Луфтханза/Австрийски авиолинии

  • 3 059
  • 41
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • столицата
  • Мнения: 3 811
Не открих подобна тема /освен за нискобюджетните компании/, затова реших да създам такава.
Коронавирусът доведе до отлагане на много събития и съответно свързаните с тях пътувания. Така и при мен. Имам закупени билети на Луфтханза  и Австрийските за юни и юли, но събитията, за които щях да пътувам са отменени към момента. Видях на сайтовете на авиокомпаниите, че има възможност за отлагане на полетите до края на годината без да е необходимо да се посочва в момента конкретна дата на новия полет. Не откривам, обаче, срок, в който мога да се възползвам от тази опция, т.е. ако все пак изчакам докъм юни, дали и тогава би важала в случай, че полетите вече са възстановени?

# 1
  • Мнения: 12 864
Намерете телефон на оператор на български в сайта на Луфтханза и го питайте.
Аз им се обаждах, защото отмениха полета на мъжа ми на 30. март. Казаха ми, че до 20ти април няма да има никакви полети, а за след това не могат да кажат. Казаха, че до август трябва да заява нова дата, и тя трябва да бъде до края на годината. И мога също да откажа полета и да ми върнат парите, но срокът за връщане е 6 месеца.
Важно е също, че ако избраният полет е с по-висока цена в момента на резервиране, ще трябва да доплащам.
Всичко това ми се вижда много подло, защото аз съм коректна, плащам си преди полета, а те ми връщат парите след 6 месеца, но това са само емоции.
Това все пак е различен случай, защото полетът е преди 20. април. Най добре си питайте тях директно.

# 2
  • Мнения: 357
Austrian Airlines предлага разширена възможност за пътниците да резервират полетите си на добра воля. Билетите с дата на отпътуване до 30 април 2021 г., които бяха резервирани до 19 април 2020 г., ще се запазят и остават валидни за момента. След това пътниците ще имат време до 31 август 2020 г., за да изберат нова дата на пътуване (новото пътуване трябва да започне най-късно до 30 април 2021 г.) и  ако е необходимо, да изберат друга дестинация. Пътниците, които резервират полет до 31 декември 2020 г., получават допълнително ваучер към стойността на билета 50 евро.
Това е от сайта на австрийските авиолинии, същият текст е изпратен в писмо. Вероятно и вие ще го получите като наближи време за полета. В началото на кризата имаше и форма за връщане на парите, но сега единствената опция, която предлагат е ребукване, доколкото разбирам. Но удължиха срока. През март условието беше до края на август избираш полет до края на годината. После добавиха и възможност да смениш дестинацията, а сега и възможността да избереш полет до 30 април следващата година. Следете, може да има още промени, когато възобновят полетите.

# 3
  • столицата
  • Мнения: 3 811
Да, Австрийските удължиха периода. Интересно е дали може да се променя и пасажера?

# 4
  • Мнения: 35
Може ли помощ, малко се обърках Relaxed- значи ли това, че например мога да променя датата на моя полет, който съм платила и е предвиден за август, или предложението важи  само за полетите през настоящите месеци, които са отменени?
Може ли и малко разяснение за ваучера - ако правилн съм разбрала, ако реша да променя датата, все едно получвам отстъпка от 50 евро за конкретния билет? Или мога да използвам тази сума при бъдещи полети?
Благодаря ви!

# 5
  • столицата
  • Мнения: 3 811
Да, но 50 евро ще получите като един вид отстъпка ако новата дата на полета е до 31.12.20

# 6
  • HH
  • Мнения: 3 261
Може ли помощ, малко се обърках Relaxed- значи ли това, че например мога да променя датата на моя полет, който съм платила и е предвиден за август, или предложението важи  само за полетите през настоящите месеци, които са отменени?
Може ли и малко разяснение за ваучера - ако правилн съм разбрала, ако реша да променя датата, все едно получвам отстъпка от 50 евро за конкретния билет? Или мога да използвам тази сума при бъдещи полети?
Благодаря ви!

Не е точно отстъпка. Всички закупили билети от lufthansa.com с дата на отпътуване до края на април, независимо от дали са економи, бизнес и т.н., получават ваучер на стойност 50 Евро, с който да си променят дата на полета "безплатно". Също така е възможно да се сменят не само датите на полетите, но и дестинацията. Това трябва да се случи до 31. август и презавереният полет е да е в рамките на 2020г. Не знам дали сте опитвали да се свържете с Луфтханза по телефона, аз опитах над 20 пъти в рамките на седмица, така и не успях. Въпросният ваучер го получих от web страницата им. За да го използвам обаче, трябва да се свържа пак с тях по телефона, защото не предлагат такава възможност онлайн. Не е идеално, но в момента нищо не е нормално, така че ако се получи ок, ако не няма да е края на света.

Имах билет за отиване-връщане за април. Билета е бухнат от Германия и се опитвах да се свържа с немските call центрове.

# 7
  • столицата
  • Мнения: 3 811
https://www.banker.bg/pari-i-pazari/read/germanskata-durjava-moj … tala-na-lufthanza

А мен ме интересува дали мога да сменя името на пътника освен датата на полета. Писах на някакви мейли, които открих на сайта, но нямам отговор нямам досега. Някой да е виждал информация по темата.

# 8
  • Мнения: 35
На сайта на австрийците предлагат единствено да си смениш датата до 31 април 2021. Все едно другата пролет ще е много спокойно за пътуване! Ако и за тричленното си семейство трябва да платя три теста по 120 лв., не знам!
Реве ми се! Някой пробвал ли е за отмяна на летните билети? Sad

# 9
  • Мнения: 35
Не съм сигурна, че разбирам правилно, ни ми се струва, че са удължили и дали възможността да си сменим вече закупените билети до 2021?
Generally applies to tickets booked up to and including June 30, 2020 and with a confirmed travel date up to and including April 30, 2021:
    Until January 31, 2021 tickets can be rebooked to a new departure date up to and including December 31, 2021. The destination can also be changed under specific circumstances..
    If you rebook to a trip, which was booked until May 15, 2020, you will receive an additional EUR 50,- ticket value, if the depature date is until December 31, 2020.  The reebooking must be made until August 31, 2020. You can register for the EUR 50,- voucher at You will be directed to a possibly non-accessible site. Take care. Be careful.https://austrian.flightvoucher.com
    .

# 10
  • столицата
  • Мнения: 3 811
И така, вече ми отмениха полета. Информираха ме с имейл, но като вляза в приложения линк  ми излизат общи текстове във връзка с короната и  за ребукване за други дати до края на 2021г. /което и досега го имаше като опция/.
Все си мисля, че при отменен полет би следвало да ни връщат и парите. Търсих, търсих къде на сайта е уредена отмяната на полет от страна на авиокомпанията, но явно тази информация е много добре скрита някъде. Някой да може да помогне?

# 11
  • Мнения: 646
И така, вече ми отмениха полета. Информираха ме с имейл, но като вляза в приложения линк  ми излизат общи текстове във връзка с короната и  за ребукване за други дати до края на 2021г. /което и досега го имаше като опция/.
Все си мисля, че при отменен полет би следвало да ни връщат и парите. Търсих, търсих къде на сайта е уредена отмяната на полет от страна на авиокомпанията, но явно тази информация е много добре скрита някъде. Някой да може да помогне?
Съветвам те да се обадиш на българския оператор. Доста бързо реагират и можеш да се свържеш с тях за разлика от немските телефони.
Сайта на Луфтханза е ужасен по принцип, не знам нарочно или случайно, а сега ако искат съвсем да омота някой им идва дюшеш.
На мен на двупосочен билет ми отмениха полета за връщане без абсолютно никаква опция в сайта какво да направя, за да се компенсирам за нереализирания си билет. По телефона в крайна сметка ми запазиха връщане за следващия ден в рамките на 5 минути и веднага изпратиха новата резервация на мейла. Важно е да се каже, че БГ телефона на Луфтханза работи само делнични дни.
За разлика от тях Wizz при анимация ти дават три опции какво да правиш с билета си и всичко това (о чудо!) през сайта!

# 12
  • на село
  • Мнения: 837
Съветвам те да се обадиш на българския оператор. Доста бързо реагират и можеш да се свържеш с тях за разлика от немските телефони.
На кои телефони реагират бързо, че цял ден вися на линия и не мога да се свържа?
Аз звъня на 02 935 8210. Явно са много натоварени.

пп Свързах се, докато пишех. Но ще постна, за да потвърдя, че българските оператори са били по-ефикасни и в моя случай. Аз живея в Малта и с местните не можах изобщо да се свържа, а на летището работи "офис", който е отворен, само за да продава билети за пътуващи в рамките на деня.

Ако някой има нужда от информация за пътуване с животно, нека да ми пише.

# 13
  • столицата
  • Мнения: 3 811
След като ми отмениха полета и по съвет от тук се свързах с Бг оператора, за да заявя, че искам да ми възстановят парите, а не да ползвам полет за друга дата, вече парите са възстановени по сметката ми. Бяха ми казали да очаквам до 6м плащането, но го направиха в рамките на месец.
Сигурно е, че парите пак ще се похарчат за билети в Луфтханза догодина живот и здраве, но бяха супер коректни. Така се задържат клиентите.

# 14
  • Мнения: 35
Здравейте, не мога да се свържа с австрийските линии на българския им представител на посочения в интернет телефон. Някой имал ли е успех в тази дейност и на какъв телефон? Simple Smile
Благодаря!

# 15
  • столицата
  • Мнения: 3 811
Аз се свързах от раз на стационарния телефон. Намерих го на сайта май при често задаваните въпроси. Ще го потърся ако не го откривате.

# 16
  • Мнения: 35
Здравейте! Имах полет до Виена с Австрийските авиолинии за 11 август. Промениха малко часа, обадих се да откажа полета с оглед наложените рестрикции от страна на Австрия и между другото питах могат ли да ми върнат парите, а не ваучер и те взеха, че се съгласиха. Съмнява ме само, че нямам никакво писмено потвърждение, освен разговора със служителката им от бг номера на не много сносен български. В системата им резервацията ми вече Ен съществува, а само някакъв полет Виена-Мюнхен. Звънях на същия телефон, казаха няма приблем. Някой има ли опит с върнати пари от тях? Няма ли поне някакво писмено потвърждение  за анулация, за връщане...

# 17
  • столицата
  • Мнения: 3 811
Още не са ми върнали пари, но веднага след разговора по телефона получих мейл.

# 18
  • Мнения: 35
Изключително съм доволна от контакта си с Австрийските авиолинии! След като стана ясно, че няма как да летим поради усложнената обстановка, необходимостта от ПСР тест за всички ни и забраната на пътнически полети в края на предишния месец, само с едно телефонно обаждане се разбрахме да ми върнат парите! Никакви скандали, никакви разправии!Получих потвърждение и сега чакам да ги изплатят!
Нямам никакво съмнение, че веднъж тази лудост да свърши, ще съм техен клиент!

# 19
  • столицата
  • Мнения: 3 811
А аз вече си получих и паричките. И то в по-кратък срок от този,за който ме бяха предупредили. Дойдоха в рамките на месец.

# 20
  • Мнения: 35
Парите вече са в сметката ми! След всички пътнически неволи Австрийските авиолинии са лъч светлина!
Поне ми е ясно с кого ще летим, когато всичко това мине!

# 21
  • Мнения: 11 241
Хем промоции, а цените солени. Мина времето, когато пътувахме за 99 евро двупосочно до Дюселдорф, Франкфурт и Мюнхен с LH.




# 22
  • Варна
  • Мнения: 677
Бихте ли ми казали някакви хомеопатични лекарства превантивно против неразположения от пътуване със самолет?

# 23
  • Мнения: 580
Здравейте, ако някой е пътувал скоро от София с Луфтханза - интересува ме спазват ли се строго изискванията за ръчния багаж и компютърната чанта?  Също, има ли касетки,  в които да ги мерят и теглят преди полета?

# 24
  • София
  • Мнения: 3 087
Здравейте, ако някой е пътувал скоро от София с Луфтханза - интересува ме спазват ли се строго изискванията за ръчния багаж и компютърната чанта?  Също, има ли касетки,  в които да ги мерят и теглят преди полета?
В София не мерят ръчния багаж, но на други летища ми се е случвало точно с полет на Луфтханза - да мерят килограмите на гейта.
Ако не е нещо очебийно огромно, няма проблем според мен.

# 25
  • Мнения: 580
Мерси, аз пътувах вчера и действително в София не ни мериха и теглиха ръчния багаж, а даже безплатно ни чекираха два куфара от ръчния багаж да не ги носим. Във Франкфурт също не гледаха багажа. Попитах, защото съвсем скоро на полет с Австрийските авиолинии от американско летище за Европа ни слагаха куфарите в касетка и стана голям панаир, че не влизали лесно и били малко по-тежки от 8 кг. Даже отначало направо отказаха да ни ги премерят, но след скандал се разреши въпросът без да плащаме допълнително пари. Така че вече предварително обмислям резервни варианти за багажа.

# 26
  • на село
  • Мнения: 837
За съжаление, го има човешкият фактор и не знаеш кога ще попаднеш на някой, който не е спал добре. Според моя опит, за багаж се заяждат само нискотарифните. Другите се правят, че не виждат. Освен ако не си се накачулил със сто чанти ръчен багаж. Виждала съм служители да участват в преформатиране на багаж до приемливи параметри.

Последна редакция: пт, 23 юни 2023, 18:21 от ПраВещица

# 27
  • Мнения: 580
Впечатленията ми са, че след ковид пандемията вече много от нормалните авиокомпании са заприличали на нискотарифните, само цените на билетите са станали още по-високи. От 2020 не бях пътувала със самолет, тази година възобнових и имам 5 полета с Австрийските и Луфтханза. Икономична класа - плаща се отделно за чекиран багаж, ръчния багаж е с намалени размери и тегло, а храната е оскъдна, даже на кратките полети дават само вода и шоколадче. Няма много полети и самолетите са препълнени,   обслужването не е на ниво, но каквото такова, ще свиквам.

# 28
  • на село
  • Мнения: 837
Да, цените са увеличени глобално с около 40%. За багажа аз нямам такива наблюдения, но нивото на обслужването е малко занижено, да.

# 29
  • Мнения: 203
Здравейте,
Сестра ми пътува тези дни с Луфтханза - имаше полет София - Мюнхен и Мюнхен - Ню Йорк. Вторият и полет, обаче, беше анулиран. Прекара 1 нощ в Германия. Дадаха ваучер за хотел и храна от летището. В крайна сметка я качиха на полет на следващия ден (т.е. 24 часа по-късно от първоначално планирания). Отделно, багажът и е загубен и сега е само с дрехите от ръчния Simple Smile
Питането ми е дали има право на иск за обезщетениеза анулирания полет? Отделно за багажът ще е друг. Но дали може да получи обезщетение за анулацията ?

# 30
  • София
  • Мнения: 3 816
Авиокомпанията дължи обезщетение в такива случаи, но зависи каква е била причината за анулиране на полета. Обезщетение не се изплаща, ако анулирането се дължи на извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати. Такива обстоятелства включват например лоши метеорологични условия, политическа нестабилност, стачки, рискове за сигурността и неочаквани пропуски в безопасността на полетите.
Ето тук може да прочетете подробно:
https://www.lufthansa.com/bg/en/passenger-rights
Нищо не пречи да опита, подаване на иск за обезщетение тук: https://www.lufthansa.com/bg/en/feedback

Последна редакция: нд, 20 авг 2023, 06:27 от Гелева

# 31
  • Мнения: 203
Благодаря! Именно, че не им е казана причината е странно. Бяха качени в самолета, стояха 2 часа вътре и на летището и ги деборднаха. Ще опита, благодаря!

# 32
  • Мнения: 203
Здравейте,
По казуса по-горе - презавериха и билета и за друг полет и излетя 24 часа по-късно от първоначално планирания.
Дилемата продължава, тъй като при кацане в Ню Йорк багажът и не пристигна. Вече трета седмица няма и следа. Някой да е имал подобен случай? Очаква се след 21 дни да се води за изгубен и, предполагам, тогава се дължи обезщетение.

# 33
  • Мнения: 156
При забавен багаж също се дължи обезщетение - авиокомпанията трябва да възстанови всички направени разходи във връзка с липсващия багаж (тоалетни принадлежности, дрехи, зарядно за тел и т.н. вещи от първа необходимост). Предоставят се касовите бележки от покупките.
Ако багажът не се открие до 21 дни, се води изгубен и тогава се дължи друго обезщетение от порядъка на 1200-1600 евро.

# 34
  • Варна
  • Мнения: 162
Здравейте, досега не сме летели с австрийските авиолинии и искам да попитам дали закупуването на места ако искаме да стоим един до друг е задължително, както при лоу кост компаниите, или просто ще ни бъдат генерирани места на случаен принцип, но все пак едно до друго?

# 35
  • София
  • Мнения: 3 042
Летяла съм с Lufthansa и там позволяват при чекирането да си избереш място безплатно и с мъжът ми бяхме един до друг.

# 36
  • София
  • Мнения: 3 087
Здравейте, досега не сме летели с австрийските авиолинии и искам да попитам дали закупуването на места ако искаме да стоим един до друг е задължително, както при лоу кост компаниите, или просто ще ни бъдат генерирани места на случаен принцип, но все пак едно до друго?
В много голяма част от случаите ще ви настанят заедно, когато сте на една резервация.

Летяла съм с Lufthansa и там позволяват при чекирането да си избереш място безплатно и с мъжът ми бяхме един до друг.
Това не отговаря на истината към днешна дата.

# 37
  • Germany
  • Мнения: 1 581
Здравейте, досега не сме летели с австрийските авиолинии и искам да попитам дали закупуването на места ако искаме да стоим един до друг е задължително, както при лоу кост компаниите, или просто ще ни бъдат генерирани места на случаен принцип, но все пак едно до друго?
Зависи от дестинацията, и от дължината на полета, но ако сте в Европа, повечето места са по избор, и доплащане има само за предните редове, останалите са по избор, и няма допълнително заплащане за тях. Просто при чекиране ви се показва актуална схема на свободните места, и ще можете да изберете две места един до друг, ако има такива свободни.

# 38
  • Варна
  • Мнения: 162
Благодарят на всички за отговорите!

# 39
  • Мнения: 508
Имам въпрос към ползвалите авиокомпанията - ще летим от Франкфурт до София с прекачване в Мюнхен.Билетите са купени от официалния сайт с една резервация.До сега не сме пътували с прекачване и въпроса ми е - има ли специален маршрут на летището за прекачване или се излиза с всички хора на летището и пак трябва да се минава секюрити и така да се качиш на следващия полет.Също, купила съм чекиран багаж, ако случайно купим нещо от там да има - та ако чекирам куфар дали го свалят за прекачването и после пак да го чекираш?

# 40
  • София
  • Мнения: 3 087
Имам въпрос към ползвалите авиокомпанията - ще летим от Франкфурт до София с прекачване в Мюнхен.Билетите са купени от официалния сайт с една резервация.До сега не сме пътували с прекачване и въпроса ми е - има ли специален маршрут на летището за прекачване или се излиза с всички хора на летището и пак трябва да се минава секюрити и така да се качиш на следващия полет.Също, купила съм чекиран багаж, ако случайно купим нещо от там да има - та ако чекирам куфар дали го свалят за прекачването и после пак да го чекираш?
Няма нужда да излизате - следите табелите за Трансфер.
Куфара ви ще го чекират до София и ще си го вземете там.

Последна редакция: пн, 12 фев 2024, 19:05 от Eiger

# 41
  • Мнения: 508
Много благодаря Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт