Шести клас 2018/2019 - тема 6 - ВАКАНЦИОННА

  • 25 024
  • 758
  •   1
Отговори
# 15
  • софия
  • Мнения: 25 396
А кой гарантира, че и сега няма злоупотреби? Това е задължение на държавата, не наше. Винаги (ще) има тарикати.
Голямата промяна може да бъде направена с малки стъпки. Няма да стане изведнъж.

# 16
  • София
  • Мнения: 953
И аз в темата Simple Smile

# 17
  • Мнения: 6 924
Здравейте,
На екскурзия в чужбина съм и за ден ви изпуснах. Каталясала съм от ходене и успях само по диагонал да прочета всичките 100 нови коментара. Искам да ви подкрепя и да разпространя идеята. Имаме ли окончателен текст на писмото и как го пращаме: всеки от свое име или някак събираме подписи?

# 18
  • София
  • Мнения: 922
Момичета, здравейте! Прехвърлям се при вас от седмокласната тема - имам седмокласник и шестокласничка! По повод на писмото, мисля, че никой няма да ни възприеме сериозно. И миналата година се правиха подобни опити.
Моите разсъждения са такива:
целта на НВО е да сравни знанията на децата на национално ниво, но това може да остане като сегашният си вид само за отчитане на резултати от образователната система. Трябва да се премахне тежестта му за кандидатстване в гимназии и техникуми. Предложението ми е следното - НВО остава, а дори може да се появи и НВО по разказвателните предмети. Появяват се индивидуални дати за прием в най-желаните гимназии, по този начин децата с амбиции няма да са ощетени - всяко училище ще даде различна дата, както беше преди, и при заболяване на детето, все ще има някакъв компромисен вариант за явяване в някое желано училище, а не в кварталното или "Бузема" Wink. НВО може да се проведе както в 4-и клас, без големият стрес и извънкласните дейности, свързани със сеашното - министерството си има резултатите, децата и родителите се насочват към училища, които наистина ги интересуват и които не е задължително да развиват знания само в посока БЕЛ и мат.
Надявам се , че бях ясна - НВО с тежестта на това в 4-и клас и възможност на училищата да планират изпити по тяхно осмотрение. Това не спира МОН да определи и някаква зависимост с НВО за сформиране на бал, както е в момента кандидатстването след 4-и клас в МГ.

# 19
  • Мнения: 6 924
"Едно време" просто имаше 2 дати за математика: една за смг и една за ЕГ. БЕЛ си беше с една дата. И то така беше до 1991г. От 1992г. изпитът по математика за ЕГ и СМГ стана общ. В техникумите, сега професионални гимназии, се кандидатстваше след 8ми клас. Идеята да има изпит за всяко училище, всъщност е идея да се отдели приемът за смг, за ег и за останалите училища. Това е лудост! Ще сбъркаме децата от изпити. Ако смг искаха отделен прием, да си го бяха издействали с иновативност например. Имат си лоби, ако им беше важно, да го бяха направили.
Безсмислено нво като това в 4 клас са хвърляне на едни пари за нищо. За мен сегашният начин на кандидатстване е добър, работещ от години и усъвършенстващ се с всичкото електронно облекчение. Проблемът е единствено "форсмажорните" обстоятелства при заболяване и лошата организация на нво тази година. Нямаме никакъв шанс за промяна, ако ще даваме идеи за промяна на закона, 1000 изпити и изпитчета. Можем да се борим само за втора дата на неявилите се и по-читав инструктаж на квесторите/училищата, респективно удобства за работата с чернови/белови. Защото щуротиите с телбоТирането бяха безумие, чийто смисъл не схванах. Ако им е толкова важно да са защипани листата, на никой квестор няма да натежи да натисне телбода 15 пъти в този ден. Кой нормален човек може да пише на защипани листа и да отгръща нон стоп?

# 20
  • Мнения: 3 048
Мда, за втора дата за неявилите само да се преборим (колко тъпо, децата са врага, който те надцакват, пък ние се "борим") е достатъчно и единствено постижимо. Неподготвени квестори няма как да се избегнат с наредба. Всъщност другото, което може да се поиска е до 30 септември, да речем, да е крайната дата за промени на критерии за оценка, процедури всякакви, та дотогава да се обявява и прием, балообразувания и прочие да става. Точка никакви упражнения в последната минута.

Иначе в предишната система, никой не беше сбъркан от изпити и този стрес го нямаше, но само си чешем езиците. Тази организация няма да се сменя.

# 21
  • София
  • Мнения: 4 035
За мен най-постижимо и защитимо искане в момента е втора дата за неявилите се поради форсмажорни обстоятелства. Не смятам, че МОН имат капацитет за толкова кратко време да съумеят да се организират за 2 комплекта дати на равнопоставени изпити без грешки. Те не успяват да организират 1 комплект за цяла година, при положение, че го правят от години, какво остава за две.
Така че за мен трябва да се съсредоточим върху това да няма деца, пратени в 9та глуха поради здравословни причини или други непреодолими пречки.

# 22
  • София
  • Мнения: 3 560
Имайте предвид, че заповедта с датите излиза в началото на август. За миналата година ми се мотае 12.08.2018. Не мисля, че краят на септември е ок.

# 23
  • София
  • Мнения: 4 035
Имайте предвид, че заповедта с датите излиза в началото на август. За миналата година ми се мотае 12.08.2018. Не мисля, че краят на септември е ок.
Точно заради това, не смятам, че има време да се искат кардинални промени като дата по избор, балообразуване по избор, решение за коя дата да се записваш, дали да имаш право да се явиш и на двете или само на едната и т.н. Тези промени изискват много време, ресурс и организация, които нямат в стандартно време, какво остава в отпускарско. Ще ни отрежат заради липсата на време и тогава и конкретният проблем, който дикриминира болни деца или такива в невъзможност да се появят в конкретния ден, ще си го има и догодина. Нищо не пречи да се иска за кампанията през 2021 вече да се стартират и допълнителните промени, но съм категорично убедена, че за 2020 няма да се получи.

# 24
  • Мнения: 6 924
За мен е постижимо и "свободни", а не "телбоТирани" листа. Това засяга всички деца и беше малоумно на едни деца да се разреши да късат, а на други - не. Предварителното защипване е напълно излишно. Да се пробват да решат едно нво на защипани листа! Инструкциите за квестори и ученици са написани, няма да мислят нови, просто да им обърнем внимание какво не е наред. Включително недоразумението трябва или не трябва да се пише заглавие и автор на текста за преразказа.

# 25
  • София
  • Мнения: 4 035
Абсолютно те подкрепям, но така или иначе имаше толкова недоразумения в тази кампания, от защипаните листове, през събраните часовници (дори и със стрелки) та чак до липсващи изпитни комплекти или части от тях, че не съм никак убедена, че бихме могли да оемем всички издънки или да предвидим тези от догодина Simple Smile

# 26
  • Мнения: 6 924
Че ще има тук-там издънки на квестори е сигурно (часовниците и други), но изначално нека листата от комплекта да не са защипани. Ако искат нека детето или квесторът да щракне един телбод преди да ги вкара в плика. Каква всъщност е ролята на телчето? Аз на моя скенер сканирам по-лесно, когато листата са ми свободни.

# 27
  • Мнения: 3 048
Както се каза тук, дори не можем да предвидим какво да ще омажат догодина. Просто да има дата в началото на годината, след която да няма НИКАКВИ промени в нищо свързано с НВО.

# 28
  • София
  • Мнения: 922
За съжаление не е проблем само защипаните листа. За мен голям проблем е приемането на НВО като съдбоносно - "От това ти зависи бъдещето". При синът ми всякакво зубрене е проблем, а за НВО БЕЛ се налага. Освен това за мен не е редно всички деца да се поставят под общ знаменател и това да е решаващо за прием в гимназии. На децата с наклонност към езици и хуманитарни науки не винаги се отдава математиката, съответно на математици често им куца БЕЛ. Моля се и се надявам тази година да не е като 2017, когато за прием в СМГ беше решаваща оценката от НВО БЕЛ. Тогава, ако си спомняте минималният бал за немските паралелки беше 485 - с 15 точки по максималният възможен.
Идеята ми беше, че приравняването на НВО с трудността на НВО в 4-и клас, ще даде така желаните статистики на МОН, ще намали ходенето на курсове / не да ги спре, но тогава ще се ходи целенасочено на курс за прием в МГ и ЕГ/ и ще намали до голяма степен стреса за деца и родители. Приемните изпити за дадена гимназия ще намали потока към нея, не много, но все пак ще се намали бройката на деца без реален интерес към нея, които иначе при даден бал могат да влязат само "за да не се хаби бала".
Реално няма как да принудим МОН да промени политиката си, така че да има еднакво добро образование във всички училища - това е процес, който започва и от университетите, подготвящи педагозите, а и там е гнило...
Трябва да имаме на наша страна специалисти, които да помогнат, но и да има желание от страна на МОН да ни чуят - а за сега те не отразяват дори мнението на учителите, които са пекат на огъня от глупостите сътворени от системата.

# 29
  • София
  • Мнения: 2 845
Категорично съм против повече от 2 изпита. Никак не намирам за редно да ходим в 5 училища на 10 различни изпита. За нас например цел са ЕГ, в София има много, да идем във всяка една на изпит ли? Защото съгласете се, че колкото повече училища, толкова по - голям шанс за прием. Замислете се ок ли е например за кандидатстващите медицина да се готвят по 3 различни конспекта за всеки МУ? Ами не е ок, много ясно. Да не би биологията и химията да се променят в различните ВУЗове, ами същото е и при 7 клас. Граматиката и математиката ще са все същите, ако ще и на 50 изпита да идем.

Общи условия

Активация на акаунт