Осми клас 2019/2020 Слънце, планина, море ми се полагат още месец поне.

  • 47 313
  • 740
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 2 112
Според мен до края на класирането нещата трябва да стават през системата.
Освободените(и освобождаващите се) места веднага да са видими и да може да се кандидатства за тях.

Моята представа е също такава. От първото класиране, до крайния срок (например 10-ти септември) всичко да се случва в системата. Дали ще се наричат 1-во, 2-ро и прочие или ще е един процес...не знам.

В тази система ги има качени оценки от свидетелство за 7-ми клас, оценки от всичко нужно на практика. Има регистър със свидетелствата, при необходимост, макар че, информацията в системата е от сканиран оригинал от длъжностни лица - колко по-достоверно.

Започва кандидатстването. Подреждаш си желанията. На определената дата се вади класиране. Харесва ти резултатът (влязъл си по първо желание/не си по първо, но вече си решил че каквото се е получило те устройва повече) натискаш бутон "Запиши". Ако искаш да се бориш за по-предно желание - бутон "Заявление за участие". Нямаш право да променяш бутоните, докато тече следващото класиране. Излиза следващото класиране. Доволен си - бутон "Запиши", иначе - другия. На всеки следващ етап след първия може да се класираш напред, но трябва да има и места. Това също може да се отразява и ако искаш от 4-то желание на първо класиране да се придвижиш към някое от предните 3, то ще излиза възможно да кандидатстваш само за тези, които имат места.

Това с местата е динамично, една система спокойно се справя със справката.

Не е възможно да си натиснал бутон "Запиши" за две места едновременно.  Ето равносилно положение на теглене на дипломи.

След започване на учебната година, ако излезе място, можеш да го видиш, но вече там си действат правилата за преместване, защото може да трябват приравнителни изпити и други съображения, все пак средните училища са профилирани.

Мисля, че при една стриктна система, ще се окаже, че не всички потребители (родители и деца) ще са доволни. Дисциплината винаги иска усилия и от този, който най-много ще спечели от нея. Сега искаме прозрачност, честно да става всичко, но няма да откажем да се колебаем до септември кое е по-добро и други възможности, които несъвършената система сега допуска. При едно такова обсъждане е хубаво всички участници в процеса да си кажат гледната точка, защото има неща, които не виждат от другите - те не знаят нашите тревоги, ние някои детайли от тяхната работа и правила. Няма добър резултат, роден от противопоставяне. Мисля, че и директорите на повечето училища биха си отдъхнали при една система, която не позволява натиск и компромис, та дори смея да вярвам, че и в администрацията ще има доволни от реда. Когато общественият натиск е силен и на тях ще им е спокойно да кажат - хората така искат, няма как, не може да се правят номера. Постепенно желаещите да постигнат желаното по "нерегламентиран" начин ще намалеят до минимум. Все пак си спомням, че и германският президент преди години беше плагиатствал в дипломната си работа, или нещо такова. Подаде оставка. Случва се.

# 136
  • Мнения: 21 436
За да се реализират няколко последователни класирания без пренареждане на желанията има още едно важно условие. Всички кандидати да са посочили достатъчно на брой желания. Защото се оказва, че има ученици, които не са класирани дори на трето класиране, тъй като балът им не е бил достатъчен за нито една от посочените паралелки. От друга страна, ако след второ класиране се позволява пренареждане на желанията, това може да доведе до една безкрайна въртележка чак до момента на утвърждаване на приема.

# 137
  • Мнения: 3 039
Системата обаче ще трябва да заложи краен момент на стоене на два и повече стола с кандидатстването в повече области, защото на практика и на 10 септември всички ще са в играта.
А защо не и краен момент на подреждане на желанията. Не съдя никого, не ми е дошло до главата, а и не съм от София с големия избор, но ми е адски чудно как в рамките на 15 дни може да се залита днес искаш немски, утре френски, на другия ден искаш програмиране, а на четвъртия твоето е строителният техникум. Очаква се деца и смейства, каквито и колебания да имат, след сравняването на плюсове и минуси да са избрали специалности и училища и след един момент да знаят, че изборът е направен. От този момент връщане в играта само, ако се появи място в твое по-предно желание.

Дидева, писали сме заедно.
....От друга страна, ако след второ класиране се позволява пренареждане на желанията, това може да доведе до една безкрайна въртележка чак до момента на утвърждаване на приема.

Последна редакция: чт, 15 авг 2019, 14:09 от solnichka

# 138
  • София
  • Мнения: 2 112
За да се реализират няколко последователни класирания без пренареждане на желанията има още едно важно условие. Всички кандидати да са посочили достатъчно на брой желания. Защото се оказва, че има ученици, които не са класирани дори на трето класиране, тъй като балът им не е бил достатъчен за нито една от посочените паралелки. От друга страна, ако след второ класиране се позволява пренареждане на желанията, това може да доведе до една безкрайна въртележка чак до момента на утвърждаване на приема.

Така е. А ако имаш възможност да добавиш желание, в случай, че няколкото, които си пожелал преди първо класиране, вече няма места и явно балът ти не е стигнал за тях? Имаш си още неизчерпан резерв от предни желания, в които има места - можеш да кандидатстваш за тях, не са останали такива - добавяш нещо от наличните.

# 139
  • Мнения: 21 436
Всяко нещо трябва да има край. Включително и класирането. Подобни възможности за пренареждания и добавяния просто ще удължат агонията и ще доведат до още повече изнервени деца и родители, цъкащи постоянно в системата почти до началото на учебната година. Идеята на трето класиране и за допълване на паралелките до максималния брой ученици да участват само такива, които не са записани никъде е да ограничи постоянното движение и да се намери място за всеки ученик. За съжаление реализацията й не е от най-добрите.

# 140
  • Мнения: 5 160
Идеята на трето класиране и за допълване на паралелките до максималния брой ученици да участват само такива, които не са записани никъде е да ограничи постоянното движение и да се намери място за всеки ученик. За съжаление реализацията й не е от най-добрите.
Защото се позволява непрекъснато отписване, а преди това и незаписване при класиране на определено място ...

# 141
  • Мнения: 7 362
Според мен веднага след излизане на резултатите трябва да се изискат всички оценки по входящ номер.
Системата за прием да стане прозрачна по входящ номер, като тази за детските градини.

                   Тука вече се смея на глас и има опасност да получа мускулна треска! Smiling Imp Не си и помисляйте да се внедрява "прозрачна" система като в ДГ!

 
За да се реализират няколко последователни класирания без пренареждане на желанията има още едно важно условие. Всички кандидати да са посочили достатъчно на брой желания. Защото се оказва, че има ученици, които не са класирани дори на трето класиране, тъй като балът им не е бил достатъчен за нито една от посочените паралелки. От друга страна, ако след второ класиране се позволява пренареждане на желанията, това може да доведе до една безкрайна въртележка чак до момента на утвърждаване на приема.
                  За N-ти път казвам,че и на 3-то трябва да ИМАШ право да подадеш заявление за участие без да се записваш на 2-ро.Ако сравните приетите и свободните места ще установите ,че масово след 3-то класиране са записаните и отделни бройки свободни места за 4-то.Е,след това прословуто 3-то,което ни изправи на нокти може да се пренаредят желанията и то да го направят само тези,които искат да участват в 4-то.Другите вече ще са записани след 3-то класиране или в по-желана паралелка/ако са мръднали напред в желанията/ или в паралелката,в която са класирани на 2-ро /тъй като при заявено участие няма да са загубили мястото си и няма да са минали през терзанията отписване-записване-риск/!
                 Що се касае за "нерегламентираните " бройки,ами нЕма начин да се отпускат допълнителни бройки само поради факта,че има такъв прием инкогнито.Практиката показва,че колкото списъци ,обяснения и раследвания да искате ПАК ще има приети "под масата" и даже няма и да се резбере!

# 142
  • Мнения: 2 865

                       А защо трябва да е ...рискуваш и теглиш? Може и 3-то класиране да е като 2-ро с подадено заявление за участие,/без записване по 2-ро класиране/ и чааак 4-то в конкрено у-ще с копие от свидетелството и оргиналната бележка с резултатите от НВО .
Разсъждаваш изхождайки само от вашия конкретен случай. Все пак 3-то класиране е предвидено да включи децата, които до момента не са кандидатствали изобщо или не са класирани никъде на второ класиране от това, което са писали в желанията (например писали са много високобалови паралелки). На 3-то класиране се кандидатства за определени останали места, като се подреждат наново.
Това което ти предлагаш е да се завъртят 3-ти път с първата подредба. В този случай некласираните деца отново нямат голям шанс да се закачат някъде. Представи си и ситуация приемат дете по някое желание, не го устройва, иска да се премести напред по неговия първоначален списък, но в по-предните паралелки няма свободни места, защо да се върти на 3-то като никъде няма да отиде? Или пък си сменя желанията и първата подредба вече не го устройва?

# 143
  • София
  • Мнения: 2 112
И сега въртележката ми изглежда безкрайна, само дето е свързана и с физическо търчане, с неясна и недостъпна информация. Ако си ограничен от първоначалния си списък с желания, докато има накъде да "растеш" и можеш да добавиш ново едва, когато оставаш все некласиран, а места в желаните от теб няма, не мисля, че ще бъде въртележка без край.

Тук обаче трябва да се помисли за хората, които кандидатстват в училища извън МОН - частни, специализирани.
Подобни идеи (в моите представи) би следвало да се проиграват в симулации. Винаги може да се види къде ще се появи проблем. Важното е желание да има и то да е за доброто на цялото.

# 144
  • Мнения: 1 806
Ами ако примерно въпросното четвърто класиране беше с единни правила нямаше да има такива проблеми. Примерно кандидатства се два дни с копие на дипломата, които са еднакви за всички училища ,  после записваш се  след резултатите в следващите 2 дни, освободените места се актуализират своевременно и могат да се заемат в рамките на тази кампания ,при незаписали се, се обаждат на следващото поред дете/резервите/и това примерно в рамките на 5-6 дни. Записването вече тук е окончателно, щом са те приели веднъж губиш правото вече да се запишеш в друго училище, загубиш ли си правото на това четвърто класиране да се запишеш оставаш да висиш незаписан до следващо класиране примерно 10 дни преди началото на учебната година, когато записването е по входящ номер, има свободно място в училище, отиваш и се записваш. Важен момент е и да се актуализират и дават свободните места в системата до така нареченето четвърто класиране. Ама може би е сложно за изпълнение.

# 145
  • Мнения: 5 160
Примерно кандидатства се два дни с копие на дипломата, които са еднакви за всички училища ,  после записваш се след резултатите в следващите 2 дни....
при незаписали се, се обаждат на следващото поред дете/резервите/и това примерно в рамките на 5-6 дни.
Звънят на детето, но то се е записало вече в друго училище, звънят на следващото и т.н. Не е ок, няма да се ангажират с такава схема. Ако се кандидатства само в 1 училище - става да звънят на резервите.

# 146
  • Мнения: 1 806
Примерно кандидатства се два дни с копие на дипломата, които са еднакви за всички училища ,  после записваш се след резултатите в следващите 2 дни....
при незаписали се, се обаждат на следващото поред дете/резервите/и това примерно в рамките на 5-6 дни.
Звънят на детето, но то се е записало вече в друго училище, звънят на следващото и т.н. Не е ок, няма да се ангажират с такава схема. Ако се кандидатства само в 1 училище - става да звънят на резервите.

    Права си, аз същото помислих, но пък от друга страна си и помислих, че за четвърто класиране не остават толкова много места и кандидатсващи, та едва ли ще е чак толкова сложно.

# 147
  • Мнения: 2 865
И сега въртележката ми изглежда безкрайна, само дето е свързана и с физическо търчане, с неясна и недостъпна информация. Ако си ограничен от първоначалния си списък с желания, докато има накъде да "растеш" и можеш да добавиш ново едва, когато оставаш все некласиран, а места в желаните от теб няма, не мисля, че ще бъде въртележка без край.

Тук обаче трябва да се помисли за хората, които кандидатстват в училища извън МОН - частни, специализирани.
Подобни идеи (в моите представи) би следвало да се проиграват в симулации. Винаги може да се види къде ще се появи проблем. Важното е желание да има и то да е за доброто на цялото.
Логично е това, което предлагаш, обаче няма равнопоставеност м/у участниците. Ще възникне веднага въпросът, защо Х, който не е класиран никъде може да кандидатства за паралелка У, а аз не мога, защото съм застопорен на първия си списък?
Разберете, че няма как системата да се направи по начин, който на всеки един участник във всеки един момент да му е максимално комфортно, без риск, да си пробва накъдето иска, да не си губи мястото, да си сменя желанията, отписва, записва и т.н. Целта е максимален брой деца да си намерят мястото в максимално кратък срок. Иначе е безкрайна въртележка.

# 148
  • София
  • Мнения: 2 112
Примерно кандидатства се два дни с копие на дипломата, които са еднакви за всички училища ,  после записваш се след резултатите в следващите 2 дни....
при незаписали се, се обаждат на следващото поред дете/резервите/и това примерно в рамките на 5-6 дни.
Звънят на детето, но то се е записало вече в друго училище, звънят на следващото и т.н. Не е ок, няма да се ангажират с такава схема. Ако се кандидатства само в 1 училище - става да звънят на резервите.

Ако всичко е през системата, няма да има нужда от такива усилия. Класиран си. Имаш 1-2 дена да натиснеш избрания бутон. След срока не можеш да го направиш. Мястото за което си класиран, но не си се записал, се появява тутакси налично. Сега за него могат да кандидатстват всички, които го имат посочено в списъка с желания по-напред от това, в което са класирани и/или записани към момента. Вероятно това са хората, които са кандидатствали за него и преди ти да го "получиш" но да не натиснеш бутон. Може да има решение, като на първо класиране, че като откажеш записване, вече не може да "играеш" за него и така ще го получи следващият по бал, който ще даде "Записване" и край с това място в един момент до 10-ти септември.

# 149
  • Мнения: 2 865
Примерно кандидатства се два дни с копие на дипломата, които са еднакви за всички училища ,  после записваш се след резултатите в следващите 2 дни....
при незаписали се, се обаждат на следващото поред дете/резервите/и това примерно в рамките на 5-6 дни.
Звънят на детето, но то се е записало вече в друго училище, звънят на следващото и т.н. Не е ок, няма да се ангажират с такава схема. Ако се кандидатства само в 1 училище - става да звънят на резервите.

    Права си, аз същото помислих, но пък от друга страна си и помислих, че за четвърто класиране не остават толкова много места и кандидатсващи, та едва ли ще е чак толкова сложно.
Представи си за най-желаните софийски у-ща за 1 място да се изсипят 2000 молби с копия.

Общи условия

Активация на акаунт