Изчезнали пари от дебитна карта. Измама?

  • 3 962
  • 15
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 168
Здравейте,

Пиша основно, за да споделя какво ми се случи тази седмица. Имам две сметки в българска банка, като с картата към едната единствено си плащам телефона, но без да запазвам данните за картата никъде. В неделя забелязах, че от същата ми липсва сума от около 40лв (тъй като в нея държа много малко пари и е прекалено очевидно), но още не беше излязъл отчет за транзакцията. По-рано същия ден всичко беше наред, а и не съм ходила никъде, освен да гласувам в този ден. Вчера излезе осчетоводяването и какво да видя - плащане за някакъв си паркинг в Англия. Открих фирмата, писах им, от чат съпорта ме пренасочиха към отдела по възстановяване на суми и чакам отговор от тях, за да видя могат ли да направят нещо или да се оправям чрез банката.

Случвало ли ви се е подобно нещо? Чудя се дали да си блокирам картата и дали не навлизат и при нас измамите с ПОС терминали вече...

Последна редакция: ср, 06 ное 2019, 19:47 от Essner

# 1
  • Мнения: 19 820
Ами, напишете коя е банката, де?
И, да, разбира се, че веднага трябва да я блокирате!
Ще ви издадат нова служебно.

# 2
  • Мнения: 377
Трябва да подадете Заявление за оспорена трансакция в обслужващата ви банка. Блокирайте и преиздайте картата

# 3
  • София
  • Мнения: 7 984
Пластиката е компроментирана, трябва да се блокира и преиздаде. Отделно оспорете транзакцията, както са писали и преди мен.

# 4
  • Мнения: 8 774
Щом е теглено в Англия, е вероятно да са ви обрали. Такава е схемата, прихваналите картови данни, бягат колкото може по-далече. Това може да се случи, ако крадците хакнат някой банкомат на вашата банка, например. Но в този случай, може да има и други пострадали. Би следвало банката сама да ви се обади, и да ви блокира картата сама! Банката трябва да следи за подозрителни транзакции. Но уви! Така ви пази парите. Съответно банката, ако уважава себе си, трябва да ви възстанови парите. Даже да ви покани вие да подадете молба за възстановяване. За една банка не представлява проблем, да ви изплати  40 лв (от застрахователя на банката).
Моят съвет е да смените тази банка. Картата  с чип ли е?

# 5
  • Мнения: 168
Щом е теглено в Англия, е вероятно да са ви обрали. Такава е схемата, прихваналите картови данни, бягат колкото може по-далече. Това може да се случи, ако крадците хакнат някой банкомат на вашата банка, например. Но в този случай, може да има и други пострадали. Би следвало банката сама да ви се обади, и да ви блокира картата сама! Банката трябва да следи за подозрителни транзакции. Но уви! Така ви пази парите. Съответно банката, ако уважава себе си, трябва да ви възстанови парите. Даже да ви покани вие да подадете молба за възстановяване. За една банка не представлява проблем, да ви изплати  40 лв (от застрахователя на банката).
Моят съвет е да смените тази банка. Картата  с чип ли е?

Да, картата е с чип.

Благодаря на всички за съветите, ще действам.

# 6
  • Мнения: 13 783
На съпругът ми му се случи два пъти и не за малко суми. Едното по спомен беше за около 800 лева. Направихме това, което съветват горе. Върнаха ги но не по-рано от след два месеца. Беше си доста неприятно. Другия път сумата беше 200 лева. Мъжът ми има онлайн банкиране и ги забелязваше още преди да са осчетоводени. Ако сте плащали нещо с тази Карта от чужбински сайтове или пък в чужбина - се случва и за големи суми. Иначе това новото, с постерминалния контакт е възможно за такава сума по 50 лв. Оспорва се транзакцията, никой не сменя пластика или банка. Това се случва повсеместно.
Голяма напаст са тия гадове...

# 7
  • Пловдив
  • Мнения: 1 559
На мен ми се случи преди 2 години, банка Пиреос, 1200лв изчезнаха от картата ми. При положение, че от банката ми се обадиха за две съмнителни транзакцци, които аз веднага отрекох да са правени. После пусната молба за възстановяване на парите при тях в срок. ОТКАЗ. С мотив, че не съм опазила личните си данни. Последва писане на Жалба в КЗП, Помирителна комисия. Месеци кореспонденция с мен, с банката... Накрая, Помирителната комисия излезе с предложение, да ми бъдат възстановени парите... Ноооо..., банката отказа отново! Помирителната комисия имала пожелателен характер, а не задължителен. В Икономическа полиция казаха кой е извършил транзакциите. Нооо, човекът отрекъл... И досъдебното производство се закри, защото IP-тата се триели след 6 месеца. А те се мотаха 7 месеца, за да се произнесат. Говорих с трима адвокати за съдебно дело. И тримата ми казаха, че няма симсъл от дела, защото в най-добрия случай разноските ми ще са около сумата, която ще ми възстановя (евентуално), ако спечеля. Делата се гледали в София, а аз съм от Пловдив и разноските били големи. И не, загубилия не поема всички такси по делото, а само някаква част от тях...
И така, две години по-късно, Пиреос банк не ми възстанови изтеглени от картата им пари! И пак повтарям, при условие, че те засякоха съмнителните транзакции... Обирджии! разичтащи на това, че съм от провинцията! Всички, с които съм разговаряла се хващат за главата... но нищо не мога да направя...

# 8
  • Мнения: 367
...Оспорва се транзакцията, никой не сменя пластика или банка. Това се случва повсеместно.
Голяма напаст са тия гадове...

Имах подобен случай с карта на сина ми. С 5 евро беше платен някакъв абонамент. В банката ми обясниха колко струва разследването(окол30 лв беше тогава) и ми препоръчаха просто да се смени пластиката(10 лв). Докато беше блокирана картата се опитаха още няколко пъти да теглят пари по 5 евро). Така, че сменя се пластиката- картата е компрометирана вече.Сумата е малка  и ако не получваш SMS, може и да не забележиш, че липсват пари.

# 9
  • Мнения: 168
Аз имах проблем с друга измама преди, където аз бях превела сумата (през Пей пал, но с опцията за семейство и приятели - глупаво, но тогава не подозирах, че този тип превод е без защита). От банката ми я възстановиха без такси, като ми смениха и пластиката без такси. Надявам се и сега да бъдат така отзивчиви.

ilik123, пълен ужас, съжалявам, че ти се е случило подобно нещо. И благодаря, че сподели, поне да се пазим от услугите на въпросните.

# 10
  • Мнения: 13 783
Ilik 124 - ужас е това. Чувам аз и други щуротии около тази банка.
Ние с ПИБ нямахме проблеми.

ДебелаМара, никой нищо не ни е сменял. Тегленията от картата бяха с отстояние 3 години на два края на Европа. Но ние принципно много пътуваме имаме, както и имаме  много картови плащания по настаняване в чужбина , пазарене, прочие  и тази карта се ползва доста. Тегленията бяха за хазарт едното и за теглене на някакви деликатни снимки другото и то в моменти когато сме си били в бг. Мъжът ми беше притеснен какво ще искат от нас като доказателство но нищо не се наложи да доказваме. Не знам дали това не е политика на ПИБ.

# 11
  • Мнения: 367
_re_ge, и аз за ПИБ говоря. Това преди година и половина ми се случи. Предпочетох да сменя пластиката, стори ми се по-лесно, отколкото да спорвам транзакция от 5 евро. А те наглеците пробваха пак да теглят, все по 5. 

# 12
  • Мнения: 9 515
да, случвало ни се е. даже ни се обадиха от сибанк за съмнителни транзакции. върнаха всичко.

# 13
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 863
Случи ми се същото миналата година. Изтеглени бяха малко над 200 лева уж за плащане в някакъв магазин на летище Станстед. Картата ми беше от Райфайзен. Обадих се веднага и блокираха картата, но в продължение на седмици след това получавах смс-и, че някой продължава да се опитва да дърпа пари от картата. След това смених и картата, и банката, но явно не може да си застрахован. Получих си парите обратно след около два месеца.

# 14
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 677
Копирам си поста от съседната тема - А защо не ползвата втора карта, или виртуална такава, на която да преведете само толкова пари, колкото струва покупката? Аз отдавна съм си решила нещата така. Виртуалната карта ми е към ДСК.
С дебитната карта плащам само в книжарниците в мола и в хранителните магазини. Никакво размахване по и-нет с нея.

# 15
  • Мнения: 168
Копирам си поста от съседната тема - А защо не ползвата втора карта, или виртуална такава, на която да преведете само толкова пари, колкото струва покупката? Аз отдавна съм си решила нещата така. Виртуалната карта ми е към ДСК.
С дебитната карта плащам само в книжарниците в мола и в хранителните магазини. Никакво размахване по и-нет с нея.

Аз лично правя точно това, когато имам нужда да платя покупка. Вярно, телефонът е изключение, плащам го през приложение, но пък имам и допълнителен ПИН, който се изисква при такива плащания, така че единственото ми обяснение е измамата с ПОС терминалите, които разни хора си разнасят. Хубавото е, че много бързо ми решиха проблема от банката, както и картата вече е сменена.

Общи условия

Активация на акаунт