Гаранция на хладилник, закупена на името на фирма

  • 629
  • 8
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 780
Нали знаете като пратите мъжа си да пазарува сам, как стават големи гафове?
Та моят преди нова година 2018 в яда си отиде да вземе нов хладилник, че старият нещо се скапа. Нямал пари по картата на ФЛ и я купил с картата на фирмата, като му издали фактура на фирмата. Прибра се и си трае.
Сега хладилникът се счупи и влязохме в едни много неприятни ядове.
Първо ние си мислехме че гаранцията е две години и звъннахме на посочения телефон, които предполагам тайничко са видяли че е на фирма и започнаха да ни мотаят. Отидете до магазина и си пуснете искане по образец, за да ви се заведе. Добре направихме го макар че аз лично не виждам смисъл, като в самата гаранция пише че се отправя по телефона.
Дойде един техник премери  и каза -а ми то нищо му няма. И си тръгна.
Аз направих снимков материал, че целият хладилник отвътре е във вода и че за щастие има индикатор който не работи. Пратихме го на продавача.
Техникът пак ни звънна и каза че ще се уговорим и ще го занесат в лаборатория на продавача да се тества 24-48 часа нещо такова.
И вчера техникът с протокол идва да разпишем, че всичко е ок и хладилникът работел, но отишъл на работата на мъжа ми не у дома. Пък той си е все така.
В същото време мъжът ми казва че имал писмо по ел.поща от 19.06, че рекламацията ни е прекратена с мотив, че не сме експлоатирали правилно уреда. То  пък викам каква експлоатация на един хладилник, ама така и не разбрах тоя уред работи ли- както казва техника или не работи и не сме го експлоатирали правилно?
Комисията за защита на потребителя няма да обърне внимание, защото  е на фирма, те го знаят и се гаврят с нас. Освен това с много малки букви и аз сега се зачетох пише че при закупуване на фирма гаранцията е 3 месеца, защото се приема, че уредът не е закупен за домашна употреба.
Абе ако някой има опит и някаква идея, благодаря аз засега съм бясна на мъжа ми.
И от тая верига не смятам да пазарувам отново. Не за друга ами за отношението. Ако ми бяха казали виж сега имаш 3 месеца гаранция и точка даже нямаше да се разправям. Всъщност възможно е техните тъпи служители също да не са дочели.

# 1
  • София
  • Мнения: 23 156
ние така купихме миялна, още в магазина ни предупредиха че гаранцията е само три месеца.
от технополис я купувахме, не знам дали е така по другите вериги.
щом ви го пише май нямате друг избор освен да си платите ремонта.

# 2
  • Мнения: 106
И ние като си купувахме сушилнята ни предупредиха, че ако е с фактура на фирмата,гаранцията и пада на половина. Така че хич не се изнервяй а си извикай хладилен техник Simple Smile

# 3
  • Мнения: 1 780
Явно кофти работа, само да кажа че не само никой не ни е уведомил, че е 3 месеца, но дори след като подадохме рекламацията с копието на гаранцията, в която пише точно това, идваха на място и правиха проверка и т.н., та още никой не ми е казал, че е три месеца. Аз си го прочетох с малките букви.
Чудя се дали да не ги потровя още малко.

# 4
  • Мнения: 106
еми ако ти се занимава ги трови, като са се направили на тарикати и не са предупредили.....Все ще се намери някой да не си свърши работата като хората ейй...

# 5
  • София
  • Мнения: 3 129
От къде ще знаят в магазина, че го купува от името на фирмата, но ще си го ползва вкъщи? Това си е проблем на купувача, без дори да споменаваме редно/законно ли е да се осчетоводяват такива "фирмени" разходи. Не съм компетентна в счетоводните неща, предполагам знаете по-добре от мен.
В тази връзка, ако Ви се излива отрицателна енергия върху служителите на магазина, няма кой да Ви спре, но не виждам какво може да се постигне.

# 6
  • Мнения: 3 157
Безплатна 2-годишна гаранция за всички стоки

Винаги имате право на поне 2-годишна безплатна гаранция, независимо дали сте купили стоката онлайн, в магазин или с поръчка по пощата.

Тази 2-годишна гаранция е минимумът, на който имате право. Възможно e националните разпоредби във вашата страна да ви осигуряват допълнителна защита.

Ако стоки, закупени от вас в ЕС, се окажат дефектни или не изглеждат или не работят по начина, посочен в рекламата, продавачът трябва да ги поправи или замени безплатно, да ви върне парите или да ви направи отстъпка.

Обикновено можете да поискате пълно или частично възстановяване на платената сума само когато не е възможно продуктът да бъде поправен или заменен.
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarant … urns/index_bg.htm

# 7
  • Мнения: 106
Smirk
От къде ще знаят в магазина, че го купува от името на фирмата, но ще си го ползва вкъщи? Това си е проблем на купувача, без дори да споменаваме редно/законно ли е да се осчетоводяват такива "фирмени" разходи. Не съм компетентна в счетоводните неща, предполагам знаете по-добре от мен.
В тази връзка, ако Ви се излива отрицателна енергия върху служителите на магазина, няма кой да Ви спре, но не виждам какво може да се постигне.


То пък хладилника сякаш има значение къде ще работи Rolling Eyes
Редно - нередно, законно - незаконно, ако мога го пиша на фирмата,щото държавата законно ме обира така да се каже (данъци, такси, ДДС-та). Сакън човек да не изкара някой лев.
Плюс това в магазина питат за фактура и за данни на фирмата, можело е да ги прдупредят както нас предупредиха Simple Smile Smirk

# 8
  • София
  • Мнения: 3 129
Не казвам че хладилникът ще работи другояче (въпреки че има резон, хладилникът в офиса е доста по-експлоатиран от този вкъщи, все пак поне 50 човека го ползват активно), а че човекът с фирмата трябва да си следи тези неща. Съвсем различно е.
Можели са разбира се, може и да са го направили, нито ние, нито авторката е била там.

Общи условия

Активация на акаунт