НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 3

  • 79 253
  • 776
  •   2
Отговори
# 720
  • Мнения: 12
Да. До 31.03?

# 721
  • София
  • Мнения: 4 011
Значи ние сме догодина.

# 722
  • Мнения: 120
А градината я пропоръчвам горещо на всички, които се чудят. Базата е страхотна, учителският колектив при който попадна малкото ми дете е невероятен, дейностите са много харесвани от децата. Цяла зима бяха всеки ден навън, няма значение колко е студено. Абсолютно нямам забележки! Да, децата пътуват, но къде не са го изкарали това време в колата на родителите си в някое задръстване

# 723
  • Мнения: 6 627
Аз се отказах за градината. Детето няма да мине изпита. Има много умения, но не и тези, които влизат във формата на изпита.

# 724
  • Мнения: 70
TheFuture, благодаря за отговора, наистина полезна информация.
Това за математиката на НУКК съм го чувала и от други родители. Струва ми се обаче, че в крайна сметка, всички деца в 7-ми клас опират до частни уроци, независимо в кое училище са. То и по наше време беше така, като се замисля. Така че, това с математиката наистина май не ми е най-важното, а по-скоро учителят да е диалогичен, да е добър медиатор и между децата, и между родителите, да умее да сплоти класа и общо взето да взима адекватни решения за някакви общи дейности.

Важно ми е също всички да са еднакво третирани, а не да се обръща внимание само на най-будните, а по-свитите да са пренебрегнати. Чувала съм истории от други училища и за обратната ситуация - ако си умен и учиш, те заклеймява учителката за зубър и гледа всячески да те навре в ъгъла и да те стъпче (в нашето квартално училище ми казаха, че една от учителките във випуска, която ще поеме 1 клас, е именно такава).

Но пък и за НУКК назад прочетох не малко подобни мнения. Знам ли... май е въпрос на късмет. На него ще разчитаме в крайна сметка и каквото, такова Flowers Four Leaf Clover


Здравейте,
Да, имам дете, което сега завършва 4ти клас. Класната ръководителка е Таня Минковска. Със смесени чувства съм, защото децата много я харесват, слушат и т.н. , но в моите представи трябваше повече да ги натиска да учат. Казват, че в 5 клас става много тежко и ако нямат изградени навици за учене ще е страшно. Иначе успя да изгради колектив, общо усещане за клас. Няма разделение на децата и ги подкрепя. А класът се оказа с много и всестранни таланти. И да, децата са доста артистични, но трябва да има и математика Innocent
В следващите години детето ми остава в НУКК. По отношение на базата, отношението, дейностите нямам забележки. Не харесвам това и вече съм го казвала неведнъж, че дори хора, чиито деца не ползват транспорта го плащат. Моито го ползват, но го считам като нередност.
Пожелавам успех на всички дечица и нека спокойствието бъде с тях!
---
Аз се отказах за градината. Детето няма да мине изпита. Има много умения, но не и тези, които влизат във формата на изпита.

Защо се отказвате само заради нагласата "Няма да го мине"? Защо просто не опитате? Ако не го мине, не го мине и това е. Но пък поне няма да изгубите шансът да се пробва. Форматът на изпита за градината не изисква никаква специализирана подготовка според мен. Той е пъзел от 4 парчета (разрязан лист А4), лабиринт (пътечка за проследяване, а не да намери правилния път. Т.е. оценява моторика), памет - казват стихче/песничка/числа - и детето трябва да ги повтори. Може да има сенки, които да свърже. Може да има обща култура (примерно кое малко животно на кое голямо е дете или на кое животно коя му е къщичката. Или пък примерно на какъв цвят се пресича и на какъв цвят се чака) и т.н. С други думи - не е нищо необичайно, което детето да не учи на тази възраст в детската градина, по телевизията или ако му давате да играе игри на телефона.
А, и откъде знам, че е такъв - от обратната връзка след изпита на неприетото ми дете.

Последна редакция: пт, 25 мар 2022, 14:31 от cvetuncho

# 725
  • Мнения: 6 627
cvetuncho, обективно погледнато детето просто няма нужните умения. Напр. събира и изважда до 10, но не може да държи молив, абсурд е да очертае нещо в лабиринт или да следва пунктир, може да покаже пътя или да проследи с пръстче. Не харесва римувана реч и категорично не желае да повтаря такава, съответно, не знае нито едно стихче. Общата му култура е доста разтегливо понятие. Може да разпознае и назове много видове и подвидове животни по снимка, но се затруднява да разпознае нарисуваните и анимирани картинки на елементарни животни в книжките ("това котка ли е, лисица ли е, не знам"). Знае си имената и годините, но често като го попитат непознати възрастни казва, че е на 8 г. и се представя с фамилното име на най-добрия си приятел. Детето е двуезично и често бърка буквите от кирилицата и латиницата. На въпросите кое е излишното, си има някаква своя логика, която ако не ми обясни, дори не се досещам каква е (Напр. има ябълка, круша, топка и диня. Излишното било крушата, защото нямала  кръгла или овална форма). А и е такъв характер, че ако не му харесат изпитващите, просто няма да обели и думичка.

# 726
  • София
  • Мнения: 4 011
Според мен си заслужава да се опита. Моето също е голям инат за много неща, но догодина мисля да се пробва.

# 727
  • Мнения: 8 985
cvetuncho, обективно погледнато детето просто няма нужните умения. Напр. събира и изважда до 10, но не може да държи молив, абсурд е да очертае нещо в лабиринт или да следва пунктир, може да покаже пътя или да проследи с пръстче. Не харесва римувана реч и категорично не желае да повтаря такава, съответно, не знае нито едно стихче. Общата му култура е доста разтегливо понятие. Може да разпознае и назове много видове и подвидове животни по снимка, но се затруднява да разпознае нарисуваните и анимирани картинки на елементарни животни в книжките ("това котка ли е, лисица ли е, не знам"). Знае си имената и годините, но често като го попитат непознати възрастни казва, че е на 8 г. и се представя с фамилното име на най-добрия си приятел. Детето е двуезично и често бърка буквите от кирилицата и латиницата. На въпросите кое е излишното, си има някаква своя логика, която ако не ми обясни, дори не се досещам каква е (Напр. има ябълка, круша, топка и диня. Излишното било крушата, защото нямала  кръгла или овална форма). А и е такъв характер, че ако не му харесат изпитващите, просто няма да обели и думичка.
трябва да се работи, вие какво си мислите, че трябва само да го изпратите на изпит?
За да направи лабиринт трябва да ги е правил в къщи с вас, да е чертал, да му е обяснено да не настъпва линията.
Аз мойто дете специално съм го водила в зоологическата градина няколко пъти при подготовката, нямаше как да го науча да генерира диви животни. Имаше ефект.
И въпроси от типа кое е излишно също се тринират, обяснявате му вашата логика, опитвате, опитвате, докато стане без грешка. При малки деца винаги има изненади, затова трябва много добра подготовка и повторения.

# 728
  • Мнения: 6 627
Пепина, благодаря.
Не смятам за удачно да форсирам детето да наизустява задачи, които няма готовност да усвои, затова и казах, че няма да го пусна на изпита. Често се срещат коментари за деца, които са решили, че в задачата се търси нещо различно от действителното условие. Това не е знание, а опит за ползване на заучен модел.

Детето не може да държи молив, как точно да очертае пътя? Може да го покаже с пръст, но не иска да рисува, оцветява или пише. Интересите му са в други неща и там му е силата, за момента. Но това, което може и знае, не се вмества във формата на изпита.

# 729
  • Мнения: 8 985
Пепина, благодаря.
Не смятам за удачно да форсирам детето да наизустява задачи, които няма готовност да усвои, затова и казах, че няма да го пусна на изпита. Често се срещат коментари за деца, които са решили, че в задачата се търси нещо различно от действителното условие. Това не е знание, а опит за ползване на заучен модел.

Детето не може да държи молив, как точно да очертае пътя? Може да го покаже с пръст, но не иска да рисува, оцветява или пише. Интересите му са в други неща и там му е силата, за момента. Но това, което може и знае, не се вмества във формата на изпита.
точно така е. Аз живея в чужбина, при нас е забранено да се правят изпити за 1 клас, и за по-малки също. Но въпреки всичко тук там се прокрадват някои частни училища с много кандидати, където има изпит, но никой не знае какъв, не се пише по въпроса, децата не могат да обяснят.
Точно така се получава, че няма изпит, който е сигурно подходящ за вашето дете. Всяко дете е уникално и различно, и свободно.
Ако не му се пише с молив, значи е още малко (на възраст сигурно), на 6 години ще му се пише с молив.
Ако децата са решили, че някой друг отгвор е верен, значи, че авторите на въпроса не са го създали добре или не са го тествали с деца.
Заучените модели също са знание, но те подчиняват детето да покаже каквото е научило, а не какво е измислило.

# 730
  • София
  • Мнения: 3 572
Някой знае ли колко общо деца се приемат в първи клас и по колко са в паралелка?

# 731
  • Мнения: 18
Тази година ще приемат 3 паралелки по 24 деца, като има доп.прием за близнаци.

# 732
  • Мнения: 101
И аз гледам, че не е много активна темата, учудващо за това време на годината.

Пуснах документите в петък вечерта и днес получих отговор - вх. номер малко над 300. Струва ми се, че тази година кандидатите са по-малко.

Иначе ние книжката я правихме миналата година, успяхме почти цялата, някои задачки му бяха трудни. Смятам в свободното време да я прегледаме и да правим от останалите задачи. Не знам за колко ще стигне времето, но честно казано и не смятам да го записвам в лицея, по скоро да свиква да ходи по изпити и да си премери силите Simple Smile
Чувала съм като цяло положителни мнения за училището, но ни е доста далеч. Освен това до колкото разбрах е по-скоро хуманитарно насочено, пък детето има афинитет към математиката Simple Smile

Последна редакция: пн, 11 апр 2022, 14:00 от Lili_f

# 733
  • Мнения: 13
Да, наистина предните години е имало доста по-голяма активност по темата във форума. Сега, като че ли и интересът към училището е по-малък.
Моето дете пък ще се пробва най-вече заради близостта ни до училището. Не смятам, че е много добре подготвено, но каквото стане.

# 734
  • Мнения: 12
Зеравейте,
Малко информяция мога да дам за периода 5-7клас. Г-жа Иванова по БЕЛ и г-жа Кършибрадова по математика са отлични учители. По БЕЛ ги подготвя за НВО отлично, моят син изкара 92 точки без допълнитвлни курсове. По математика също е отлична подхотовката, но не знам дали е достатъчна, защото детето ходеше на курсове за подготовка за АК и може това да е помогнало, там изкара 94 точки, но без да си дава зор, защото вече беше приет в АК. Така че, може да бъдете спокойни за тези предмети.
Факт е, че в 5 клас им е много трудно на децата, но с малко помощ в началото, после се научават и сами да учат Simple Smile няма как да са подготвени за толкова много предмети, различни преподаватели, с различни изисквания (а те са доста взискателни).
А в началния курс- важен е класния, а не училището. Вече втори ученик имам, който преминава през начален етап, ми много е важен класния, много.
Иначе условията в училище са наистина добри.
TheFuture, благодаря за отговора, наистина полезна информация.
Това за математиката на НУКК съм го чувала и от други родители. Струва ми се обаче, че в крайна сметка, всички деца в 7-ми клас опират до частни уроци, независимо в кое училище са. То и по наше време беше така, като се замисля. Така че, това с математиката наистина май не ми е най-важното, а по-скоро учителят да е диалогичен, да е добър медиатор и между децата, и между родителите, да умее да сплоти класа и общо взето да взима адекватни решения за някакви общи дейности.

Важно ми е също всички да са еднакво третирани, а не да се обръща внимание само на най-будните, а по-свитите да са пренебрегнати. Чувала съм истории от други училища и за обратната ситуация - ако си умен и учиш, те заклеймява учителката за зубър и гледа всячески да те навре в ъгъла и да те стъпче (в нашето квартално училище ми казаха, че една от учителките във випуска, която ще поеме 1 клас, е именно такава).

Но пък и за НУКК назад прочетох не малко подобни мнения. Знам ли... май е въпрос на късмет. На него ще разчитаме в крайна сметка и каквото, такова Flowers Four Leaf Clover


Здравейте,
Да, имам дете, което сега завършва 4ти клас. Класната ръководителка е Таня Минковска. Със смесени чувства съм, защото децата много я харесват, слушат и т.н. , но в моите представи трябваше повече да ги натиска да учат. Казват, че в 5 клас става много тежко и ако нямат изградени навици за учене ще е страшно. Иначе успя да изгради колектив, общо усещане за клас. Няма разделение на децата и ги подкрепя. А класът се оказа с много и всестранни таланти. И да, децата са доста артистични, но трябва да има и математика Innocent
В следващите години детето ми остава в НУКК. По отношение на базата, отношението, дейностите нямам забележки. Не харесвам това и вече съм го казвала неведнъж, че дори хора, чиито деца не ползват транспорта го плащат. Моито го ползват, но го считам като нередност.
Пожелавам успех на всички дечица и нека спокойствието бъде с тях!
---
Аз се отказах за градината. Детето няма да мине изпита. Има много умения, но не и тези, които влизат във формата на изпита.

Защо се отказвате само заради нагласата "Няма да го мине"? Защо просто не опитате? Ако не го мине, не го мине и това е. Но пък поне няма да изгубите шансът да се пробва. Форматът на изпита за градината не изисква никаква специализирана подготовка според мен. Той е пъзел от 4 парчета (разрязан лист А4), лабиринт (пътечка за проследяване, а не да намери правилния път. Т.е. оценява моторика), памет - казват стихче/песничка/числа - и детето трябва да ги повтори. Може да има сенки, които да свърже. Може да има обща култура (примерно кое малко животно на кое голямо е дете или на кое животно коя му е къщичката. Или пък примерно на какъв цвят се пресича и на какъв цвят се чака) и т.н. С други думи - не е нищо необичайно, което детето да не учи на тази възраст в детската градина, по телевизията или ако му давате да играе игри на телефона.
А, и откъде знам, че е такъв - от обратната връзка след изпита на неприетото ми дете.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт