За частните уроци в 7ми клас....

  • 14 383
  • 107
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 5 915
Ако детето е мотивирано и работливо, би трябвало да се справи само. Това не значи, че понякога няма да се наложи да попита някого за нещо неразбрано. Честно, шашната съм като ви чета. Аз съм баба на седмокласник. По мое време не знам някой да е ходил на уроци, освен по рисуване, например. Дъщерите ми влязоха в езикова гимназия/тогава с приемни изпити по  матем. и литература/ без каквито и да е уроци.Какво става сега?

# 76
  • Мнения: 3 982
Необходими са - дори родител/и  да може/гат да помага/!. Особена полза виждах в ПИ. Всяка уловка, евентуално допусната грешка, се помни и след това не се повтаря.

# 77
  • София
  • Мнения: 62 595
Никакво шашкане - такива са правилата на играта, ако търсите място в добра гимназия! Навремето си е било навремето - сега е други. Единственото, което не се е променила, че уроците съществуват. София не е България, но в София е най-жестоката конкуренция. Насила никой никого не дърпа към школите и уроците.

# 78
  • София
  • Мнения: 2 190
Аз също на времето отидох точно на 3 урока по математика, за да питам за определени задачи. Ама сега е друго. Аз не бих си позволила да проваля бъдещето на детето си, защото съм се заинатила, че няма да подхранвам бизнеса с курсове и частни уроци. В курса дъщеря ми се научи на техника и скорост при решаване на тестовете, яви се на няколко пробни изпита и от там се поучи от грешките си. Видя какви точно са критериите за оценяване при преразказа и с дребни хитринки я научих как да ги покрие.
С две думи - имаше полза, струваше си усилията.

# 79
  • Мнения: 5 915
Никакво шашкане - такива са правилата на играта, ако търсите място в добра гимназия! Навремето си е било навремето - сега е други. Единственото, което не се е променила, че уроците съществуват. София не е България, но в София е най-жестоката конкуренция. Насила никой никого не дърпа към школите и уроците.

Защо смятате, че в София е най-жестока конкуренцията? В 80-90 хиляден град има 2 немски и една испанска паралелки в единствената ЕГ/няма френски/, в София има 2 немски гимназии, 1 испанска и френска  с по 6-7 паралелки. Та е почти едно и също като кандидати за 1 място.

Последна редакция: пт, 04 окт 2019, 07:26 от W

# 80
  • Мнения: 4 401

Защо смятате, че в София е най-жестока конкуренцията? В 80-90 хиляден град има 2 немски и една испанска паралелки в единствената ЕГ/няма френски/, в София има 2 немски гимназии, 1 испанска и френска  с по 6-7 паралелки. Та е почти едно и също като кандидати за 1 място.
[/quote]
Защото според официални данни населението  е почти 1 300 000, без са броим ежедневно приходящите. Това от към количество. Не искам да влизам с спор по отношение на качеството , но поне нашия опит сочи драстична разлика сравнявайки едно крайградско  и едно столично училище. Школите въобще не ги броим ,но и те имат своята роля.

# 81
  • софия
  • Мнения: 25 459
Баловете за прием, в да речем първите 10 гимназии по градове, дава най-точния отговор на зададения въпрос.

# 82
  • Мнения: 2 489
Точно така. Разликата в баловете е огромна. Вижте баловете за прием в София и Пловдив например и баловете в Хасково, Враца и други областни градове.

# 83
  • Мнения: 3 049
W говори че отношението на броя на децата към наличните читави места е едно и също.
Това няма нищо общо с това що е читаво място в провинцията в сравнение с читавите в София.
Отделно е съвсем нормално децата с космически балове като абсолютна бройка в София да са много повече от тези в провинцията.

# 84
  • Мнения: 19 296
Сравнете баловете на последните влезли в  съответните гимназии в различните градове. Дори да са по еднакъв брой деца за едно място, има огромно значение дали балът, който трябва да изкараш е в горните 90% от максималния или  някъде в 60-70те%.

# 85
  • Мнения: 2 489
Именно. Броят на децата за едно място може да е еднакъв, но разликата в баловете е голяма. Например дете с 300 точки в София, няма шанс за елитно училище(макар че хич не я обичам тази дума), докато в друг град ще го приемат в добро училище с 300 точки.

# 86
  • Мнения: 5 915
Децата навсякъде са еднакви-има и по-умни и по-малко, по-мързеливи и по-работливи. Изкараните в провинцията 60-70% от максимума са си постижения на децата, повечето /поради финансова невъзможност на много родители/без школи и частни уроци.

# 87
  • Мнения: 2 489
Ами нали точно това говорим. За нуждата от частни уроци. Ако детето е в провинцията и за добро училище му стигат 250-300 точки, тези точки и без уроци би могло да ги постигне.
Ако са му нужни 400+ точки, без частни уроци няма да успее.
п.с. Не си мислете , че в провинцията хората са бедни. Имам преки наблюдения. Живея в малко градче. Масово хората работят, и то много работят и си вадят добри пари. Децата ходят по школи най-различни, по уроци.Много от тях ги приемат да учат в Пловдив или София.
Затова, както и по-напред писах, дали  трябват уроци или не, зависи от целите, които се гонят.

Последна редакция: пт, 04 окт 2019, 15:52 от valian1

# 88
  • Мнения: 19 296
Децата навсякъде са еднакви-има и по-умни и по-малко, по-мързеливи и по-работливи. Изкараните в провинцията 60-70% от максимума са си постижения на децата, повечето /поради финансова невъзможност на много родители/без школи и частни уроци.
Ами, точно защото навсякъде децата са еднакви, с еднакво желание или нежелание да кълват как точно проверяващите искат да звучи отговорът в матурата по БЕЛ или коя стъпка от някаква тъпа задача по мат.трябва да не пропускат, за да не им орежат точки, които ще са решаващи за бала, затова и в София истерията е много по-голяма.
От решаващо значение за децата, целящи се в добри училища, не е дали могат да решат заданията, а да ги решат така, както е в бланката за отговори от МОН Joy

Последна редакция: пт, 04 окт 2019, 17:31 от Дъждец

# 89
  • Мнения: 3 982
Това, което Дъждец написа накрая е разковничето - "според бланката на МОН". В началото на седмокласието се ужасявах от тестовете по български, при които единият отговор беше частен случай на другия и въобще не го изключваше /формалнологически/. Постепенно, с натрупване на опит придобиваш нюх кой измежду верните отговори е по-верен и следва а се пише. Проблемът е с уловките. Родител, с цялата си добронамереност, е извън  тази логика. Учителите и школите помагат.

Общи условия

Активация на акаунт