Проблем с английски електронен магазин

  • 556
  • 21
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Враца
  • Мнения: 5 200
Здравейте, имам нужда от съвет.

Вчера си поръчах ортопедични сандали от английски магазин. Не доставят до България. Платих с дебитна карта, парите бяха изтеглени, получих мейл, че поръчката е регистрирана. Използвах адрес на фирма превозвач.
След около 20 минути в статуса на поръчката ми се появи Suspected Fraud.
Изпратих им мейл, в който описах ситуацията, до 8 българско време, в края на техния работен ден, нямаше отговор. Днес им изпратих през формата за контакти и нищо. Изпратих трети мейл и все така дори автоматичен отговор няма, проверявам и спам.

Какви са възможностите ми в този случай, ако на някой му се е случвало нещо подобно?

Благодаря

# 1
  • INFJ
  • Мнения: 9 342
Кой е въпросният сайт?
Пробвай да им се обадиш и по телефона, ако имат.

Ако не изпълнят поръчката, а парите не се върнат по картата, с всичката информация, която имаш, отиваш в банката и оспорваш плащането.

# 2
  • Враца
  • Мнения: 5 200
Кой е въпросният сайт?
Пробвай да им се обадиш и по телефона, ако имат.

Ако не изпълнят поръчката, а парите не се върнат по картата, с всичката информация, която имаш, отиваш в банката и оспорваш плащането.
https://www.vionicshoes.co.uk - това е въпросният сайт.
Какъв срок трябва да изчакам преди да отида в банката? Според техните условия поръчки, направени до 5:30 тяхно време се изпращат с експресна доставка и трябва да пристигнат на другия ден.

Странно ми е, че не отговарят дори и с едни ред, нито са потърсили информация.

# 3
  • INFJ
  • Мнения: 9 342
Повечето сайтове отговарят на мейли след няколко дни. В тази ситуация, не бих чакала повече от десетина дни, ако няма отговор или обработена поръчка, отивам в банката.

Ето им го телефона за връзка - 0800 1931 800, дават го като за поръчки по телефона. На такива телефони обикновено звъня от Скайп с код на съответната държава.

# 4
  • Враца
  • Мнения: 5 200
Много благодаря. Много силно се надявам да не се налага да се стига до оспорване.

# 5
  • INFJ
  • Мнения: 9 342
Дано! Според мен дават такъв статус, защото засичат, че картата не е английска, но е възможно и заради самият адрес.
Има онлайн магазини, които дори блокират адресите на превозвачи... поради някакви необясними за мен причини.

Занапред плащай с Пейпал, ако има такава възможност. Там много по-лесно можеш да оспориш плащане при проблем.

# 6
  • Враца
  • Мнения: 5 200
Дано! Според мен дават такъв статус, защото засичат, че картата не е английска, но е възможно и заради самият адрес.
Има онлайн магазини, които дори блокират адресите на превозвачи... поради някакви необясними за мен причини.

Занапред плащай с Пейпал, ако има такава възможност. Там много по-лесно можеш да оспориш плащане при проблем.
Аз исках да платя с Пейпал, но ми отказаха, защото е пак български.
Грешката ми беше, че може би трябваше първо да има пиша. Но не съм имала проблеми с тази комбинация бг карта+ адрес на превозвач до момента.

# 7
  • INFJ
  • Мнения: 9 342
Т.е. плащаш с Пейпал, с доставка до адрес в Англия и ти дава грешка, така ли? Това не ми се е случвало. Сигурна ли си, че адресът за доставка ти е въведен в ПП?

Веднъж исках да поръчам от немският H&M, продукт, който беше изчерпан при нас. Няма такава драма. Два пъти ми отказаха поръчката, като се свързах с тях ми обясниха, че не "можело клиенти, които не са в Германия да пазаруват от тях". Нямаше проблеми нито с плащането, нито с адреса, проблема беше, че българка иска да им носи парцалите.. Уау.

# 8
  • Враца
  • Мнения: 5 200
Да, при плащането с Пейпал ми изписа, че не се приема плащане от този регион, но с картата беше успешно. Адресът беше английския, даже си го взе от там автоматично.

Ами нямам проблеми с това да не искат да си купя от тях, просто да пишат и да възстановят парите. Все пак сумата не е малка и ме загубиха като клиент, а смятах, ако ми помогнат да си поръчвам и други неща. Както и да е, ще чакам да видя какво ще измислят и кога.

# 9
  • INFJ
  • Мнения: 9 342
Да, дано все пак да разрешат проблема бързо, по един или друг начин. Simple Smile

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 15 551
Как се оспорва банкова транзакция?! Особено пък с дни закъснение...
На мен лично старши служител на UniCredit ми е казвал, че това е на практика невъзможно, нищо че на теория уж може да стане.

# 11
  • INFJ
  • Мнения: 9 342
Напълно възможно си е, лично съм го правила с блокирана сума от Зара, но отнема време и разходки, това е неприятното.
В нейният случай трябва да докаже, че е направила плащане, а поръчката не е изпълнена. После вече банката решава какво ще стане, като разбира се, може и да не й одобрят молбата. Но самият акт на оспорване си е напълно възможен.
По чужбинските банки, пък си е направо мода - плащат, ако не са доволни от стоката - оспорват плащането и банката им дърпа парите обратно. Редовен номер.


В моят случай - бях направила поръчка от Зара, която отказах няколко часа по-късно (имаше налична опция за отказ). Обаче парите ми останаха блокирани, та подавах документи за да се отблокират.
В такава ситуация обикновено отнема 30-40 дни да се отблокира сумата - аз съм я платила, но понеже поръчката е отказана, Зара няма да ги изтегли и те си остават някъде висящи.
Повече такава грешка няма да направя, по-добре да дойде поръчката и да я върна, отколкото да се занимавам с отблокиране. Много по-малко време и усилия отнема.

# 12
  • Sofia
  • Мнения: 15 551
Elunaria, твоят случай е много по-различен от този на авторката. И на мен са ми блокирали суми от разни онлайн магазини, но това няма общо с настоящия казус.

Тук сумата е не просто блокирана, а изтеглена / усвоена. Плащането е прието, а не отхвърлено / отказано от търговеца. Ако от онлайн магазина не я отразят, тя ще трябва да доказва измама. Но пак казвам – според мен, нищо няма да постигне, за съжаление.
Всеки ден десетки хора правят поръчки от мошенически сайтове, чакат поръчките си да пристигнат, но така и нищо не идва. Ако помислим логично – те дали не са пробвали да оспорят транзакциите? Simple Smile А и не виждам в случая какво общо имат банките – това са си отношения между търговеца и купувача.

# 13
  • INFJ
  • Мнения: 9 342
Откъде знаеш, че е усвоена сумата? Сумата може да е изтеглена от картата й, но това не означава, че е приета от продавача. Повечето магазини теглят сумите, когато изпратят стоката.
Този магазин не е скам, според мен ако са изтеглили сумата, няма да има проблем да й я върнат. По-големият проблем и занимавка ще е, ако е просто блокирана и те откажат да изпълнят поръчката.

По същият начин, по който и Пейпал имат отношение, така имат и банките. Те са посредник на плащането и могат да се намесят при проблем.

# 14
  • Враца
  • Мнения: 5 200
Сменили са ми статуса на Payment Review.
Има надежда Simple Smile след 3 мейла.

# 15
  • INFJ
  • Мнения: 9 342
Значи все пак правят нещо. Аз бих им се обадила, ако имаш възможност го направи Simple Smile

# 16
  • Sofia
  • Мнения: 15 551
Откъде знаеш, че е усвоена сумата? Сумата може да е изтеглена от картата й, но това не означава, че е приета от продавача. Повечето магазини теглят сумите, когато изпратят стоката.

Не съм спец по банковите операции, но не намирам разлика между "изтеглена" и "усвоена". Авторката пише в първия си пост, че сумата е изтеглена от онлайн магазина, т.е. че плащането е завършено.
Тези неща мисля, че би трябвало да са отразени в онлайн банкирането. Не съм се заглеждала в моето, но май имаше такава информация.

Тук, ако наистина, както казвате, става въпрос за читав онлайн магазин, няма да има проблем. Но ако сайтът беше фалшив, авторката нямаше да си види парите повече, според мен. Към каквито и оспорвания да пристъпи.
Затова – внимавайте откъде пазарувате. Peace

# 17
  • INFJ
  • Мнения: 9 342
Има плащания, които се извършват веднага, има и такива, при които сумата остава блокирана, докато продавачът не я "приеме", но ти вече не я виждаш налична, т.е. за теб, плащането е направено, но остава в банката докато продаваче не го изтегли.

В Пейпал тези транзакции се виждат лесно, защото си ги изписва.

При банките (или поне моята), единственият начин да разбереш дали сумата е била изтеглена веднага или е била блокирана, е датата на събитието - например си платила за обувки на 20ти Юни, а извлечение ти излиза с дата 25ти Юни. Това означава, че продавачът на 25ти е приел сумата и изпратил стоката.

Това е масова практика, предполагам, защото е по-лесно да им правят отчетите после. Вместо да приемат суми, които може да се наложи да върнат, първо подготвят поръчката и чак като я изпратят си приемат парите.

# 18
  • Мнения: 1 457
Дано се разреши ситуацията. Иначе е добре да се четат и общите условия, преди да се правят поръчки - изрично са написали, че можеш да си направиш акаунт само ако си жител на UK или се намираш  там.. Виждат по IP, че си в БГ и вероятно затова и маркират поръчката като съмнителна..

# 19
  • Мнения: 14 486
Странно е как не те пуска с пейпал, а с карта става.

Англичаните силно са ограничили възможностите за пазаруване от България, дори в сайтове, в които официално са написали, че доставят в цял свят.
Аз съм имала случай, в който блокираха сумата, нямах номер на поръчка, писах им, отговориха, че ще проверят и до там. Банката освободи сумата автоматично на 45-тия ден. От тогава плащам само с пейпал, като съм имала неколкократно случаи с успешно плащане, номер на поръчка и след 2-3 дни ми пишат, че продуктите не са налични и освобождават плащането в пейпал.

Общо взето пейпал дава възможност да се възстановят парите по-бързо и от тях като видят, че не си от предпочитаните им клиенти. Joy

# 20
  • INFJ
  • Мнения: 9 342
Да, затова от такива сайтове най-добре да се поръчва само до адрес на доставчик в УК, но те също са "баннати" понякога.

Какво стана в крайна сметка с този случай? Пратиха ли обувките, върнаха ли парите?

# 21
  • Враца
  • Мнения: 5 200
Сагата имаше успешен край Simple Smile
Изпратиха ги след 3-4 мейла с обяснения.
Вече са ми на краката.

Адресът беше на превозвач и явно в комбинация с  българската карта им дойдоха в повече.

Общи условия

Активация на акаунт