудно, камо ли да останеш да живееш там (легално). Или си е намерила американец и се е омъжила, което е най-"лесният" вариант.

# 35
  • Мнения: 16
Щом ти харесва професията, гони си целта и това е. Чела си доста за нея, информирана си, действай.
Като цяло доста съм чела,но ако трябва да съм честна навсякъде има доста различна и също така стара информация и се надявам из този форум да има поне 1 човек минал през този път,за да ме посъветва най-правилно,много бих се радвала...

# 36
  • Варна
  • Мнения: 4 108
MissAlii, обяви гледала ли си, за такава позиция?
https://www.air.bg/bg/za-bylgarija-er/karieri
Също в YouTube има канали на стюардеси.

# 37
  • Мнения: 16
MissAlii, обяви гледала ли си, за такава позиция?
https://www.air.bg/bg/za-bylgarija-er/karieri
Също в YouTube има канали на стюардеси.
[/quote
Не съм гледала,защото още ми е малко раничко,но по това,което видях като изисквания и критерии,мисля,че единствения проблем ще е,че имам малка татуировка на гърба,която от някои униформи се вижда като цяло много зависи от авиокомпанията например в ,,Ryanair" няма да е проблем,защото униформата я закрива,но в някои авиокомпании униформите са изрязани отзат и може би ще е проблем...Бях попаднала на профила на една стюардеса във ,,Facebook"и я попитах дали ще е проблем тази татуировка,тя каза,че няма да е проблем,защото и тя има,но пак това много зависи от униформите на самата авиокомпания..

Последна редакция: чт, 11 фев 2021, 19:58 от MissAlii

# 38
  • Мнения: 1 118
MissAlii, обяви гледала ли си, за такава позиция?
https://www.air.bg/bg/za-bylgarija-er/karieri
Също в YouTube има канали на стюардеси.

А какво е заплащането за обява подобна на тази например?

# 39
  • Мнения: 4
Последвай мечтата си и не оставяй хората да те разубедят, важното е теб да те прави щастлива. Авиацията е особена любов и не всички я разбират.

Важно е да имаш някои качества и умения за да станеш стюардеса.Най-основно:
- да знаеш отлично английски и препоръчително още един език
- да се поддържаш в добро здраве (заболявания като диабет, проблеми със сърце, зрение и т.н. могат да означават че няма да минеш медицинска комисия)
- умение да плуваш (мисля че 20 метра, не изискат спортсменски постижения)
- някои авиокомпании искат да имаш 1 година опит в обслужване на клиенти, но е по-скоро с препоръчителен характер, може да помислиш за някаква лятна работа на рецепция или като продавач, а още по-добре ако си в София, Варна или Бургас можеш да направиш ценен опит като чекин агент на летището.

Важно е да знаеш че съществува разлика между стюардесите на локални европейски авиокомпании като Уизеър, Раянеър и авиокомпании със световни дестинации като Емирейтс, Катар и т.н. С първите полетите са единсвено turnaround - няма да видиш никакъв свят, нямаш престои в дестинациите, буквално кацаш, пътниците слизат, кчват се нови и се връщаш в летището-база. С вторите ще имаш т.н. layovers, тоест на по-далечни дестинации имаш платен хотелски престой + allowance от авиокомпанията за храна и имаш време за обикаляне. Също тези компании в Близкия изток ти покриват разходите за квартира и сметки. Тоест важно е да таргетираш за себе си дали предпочиташ да си близко до семейството и приятелите си и да работиш за някоя тукашна авиокомпания, или би искала да имаш възможност да обикаляш света и да живееш в друга държава.

Има много информация в ютуб за различните авиокомпании и техните изисквания, просто се разтърси. Добър канал на подготовка за Емирейтс са Wishcasting в ютуб, говорят за всичко свързано с изискванията и условията на работа.

Иначе бих те посъветвала същото което и други хора в тази тема - тази професия обикновено не е нещо за цял живот и е хубаво да имаш втори план - някаква професия с която да продължиш когато решиш да започнеш семейство и да имаш дечица. Ако учиш филология ще можеш да бъдеш преводач например. Може да учиш медицина, авиокомпаниите страшно много ценят това тъй като не е рядкост да се налага да оказваш първа помощ на борда на самолета,дори минаваш специално обучение за това като част от подготовката ти в съответната авиокомпания. Учи нещо което ще ти даде стабилен втори вариант, защото в живота винаги е хубаво да имаш втори вариант.И дерзай, смятам че тази работа е страхотна възможност за млад човек.

# 40
  • Мнения: 16
Последвай мечтата си и не оставяй хората да те разубедят, важното е теб да те прави щастлива. Авиацията е особена любов и не всички я разбират.

Важно е да имаш някои качества и умения за да станеш стюардеса.Най-основно:
- да знаеш отлично английски и препоръчително още един език
- да се поддържаш в добро здраве (заболявания като диабет, проблеми със сърце, зрение и т.н. могат да означават че няма да минеш медицинска комисия)
- умение да плуваш (мисля че 20 метра, не изискат спортсменски постижения)
- някои авиокомпании искат да имаш 1 година опит в обслужване на клиенти, но е по-скоро с препоръчителен характер, може да помислиш за някаква лятна работа на рецепция или като продавач, а още по-добре ако си в София, Варна или Бургас можеш да направиш ценен опит като чекин агент на летището.

Важно е да знаеш че съществува разлика между стюардесите на локални европейски авиокомпании като Уизеър, Раянеър и авиокомпании със световни дестинации като Емирейтс, Катар и т.н. С първите полетите са единсвено turnaround - няма да видиш никакъв свят, нямаш престои в дестинациите, буквално кацаш, пътниците слизат, кчват се нови и се връщаш в летището-база. С вторите ще имаш т.н. layovers, тоест на по-далечни дестинации имаш платен хотелски престой + allowance от авиокомпанията за храна и имаш време за обикаляне. Също тези компании в Близкия изток ти покриват разходите за квартира и сметки. Тоест важно е да таргетираш за себе си дали предпочиташ да си близко до семейството и приятелите си и да работиш за някоя тукашна авиокомпания, или би искала да имаш възможност да обикаляш света и да живееш в друга държава.

Има много информация в ютуб за различните авиокомпании и техните изисквания, просто се разтърси. Добър канал на подготовка за Емирейтс са Wishcasting в ютуб, говорят за всичко свързано с изискванията и условията на работа.

Иначе бих те посъветвала същото което и други хора в тази тема - тази професия обикновено не е нещо за цял живот и е хубаво да имаш втори план - някаква професия с която да продължиш когато решиш да започнеш семейство и да имаш дечица. Ако учиш филология ще можеш да бъдеш преводач например. Може да учиш медицина, авиокомпаниите страшно много ценят това тъй като не е рядкост да се налага да оказваш първа помощ на борда на самолета,дори минаваш специално обучение за това като част от подготовката ти в съответната авиокомпания. Учи нещо което ще ти даде стабилен втори вариант, защото в живота винаги е хубаво да имаш втори вариант.И дерзай, смятам че тази работа е страхотна възможност за млад човек.

Благодаря Ви за информацията!Радвам се,че отделихте време да ми обясните!

# 41
  • Мнения: 127
Имам приятелско семейство,бивш пилот с 40 годишна дъщеря, стюардеса. Миналата година остана безработна ,заради пандемията.Една година и плащаха нещо.В момента я издържа баща й ,с неговата пенсия.И двамата вече са наясно ,че е извън играта.

# 42
  • Мнения: 17
Почти набори сме, авторке, една година съм по-голяма и аз до скоро също исках да съм стюардеса, всъщност все още смятам професията за страхотна. Смятам, че с тази професия можеш да видиш много, да се отракаш още повече и създаваш многоо контакти, после можеш пак да работиш в авиацията, но не като стюардеса, но дотогава има достатъчно време. Вече са ти обяснили какво гледат - езици, да си поддържана, ако искаш да си в по-хубавите компании много ще имат много изисквания за външния вид - татуси, кожа, тегло, размери и още много неща. Аз работя на място, където клиентите ни са само в този сектор, пилоти, стюардеси, но държа да подчертая, че това не са единствените работници, които пътуват, инженери и механици също постоянно са на път и има гости, които седят по 1 месец поне, някои повече. Честно казано ако трябва да съдя по тях понякога това пътуване не е най-приятното, ходиш горе долу на едни и същи места и си сам, много е относително това де. Ти ще си намериш такава авиокомпания с повече интересни дестинации и там ще си имаш приятели, но искам да кажа, че понякога няма да ти е до обиколки и пътуване. Ако се решиш да учиш, което ще е доста разумно, ти препоръчам езици или нещо в медицината, за мед. сестра примерно. Историята не знам с какво толкова може да ти помогне в практиката, но е горе долу в сферата, помисли какво друго би правила ако не си стюардеса. През тези 4 години виж за някаква друга работа в авиацията, този сектор лично мен много ме зарежда с позитивизъм и мечти, не мога да го обясна. А за положението в момента да, зле са стюардесите, но както още 100 професии поне, не прави конспирации АКО това стане няма да имам работа или ако онова стане, трябва да имаш план Б, но следвай мечтите си!

# 43
  • Мнения: 16
Почти набори сме, авторке, една година съм по-голяма и аз до скоро също исках да съм стюардеса, всъщност все още смятам професията за страхотна. Смятам, че с тази професия можеш да видиш много, да се отракаш още повече и създаваш многоо контакти, после можеш пак да работиш в авиацията, но не като стюардеса, но дотогава има достатъчно време. Вече са ти обяснили какво гледат - езици, да си поддържана, ако искаш да си в по-хубавите компании много ще имат много изисквания за външния вид - татуси, кожа, тегло, размери и още много неща. Аз работя на място, където клиентите ни са само в този сектор, пилоти, стюардеси, но държа да подчертая, че това не са единствените работници, които пътуват, инженери и механици също постоянно са на път и има гости, които седят по 1 месец поне, някои повече. Честно казано ако трябва да съдя по тях понякога това пътуване не е най-приятното, ходиш горе долу на едни и същи места и си сам, много е относително това де. Ти ще си намериш такава авиокомпания с повече интересни дестинации и там ще си имаш приятели, но искам да кажа, че понякога няма да ти е до обиколки и пътуване. Ако се решиш да учиш, което ще е доста разумно, ти препоръчам езици или нещо в медицината, за мед. сестра примерно. Историята не знам с какво толкова може да ти помогне в практиката, но е горе долу в сферата, помисли какво друго би правила ако не си стюардеса. През тези 4 години виж за някаква друга работа в авиацията, този сектор лично мен много ме зарежда с позитивизъм и мечти, не мога да го обясна. А за положението в момента да, зле са стюардесите, но както още 100 професии поне, не прави конспирации АКО това стане няма да имам работа или ако онова стане, трябва да имаш план Б, но следвай мечтите си!
Да,доста сте права с нещата,който казахте,разбира се аз ще запиша и висше,задължително (даже вече съм се насочила),но като цяло наистина работата в авиацията доста ми харесва и на там ще се стремя за сега.Искрено и от сърце се надявам след няколко годинки да сме колежки Simple Smile

# 44
  • Мнения: 9 756
Една обява на Ryan Air, пусната преди 4 дни. Разгледай какви са изискванията им и работи по въпроса.


Discover life in the sky and join our Cabin Crew Team!
Crewlink is the official recruitment partner for Ryanair. We are delighted to announce that we are recruiting for a limited number of Cabin Crew positions for their London Stanted Base for Summer 21. Train in the UK and operate out of the UK.

Our Recruitment Days will look a little different but we still want to make your dreams of becoming Cabin Crew a reality!

Our Cabin Crew roles offer real and exciting career opportunities for ambitious crew members to progress their career while exploring Europe's favourite destinations, sampling new cultures on your days off and meeting interesting people each day, whilst providing our customers with an excellent travel experience.

This position offers a highly competitive salary of flight pay and sales bonus together with amazing staff travel benefits for crew members who excel in this fast-paced, fun and challenging role.

Apply now to attend an Online Interview with one of our experienced Recruiters. We have adapted our recruitment processes to ensure we continue to provide an excellent candidate experience.

Requirements
• Applicants must have the unrestricted right to live and work in the UK if based in the UK upon successful completion of training
• You must be between 5 "2 (157 cm) and 6" 2 (188 cm) in height
• You must be able to swim 25 meters unaided
• It helps if you are hardworking, flexible and have an outgoing and friendly personality
• Adaptable and happy to work a shift roster
• Enjoy dealing with the public and have the ability to provide excellent customer service with a 'can do' attitude
• Comfortable speaking and writing in English with ease
• A passion for travelling and meeting new people

Benefits

Some of the amazing benefits of your new career with us include -
• Free Cabin Crew Training Course
• Daily Per Diem provided whilst training
• Free uniform in year 1
• Flight duty pay/sales bonus
• Year 1 on target earnings of £16 - £21k
• Amazing career advancement opportunities
• Flexible 5 days on / 3 days off staff roster
• Staff Travel
• Security of working for a financially stable airline
• Depending on country we have Permanent, Contract and Seasonal positions


https://g.co/kgs/YNuzkr

# 45
  • Мнения: 957
Аз искам да добавя само две неща към казаните дотук. Една моя колежка от университета работеше като стюардеса и бяха на нещо като повикване. Т.е. дори и да са в почивен ден, при обаждане до еди си колко часа са длъжни да се явят на работа. Не знам как се съчетава това с личен живот, пътувания и други ангажименти, като например университет. Това беше преди 8 години и може да е било изискване само на конкретна авиокомпания, не знам как е сега.
С оглед на това обаче мисля, с риск да ме изяде целия форум, да те посъветвам да изчакаш една година със записването на висшето Simple Smile Когато ти съставят работния график, никой няма да се съобразява с това, че си студентка. От друга стана в обявата, която G&B е посочила пише, че се изисква да живееш в UK, т.е. ако запишеш в български университет, това автоматично ограничава авиокомпаниите, в които можеш да кандидатстваш. И накрая, от два стола ще стане нито един.

И един практичен съвет - направи си списък с желаните авиокомпании и проучи къде си пускат обявите. Регистирай се навсякъде с имейл, за да започнеш да получаваш известия и да следиш как върви търсенето.

Успех и браво за куража (аз се втрисам от самолети Stuck Out Tongue Closed Eyes )!

# 46
  • Мнения: 3 300
Имам доста приятелки, които работеха като стюардеси между 1-2 до 3-4 години, в различни компании.
Като цяло е трудна, изморителна и неблагодарна работа, но е добре да се пробва щом имаш желание.
Нищо няма да загубиш, а ще си си сбъднала една мечта. Много малко стюардеси остават да работят дълги години.

# 47
  • Мнения: 215
Само не слагай и ти джуки моля те. Че вече и стюардесите почнаха масово. Не стига, че не дават ядене и пиене вече на полетите, ами и да няма в какво да изплакнеш окото.

Иначе една позната работеше като стюардеса и си беше доволна. Тежичко е, нощни смени, спане в различни градове, но пък на някои точно това би им харесало. Казват също, че не им остава време да имат гадже и я карат на неангажиращи връзки.

Последна редакция: нд, 14 фев 2021, 22:51 от Gentleman1

# 48
  • Мнения: 16
Аз искам да добавя само две неща към казаните дотук. Една моя колежка от университета работеше като стюардеса и бяха на нещо като повикване. Т.е. дори и да са в почивен ден, при обаждане до еди си колко часа са длъжни да се явят на работа. Не знам как се съчетава това с личен живот, пътувания и други ангажименти, като например университет. Това беше преди 8 години и може да е било изискване само на конкретна авиокомпания, не знам как е сега.
С оглед на това обаче мисля, с риск да ме изяде целия форум, да те посъветвам да изчакаш една година със записването на висшето Simple Smile Когато ти съставят работния график, никой няма да се съобразява с това, че си студентка. От друга стана в обявата, която G&B е посочила пише, че се изисква да живееш в UK, т.е. ако запишеш в български университет, това автоматично ограничава авиокомпаниите, в които можеш да кандидатстваш. И накрая, от два стола ще стане нито един.

И един практичен съвет - направи си списък с желаните авиокомпании и проучи къде си пускат обявите. Регистирай се навсякъде с имейл, за да започнеш да получаваш известия и да следиш как върви търсенето.

Успех и браво за куража (аз се втрисам от самолети Stuck Out Tongue Closed Eyes )!
Благодаря Ви,доста точно описахте нещата!За регистрациите не се бях сетила,благодаря!

# 49
  • Мнения: 80
Емирейтс правят набор на персонал в София от време на време, следете обявите и се явете, дори и да е само за проба.

# 50
  • София
  • Мнения: 3 453
Личен опит нямам, но една близка е стюардеса към катарските линии в момента.
Първо мина тяхната академия в Дубай (изрично изискване е да живее там). Осигурен е транспортът от жилището до летището и обратно. Тя пътуваше на дълги разстояния (Китай, Япония, Индия и т.н.) По време на пандемията не летеше. Сега нямат право да напускат хотелите между полетите. Преди разглеждаха градовете, обикаляха, вече не могат да го правят. Изтощена е от недоспиване, а тя е по купони и партита и никога не е прекарвала много време в сън. Целият й живот е по график, кога яде, кога спи, кога се къпе, всиииичко. Няма почивни дни, няма празници, а за отпуски се пуска запитване месеци преди това и шансът за одобрение граничи с нулата при нея. Успя да си вземе лятото едни 3-4 дни и до там.

За мен е ужасна професия вече. На крак по цял ден, разнасяш кафета/чайове/храни. Като пъдарин си на пияни, груби и всякакви хора по самолетите. Единственият й плюс е бил обикалянето, но и сега това е мноооого ограничено.

Момичето е с договор от 3г., ако реши да се откаже предварително ще плаща неустойки. Към момента е на минимално заплащане с 1г. трудов стаж (малко над 900 долара, което за Дубай е потресаващо ниско). Момичето е на ръба да се върне в България и да започне нормална работа и вечер да се прибира вкъщи, защото към момента не може нито дом, нито семейство да създаде (на 26г е, ако има значение).

Авторке, много си помисли дали си заслужава към момента да пробваш тази професия. И аз имах желание след първи курс да се пробвам към нискотарифните авиолинии, но се радвам, че бързо размислих. Не всеки психически и физически може да издържи този начин на живот. Има нещо идиалистично в представянето на професията, но като се замислиш си малко като сервитьорка във въздуха, само че облечена в готина униформа и уж обикаляш на готини места (ако имаш късмет да те пуснат по тези линии). Успех каквото и да решиш!

# 51
  • Мнения: 3 300
JayRay е описала много точно всичко. Една от моите познати също беше с катарските линии. Не беше много по-различно и преди.
Да, можеха да излизат, ако имат сили и най-интересното, при дълъг полет, независимо в колко часа се каца и дали ти се спи, отиваш в хотелската стая и седиш вътре 7 или 8 часа беше, през това време не можеш да излизаш навън. С две думи, трябва да почиваш, ако искаш спи, ако искаш не, но седиш вътре.

# 52
  • Мнения: 2 039
Като Ви влече,пробвайте.Но това не е професия за дълго време.Завършете нещо за да имате резервен вариант.До 35 год ще сте стюардеса,ами после?Приказките,че имало и възрастни стюардеси са мит.дори да има те са единици или съпруги на някого.

# 53
  • Мнения: 2 277
И това е относително - не записвай "нещо", просто да имаш висше, защото после пак няма да можеш да си намериш работа.

# 54
  • Мнения: 19 021
В Луфтханза има доста 'големи', да не кажа лелички и чичковци.

# 55
  • Мнения: 3 300
Във всички стандартни не лоу кост компании има 50+ годишни. Луфти, бритиш и т.н.

# 56
  • Мнения: 1 118
Разбира се, че има сравнително възрастни стюарди.

# 57
  • София
  • Мнения: 3 078
Това интервю със стюардеса е много интересно. Разкрива за детайлите и спецификата на работа в различните авиокомпании:
https://gspace.bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D0%B8%D0% … %D0%B2%D0%B0.html

# 58
  • Down south
  • Мнения: 7 715
А ти гледаш доста идеалистично, но то си е нормално за годините ти.
Възрастна стюардеса виждала ли си?
Така е, гледа през розови очила. От друга страна, какво ще рече възрастна, защото за едни може да е 45, за други 60+ Преди пандемията летях много и съм виждала какви ли не представители на професията.
Майка на приятелка на дъщеря ми, по онова време вероятно беше на около 45+ реши да става стюардеса, изкара курс от порядъка на 5-6 месеца някъде по северозападното крайбрежие и стана. Доколкото знам, вече няколко години работи. Заплащането е ниско. Семейството и лети с работодателната компания почти безплатно, предполагам, че това е била и целта.

# 59
  • Мнения: 1 140
Здравей, трябва да имаш навършени 21 години за да се занимаваш с тази професия.
Това е едновременно прекрасна и ужасна професия, но за млад човек. Работата е динамична, интригуваща, но до там.
Изключително отговорна, изискваща доста качества. Трябва да си наясно, че това не е просто работа, а начин на живот защото ти няма да имаш ежедневие като на нормалните хора. Един твои ден може да започва в 04:00 и в 20:00 вече да нямаш търпение да заспиш, или да приключва в 10:00 след като си бил цяла нощ на работа. Ти нямаш рутина, ставаш и лягаш по всяко едно време, за теб няма ден и нощ, събота и неделя или празници. Доста често пропускаш семейни празници и събирания. Облъчва те радиация и се “бориш” с налаягането при всяко едно излитане и кацане.
Това е работа, която наистина трябва да обичаш, иначе защо би търпял всичко това, а в същото време не трябва да я обичаш прекалено защото не е работа за цял живот.
Съветвам те да опиташ защото определено те учи на много неща, най-малкото на дисциплина и отношение.

# 60
  • Мнения: 973
Имам позната, която беше висока, с английски и гръцки, преди 4 години започна за Катарските линии. Общо взето обиколи някоя и друга дестинация и след 2 години си намери работа в София.

Професията е много трудна физически. Авторката на темата сега е млада и е възможно да има някакви добри години на пътуване и работа. Но след една възраст хормоните в тялото ни започват да работят в друго темпо и става по-трудно човек да балансира.

Затова и аз съм фенка на това да имаш една лесна за изпълнение професия и едно колкото си искаш лудо хоби. Според е сложно да се съчетаят двете в едно, в един момент едното взима превес.

На скоро четох също така, че много от персонала (не всички предполагам) на авиокомпании те имат нужда от алкохол, за да могат да спят,заради честата смяна на зоните.

Аз бих се замислила - в днешно време може да се правят добри пари и от комфорта на дома, но всеки си знае.

# 61
  • Мнения: 1
Здравей! Видях поста ти и реших да ти отговоря. Аз работя като стюард от 2005 г. Вече почти 17 години... Tired Face А започнах за година... Първоначално от 2005 г. до 2015 г. за Емирейтс в Дубай, а от 2015 г до сега в Мюнхен за Луфтханза. Завършил съм Испанска филология и Международни отношения и говоря английски, испански, немски и съвсем малко новогръцки. Повечето от моите колеги от Университета са или дипломати, или работят в някакви международни компании. Аз започнах да летя веднага след Университета и не съжалявам за решението си. Още на първия полет, знаех че това е за мен. Срещаш се с хора от много държави, имаш престои на места, за които си учила само в учебниците по география, а и ти плащат за това. Сега 17 г. по-късно, мога да се похваля с няколко апартамента, стотици посетени държави и хиляди спомени за далечни държави и градове.  Дотук позитивите - негативната страна е физическото изтощение, нестабилния график - можеш да работиш в събота и неделя, Коледа, Нова година. За теб няма нормално работно време. Ще трябва да свикнеш да работиш на смени - можеш един ден да направиш полет в 6 сутринта, а на следващия ден да имаш нощен полет. Да работиш с хора понякога е голямо предизвикателство. На моменти можеш да бъдеш много самотна... Личният ти живот ще страда от непрекъснатите отсъствия от дома. Моят съвет е - избери си някаква специалност в университета, която да ти харесва. Завърши си образованието, научи добре поне два езика. Да си имаш професия и занаят. След това винаги можеш да кандидатстваш за тази работа, ако все още имаш желание. Разликата е, че ще си имаш и някакво образование и алтернатива. Това е много важно в днешно време. Освен това в момента не е много подходящо време да започваш работа в авиацията - ситуацията, в която се намираме промени доста неща. Повечето компании не наемат персонал (с изключение на нискотарифните), държавите налагат ограничения. Понякога се лети до определена държава, но местните власти те поставят под карантина в хотела и не допускат да се излиза... Да не се разпростирам много. Накратко казано: аз харесвам работата си и все още я върша с удоволствие, тя ми осмисли живота, даде  ми посока и ми предостави възможност да съградя живота си и да науча много неща. Съветът ми е - завърши и след това кандидтствай. Каквото и да решиш, не забравяй, бъди щастлива!

# 62
  • Мнения: 2
Здравейте на всички сегашни и бъдещи ентусиасти за #Стюард/Стюардеса!
Ще се опитам да Ви дам актуална към днешна дата информация, която ще Ви е полезна за вбъдеще, ако имате желание да следвате стъпките, докато стигнете до крайната си цел.
При мен се случиха така нещата- кандидатствах на шега, отидох на #интервю и ме одобриха. Интервюто беше бързо, всяка компания си има различен начин и подход за провеждането му- някои са групови, други на няколко етапа, трети се провеждат пред комисия (моето беше такова). Преди да отида на интервюто, дълго търсих ?#информация в интернет и българските форуми, но уви, тя беше стара и не беше актуална. Одобриха ме през октомври, а сега е края на ноември.
Следващата стъпка след интервюто, ако си одобрен, е изпращане на  job offer letter по имейл от компанията. В job offer-a са описани основните компоненти на Договор за придобиване на квалификация и последващ Трудов договор. Някои #авиокомпании търсят кадри, които вече са преминали #обучението за CC и имат опит, други залагат на нови кадри, за да могат да ги обучат по стандартите на съответната фирма и най-вече да нямат база за сравнение с други предходни компании. Ако се съгласите с посочените условия, подписвате декларация за съгласие и купона започва.
Трябва да се сдобиете със #свидетелство за #медицинска #годност. Стъпка 1: Отивате при личния лекар, за да издаде етапна епикриза, след това си правите панорамна снимка на зъбите и белият дроб, като си вадите и свидетелство от Център за психично здраве, че не фигурирате в списъците им.
Стъпка 2: С целия набор от четирите документа, отивате в гр. София, бул.Брюксел 1, до сградата на България еър. Там се намира #Авиолекарската #поликлиника за Република България. Качвате се на втория етаж, като отивате на Информация и Ви дават нужните документи и Медицинска книжка за #КАМО - Комисия за авиомедицинско освидетелстване. Попълвате само документите, които Ви дават на английски език, а в Книжката попълвате три имена отпред на корицата и на първа страница, останалото се попълва от лекарите във всеки един кабинет.
Отивате рано сутринта, давате кръв и урина, и се нареждате пред кабинетите:
1. Кардиологичен кабинет №5;
2. Кабинет по функционална диагностика и интернист №6;
3. ЕКГ, Ехографски кабинет №7;
4. Хирургичен кабинет №8;
5. ЕЕГ №11;
6. АГ Кабинет №12;
7. УНГ Кабинет №15;
8. Неврологичен кабинет №17;
9. Последен, но не на последно място и най-важен - Лаборатория по авиационна психология и безопасност на полетите №13.
*Важно!*
Преди прегледите се уверете, че :
- сте клинично здрав;
- ако имате очила или лещи, предписани от лекар, задължително си вземете рецептата и очилата или лещите са Очния кабинет;
- ако сте сменяли личен лекар и той няма информация, за да ви направи #Медицинската епикриза, трябва да отидете до НЗОК и да си изкарате уникален код за достъп до системата. При логване с този код в системата на НЗОК, виждате цялото си досие от бебе до ден днешен. Принтвате го и го давате на личния лекар. Има много въпроси от страна на л.л. как да направят Медицинска експертиза, дайте им жокер, че се използва същия шаблон, който използват, когато правят експертиза за ТЕЛК. Важното е накрая да пише, че сте клинично здрав.
*** #КАМО е комисия с висококомпетентни лекари, които гледат абсолютно всичко. На още едно място в България се правят такива прегледи- в град Варна.
След като преминете успешно през всички кабинети, отивате на Информация, попълват Ви Медицинската книжка и се връщате при д-р Караджов в Кабинет №16 Очен Кабинет за последни печати.
След като Ви заверят книжката, се заплаща такса в ориентировъчен размер на 360 лв., може и в кеш, може и с карта, издават се и фактури за лицата, на които разходите по изследванията ще бъдат изплатени след сключване на Трудов договор.
Надявам се да съм била полезна с малко по-подробна информация. Ако знаете и имате неща за допълване, ще съм Ви изключително благодарна, ако оставите няколко коментара! Simple Smile

Последна редакция: пн, 20 ное 2023, 13:02 от Innaaaa

Общи условия

Активация на акаунт