91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - тема 4

  • 61 032
  • 743
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 1 164
Успешна учебна година! 
Чуло ли се е нещо за родителска среща на 10- те класове?

# 271
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 318
Adelle08, в сайта на Leistung за родителските срещи е дадено ето това:

Termine

Oktober   
Dienstag, 29. Oktober   Elternabend, DSD, Klassen 11-12
Mittwoch, 30. Oktober   Elternabend, DSD, Klassen 9-10

November   
Dienstag, 5. November   Elternabend, DA, Klassen 9-10
Mittwoch, 6. November   Elternabend, DA, Klassen 11-12

# 272
  • Sofia
  • Мнения: 653
Миналата година 9клас ДСД започнаха англ от А1. За тази предполагам, че е същото.
Нивото би трябвало да е А1, но питах за учебника по коя система е.

# 273
  • във фурната
  • Мнения: 596
Галимар, те хубаво са започнали с А1, но продължиха ли с него, или "притичаха" до В1? Не може при добра воля да не се измисли нещо, за да не скучаят децата, а и да не се въртят безмислени часове.
За съжаление,не "притичаха" до В1. Тази година продължават с А2. Децата много се бунтуват.Миналата година на родителската г-жата каза,че от тази година ще продължат с В1,но уви...

# 274
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 318
Това е толкова тъжно, че чак започват да ми свирят ушите от яд!  #Cussing out

# 275
  • Мнения: 3 964
Тогава има вероятност следващата година да е засилен интересът към руския. Въпреки описвани в предходни теми негативи, децата ще учат нещо, а няма да си пускат бележки от типа на "кой направи тази стъпка на тавана" и да се хихикат, че поредният получил бележката, е вдигнал поглед нагоре. Но, да оставим скуката! Демотовиращо е!

# 276
  • Мнения: 1 164
За жалост и в руските паралелки е трагично. Госпожата е в 1985 година, пеят песни и си губят времето. Моята госпожица каза " Идва ми да се гръмна в този час."

# 277
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 318
Ако е тази госпожа по РЕ, значи и на мен е преподавала.
Горките деца!

# 278
  • София
  • Мнения: 17 987
Назад из темите един татко на девойка от набора на моите се  беше разсърдил, че се пишат неверни неща за учителката по руски, която всъщност била страхотна и желаещите имало какво да вземат от нея. Моите все бяха с английски и все по старата система, така че си учеха по учебници за високи нива, тоест нямали са контакти с нея. И въпреки липсата ми на опит с дамата по руски съм склонна да повярвам по-скоро на споделяните негативи, понеже въпросната учителка предава руски в гимназията от мое време, че и от преди това (Милето, +1). Възрастна е, амортизирана, вероятно трудно осъществява контакт с младите хора заради възрастовата пропаст, бях чувала , че в час им вари чай и пеят песни. И затова си мисля, че  децата пак масово ще избират английски пред руския въпреки наложената от МОН глупост за старт от А1. А и вероятно, не мога да бъда сигурна, зависи все пак  и от учителя. Дори и по старата система с високите нива при едни езикът се учеше и часовете бяха интересни, при други - отбиване на номера. Колкото голямата ми дъщеря беше доволна от преподавателката си, толкова малките - не, нищо че се работеше пак по учебници за С1-С2.

# 279
  • Мнения: 885
Русалке, ако й е била Вили, както си мисля, не се и съмнявам, че е била доволна: тя е извънземен учител— голяма рядкост!

# 280
  • София
  • Мнения: 17 987
Русалке, ако й е била Вили, както си мисля, не се и съмнявам, че е била доволна: тя е извънземен учител— голяма рядкост!

Не, Сафрон, не беше тя, но има и други добри - Пепи Аврамова, една Радост, чието фамилно име не помня, една друга дама, която напусна май, а предаваше на малките ми дъщери в 9 клас само. Почва да ме гони склерозата. Flushed

Аз конкретно говоря за ПА. Бяха доста разучпени часовете й, пишеха есета по интересни теми, играеха Скрабъл на английски, даваше им материали за изпити за разните сертификати, беше предложила няколко деца за стипендии към клон на добър американски университет в Дубай, на които на по-ранен етап беше съдействала и в подготовката за съcтезание по creative writing..И затова се чудех дали сегашните ограничения от МОН толкова пречат на провеждането на подобни часове.

# 281
  • Мнения: 1 164
Всичко, което си написала, Русалке, за часовете по руски е вярно. Ужасно са демотивирани, чувстват се прецакани децата. Трябва нови учители. За жалост не само по руски. Но там е трагично. Извън всякакви норми.
Относно часовете по английски би могло да се направи нещо интересно ако има желание. Но май и там липсва такова.

# 282
  • София
  • Мнения: 2 768
Следя темичката, тъй като училището определено е вариант за номер две след 2 години (стига да се пребори) Руския език го смятах за голям плюс, докато не прочетох последните мнения Sad
Има ли някаква надежда въпросната госпожа да се пенсионира, доколкото разбирам отдавна е преминала пенсионна възраст? Чудя се защо ли я държат-не могат да намерят добър учител или тя се е застопорила 🙄

# 283
  • Мнения: 3 964
Рисковете на завоюваното признание. Освободена предавка и движение по инерция. Сравнявам с НГДЕК, където се опитват да възвърнат позициите на гимназията. Ентусиазиран екип, свежа кръв - млади учители, с добър контакт с децата. Не след много време случващото се ще бъде очевидно.

# 284
  • София
  • Мнения: 17 987
Шарлот, принципно съм съгласна с мнението ти за инерцията, но при езиковите проблемът е малко по-специфичен. Знаещите, нека ги наречем оборотни езици, латинският едва ли влиза в тази категория, бягат от учителстването, намират си друга работа с тях. Затова и се крепят масово остарели учители и по основния език ( в случая немски), и по втория (в случая руски). Просто няма кадри. Не стоят на прага на  91 НЕГ, на 73 СУ, на 35 СУ, че и на двете частни с ДСД  даже (където се предполага заплащането да е по-адекватно, класовете по-малки и т.н) множество кандидати, още по-малко пък млади ентусиасти, да преподават с хъс немски примерно. Как да ги привлекат, с какво? От години едни и  същи учители или като на ротационен принцип се оказват  в едно или друго от тези училища, или просто си кретат в едно и също и се чувстват недосегаеми до пенсия, че и след нея даже. Сещам се за доста такива примери за миграция, няма да упоменавам имена. Докато по другите предмети е някак по-лесно да се намери учител, при това млад. И в НЕГ има такива - две от трите дами по история, географичката също (която децата съвсем в началото, преди примерно 3 години, не харесваха особено, но във времето и тя се окопити, и те я приеха), някои от германците (разбрах, че Франциска Лефебер, също млада, я нямало вече и на нейно място имало друга млада германка), единият от германците също е млад (не че останалите са твърде стари, де), една май по английски, предполагам и сред физички/химички също може би има някое младо попълнение, понеже на мястото на Йотова по химия и на Ченкова по физика все някой следва да се е появил.Но по езиците..Там  не съм чувала за млада, свежа кръв. И се съмнявам това да се промени. Дано не съм права.

Общи условия

Активация на акаунт