Проблем с английски електронен магазин

  • 548
  • 21
  •   1
Отговори
  • Враца
  • Мнения: 5 185
Здравейте, имам нужда от съвет.

Вчера си поръчах ортопедични сандали от английски магазин. Не доставят до България. Платих с дебитна карта, парите бяха изтеглени, получих мейл, че поръчката е регистрирана. Използвах адрес на фирма превозвач.
След около 20 минути в статуса на поръчката ми се появи Suspected Fraud.
Изпратих им мейл, в който описах ситуацията, до 8 българско време, в края на техния работен ден, нямаше отговор. Днес им изпратих през формата за контакти и нищо. Изпратих трети мейл и все така дори автоматичен отговор няма, проверявам и спам.

Какви са възможностите ми в този случай, ако на някой му се е случвало нещо подобно?

Благодаря

# 1
  • INFJ
  • Мнения: 9 127
Кой е въпросният сайт?
Пробвай да им се обадиш и по телефона, ако имат.

Ако не изпълнят поръчката, а парите не се върнат по картата, с всичката информация, която имаш, отиваш в банката и оспорваш плащането.

# 2
  • Враца
  • Мнения: 5 185
Кой е въпросният сайт?
Пробвай да им се обадиш и по телефона, ако имат.

Ако не изпълнят поръчката, а парите не се върнат по картата, с всичката информация, която имаш, отиваш в банката и оспорваш плащането.
https://www.vionicshoes.co.uk - това е въпросният сайт.
Какъв срок трябва да изчакам преди да отида в банката? Според техните условия поръчки, направени до 5:30 тяхно време се изпращат с експресна доставка и трябва да пристигнат на другия ден.

Странно ми е, че не отговарят дори и с едни ред, нито са потърсили информация.

# 3
  • INFJ
  • Мнения: 9 127
Повечето сайтове отговарят на мейли след няколко дни. В тази ситуация, не бих чакала повече от десетина дни, ако няма отговор или обработена поръчка, отивам в банката.

Ето им го телефона за връзка - 0800 1931 800, дават го като за поръчки по телефона. На такива телефони обикновено звъня от Скайп с код на съответната държава.

# 4
  • Враца
  • Мнения: 5 185
Много благодаря. Много силно се надявам да не се налага да се стига до оспорване.

# 5
  • INFJ
  • Мнения: 9 127
Дано! Според мен дават такъв статус, защото засичат, че картата не е английска, но е възможно и заради самият адрес.
Има онлайн магазини, които дори блокират адресите на превозвачи... поради някакви необясними за мен причини.

Занапред плащай с Пейпал, ако има такава възможност. Там много по-лесно можеш да оспориш плащане при проблем.

# 6
  • Враца
  • Мнения: 5 185
Дано! Според мен дават такъв статус, защото засичат, че картата не е английска, но е възможно и заради самият адрес.
Има онлайн магазини, които дори блокират адресите на превозвачи... поради някакви необясними за мен причини.

Занапред плащай с Пейпал, ако има такава възможност. Там много по-лесно можеш да оспориш плащане при проблем.
Аз исках да платя с Пейпал, но ми отказаха, защото е пак български.
Грешката ми беше, че може би трябваше първо да има пиша. Но не съм имала проблеми с тази комбинация бг карта+ адрес на превозвач до момента.

# 7
  • INFJ
  • Мнения: 9 127
Т.е. плащаш с Пейпал, с доставка до адрес в Англия и ти дава грешка, така ли? Това не ми се е случвало. Сигурна ли си, че адресът за доставка ти е въведен в ПП?

Веднъж исках да поръчам от немският H&M, продукт, който беше изчерпан при нас. Няма такава драма. Два пъти ми отказаха поръчката, като се свързах с тях ми обясниха, че не "можело клиенти, които не са в Германия да пазаруват от тях". Нямаше проблеми нито с плащането, нито с адреса, проблема беше, че българка иска да им носи парцалите.. Уау.

# 8
  • Враца
  • Мнения: 5 185
Да, при плащането с Пейпал ми изписа, че не се приема плащане от този регион, но с картата беше успешно. Адресът беше английския, даже си го взе от там автоматично.

Ами нямам проблеми с това да не искат да си купя от тях, просто да пишат и да възстановят парите. Все пак сумата не е малка и ме загубиха като клиент, а смятах, ако ми помогнат да си поръчвам и други неща. Както и да е, ще чакам да видя какво ще измислят и кога.

# 9
  • INFJ
  • Мнения: 9 127
Да, дано все пак да разрешат проблема бързо, по един или друг начин. Simple Smile

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 15 509
Как се оспорва банкова транзакция?! Особено пък с дни закъснение...
На мен лично старши служител на UniCredit ми е казвал, че това е на практика невъзможно, нищо че на теория уж може да стане.

# 11
  • INFJ
  • Мнения: 9 127
Напълно възможно си е, лично съм го правила с блокирана сума от Зара, но отнема време и разходки, това е неприятното.
В нейният случай трябва да докаже, че е направила плащане, а поръчката не е изпълнена. После вече банката решава какво ще стане, като разбира се, може и да не й одобрят молбата. Но самият акт на оспорване си е напълно възможен.
По чужбинските банки, пък си е направо мода - плащат, ако не са доволни от стоката - оспорват плащането и банката им дърпа парите обратно. Редовен номер.


В моят случай - бях направила поръчка от Зара, която отказах няколко часа по-късно (имаше налична опция за отказ). Обаче парите ми останаха блокирани, та подавах документи за да се отблокират.
В такава ситуация обикновено отнема 30-40 дни да се отблокира сумата - аз съм я платила, но понеже поръчката е отказана, Зара няма да ги изтегли и те си остават някъде висящи.
Повече такава грешка няма да направя, по-добре да дойде поръчката и да я върна, отколкото да се занимавам с отблокиране. Много по-малко време и усилия отнема.

# 12
  • Sofia
  • Мнения: 15 509
Elunaria, твоят случай е много по-различен от този на авторката. И на мен са ми блокирали суми от разни онлайн магазини, но това няма общо с настоящия казус.

Тук сумата е не просто блокирана, а изтеглена / усвоена. Плащането е прието, а не отхвърлено / отказано от търговеца. Ако от онлайн магазина не я отразят, тя ще трябва да доказва измама. Но пак казвам – според мен, нищо няма да постигне, за съжаление.
Всеки ден десетки хора правят поръчки от мошенически сайтове, чакат поръчките си да пристигнат, но така и нищо не идва. Ако помислим логично – те дали не са пробвали да оспорят транзакциите? Simple Smile А и не виждам в случая какво общо имат банките – това са си отношения между търговеца и купувача.

# 13
  • INFJ
  • Мнения: 9 127
Откъде знаеш, че е усвоена сумата? Сумата може да е изтеглена от картата й, но това не означава, че е приета от продавача. Повечето магазини теглят сумите, когато изпратят стоката.
Този магазин не е скам, според мен ако са изтеглили сумата, няма да има проблем да й я върнат. По-големият проблем и занимавка ще е, ако е просто блокирана и те откажат да изпълнят поръчката.

По същият начин, по който и Пейпал имат отношение, така имат и банките. Те са посредник на плащането и могат да се намесят при проблем.

# 14
  • Враца
  • Мнения: 5 185
Сменили са ми статуса на Payment Review.
Има надежда Simple Smile след 3 мейла.

Общи условия

Активация на акаунт