Частни училища - информативна тема 30

  • 32 475
  • 749
  •   1
Отговори
# 210
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 737
Rainy, напълно подкрепям, за мен толкова стрес от малките класове е излишен. А аз не съм била в сериозна гимназия и винаги съм учила без стрес, така че не мисля, че визията ти за детето има чак такава връзка с теб. Просто има различни типове родители, аз като слушам за ЕСПА ми звучи ужасно всичко. В малките класове е важно човешкото отношение, възпитаването на ценности (което НЕ е само у дома) и играта и постепенно изграждане на навици за учене. Стрес и здраво учене са несъвместими понятие за дете под 4-5 клас.
Анди, един астрономически час са заниманията им сутрин, и още толкоа повечето следобеди. По моливко са и си имат всички предмети и ги учат на чужд език, та хич не ми се вижда малко. Един ден седяха към час и половина и бях готова да се карам с учителката, но се оказа изключение и максимум час са обикновено. И толкоа му е трудно да издържи, абсурд да искаме повече.
Аш, Уве кинд е много мой тип училище, а и е с немски. Но пусто ни е адски далеч, доро с транспорт не искам да му го причинявам и затова няма дори да го гледаме, че ще вземе да ни хареса твърде :Д

# 211
  • Мнения: 5 895
Увекинд си работят в посока децата да остават в гимназията им. Wink За мен това не ОК от където и да го погледна.
Не ми е нормално техни деца, дори и след частни уроци, да не могат да се класират в читава държавна гимназия. И не е единичен случай.

Когато аз обмислях подхода с училището на детето ми стигнах до два варианта.
1. Лежерно училище с алабалистики и як гърч по курсове последните две години с неясен успех, заради пропуски в основата.
2. Сериозно училище, даващо много равномерна и стабилна основа. Евентуално уроци за файн тюнинг.
И в двата варианта държах да няма местене и изпити до 7 клас. Именно заради стреса. Е, с последното не ни се получи, заради грешен избор по безброй причини. Но въпреки това при преместването Питагор не ни беше вариант, заради изпита в 4 клас.
Ясно е кое избрах, защото първата опция ми е подобна на читаво ДУ с малко по-малко деца в клас. И реших, че само това не ми оправдава хилядите левове.

Последна редакция: пн, 11 ное 2019, 10:45 от .♥.Fancy.♥.

# 212
  • София
  • Мнения: 5 255
Фенси, аз говоря за мен - 8ми клас гимназия (ние нямахме подготве). И под по-малки имам предвид всички преди 8ми клас.

Sadlady, беше след изпита на малката, когато ни информираха, че много са я харесали. От начало бях искрена с тях, че детето ми ще решава и те предложиха пробен ден (по-скоро се съгласиха с исканото от мен де Simple Smile ) , така че бяхме на етап- решението е от нас.

Пипи, от Увекинд избягаха 3 приятелски семейства. Откриха огромни пропуски в 5ти клас и преместиха децата. Имай едно наум там.

# 213
  • Мнения: 8 231
Пипи : Увекинд е една дума Simple Smile Забелязах ,че в няколко поста я пишеш разделена.
Увекинд от 3 клас започват да учат английски , тъй като IB програмата която е застъпена при тях е само на английски език.
Другото което е пътуването много зависи от разписанието на бусовете. Дете от Увекинд го взимат от Младост в 7,20 часа. Училището започва в 8.00 часа.

Далече е относитено пониятие Simple Smile Аз 2 дни от седмицата работя на 800 км от дома....пък да кажа хич не мие е далече Simple Smile

# 214
  • Мнения: 333
Хоуп, понеже вие сте минали по сходен път, по който ние в момента вървим, ми е интересно следното. Във втори клас с 2-3 часа сумарно работа седмично детето успява да решава задачите за ЧХ/ИС (но не му стигна времето за всички), а първи дори печелеше медали. Но сега за да има шанс за медал от трудните състезания трябва тематично да се готвим за конретното съзтезание, а от езици, спорт, музика и игра с приятели просто не остава време. Аз му обяснявам, че медалите не са важни, но детето си има някакви очаквания. И сега като чета каква подготовка трябва да имат в 3-4 клас се чудя, дали изобщо да се целим в математическо училище. Мислех да се пробва в такова, защото е мн добре по мат с не много усилия, но ако има деца, с които нон стоп се работи, колкото и желание/талант да има няма да може да следва тяхното темпо. Вие замисляли ли сте се, детето до кога ще може да издържи на такова темпо и до колко изобщо има смисъл от това натоварване в дългосрочен план? Това питам съвсем добронамерно или по-скоро споделям лични колебания.
Преди години, когато щяхме да кандидастваме за ПУК, на презентация в ЕСПА директорката се похвали как ПУКчетата имали часове по литературно четене по някаква авторска система и вече не сричали и колко постигнали на базата на здравословната конкуренция между децата. После бях и на презентация в Питагор и една психоложка, дето по добре да не я описвам, започна да обяснява, че не всички деца издържали на натоварването и други подобни и след тези презентации бях като ударена с мокър парцал и без колебание си останахме ПУК в детската градина Simple Smile

# 215
  • Мнения: 234
Пипи, от Увекинд избягаха 3 приятелски семейства. Откриха огромни пропуски в 5ти клас и преместиха децата. Имай едно наум там.
За Увекинд мога да кажа същото още отпреди много години, защото и на мен ми беше фаворит. Но тогава мои близки направо ме заклеха да не записвам там детето и споделиха горчив опит точно с фрапантни пропуски, открити в 6 клас, за които се бяха видели в чудо какво да правят.

Следя дискусията и според мен пресилваме нащата със стреса, но може би си е до човек. Аз по стечение на обстоятелствата учих в училище с прием още преди 7 клас, след това в гимназията нещата пак си бяха сериозни, но стрес не помня. Имаше опити за скатаване - къде успешни, къде не, но това си е в реда на нещата. Така че и сега не мисля, че изискването за над 4 срочна/годишна оценка е стресиращо за децата.

В "Света София" специално според мен здравото учене започва от 6 клас, преди това просто си е системно и напоително, но в никакъв случай стресово. Гледам, че включват и  програми за развитие на социални умения - през годините експериментират с различни неща, но и тази съпътстваща работа по изграждане на ценности, свързани с добронамереност, честност, толерантност си върви някак в програмата. "Лежерно училище с алабалистики" (Fancy, много як термин) според мен само храни родителските ни страхове, че децата са твърде крехки за "реалния живот", а те изобщо не са.

# 216
  • Мнения: 5 895
Дора, в ПУК и 1 клас голяма част от децата чаткат математиката, като твоето. Моето беше такова. Постепенно в 3- 4 клас ясно започват да се отличават децата с изявен талант, които се справят без досадно решаване на стотици еднотипни задачи. Е моето не е такова в момента. Справя се с лекота с училищната математика, с тази от курса по-трудно, но пак добре след подробно разяснение. Има деца, които компенсират с повече труд, т.е. решаване на задачи. Моето, ако го напъна с решаване, ще се справя отлично с всичко. Но аз не искам. Ходи на курс, заради запознаване с другия тип задачи. Тази логика ще и трябва нагоре.
Ти трябва да решиш това ли искаш и от кой тип е детето.

# 217
  • София
  • Мнения: 2 779
Рейни, значи все пак сте минали първо изпит и чак тогава е бил пробния ден, а не обратното "Хайде да мине пробния ден, пък после ще рещим дали да ви ходим на изпита."

Фенси, това което пишеш за Увекинд е нещото, което ме е карало да гледам с едно наум към училища с гимназии. Тъй като все пак имат финансов интерес, не съм сигурна дали не работят предимно с цел задържане на деца в гимназията. Чувала съм и случаи на умишлено занижаване на оценки, за да се възпрепятства прием  в добри ДУ. Може и да са слухове, но не е лошо човек да си има едно наум, както вече писах. Май само към ПЧМГ нямам подобни опасения.
Иначе за Увекинд, имам отзив от родител, който забелязва натрупване на пропуски още от ПУК-1-ви клас и си търсят в момента варианти.

# 218
  • Мнения: 5 895
При ПЧМГ не е така, защото те целят силно и конкурентно на СМГ училище в периода 5-7 клас. А това се оценява на база резултати от НВО. Т.е. ако се издънят на НВО(формален измерител все пак), никой няма да ги предпочита пред СМГ в този период. А и мисля гимназията им тръгна по-късно. Дано не бъркам.

# 219
  • София
  • Мнения: 5 255
Sadlady, мисля, че ясно обясних- първо изпит и после пробен ден. Той от своя страна не беше заради тях, за да видят как е детето в тяхната среда, а за да може детето ми да прецени дали е ОК (мисля, че Питагор и СС пробните дни са, за да реши училището финално, дано не бъркам).
Може ли малко инфо как се виждат пропуски в ПУК или в 1ви клас? Ако детето не може да чете примерно разбирам, но се съмнявам дори Увекинд да са позволили подобен пропуск. След 4, 5ти клас да, но ПУК и 1ви клас... (това от моята камбанария, наистина бих се радвала да споделите, че да мога да си сверя часовника)

# 220
  • Мнения: 8 231
doraemon мога да ти споделя моето виждане на нещата Simple Smile
Ако в 1 клас печеленето на медали се случва от само себе си , във втори се налага подготовка от 2-3 часа седмично , то часовете нагоре стават все повече и повече.  Така че, след този период остават малко състезатели. Само тези, които наистина са гениални или тези, които наистина полагат много усилия в подготовката.
В ПЧМГ никой не очаква децата да бъдат състезатели. На всички учители им е ясно, че те са единици. И считат ,че щом детето си е издържало изпита то си е точно за училището. В периода 5-7 клас това са по 4-5-6 деца от випуск. Пък за 8-12 остават единици.

За мен темпото е приемливо. Бавно и постепенно с годините детето ми се научи , че трябва да учи и че трябва да разпределя времето си. Тази година за първи път проявява някаква съвест. Тоест сам сяда и решава.

Има време за всичко...е малко на тагъдък са нещата но спортува /почти професионално/ и участва във футболни турнири и ходи на други извънкласни форми.
Колко ще издържи - моето дете няма проблем с натоварването. Не се чувства уморен или подтиснат или пресиран. Но според мен това е до дете и характер. При нас провала е част от успеха. Полага усилия и ако не се получи не се вживява много. Има умението обикновено да се "събира" във важните моменти.

Нали знаеш поговорката " кучето скача според тоягата" Simple Smile Виждам деца в училища в които няма амбиции и пресиране. Определено те не са подходящи за моето дете.
Има обаче и деца с различна психика и различен характер, които не издържат на този ритъм /не бих казала напрежение/. По една или друга причина - едната която аз бих сложила е твърде амбициозни родители /които искат детето им да е 100% отличник. При нас това е трудно/. И като друга причина бих изтъкнала силно чуствителни деца за които порвала е края на света.

Това за което съм благодарна на училището до тук е ,че в училището има дисциплина. Че детето ми е научено на труд. Че ще излезе с чудесни знания и умения почти по всички предмети. И  със сигурност ще бъде грамотно.

Последна редакция: пн, 11 ное 2019, 11:24 от Hope for Two

# 221
  • София
  • Мнения: 17 277
Хубав пост, Хоуп, съгласявам се изцяло с това особено: Това за което съм благодарна на училището до тук е ,че в училището има дисциплина. Че детето ми е научено на труд.Че ще излезе с чудесни знания и умения почти по всички предмети. Горе-долу това съм търсила и аз от училището.

# 222
  • Мнения: 5 895
Sadlady, мисля, че ясно обясних- първо изпит и после пробен ден. Той от своя страна не беше заради тях, за да видят как е детето в тяхната среда, а за да може детето ми да прецени дали е ОК (мисля, че Питагор и СС пробните дни са, за да реши училището финално, дано не бъркам).
Може ли малко инфо как се виждат пропуски в ПУК или в 1ви клас? Ако детето не може да чете примерно разбирам, но се съмнявам дори Увекинд да са позволили подобен пропуск. След 4, 5ти клас да, но ПУК и 1ви клас... (това от моята камбанария, наистина бих се радвала да споделите, че да мога да си сверя часовника)

Аз видях дупки още на 2-3-тия месец в 1 клас. И от един добър клас, почти еднороден, започнаха темпото да се съобразява с единици новопостъпили. В ПУК примерно излязоха с много високо ниво. Ако го оценявам по 6-тобалната  - към 5 1/2. В 1 клас нивото слезе на 4-ка. Ако например децата в Питагор и СС тогава правеха елементарна редакция на кратки изречения. По същото време ние още изучавахме азбуката. Отново. Нищо, че в ПУК всички деца я знаеха перфектно.
Детето ми се занимаваше допълнително от почти началото на 1-ви срок с ясната цел след 1 клас да напуснем ПБ. Изкара на входните изпити доколкото помня 5,75 и 5,5. По английски беше най-зле - малко над 4, но не помня точно колко. По Бел и МАт, ако не се бяхме занимавали оценките щяха да са около 4-ки. По английски не сме се занимавали допълнително. Разликата беше точно едно ниво, което тя навакса през лятната ваканция с нас.

# 223
  • София
  • Мнения: 5 255
Хоуп, при тази програма остава ли му време за самостоятелна игра? Нещо, което да не е организирано занимание? (футболът, спортът са си организирани, защото някой им казва долу-горе какво да правят).
Ако сте успели и това да съчетаете ще си ми мастър!  Grinning

# 224
  • София
  • Мнения: 2 779
Рейни, това, което написах на Пипи беше обобщение. Ясно е, че има вариации в училищата. Идеята ми беше, че има училища, в които пробния ден не е "концерт по желание", а или първо трябва да си минал изпит и/или е част от изпита. Ситуацията в КО го потвърждава. Между другото, чудесно е, че сте имали полза от пробния ден, за да вземете решение. Така сте си спестили още едно чудене. Щом на детето не му е харесало, поне няма да го мислите.

Колкото и да е странно "дупки" могат да се открият и в ПУК. Даже и Андариел по-горе писа нещо с подобен смисъл.
На пръв поглед са дребни неща, но ако се изпуснат може да се прекъсне нагоре цялата "стълбичка" и от дребни дупчици стават големи пробойни с времето. Преди и аз не вярвах, че може да има сериозни пропуски в 1-ви клас докато не се сблъсках челно със системата Satisfied

Общи условия

Активация на акаунт