Звездни компромати - Август'19

  • 258 735
  • 2 920
  •   1
Отговори
# 1 950
  • Мнения: 18 498
Може ли да ми цитирате точен член от Закона за движение по пътищата, който задължава деца до 4 г. да са обратно на движението? И изобщо някъде такъв текст за каквато и да било възраст.

В закона няма такъв текст, какъвто търсите.
Има препоръки на европейски институции и на част от производителите - обикновено тези с по-скъпите столчета.
По времето, когато търсих стол за дъщеря ми, европейският "стандарт" и съвет към родителите беше до 15 м. възраст, сега може и да са го вдигнали.

# 1 951
  • Мнения: 5 898

Това не е конкретен нормативен текст, но дори и така да е, възрастта е 15 месеца. Не 4 години.

Blue Turquoise, вие започнахте с твърденията си. България спазва нормативната база в ЕС. Колко да е изостанала?
И честно казано бих искала да видя коя майка героиня ще напъха 4-годишно в столче обратно на движението.  

# 1 952
  • Blondeville
  • Мнения: 2 843
Има си го законът:

 

Оттук:

https://www.mvr.bg/dokkpbdp/безопасност-на-пътя/деца-и-тинейджъри/in_the_vehicle

# 1 953
  • Мнения: 39 292
Следваща снимка на Бест- зад волана, седнал на шкембето на баща си.
Има, отдавна даже


# 1 954
  • Мнения: 6 622
Не е препоръка. Има го в закона, сега не ми се рови, че съм от телефона, но четете малко преди да се изказвате.
Е, хайде сега, 90 % от децата на тази възраст се возят по посока на движението. Малко се прекалява с критиките. Бебето е сладур, Антония е кукувица. На мен тези столчета не ми харесват, но се водят доста сигурни.
Бебета и деца до 15 месечна възраст задължително се возят обратно на посоката на движение. Другото е нарушение.
Това е препоръка, няма нарушение.

# 1 955
  • Мнения: 5 898
Има си го законът:

 

Оттук:

https://www.mvr.bg/dokkpbdp/безопасност-на-пътя/деца-и-тинейджъри/in_the_vehicle


Пише до 1 година. Последно 4 години, 15 месеца или 12 месеца?
Не симпатизирам на въпросната. Още повече, че детето е под 12 месеца, но все пак нали...някак си да пишем поне верни неща.

# 1 956
  • Мнения: 3 743
Нека не пренасяме тук дискусията за детската безпасност в колата. Всеки, който иска да се информира, има достатъчно източници. БГ е доста изостанала в това отношение и нашите закони в тази област са остарели и неактуални. Следваща снимка на Бест- зад волана, седнал на шкембето на баща си.

 Не следваща, а предишна. Назад си с материала 😄
Скрит текст:

# 1 957
  • Blondeville
  • Мнения: 2 843
1 година, къде съм казала 4?

Аз самата предпочитам максимално дълго да е обратно на посоката на движението, по-безопасно е. До определена възраст е задължително, след това препоръчително.

# 1 958
  • Варна
  • Мнения: 4 444
Fancy, още веднъж- тук не е мястото за подробно обсъждане на темата. Има си специална за това. В моя пост не пише задължително по закон. Писах, че БГ законодателството е изостанало в това отношение. Аз лично не бих чакала да стане член от закона, за да возя детето си по този начин. Големият ми син беше в подходящ за възрастта му стол (не бустер), докато не стана 150 см. Неговите връстници отдавна се возеха на предната седалка без колан. Нашите коли сигнализират за непоставен колан дори отзад. Спирам! Който, както иска да си вози детето, най-честата картинка- между седалките.

# 1 959
  • Мнения: 4 746
Аз не мога да разбера Тоца защо публикува едно и също нещо по 10 пъти. В Инстаграм има функция да качиш по няколко снимки наведнъж. Тя качва един текст в 10 отделни снимки. Направо ми е пълна малоумщина.

Колкото до спора със седалката, аз знам, че е до 1 година. До 4 е в столчета, а после в седалки ( до 12 г или определени кг).

# 1 960
  • Мнения: 1 090
Скрит текст:
Чл. 137б. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Системите за обезопасяване на деца в зависимост от теглото на децата, за които са предназначени, се класифицират в пет групи:
1. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група 0 - за деца с тегло под 10 kg;
2. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група 0+ - за деца с тегло под 13 kg;
3. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група I - за деца с тегло между 9 и 18 kg;
4. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група II - за деца с тегло между 15 и 25 kg;
5. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група III - за деца с тегло между 22 и 36 kg.
(2) Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:
1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои случаи допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват чрез нейната вградена лента или ленти;
2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на деца и може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с обезопасителен колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или задържа устройството, в което детето е поставено.


Чл. 137в. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Пътниците в моторни превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, когато са в движение, използват системи за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 19 от 2015 г.) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни средства от категориите M1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето, в съответствие със:
1. класификацията по чл. 137б, ал. 1 - за системите за обезопасяване на деца, одобрени в съответствие с чл. 137г, ал. 1, т. 1;
2. данни от производителя за височината и максималното тегло на детето, за което е предназначена системата за обезопасяване на деца, одобрена в съответствие с чл. 137г, ал. 1, т. 2.
(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна.
(4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на седалка, която не е предна.
(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца, обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство, когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.


Чл. 137г. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г., изм. - ДВ, бр. 19 от 2015 г.) (1) Системите за обезопасяване на деца са одобрени съгласно изискванията на:
1. Правило № 44, серия от изменения 03 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4 относно одобряване типа на нови моторни превозни средства по отношение на обезопасителните колани и на системите за обезопасяване и за одобряване типа на обезопасителни колани и системи за обезопасяване, или
2. Правило № 129 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации.
(2) Системите за обезопасяване на деца се монтират в съответствие с информацията за монтажа (инструкциите за употреба), предоставена от производителя на системата за обезопасяване на деца, в която се посочват начинът и типовете превозни средства, на които може да се използва безопасно.


Чл. 137д. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 19 от 2015 г., изм. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Всички седящи пътници в моторните превозни средства от категории М2 и М3, когато са в движение, използват системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани. Системите за обезопасяване на деца под 12 години и с ръст под 150 см се одобряват в съответствие с чл. 137г, ал. 1.
(2) Пътниците в превозните средства от категории M2 и M3 се уведомяват за задължението да поставят обезопасителен колан, когато са седнали и когато превозното средство е в движение. Те се уведомяват за това по един от следните начини:
1. от водача;
2. от придружителя или от лицето, посочено като ръководител на групата;
3. чрез аудио-визуални средства;
4. с табели и/или пиктограма, поставени на видно място над всяко място за сядане.
Ето го закона, аз изменение не виждам, а ми беше интересно какво е то, според Бритакс. Не виждам нищо за посоката на движение, освен при предно разположена възглавница и да се следват указанията на производителите. Те пък се водят от килограмите на децата, но едно дете може да е 10 кг на 10 месеца или на две години.

# 1 961
  • София
  • Мнения: 12 399
Милица Гладнишка с гадже
Скрит текст:
Противната ми Ива Екимова.
Скрит текст:
Деси Стоянова
Скрит текст:
Никита
Скрит текст:
Влади Въргала се разделил с Тезджан Ферад – Джани, заради която се развел преди две години.
Скрит текст:
Наум Шопов и годеница
Скрит текст:
Наталия Гуркова без грим.
Скрит текст:

# 1 962
  • Пловдив
  • Мнения: 40 756
Екимова на плажа...
Скрит текст:

# 1 963
  • Мнения: 5 898
Fancy, още веднъж- тук не е мястото за подробно обсъждане на темата. Има си специална за това. В моя пост не пише задължително по закон. Писах, че БГ законодателството е изостанало в това отношение. Аз лично не бих чакала да стане член от закона, за да возя детето си по този начин. Големият ми син беше в подходящ за възрастта му стол (не бустер), докато не стана 150 см. Неговите връстници отдавна се возеха на предната седалка без колан. Нашите коли сигнализират за непоставен колан дори отзад. Спирам! Който, както иска да си вози детето, най-честата картинка- между седалките.

А аз казах, че България като член на ЕС е длъжна да приложи ЕС законодателството. Колко да сме изостнали? Тогава и ЕС е изостанал.
И моето дете въпреки, че вече е над 10 години е в столче, не на бустер. И ще е така докато стане 150 см. Но ми е крайно смешно твърдението за 4-годишни обърнати назад. Моето въпреки, че е недоносено и стандартно върви много назад в килограмите си, след 9-месечна възраст(тогава това беше задължението) посмъртно не можех да го удържа в кошницата, която все още му ставаше. Та какво говорим за едри деца с опиращи сгънати крака в задната седалка.

blondie_anna, използвах вашият пост. Друг твърдеше това за 4 годишните.

Последна редакция: чт, 22 авг 2019, 20:05 от .♥.Fancy.♥.

# 1 964
  • Мнения: 39 292
Теджан ми е много симпатична. Съседка ми е и участва дейно в групата на квартала. Тя е и доста по млада от Въргала.

Общи условия

Активация на акаунт