Пети клас 2019/2020

  • 32 521
  • 777
  •   1
Отговори
# 705
  • София
  • Мнения: 3 058
Понеже съм ужасно многословна, излезе, че моето дете е от най-натоварените Wink Всъщност, аз прочетох ужасно натоварени програми в предишните две страници за почти всички наборчета и някак се успокоих, че това е повсеместно.
Като кажа, че учим много и почти винаги заедно - напомням, че дъщеря ми учи изключително трудно, особено предмети, изискващи логическо мислене. Има напредък, определено става все по-самостоятелна и уверена. Преди имах чувството, че всичко ново, което чува, ѝ се струва ужасяващо сложно и непосилно за нея. Целта и на допълнителните занимания е да добива самочувствие, че все пак е добра в нещо, че някой, някъде ѝ ръкопляска за нещо, образно казано.
Скрит текст:
Брат ми беше такъв, опериран от логическо мислене. В един момент осъзнах, че и майка ми е такава - за нея ако една бучка сирене струва 5лв, а съседната 6лв, по-евтината е тази от 5лв. Ама колко грама е едната, колко - другата и дали тази, дето е 5лв, не е с цена 11лв/кг, а тази от 6лв - с цена 8лв/кг е нещо, което няма начин да ѝ бъде обяснено. Е да, ама те са музиканти. Аз съм 8 години по-голяма от брат ми и имах задължение да му помагам по математика, в последствие и физика, химия и др. подобни науки. Е, колко съм го обиждала, колко съм му се карала, че не схваща "такива елементарни неща". Само да сменя 3 числа в някаква задача, която сме решавали преди малко и той вече не можеше да я реши. Бях го обявила за неспасяем случай и сериозно се притеснявах за него, как ще живее така, като на две магарета сламата не може да раздели, буквално! Той пък стана оперен певец, сега излиза на сцената и ние му ръкопляскаме, така че всеки има своята ниша в живота. Но на 15години това не го знаех, мислих, че брат ми е тъп, само защото не може да схване свойствата на ъглополовящите... Когато, преди няколко години направих голята равносметка, се извиних на брат ми за тормоза над него. Ама той е един спокоен и уравновесен човек и хич не разбра каква ми е драмата - явно не си го е слагал особено на сърце. Свирел си на китарата и не ми е обръщал внимание на обидите. На мен пък сега ми се връща с дъщеря ми. Винаги се намира някой да ѝ внуши чувството, че е тъпа, щом не може да намери лице на квадрат, ако знае обиколката му. Еми няма да я оставя - каквото мога, ще правя за нея и за самочувствието ѝ. Пък каквото стане.
didoni, отиваш на профила си и избираш "права за достъп". Горе, в дясно, има бутон "заяви достъп". Аз добавих дете, но още чака потвърждение от...училището, предполагам. Чакам си.

# 706
  • Мнения: 9 776
Понеже съм ужасно многословна.....

Абе да! Не ти вярвам....
Шегичка. Признавам си, че видях дългият пост и не го прочетох. Просто не обичам да чета дълги постове. И тук скритият текст пропуснах. Вярвам, че си писала важни неща, но.... Нищо лично, с най-добри чувства съм! Понякога само да изпишеш нещо е достатъчно да се отърсиш от тежащи ти неща. Поне при мен е така донякъде. Поне виждам, че всички имаме сходни проблеми и това ми носи някаква утеха.
Чакам електронният дневник и аз. Макар че стават грешки и някой може да намаже шамарите незаслужено. Simple Smile

# 707
  • Мнения: 8 948
мандаринка, напълно си права!
Всеизвестен факт е, че не на всички еднакво им се отдава математиката. Както и литературата, междувпрочем.
Както и рисуването, а също и музиката.
Не мога да разбера защо изобщо не еволюира това образование. Защо не се съобразяват тези неща???

Аз продължавам да тая надежда, че най-накрая дъщеря ми ще влезе в релси и ще започне да подготвя домашните докато се приберем с баща й от работа.
Омръзна ми това ежедневие - всяка вечер само домашни и нищо друго. Съсипах се, имам нужда от почивка.

Правя каквото мога по силите си, за да я улесня. Не знам какво още да й помогна в организацията.
Кои предмети според вас  е най-добре да минаваме първо и кои да оставим за след това? Имате ли някаква система на учене?

Знаете, че всеки ден в програмата има математика и български и/или литература.

Специално по математика много съм й насъбрала на госпожата!
Струва ми се, че с прекалено бързи темпове преподава уроците. Почти всеки ден имаме нов урок. В момента сме на 16-ти урок - "Най-малко общо кратно". Децата не успяват да усвоят единия вид задачи и се минава на друг. Освен това прекалено много ги товари с домашни - не знам какво правят в часовете, но за домашно обикновено имат задачите след урока и страница или две от уч. тетрадка. Такова голямо домашно с нови задачи си отнема доста време.
Разбира се и по другите предмети имаме доста домашни. Но по математика сякаш са най-трудни и ангажиращи.

Получава се така, че някои предмети остават на заден план заради претрупаността по други. То детето няма сили вече за разказвателните в края на деня. А не ми се иска да ги претупва.

Последна редакция: ср, 16 окт 2019, 09:15 от utro77

# 708
  • София, в момента в любимото ми село Железница
  • Мнения: 1 673
utro77  и аз като теб се чувствам изцедена вечер. Младежа рядко сяда сам да пише. Не съм напълно сигурна до къде са стигнали по математика доколкото разбрах са минали деленето. Тези домашни се пишат последни, защото няма нужда от помощ, за сега и да мога и аз да седна да почина.

# 709
  • Мнения: 8 522
utro77, и при нас положението с домашните е аналогично и учим почти всяка вечер до 21-22 ч..Често се случва да не е разбрала какво е домашното и това ме изкарва извън нерви, но имат група и съм казала да пише там или да се чуе с приятелка, защото това е нейн проблем. Стигнахме до наказания и отнемане на привилегии - лишаване от джобни пари за деня, дори и отнемане на дистанционото на телевизора в стаята ѝ ако съвсем нищо не е писала и учила.
  Аз първо проверявам домашните по БЕЛ, математика и АЕ. Ако каже че не може да напише домашнта, я карам да си прочете урока и след това да я напише. Ако отново не може да я напише я питам "Какво не е ясно от условието ?" и тогава помагам т.е. опитвам се да се дистанцирам възможно най-много от учебния процес. По разказвателните учи последно - чете си сама уроците, след което мога да задам 2-3 въпроса, за да видя дали го е разбрала. Задължително проверявам всички домашни и коментирам допуснати грешки с надеждата да не ги повтаря повече.
    По математика сме до същия урок като вас. Там намесата ми е задължителна всяка вечер. Както писах по-рано домашната ни е 1-2 задачи от учебника след урока. Това е крайно недостатъчно за усвояване на материала и я карам да решава всички задачи след урока. Миналата седмица протестираше и плачеше по половин час с " Мамо, моля те! ", тази седмица си ги решава без протест.

# 710
  • Мнения: 8 228
Моят има малко задачи по математика за домашно, обикновено 3-4. Затова аз му давам допълнително от сборниците. Специално там съм безкомпромисна. Давам допълнително и по английски. И пак повече от час и половина - два не му отнема всичко. Плюс и някои упражнения от Уча се. Започва сам като се прибере от тренировки. Аз после проверявам и давам допълнителните неща. Понякога и го изпитвам.

# 711
  • Мнения: 8 522
ston, явно твоя син е научен на ред и дисциплина. А при нас започва едно мотане, молене и пазарене да не пише и учи.... губене на време. Но тази година съм безкомпромисна и се надявам да стигне до извода че по-добре да напише бързо, отколкото да отлага до безкрайност.

# 712
  • Мнения: 18 431
Точно вчера възникна спор между родителите от нашия клас за домашното по математика. Имаха доста задачи като брой през уикенда, но бяха еднотипни и нямаше такива, които да изискват сложно или дълго решение - само за автоматизиране. В момента материалът е основен, но за съжаление няма да имат никакво време да затвърждават. Затова и напълно подкрепям големия обем задачи точно в момента. Иначе следващия месец на дробите ще стане “бау”.

Справя се в общи линии с домашните преди да се приберем ние от работа или не им дават много, не знам. Ограничен ѝ е телефонът за 30 мин./ден, мисля, че това най-много помага.

# 713
  • София
  • Мнения: 982
Ограничен ѝ е телефонът за 30 мин./ден, мисля, че това най-много помага.
Аз съм сложила лимит 1 час, но го преодолява като гледа в екрана на съучениците.
И аз мисля, че е хубаво да се автоматизира процеса с решаване на по-лесни задачи, но голямия обем убива супер много време и тетрадки Simple Smile

# 714
  • Мнения: 8 522
При нас има опасност да забравят таблицата за умножение с тези 1-2 задачи. Satisfied

# 715
  • Мнения: 8 948
Изобщо не ни остава време за Уча се...
А плановете бяха да се ползва ежедневно.

Дъщеря ми се прибира към 13ч. от училище и в 14:30 сяда да учи.
Ще опитам днес да почне в 14:00.
Има нужда от почивка по обяд, но по-добре да остава време за почивка и вечер.

# 716
  • Мнения: 8 228
Точно в този момент с една-две задачи не става. Нашите са на НОД. Намира се по един начин. Днес или утре ще вземат НОК. Намира се по друг начин, макар и сходен. Големият доста ги бъркаше в началото. Трябват си повечко задачи и то лесни, за да се схване и запомни много добре. Разберат ли го, после обикновените дроби ще са им песен.

# 717
  • Мнения: 1 738
И аз се виждам в чудо вече. Детето пише само домашни и чете уроците, но като се прибера от работа, докато проверя домашните. Ако има някаква грешка - коригирам, обяснявам ако нещо не е разбрал. После препитвам по разказвателните. И то станало 21.00. Първо отмятаме математика, български език и литература, английски език и след това останалите. Най-много ме мъчат изобразителното изкуство и музиката, които от развлекателни, тази година поне при нас се превърнаха в разказвателни. Като се има предвид, че от 1-4 клас явно нищо не са учили по тези предмети, а и на мен са ми много далечни, първо аз трябва да прочета и разбера урока и тогава да го обясня и/или изпитам. Опитвам се да гледам положително на нещата и че си обогатявам общата култура и аз, но определено ми идва повече. Изморена съм.

# 718
  • Мнения: 3 411
И при нас препускат по математика. Досега са имали само един час упражнение. Вчера са взели НОК. Синът ми се оплаква, че госпожата преподава много бързо и не и разбира, та дообясняваме вкъщи. А му беше любим предмет. 🤔 През седмицата има домашни само по бълг. /литература и по математика. И пак пишем до мин.20ч, защото е целодневно на училище от 7:30ч сутрин тренировка, после училище, после от 15:30ч пак тренировка и си идва между 17:30ч и 18ч.
Неделя пишем и учим по всичко останало. Без помощ не става и това е. Но! Поне вече не се пазари за писането и ученето, както беше предните години.

# 719
  • Мнения: 8 228
Учебници по музика, ИИ, ТП нямаме. Никога не са се появявали вкъщи, някъде в училище са. Факт, който определено ме радва. Каквото чуе, разбере в час, това е.
vita и моят прави опити да кръшка. Не си примира от желание да го тормозя допълнително със задачи и разни упражнения. Просто не мърмори, такъв тип е. Предпочита да свърши каквото съм казала без излишни нерви, за да може после да си прави каквото иска. С големия беше борба за всяка допълнителна задача - спорове, мърморене и в крайна сметка загубено време. Не знам дали на малкия просто характерът е такъв, да избягва спорове, или се научи като наблюдава как мърморенето и споренето водеше само до негативи за батко му.

Общи условия

Активация на акаунт