Осми клас 2019/2020 Слънце, планина, море ми се полагат още месец поне.

  • 47 305
  • 740
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 1 806
Аз просто си мисля, че донякъде ще се улеснят нещата ако на трето или четвърто класиране системата е отворена да се записват приетите деца и освободените места от тях да могат да се актуализират и да се заемат от следващото по бал дете, но пак казвам, не зная дали е технически възможно.

# 151
  • Мнения: 3 039
Има едно единствено подреждане на желанията за първото класиране. След първо класиране избираш в коя област да останеш, за тези, които са в две. След второ се дава възможност на некласираните никъде да допълват (но без да пренареждат). Малко е хлъзгаво тука, но частните училища също подават справки и трябва да има начин стоящите на два стола по тази линия след второ класиране, също да трябва да си направят избора със записване или не в МОН-ско училище.

Странно ми е, както писах, че някои хора искат да си оставят избора за 14 септември вечерта, чакайки знаци някакви, но това само обръща системата с краката нагоре.

# 152
  • Мнения: 432
Вижте какво си мисля - кандидатсване за 4то класиране в училищата с копия. Текстът е въпросната Наредба 10, моите "мисли" са болднати. В движение съм, извинявам се ако има грешки. По-късно ще се включа по-подробно.
 
Чл. 70.(Изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) (1) По решение на началника на регионалното управление на образованието и след анализ на приема, когато след третия етап на класиране записаните в някоя паралелка са под норматива за минимален брой ученици, по изключение държавният прием може да се извършва до 10 септември, ако има ученици, които не са приети. 
(2)   Приемането на ученици по ал. 1, както и допълване на утвърдените паралелки до максималния брой ученици, се организира от училището, за което директорът създава комисия за класирането им по определени критерии съобразно вида на образованието и на спецификите на обучението. Училището публикува критериите и сроковете за кандидатсване  на своя сайт, секция "Новини",  и поставя съобщение на достъпно за заинтересованите място в сградата на  самото училище. Срокът за подаване на заявления не може да бъде променян.
(3)   (Нова - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) Учениците подават в избраните от тях училища заявление до директора и копия наоригиналите на документите по чл. 72, т. 2 и 3.  Училището приема документите след като е удостоверило чрез проверка в системата на МОН, че ученикът не е записан в друго училище.
Училището информира по описания в ал. 2 начин за класираните и подалите заявления ученици. Списъкът съдържа генерираните от системата входящи номера на учениците и техния бал за съответната паралелка.
В случай на незаписали се в училището  след този етап класирани ученици, училището предоставя незаетите места на следващите по бал ученици, които са подали заявления. Процедурата се повтаря до запълване на незаетите места, най-късно до 11 септември.
 

(4)   (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) Резултатите от попълването на местата по ал. 2 се обявяват в училището по определения в ал. 2 начин и в регионалното управление на образованието до 11 септември. 

# 153
  • Мнения: 2 691
Ако направят системата единна за всички области, нещата драстично ще се променят и за трето и четвърто класиране ще има много малко места. Ще стане, като в провинцията, където на практика нещата приключват на второ класиране.

# 154
  • Plovdiv
  • Мнения: 545
Вижте какво си мисля - кандидатсване за 4то класиране в училищата с копия. Текстът е въпросната Наредба 10, моите "мисли" са болднати. В движение съм, извинявам се ако има грешки. По-късно ще се включа по-подробно.
 
Чл. 70.(Изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) (1) По решение на началника на регионалното управление на образованието и след анализ на приема, когато след третия етап на класиране записаните в някоя паралелка са под норматива за минимален брой ученици, по изключение държавният прием може да се извършва до 10 септември, ако има ученици, които не са приети. 
(2)   Приемането на ученици по ал. 1, както и допълване на утвърдените паралелки до максималния брой ученици, се организира от училището, за което директорът създава комисия за класирането им по определени критерии съобразно вида на образованието и на спецификите на обучението. Училището публикува критериите и сроковете за кандидатсване  на своя сайт, секция "Новини",  и поставя съобщение на достъпно за заинтересованите място в сградата на  самото училище. Срокът за подаване на заявления не може да бъде променян.
(3)   (Нова - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) Учениците подават в избраните от тях училища заявление до директора и копия наоригиналите на документите по чл. 72, т. 2 и 3.  Училището приема документите след като е удостоверило чрез проверка в системата на МОН, че ученикът не е записан в друго училище.
Училището информира по описания в ал. 2 начин за класираните и подалите заявления ученици. Списъкът съдържа генерираните от системата входящи номера на учениците и техния бал за съответната паралелка.
В случай на незаписали се в училището  след този етап класирани ученици, училището предоставя незаетите места на следващите по бал ученици, които са подали заявления. Процедурата се повтаря до запълване на незаетите места, най-късно до 11 септември.
 

(4)   (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) Резултатите от попълването на местата по ал. 2 се обявяват в училището по определения в ал. 2 начин и в регионалното управление на образованието до 11 септември. 

Да, като най-бърз и безобиден вариант, звучи добре. Тоест, запазва се принципът на действие до сега, но се премахва проблемът със свиделствата и вратичките за нерегламентирани действия. Проверката в системата от училището, приемащо докумантите е най-правилната. Само е хубаво да се добави това: наклонен шрифт


2)   Приемането на ученици по ал. 1, както и допълване на утвърдените паралелки до максималния брой ученици, се организира от училището, за което директорът създава комисия за класирането им по определени критерии съобразно вида на образованието и на спецификите на обучението и в определените със заповедта  на министъра относно график на дейностите срокове. Училището публикува критериите и сроковете за кандидатсване  на своя сайт, секция "Новини",  и поставя съобщение на достъпно за заинтересованите място в сградата на  самото училище. Срокът за подаване на заявления не може да бъде променян.

Тоест сроковете за подаване за 4 във всички училища да са обявени още с излизането на заповедта определяща графика на дейностите в края на август преди началото на учебната година.

# 155
  • Мнения: 7 362

Разсъждаваш изхождайки само от вашия конкретен случай. Все пак 3-то класиране е предвидено да включи децата, които до момента не са кандидатствали изобщо или не са класирани никъде на второ класиране от това, което са писали в желанията (например писали са много високобалови паралелки). На 3-то класиране се кандидатства за определени останали места, като се подреждат наново.
Това което ти предлагаш е да се завъртят 3-ти път с първата подредба. В този случай некласираните деца отново нямат голям шанс да се закачат някъде. Представи си и ситуация приемат дете по някое желание, не го устройва, иска да се премести напред по неговия първоначален списък, но в по-предните паралелки няма свободни места, защо да се върти на 3-то като никъде няма да отиде? Или пък си сменя желанията и първата подредба вече не го устройва?
                    Няма никакъв проблем да си остане функцията пренареждане на желанията след второ класиране.Да  отпадне ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО записване след 2-ро класиране.Да се ВЪВЕДЕ заявление за участие в 3-то така както е след първо класиране.Какъв точно е проблема не виждам.Защо трябва да се записваш или да не се записваш след 2-ро за да продължиш в 3-то ?!?!?!?  Просто подаваш заявление за продължаване участието ,пренареждаш желания и....продължаваш.След 3-то класиране свободните места са малко ,а някъде няма и ни едно та.....масата от деца след 3-то ще са записани!Еквилибристиките са приключили и много малко деца ще участват в 4-то /както беше и сега/.Това тичане с оргинали от у-ще на у-ще и ред други въведени бисери са просто една голяма глупост.Какъв е проблемът да се кандидатства с копие ,на колкото места си искаш в 4-то класиране и единствено се записваш с оргинал.Помислете това - теглене на оргинал от едно у-ще за да тичаш в друго е малоумно.

Последна редакция: чт, 15 авг 2019, 15:07 от Didia

# 156
  • Мнения: 5 160
Didia, местата след което и да е класиране (допълване) стават малко, когато учениците се записват (и не се отписват). Иначе ще има места до безкрай.

# 157
  • София
  • Мнения: 6 148
Какъв е проблемът да се кандидатства с копие ,на колкото места си искаш в 4-то класиране и единствено се записваш с оргинал.Помислете това - теглене на оргинал от едно у-ще за да тичаш в друго е малоумно.
А за мен е нефункционално след няколко класирания да продължаваш да кандидатстваш на много места и съответно да ги блокираш ако си със сравнително висок бал. И въртележката да се повтаря отново и отново докато такива най-накрая мирясат и се запишат някъде.


Според мен веднага след излизане на резултатите трябва да се изискат всички оценки по входящ номер.
Системата за прием да стане прозрачна по входящ номер, като тази за детските градини.

                  Тука вече се смея на глас и има опасност да получа мускулна треска! Smiling Imp Не си и помисляйте да се внедрява "прозрачна" система като в ДГ!

И какво и е на системата за прием в ДГ?
Системата сама по себе си не е лоша. В ДГ проблема идва от доказването на заявените критерии и този който приема или не представените доказателства. При кандидатстването след седми клас няма как да докажеш нещо различно - оценките от НВО са ясни, също и тези от удостоверението за завършено образование. Не можеш да си напишеш сам друг резултат.
И след като от години тази система е работеща с кандидатстване само по електронен път и с класиране всяка седмица до запълване на свободните места не виждам каква трудност и за кого би било всичко да се извършва само електронно. Като разбира се, за да не се въртят едни и същи деца до безкрайност, се наложи някакво ограничение за кандидатстване при класиране на определено място и поредно не записване.

# 158
  • Мнения: 7 362

И какво и е на системата за прием в ДГ?
Системата сама по себе си не е лоша. В ДГ проблема идва от доказването на заявените критерии и този който приема или не представените доказателства. При кандидатстването след седми клас няма как да докажеш нещо различно - оценките от НВО са ясни, също и тези от удостоверението за завършено образование. Не можеш да си напишеш сам друг резултат.
И след като от години тази система е работеща с кандидатстване само по електронен път и с класиране всяка седмица до запълване на свободните места не виждам каква трудност и за кого би било всичко да се извършва само електронно. Като разбира се, за да не се въртят едни и същи деца до безкрайност, се наложи някакво ограничение за кандидатстване при класиране на определено място и поредно не записване.

                      Нищо и няма на системата за прием в ДГ! Yum И там се започва с 22 , и се искат списъци,доказване на заявени предимства и т.н. Само дето до НГ стават 32! Въпреки системата! Smiling Imp
                      Вярно от години си работи системата и какво от това? Нека си работи и поне впечатлението е за прозрачност! Едни си чакат електронната система,а други удобната за тях дата!
                      Що се касае за 7 клас и тук циркът е пълен! Ние тук "Война и мир" изписахме и то в повече от 100 тома,а други си чакат първия учебен ден в желаното у-ще наякъде по хавайските плажове ! Yum И пет пари не дават ни за балове,ни за класирания,за рискове изобщо да не говорим.
                      На моите години много трудно,ама много трудно ,някой ще ме убеди ,че системета работи и то с прозрачност,че са прекратени надплановите и т.н.
                      Вие ,виждали ли сте как се тропа по бюрото на директора,който се опитва да обясни правилата за прием,а да му се отговори...аз не съм дошъл да ми обяснявате ,а да запишете детето! Е,познайте дали това дете беше записано !!!!! Smiling Imp

# 159
  • Мнения: 815
За съжаление е така! Тези, които си почиват на Хаваите, или трябва да се научат да инвестират в обучение в частни училища, ако детето няма заслуги за държавните, или все ще сме на тоя хал. Друг е въпросът, доколко имаме читави частни училища!

# 160
  • София
  • Мнения: 6 148
Didia, и какво предлагаш? Като не работи в пълна прозрачност една електронна система да се откажем въобще от нея и отново да се редим на опашки във всяко училище по отделно, вместо да изискваме да се подобри и изсветли.

# 161
  • Мнения: 815
Електронната система е най-ценното въведеното нещо, с оглед на забързаното ни ежедневие. Проблемът не е в нея, а в това, което се случва извън нея.

# 162
  • Мнения: 21 436
Абсолютно. Преди няколко години ми се наложи да пътувам около шест часа общо в двете посоки, заедно с титуляра на заявлението, за да подадем за 10-15 минути в училището-гнездо в другата област. Първо и единствено желание. Не сме подавали в нашата.

# 163
  • Мнения: 3 039
Тук се смесиха проблемите.
Нечестните играчи са едно. Вторият въпрос е да се избегнат хазартните класирания за преброяване на смелите, заради спортуващи кандидати и сменящи желанията през ден. Тази схема с избор до дупка направи така, че деца изпуснаха на косъм желани места, които после се заеха от такива с по-ниски балове от техните, за да стоят пък трети до последно на няколко стола.

# 164
  • Мнения: 815

Щастлива съм! Днес децата ми се прибраха от лагер, като първата им реплика беше, че не им се прибира! Изключително доволни и заредени са! Казаха: " Догодина, пак!" Щастлива съм заради простичкия факт, че им сготвих "прост" зелен фасул на фурна, и реакцията беше: " Откога чакам да хапна нормална храна!" Цитирам думите на голямата щерка. Обичам да готвя. Готвя всяка вечер след работа, въпреки ограниченото време. Всички ядат с охота, но обикновено приемат за даденост това, което съм сготвила. Тази вечер не беше така! Насладиха се, оцениха и аз съм доволна! Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт