За частните уроци в 7ми клас....

  • 14 219
  • 107
  •   1
Отговори
  • Мнения: 133
Имам седмокласничка наесен и предвид масовата истерия около школи и частни уроци исках да попитам миналите през това следното:

1/ колко пъти в седмицата ходеше детето ви на уроци по български и математика в 7ми клас?
2/ колко ви струваше това месечно?
3/ доволни ли сте от резултата?
4/ бихте ли променили нещо, ако сега трябваше тепърва да минавате през тази истерия?

Предварително благодаря и ви стискам палци за резултатите.

# 1
  • Мнения: 2 485
Много зависи от възможностите на детето и целите, които сте си поставили при кандидатстването.

# 2
  • София
  • Мнения: 6 085
Много зависи от възможностите на детето и целите, които сте си поставили при кандидатстването.
И от това в кой град сте.

# 3
  • София
  • Мнения: 12 665
Вече съм минала 2 пъти през тези вълнение. Опитът ми се свежда и двата пъти до едно и също:

1/ Нито една от дъщерите ми не ходеше на допълнителни уроци извън училище. В училище имаха СИП по български и по математика, в които преподаването беше много добро. По математика се занимаваха ежедневно с моя баща, а по български имаха добра основа от училище.
2/ Нищо не ни струваше, освен закупуването на допълнителни помагала и сборници със задачи.
3/ Доволна съм. И двете ми дъщери имаха високи резултати от матурите в седми клас. Кандидатстваха само за гимназията на своето училище и продължиха гимназиалното си образование в него. Тази година едната завърши училище и наесен заминава студентка в чужбина. Втората предстои да завърши през следващата учебна година и се готви да кандидатства в университета на сестра си. За матурите в 11-ти клас също се доверяваме изцяло на училището и на амбицията на децата, защото без желание от тяхна страна, на каквито и уроци да ходят, насила не може да им се налее.
4/ Имам още 2 по-малки деца и ми предстои още 2 пъти да преживея всичко. Нямам намерение да променя нищо, стига да ни е жив и здрав дядото, който помага по математика, ако изобщо имат нужда. Малките ни деца учат в училището на големите и се надявам подобно на каките си да успеят да издържат успешно изпитите и да продължат там до дипломирането си, подобно на големите си сестри.
Успех на всички деца!

# 4
  • Мнения: 19 272
Fever Ray, сега ако уточниш и за кой град и кое училище става въпрос, ще е по-информативно.

# 5
  • София
  • Мнения: 12 665
Градът е София. Училището е сред пропулярните езикови гимназии с ранноезиково обучение, но предпочитам да не го назовавам директно.

# 6
  • Мнения: 4 344
От огромно значение в какво училище учи детето. Има училища и училища, които освен че се наричат по един и същи начин нямат нищо общо по между си.  Недостига на преподаватели  налага  неприемливи компромиси .
 Сериозната конкуренция на пазара на помагалата е дала  някои чудесни резултати. Като потребител имам съвсем преки лични впечатления от почти всичко налично в момента  за материала от 5 и 6 кл (за сега),но са поредици които имат продължения и за 7-ми.
Разбира се идеалния вариант е добър учител, но за тези които го нямат помагалата са много добра алтернатива за самостоятелна подготовка .Ако желаете може да обменим опит и впечатления.


# 7
  • Мнения: 432
Учителките по БЕЛ и МАТ в училище още в 5 клас отсъстваха редовно, имаше непреподаден материал и ред произтичащи от това проблеми. Детето тръгна на школа по БЕЛ и МАТ в 6 клас и ходи цялата година. Не беше добър вариант,  защото групите бяха големи, с деца на различно ниво и ползата не беше кой знае каква, освен че нямаше големи пропуски по материала. Отчетохме го като грешка и в края на 6 клас намерихме учители по двата предмета - по Мат индивидуални уроци, по БЕЛ в малка група (5-6 деца). С малкото дете бих взела индивидуален учител и по БЕЛ - за по-малко време се постигат повече резултати.
И най-вече, детето трябва да работи здраво само и да ползва частните уроци за консултации по това, което не е разбрало достатъчно добре.
Успех!

# 8
  • Пловдив
  • Мнения: 1 550
Голямата ни дъщеря завърши 7 клас в кварталното ни училище в. гр.Пловдив. Учителката по математика беше прекрасен педагог и ги подготви прекрасно. Аз също малко помагах в свободното си време. Та, по математика не е ходила на уроци. По български език нямахме този късмет. Сама си казваше, че нищо не учат и не знаят по предмета. В началото на 7-ми клас се налагаше задължително да посещава уроци. Избрахме частен учител, два пъти в седмицата. Урокът струваше 25лв. (преди 6 години). След първия урок учителката потвърди, че знанията са на ниво 4-ти клас, след 5-ти, пълна "0". За една година навакса, благодарение на уроците. Изкара хубави оценки и по двата предмета и я приеха в желаната паралелка в ОМГ.
Бих ли променила нещо сега за нея? Не.
Малките (близнаци) са за трети клас. Не знам как ще е, когато станат седмокласници. Но са изявени в математиката и двамата. Момчето рисува доста добре, момичето по български е безгрешна (към момента). Учат в на кака си кварталното училище. Във втори клас ги записах на рисуване и математика допълнително на частна школа, защото им е приятно и се справят над училищното ниво. Как ще е по-нагоре, предстои да видим Simple Smile

# 9
  • София
  • Мнения: 2 157
Моята ходеше на школа - всяка събота, по 4 ч математика и 4 ч БЕЛ. Даваха супер много домашни, та падаше яко учене и през другите дни. Резултатът-  приеха я във 2 АЕГ. А три други деца от същата група от школата - в 91 НЕГ.
 Не съм търсила допълнителни материали за подготовка, всичко беше от школата.
Но за добрите школи още от месец март почват записванията за желаните учители.
Желая ви успех в избора!

# 10
  • Мнения: 2
Здравейте,мами!Включвам се в темата със следния въпрос:Бихте ли ми препоръчали добър частен учител по математика за Варна (от 5 до 7 кл).Повече клоня към индивидуално, отколкото школа.Синът ми (5кл.)е на ниво без пропуски,но все пак желая добра подготовка за матурата в 7 клас.Ако някой има наблюдения за Сияна Матеева,също моля да сподели.Благодаря на всеки,който би ме ориентирал!

Последна редакция: нд, 23 юни 2019, 10:47 от diiva

# 11
  • Мнения: 19 272
Като потребител имам съвсем преки лични впечатления от почти всичко налично в момента  за материала от 5 и 6 кл (за сега),но са поредици които имат продължения и за 7-ми.
Разбира се идеалния вариант е добър учител, но за тези които го нямат помагалата са много добра алтернатива за самостоятелна подготовка .Ако желаете може да обменим опит и впечатления.

Аз се чудя дали да не взема нещо за упражнение по БЕЛ и мат.за септември. Може ли да препоръчаш помагало за след пети клас?
Нашите нямат някакво лятно домашно.

# 12
  • Мнения: 4 344
Може ли да препоръчаш помагало за след пети клас?
https://www.book.store.bg/p84108/testove-po-matematika-za-5-klas … ntin-bekriev.html
Доста леки и съвсем приятни тестове на нивото на учебника. Изискват директно прилагане на материала без да затормозяват. Има отговори и упътвания. Би помогнал на по-неуверените да осъзнаят напредъка си и да подходят с повече увереност и желание към по-трудни нива в други сборници. По-уверените ще го  за намерят скучен.
Същия колектив и същото издателство имат  и ''подготовка за национално външно оценяване 5кл.'',но е супер леко като трудност и  според мен не си заслужава.
https://www.book.store.bg/p206677/pomagalo-po-matematika-za-5-kl … a-veselinova.html
Тук наред с по-леките задачи има и по някоя една идея по-сложна обикновено с упътване и дори решение. Подходящ е за самостоятелна  работа.
https://www.book.store.bg/p186957/sbornik-zadachi-po-matematika- … tania-stoeva.html
Отново наред с леките А и Б нива ,които изискват пряко прилагане на наученото в учебника има и една идея по-сложни без да надскачат по-сложните в учебника.
https://www.book.store.bg/p195935/kniga-za-uchenika-po-matematik … ajna-alashka.html
По мое мнение ,който се справя с всички нива на трудност няма да има никакви притеснения за матурата, но си е и трудничко, и трудоемко . За голяма част от учениците е прекалено труден. Имат и учебни тетрадки от тази поредица ,но без отговорите.
Според мен основен проблем е,  че трудността на задачите в учебниците не винаги е като тази на задачите по матурите и от тук ''изненадата'' ,за тези които са разчитали на това което предлага държавата под формата на безплатно образование.
БЕЛ
Много харесвам помагалата на Весела Кръстева, но в тях почти липсват задачи за затвърждаване на обясненото. За упражнения и преговор харесах :
https://www.book.store.bg/p187700/rabotni-listove-po-bylgarski-e … rina-ivanova.html
но липсват отговори и не е точно за самостоятелна подготовка. Има по нещо и във всяко от:
https://www.book.store.bg/p184327/uchebno-pomagalo-za-izbiraemit … ov-shishkova.html
https://www.book.store.bg/p198875/trenirovychni-testove-po-bylga … na-georgieva.html
https://www.book.store.bg/p205378/testove-za-celogodishna-otlich … tina-rajkova.html
По мое мнение по математика след усвояване на материала  самоподготовка е възможна с мъничко помощ , но по БЕЛ си е нужен  компетентен наставник и индивидуален подход.

 

Последна редакция: вт, 25 юни 2019, 09:20 от mamamari

# 13
  • Бургас
  • Мнения: 3 560
Поне двама учители по БЕЛ са ми препоръчвали помагалото на Донка Кръстева като едно от най-добрите, има го за отделните класове.  На мен лично ми харесва, че има и систематизиран основния материал, освен задачи.
https://www.book.store.bg/p233597/pravila-zadachi-i-testove-po-b … donka-kyneva.html

# 14
  • Мнения: 4 344
Разполагам с изданието за 6 кл. Много и разнообразни задачи и упражнения из целия материал с отметки  ''припомнете си '' и  ''запомнете '' за най-същественото , но отново липсват отговорите. Недостатък  характерен и за коментираните  по-горе  помагала по БЕЛ ,който прави самоподготовката невъзможна поради липса на опция за контрол на резултатите.
Това е проблем при  всички помагала по предмета. За това и след всички закупени и щателно прегледани помагала стигнах до извода ,че без непрекъснат контрол от компетентен наставник  колкото и сериозно да е детето ,то няма как да си открие къде са му пропуските.
   Ако има книжарница в столицата ,където могат да се огледат помагалата преди покупка  ще съм благодарна за информацията къде се намира. В интернет магазините липсва информацията за възможност за самоподготовка и контрол ,както и за нивото на трудност на предлаганото .Разбирам едва след като си ги купя.

Последна редакция: вт, 25 юни 2019, 12:12 от mamamari

# 15
  • Мнения: 774
Как да позная дали частния учител по български е добър. Търся  такъв за следващата учебна година за 7 клас

# 16
  • Мнения: 10 195
Имам седмокласничка наесен и предвид масовата истерия около школи и частни уроци исках да попитам миналите през това следното:

1/ колко пъти в седмицата ходеше детето ви на уроци по български и математика в 7ми клас?
2/ колко ви струваше това месечно?
3/ доволни ли сте от резултата?
4/ бихте ли променили нещо, ако сега трябваше тепърва да минавате през тази истерия?

Предварително благодаря и ви стискам палци за резултатите.


1. Не е ходил. 5-7 клас беше в паралелка с МАТ + много стабилен класен ръководител по БЕЛ.
2. Около 10-20 лв/ месец (не всеки месец) за пробни изпити, организирани от различни у-ща.
3. Да, приеха го системно програмиране в МГ на 1во класиране, 1во желание (85 БЕЛ / 89 МАТ точки)
4. Пак бих го следила и контролирала вкъщи. Не съм фенка на уроци на всяка цена. Щерката започва от 1 клас тази година, надявам се и с нея да се получи по подобен начин Simple Smile (засега е дори по-съвестна от батко си).

# 17
  • Мнения: 8 793
Как да позная дали частния учител по български е добър. Търся  такъв за следващата учебна година за 7 клас


С кристална топка освен.... Laughing

Ами, питайте за препоръки, макар и те да не са меродавни.
Освен това мога да Ви кажа ,че основно нещата зависят от детето, не от учителя. Той само помага, мотивира и допълва, детето си прави всичко останало.
Като учител съветът ми е детето да харесва своя частен учител, да ходи с удоволствие на уроци. Мотивацията е голям плюс в работата.

# 18
  • Мнения: 4 564
+1 за горното мнение на ЪН
Точно защото когато се разбере, че не стават е късно, затова реших на комбинация от школа и учител. Ама как попаднах на най-лошата школа и учител така и не разбрах... Никой не ми ги препоръча. Учителката сама ме намери, но например по мат. тя решава задача той гледа, но не му дава да упражни подобна, а преминава нататък и въпреки, че много пъти и казвах не го правеше. Ей такива примери. По БЕЛ в школата вместо да преподават им даваха тестове да решават, като после не се обсъждаха грешките.  Неефективност и на двете места. И като прибавим ученик с лоши учители в училище по тези два предмета на практика се оказва много баби куцо бебе...а моята грешка беше, че когато разбрах всичко това и беше минал първи срок и не ги смених. Продължихме до края. Сега ако можех да се върна назад, дори класа щях да сменя заради учителите, а като не виждам промяна в оценка вследствие на частни уроци трябваше да ги прекратя.

# 19
  • Мнения: 4 344
но например по мат. тя решава задача той гледа, но не му дава да упражни подобна, а преминава нататък и въпреки, че много пъти и казвах не го правеше. ...
Купете си сборници и може сам да си решава .Отзад има отговори. Където не му съвпадат да иска заедно с учителя да я решат и няма драма.
 По БЕЛ е различно и там материала се усвоява само с упражнения ,но без незабавно обсъждане на сгрешеното няма напредък. Точно по тази причина за мен най-важна е компетентността на учителя. Ако може да открива всички грешки и да ги поправя ,значи е достатъчно добър за нас. Както казах другото са сборници и помагала и много, много упорит труд.

# 20
  • Мнения: 774
След коментарите моля да ми препоръчате частен учител по български език и летература за седми клас за София. Само се чудя дали дъщеря ми да ходи у тях или да идва у нас ?

# 21
  • На морето!
  • Мнения: 5 727
И аз съм на тази вълна, но в Бургас.
Мисля да изберем курс по БЕЛ и частни уроци по математика, т.к. там му е по-трудно, а и по БЕЛ аз мога да помагам.
Говорих с частен учител, започват от септември, защото според нея през лятната ваканция детето трябва да си почива.

# 22
  • Мнения: 774
След проучване ми препоръчаха по математика Регалия а по български учител който проверявал НВО но за 90 минути иска 45лева като той ще идва вкъщи.За сега имам такава оферта.

# 23
  • Мнения: 5 833
Внукът ми ще е в 7 клас. По БЕЛ  ще се търси учител. Положението не е критично, но не е розово. Обаче по математика ще съм аз. До сега, когато се е налагало, съм вземала за упражнения задачи от разни матем. състезания от интернет. Искам да купя сборник със задачи, подходящи за подготовка за матура. Не съм търсила все още. Моля за препоръка.

# 24
# 25
# 26
  • Мнения: 5 833
Благодаря.

# 27
  • София
  • Мнения: 1 698
Мнение за уроците по БЕЛ и математика в Алианс?

# 28
  • Мнения: 774
За първи път чувам  че провеждат уроци.За сега съм се  ориентирала към Регалия по математика а по български частен учител но при оферта 45лева за 90минути се двоумя.И аз все още проучвам.Надявам се родителите на  предишния7 кл.да дадат информация и съвети.[/i][/b]

# 29
  • Мнения: 4 344
Внукът ми ще е в 7 клас. По БЕЛ  ще се търси учител. Положението не е критично, но не е розово. Обаче по математика ще съм аз. До сега, когато се е налагало, съм вземала за упражнения задачи от разни матем. състезания от интернет. Искам да купя сборник със задачи, подходящи за подготовка за матура. Не съм търсила все още. Моля за препоръка.
https://www.book.store.bg/p230986/kniga-za-uchenika-po-matematik … ajna-alashka.html
 Само закупен и прегледан на този етап,но определено ще е водещ при подготовката ни когато му дойде времето. Много сериозен подбор на задачи.
Ползвам темата да споделя ,че продължението за 6 кл на препоръчаното като по-леко и по-достъпно от към трудност помагало това:
https://www.book.store.bg/p208383/sbornik-sys-zadachi-po-matemat … lina-petrova.html
има доста съществени неточности и недоглеждания пречещи на нормалната самостоятелна работа на деца с него. Мога да бъда и съвсем конкретна ,ако е необходимо .Проверяващия си е оставил ръцете.


# 30
  • Мнения: 5 833
Благодаря.

# 31
  • Мнения: 774
Благодаря за съвета.Сега събирам становища и началото на септември ще се ориентирам към записване.Предполагам че няма да е късно.Явно че няма да се мине без частни учители.Може ли човек да разчита само на училището.[/i]

# 32
  • Мнения: 10 195
Може да, писала съм по-горе..
И от сесмокласната тема ми стана ясно, че даже и за сф може без, осввн ако не ти е СМГ/НЕГ целта

# 33
  • Мнения: 774
Предимно желанието и е за френската или испанската.Единсвеното ми притеснение че се увеличава материалът по литература.

# 34
  • Мнения: 3 915
При запазен формат на изпита, увеличеният материал не следва да ви плаши. Важно е детето да познава произведенията добре. Ако е така, лесно ще се справи с разпознаване на цитат, а когато си " хване чалъма" на тезите, ще може да пише по всеки познат цитат. Бих препоръчала през лятото да се разучат добре произведенията. В Ю туб са качени художествени прочити на всички произведения от Богдан Дуков. Бях ги свалила на диск и при пътуване с колата (вкл. в пиков час в Сф.) пусках запис. Направих си труда и да извадя родеещи се текстове ( описание на дюкяна на г-н Шопов и този на Айвазиян, Стани, стани ...и Вятър ечи, Балкан стене) и й задавах въпроси кой цитат от кой текст е. В края на годината купих картите с цитати, за които се писа в нашата тема. Помогнаха при преговора. Заради допълнителни ангажименти в 7-ми клас, тя изкара курса на Елмира Йонова в 6-ти клас и подреди от тогава безупречно граматиката. В 7- ми клас се занимаваше изключително с литература и на пробни затвърждаваше граматиката. Бях писала, че я изпращах на много ПИ, но това беше заради склонност от страх да "изключва". Математиката при нас беше частен случай - великолепна учителка в училище, която и в час надграждаше с цел НВО.

Последна редакция: сб, 10 авг 2019, 11:16 от Шарлот

# 35
  • Мнения: 5 833
Следя темата сравнително отскоро и не съм чела за карти с цитати. Бихте ли ми казали накратко за тях.

# 36
  • Мнения: 3 915
На почивка сме и не са пред мен. Пуснете в стор.бг на търсачка. Май бяха на БГ Учебник. На квадратни картончета има цитати. Ключ сочи кое е произведението. Бях накарала дъщеря ми под всеки цитат да запише и част/епизод/ глава от произведението (посочването на точното място на откъса е начало на всяка теза).

# 37
  • Мнения: 774
Какво предстаява курсът на Елмира Йонова.[/b][/i]

# 38
  • Мнения: 3 915
Тя готви преимуществено деца от СМГ. Минава цялата граматика, като я систематизира. Децата пишат с 3 цвята- зелено правила, изключения от правилата, червено- примери, синьо- пълнеж. Още от 6- ти клас преподава цялата граматика. В 7- ми наред с граматиката преподава и литература. Школата е "Литера", но записването на 7- мокласници става в началото на м. април. Не пречи да проверите.

# 39
  • Мнения: 3 915
Градът е София. Училището е сред пропулярните езикови гимназии с ранноезиково обучение, но предпочитам да не го назовавам директно.
Щом е гимназия изборът е между 73- то и 133- то. По- вероятно е първото.

# 40
  • Мнения: 774
Благодаря за информацията за Литера.[/b]

# 41
  • Мнения: 5 833
На почивка сме и не са пред мен. Пуснете в стор.бг на търсачка. Май бяха на БГ Учебник. На квадратни картончета има цитати. Ключ сочи кое е произведението. Бях накарала дъщеря ми под всеки цитат да запише и част/епизод/ глава от произведението (посочването на точното място на откъса е начало на всяка теза).

Благодаря.Открих ги.Ще проверя има ли в книжарниците или трябва да поръчам.

# 42
  • Мнения: 3 915
Във фирмената- подлез НДК - ги има. Проверете, преди да купите, да пише " по новата учебна програма". Ако потърсите в нашата ( набор 05) предизпитна тема, ще ги откриете сканирани. Не са необходими цветни.

Последна редакция: сб, 10 авг 2019, 20:45 от Шарлот

# 43
  • Мнения: 5 833
Благодаря. Не съм от София. Ще потърся първо темата, макар че се чудя защо е предизборна и така ли се казва.

Последна редакция: сб, 10 авг 2019, 20:03 от W

# 44
  • Мнения: 3 915
Съжалявам- телефонен произвол. Предизпитна е думичката Simple Smile . Вече преговаряхме, когато някой сподели за картите.

# 45
  • София
  • Мнения: 3 470
Може ли линк към темата и към картите. Благодаря.

# 46
  • Мнения: 5 833
Може ли линк към темата и към картите. Благодаря.

И аз моля за същото. Опитах се да открия темата и съвестно изчетох една от няколкото, свързани с матурите миналата учебна година, но не открих. Не че ми беше излишно, човек все научава нещо. Смятах да под хвана и другата след няколко дни.

# 47
  • Мнения: 3 915
Извън Сф. съм, само с тел. и бавен интернет.

# 48
  • Мнения: 5 160
Картите

Mrs Jan Пост # 96  4 юни 2019, 10:16 ч.

# 49
  • Мнения: 5 833
Благодаря.Чела недочела. Бях останала с убеждение,че е от миналата година,ама за вас то си е вече минала.

# 50
  • На морето!
  • Мнения: 5 727
Ох, много сте полезни!
Скрит текст:
По принцип знам, че има доста събрани материали, които се прехвърлят и допълват от набор на набор в седмокласните теми. Ползват се от редовните потребители в темите за седмокласници и са безкрайно полезни.

# 51
  • София
  • Мнения: 3 470
И аз благодаря.
Да, наистина има много материали, но не е възможно децата да обхванат всичко. А това е направено така че да им е интересно.

# 52
  • Мнения: 774
Картите са полезни но с ужас очаквам нови помагала.Ще включват стари тестове плюс материала по литература за шести клас.Сматам че цялата работа е за нова печалба на авторите.Това си е монопол.Да не би математиката или граматиката да се е променила.Стари тестови задачи и малко допълнение и авторите пишат по новата програма.
А ние родителите се чудим какво да правим.

# 53
  • Мнения: 21 436
Карти вече има и за шести клас.

# 54
  • София
  • Мнения: 1 566
Еха, догодина и за пети. Тази година обаче на НВО нямаше въпроси, свързани да разпознаеш цитата и/или данни от биография, ако не се лъжа.

# 55
  • Мнения: 3 915
Да, нямаше. Цитатите се оказаха полезни само за тезата. Но при разширения обхват на литературните произведения през следващите години, е вероятно да включат разпознаването на цитати. Подпомагането с текстовете е онази част, която можете да упражнявате преди учебната година, за да им намалите натоварването.

# 56
  • София
  • Мнения: 17 591
Внукът ми ще е в 7 клас. По БЕЛ  ще се търси учител. Положението не е критично, но не е розово. Обаче по математика ще съм аз. До сега, когато се е налагало, съм вземала за упражнения задачи от разни матем. състезания от интернет. Искам да купя сборник със задачи, подходящи за подготовка за матура. Не съм търсила все още. Моля за препоръка.
https://www.book.store.bg/p230986/kniga-za-uchenika-po-matematik … ajna-alashka.html
 Само закупен и прегледан на този етап,но определено ще е водещ при подготовката ни когато му дойде времето. Много сериозен подбор на задачи.
Ползвам темата да споделя ,че продължението за 6 кл на препоръчаното като по-леко и по-достъпно от към трудност помагало това:
https://www.book.store.bg/p208383/sbornik-sys-zadachi-po-matemat … lina-petrova.html
има доста съществени неточности и недоглеждания пречещи на нормалната самостоятелна работа на деца с него. Мога да бъда и съвсем конкретна ,ако е необходимо .Проверяващия си е оставил ръцете.


Моля, кажи по-конкретно, че с предния (5-окласния) такъв сборник го оставях сам да се оправя...

# 57
  • Мнения: 3 040
Ползвахме този сборник - и в 5 клас, и в 6. Взела съм сега и седмокласния сборник. Мисля, че са добри.
Не бих казала, че е по-лек и достъпен (щом СМГ го ползва, лекота и достъпност не е баш девизът на сборника Simple Smile) Не бих подреждала по сложност сборниците на Архимед, Коала и този на Просвета (най-популярните). И в трите има интересни задачи с различна сложност.

# 58
  • Мнения: 3 915
Добавям като заслужаващ внимание и сборника на Веди, продаван свободно в книжарниците /независимо дали детето е курсист във "Веди"/.

# 59
  • Мнения: 4 344

По спомен.
стр .9  зад. 8-чертежа е неточен и подвеждащ
на следващата страница  зад 13 и 15 нещо в условията .Имаше и по-натам ,но се отказахме да го изследваме .
Насочихме се към другите от големия куп.

Добавям като заслужаващ внимание и сборника на Веди, продаван свободно в книжарниците /независимо дали детето е курсист във "Веди"/.
Съгласна съм.
 При нас много помагат кутийки от парфюми и бижута  с изучаваните форми , а също декоративни стъклени пирамиди и  конуси като нагледни модели на изучаваното.


# 60
  • Мнения: 1 215
Дъщеря ми посещава курс във Вектор Варна по математика миналата година по препоръка на мои близки. Поддадох се на масовата истерия и я записах без желание от нейна страна.  Ходи на поне 5 пробни изпита през годината. Математиката и беше мъчна и не изкара висока оценка на матурата. Дадохме над 800 лв за курса. Загуба на време, пари и нерви за цялото семейство. По български, благодарение на учителката и от училище, изкара отлична оценка на матурата, което и помогна да влезе в желаното училище. Това е нашият опит.

# 61
  • София
  • Мнения: 3 444
И аз си задавах същите въпроси още от миналата година.Какъв е полезния ход.КОй е правилния...?!? ДЪщеря ми е 7=ми клас.От миналата година потърсих съвет на моя позната учетелка, и решихме по веднъж седмично  , за да няма пропуски да ходи на уроци.Училищното ниво е меко казано незадоволително  в нашето училище.Проблеми  с  преподавателския колектив по тези предмети и като цяло невъзможност да разчитаме да се обхване  дори  текущия материал.За надграждане  не говорим.Просто "пълним дупки".Така  тази година стартирам спокойна че няма какво да наваксваме от предходната.Сега по БЕЛ продължаваме индиивидуални уроци - веднъж седмично  по два часа и  още веднъж ходи на тестове   към школата, в която преподава учителката.
По математика имаме повече работа.Препоръчаха ми добра квартална школа с добра учителка.Работят в малки групи  2 , а при нужда и 3 пъти седмично  по  два часа.Надявам се тази схема да е успешната и правилна за нас.Има високи цели и стремежи.ДАНО ги постигне.Спираме  английския тази година,но спорта за разтоварване остава. Това е!

# 62
  • София
  • Мнения: 6 085
Какъвто и начин на подготовка да изберете - школа, учител или у дома, имайте куража да го промените по всяко време, ако видите, че резултатите не са добри.

# 63
  • София
  • Мнения: 2 157
Напълно споделям последното мнение. На една приятелка на дъщеря ми не се получи с курсовете, които беше избрала майката. На края на първия месец - в началото на октомври - смениха школата. И се оказа правилен ход. Сега девойката е в 91 НЕГ.

# 64
  • На морето!
  • Мнения: 5 727
Синът ми ходи на уроци по математика, но съм малко разколебана за учителката. Той твърди, че разбира обясненията й, дала съм си срок до НГ и ако не видя значително подобрение ще търся друг учител, школа. За задоволителни резултати не бих натоварвала детето допълнително и с уроци.

# 65
  • София
  • Мнения: 2 157
Когато дъщеря ми ходеше на курсовете в 7 клас, нямаше никакви проблеми за оценките в училище. Взимаха материала по-рано и го упражняваха - така че в училище се явяваше нещо като преговор.  Ако детето ходи на частни уроци, мисля че трябва да е същият подход. Така че - говорете с учителката. Ако не върви, сменяйте я, не се бавете.

# 66
  • София
  • Мнения: 62 595
Целта в седми клас е подготовка за изпитите и влизане във възможно най-добра гимназия. Целта оправдава средствата - дали уроци, дали курсове, дали самият родител ще се превърне в учител - все тая. Но аз съм за курсове или уроци, защото хората там знаят какво правят, много деца са минали през тях, знаят какви промени има, кое как да се научи. В курсовете вървят с една седмица напред и за два часа по български вземат материала за цяла седмица в училище.
Не икономисвайте пари за подготовка за кандидатстване, защото после няма връщане назад. Много хора лъжат безочливо, когато обясняват как децата им не ходят на уроци, също и много учители и официалната позиция е "места има за всички", но "всички" знаем, че борбата е за добрите училища, а не просто за място в училище.

# 67
  • Мнения: 5 833
Наистина ли смятате, че няма деца, които не ходят на уроци и въпреки това успяват?

# 68
  • Мнения: 2 485
Наистина ли смятате, че няма деца, които не ходят на уроци и въпреки това успяват?
Ами много зависи какво точно значи за родителя да "успее" детето.

# 69
  • софия
  • Мнения: 25 203
Също така много зависи детето за училища в кой град кандидатства. За София със сигурност, ако детето не учи в СМГ или СС, при това пак под условие, защото и там има деца, които ходят на допълнителна подготовка извън тях, подготовка за прием в добрите гимназии няма как да се случи само в училище. Летвата е много високо.
Естествено, това е масовият случай. Има изключително мотивирани деца, които са целенасочени и задълбочени, но те са единици.

# 70
  • На морето!
  • Мнения: 5 727
Има изключения, но това са деца, които не ходят на уроци, а се подготвят в къщи с родители/баби/дядовци. Но само с подготовката в училище, освен ако не е частно или СМГ, не вярвам да има деца, които са успели да влязат в най-желаните училища в големите градове.
Не е въпросът само, че летвата на НВО е високо, освен това и тази в училищата е много ниско, а ако има и проблеми с дисциплината е просто невъзможно огромният материал да се преподаде качествено.

# 71
  • Мнения: 4 564
Моите наблюдения са, че първо си зависи от мотивацията на детето. Има и  много случаи при които родители се занимават и не са единици тези които разбират задачите и граматиката... В школите няма индивидуално отношение, нещо като в училище са.. И само частни уроци не са достатъчни, ако детето не учи в къщи и в училище.

# 72
  • софия
  • Мнения: 25 203
Без усилия и отношение от страна на детето не става. Никъде не наливат с фуния, но това е обстоятелство, което се знае и важи и за ученето в училище. Едва ли има нормален родител, който очаква школа/учител да научи детето му, а то да не учи, а само да присъства.
За индивидуалното отношение и школите не съм съгласна. Детето ми ходи на школа по БЕЛ и има и индивидуалното отношение, и внимание, и изискванията. Госпожата от школата връща деца и такси, когато види, че детето няма желание да работи. И при школите зависи от школата 🙂

Последна редакция: чт, 03 окт 2019, 05:12 от zvаnchе

# 73
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако под индивидуално отношение се разбира някой постоянно да виси на главата на детето и всичко да е според него, няма как да стане.  Някои школи правят консултации извън общия час, но и там пак децата с в група, не се взема само нов материал, а децата могат повече да питат.

# 74
  • На морето!
  • Мнения: 5 727
Разбира се, че желанието и мотивацията на детето са на първо място. Според мен, обаче, тук въпросът е дали само те са достатъчни или има нужда и от допълнителна помощ под формата на частни уроци, школи и/или родителска намеса под формата на домашни допълнителни уроци.

# 75
  • Мнения: 5 833
Ако детето е мотивирано и работливо, би трябвало да се справи само. Това не значи, че понякога няма да се наложи да попита някого за нещо неразбрано. Честно, шашната съм като ви чета. Аз съм баба на седмокласник. По мое време не знам някой да е ходил на уроци, освен по рисуване, например. Дъщерите ми влязоха в езикова гимназия/тогава с приемни изпити по  матем. и литература/ без каквито и да е уроци.Какво става сега?

# 76
  • Мнения: 3 915
Необходими са - дори родител/и  да може/гат да помага/!. Особена полза виждах в ПИ. Всяка уловка, евентуално допусната грешка, се помни и след това не се повтаря.

# 77
  • София
  • Мнения: 62 595
Никакво шашкане - такива са правилата на играта, ако търсите място в добра гимназия! Навремето си е било навремето - сега е други. Единственото, което не се е променила, че уроците съществуват. София не е България, но в София е най-жестоката конкуренция. Насила никой никого не дърпа към школите и уроците.

# 78
  • София
  • Мнения: 2 157
Аз също на времето отидох точно на 3 урока по математика, за да питам за определени задачи. Ама сега е друго. Аз не бих си позволила да проваля бъдещето на детето си, защото съм се заинатила, че няма да подхранвам бизнеса с курсове и частни уроци. В курса дъщеря ми се научи на техника и скорост при решаване на тестовете, яви се на няколко пробни изпита и от там се поучи от грешките си. Видя какви точно са критериите за оценяване при преразказа и с дребни хитринки я научих как да ги покрие.
С две думи - имаше полза, струваше си усилията.

# 79
  • Мнения: 5 833
Никакво шашкане - такива са правилата на играта, ако търсите място в добра гимназия! Навремето си е било навремето - сега е други. Единственото, което не се е променила, че уроците съществуват. София не е България, но в София е най-жестоката конкуренция. Насила никой никого не дърпа към школите и уроците.

Защо смятате, че в София е най-жестока конкуренцията? В 80-90 хиляден град има 2 немски и една испанска паралелки в единствената ЕГ/няма френски/, в София има 2 немски гимназии, 1 испанска и френска  с по 6-7 паралелки. Та е почти едно и също като кандидати за 1 място.

Последна редакция: пт, 04 окт 2019, 07:26 от W

# 80
  • Мнения: 4 344

Защо смятате, че в София е най-жестока конкуренцията? В 80-90 хиляден град има 2 немски и една испанска паралелки в единствената ЕГ/няма френски/, в София има 2 немски гимназии, 1 испанска и френска  с по 6-7 паралелки. Та е почти едно и също като кандидати за 1 място.
[/quote]
Защото според официални данни населението  е почти 1 300 000, без са броим ежедневно приходящите. Това от към количество. Не искам да влизам с спор по отношение на качеството , но поне нашия опит сочи драстична разлика сравнявайки едно крайградско  и едно столично училище. Школите въобще не ги броим ,но и те имат своята роля.

# 81
  • софия
  • Мнения: 25 203
Баловете за прием, в да речем първите 10 гимназии по градове, дава най-точния отговор на зададения въпрос.

# 82
  • Мнения: 2 485
Точно така. Разликата в баловете е огромна. Вижте баловете за прием в София и Пловдив например и баловете в Хасково, Враца и други областни градове.

# 83
  • Мнения: 3 040
W говори че отношението на броя на децата към наличните читави места е едно и също.
Това няма нищо общо с това що е читаво място в провинцията в сравнение с читавите в София.
Отделно е съвсем нормално децата с космически балове като абсолютна бройка в София да са много повече от тези в провинцията.

# 84
  • Мнения: 19 272
Сравнете баловете на последните влезли в  съответните гимназии в различните градове. Дори да са по еднакъв брой деца за едно място, има огромно значение дали балът, който трябва да изкараш е в горните 90% от максималния или  някъде в 60-70те%.

# 85
  • Мнения: 2 485
Именно. Броят на децата за едно място може да е еднакъв, но разликата в баловете е голяма. Например дете с 300 точки в София, няма шанс за елитно училище(макар че хич не я обичам тази дума), докато в друг град ще го приемат в добро училище с 300 точки.

# 86
  • Мнения: 5 833
Децата навсякъде са еднакви-има и по-умни и по-малко, по-мързеливи и по-работливи. Изкараните в провинцията 60-70% от максимума са си постижения на децата, повечето /поради финансова невъзможност на много родители/без школи и частни уроци.

# 87
  • Мнения: 2 485
Ами нали точно това говорим. За нуждата от частни уроци. Ако детето е в провинцията и за добро училище му стигат 250-300 точки, тези точки и без уроци би могло да ги постигне.
Ако са му нужни 400+ точки, без частни уроци няма да успее.
п.с. Не си мислете , че в провинцията хората са бедни. Имам преки наблюдения. Живея в малко градче. Масово хората работят, и то много работят и си вадят добри пари. Децата ходят по школи най-различни, по уроци.Много от тях ги приемат да учат в Пловдив или София.
Затова, както и по-напред писах, дали  трябват уроци или не, зависи от целите, които се гонят.

Последна редакция: пт, 04 окт 2019, 15:52 от valian1

# 88
  • Мнения: 19 272
Децата навсякъде са еднакви-има и по-умни и по-малко, по-мързеливи и по-работливи. Изкараните в провинцията 60-70% от максимума са си постижения на децата, повечето /поради финансова невъзможност на много родители/без школи и частни уроци.
Ами, точно защото навсякъде децата са еднакви, с еднакво желание или нежелание да кълват как точно проверяващите искат да звучи отговорът в матурата по БЕЛ или коя стъпка от някаква тъпа задача по мат.трябва да не пропускат, за да не им орежат точки, които ще са решаващи за бала, затова и в София истерията е много по-голяма.
От решаващо значение за децата, целящи се в добри училища, не е дали могат да решат заданията, а да ги решат така, както е в бланката за отговори от МОН Joy

Последна редакция: пт, 04 окт 2019, 17:31 от Дъждец

# 89
  • Мнения: 3 915
Това, което Дъждец написа накрая е разковничето - "според бланката на МОН". В началото на седмокласието се ужасявах от тестовете по български, при които единият отговор беше частен случай на другия и въобще не го изключваше /формалнологически/. Постепенно, с натрупване на опит придобиваш нюх кой измежду верните отговори е по-верен и следва а се пише. Проблемът е с уловките. Родител, с цялата си добронамереност, е извън  тази логика. Учителите и школите помагат.

# 90
  • София
  • Мнения: 62 595
Децата не са еднакви навсякъде и няма какво да се правим на ударени. Децата са според средата, а средата определя колко високо да е летвата.

# 91
  • Мнения: 5 833
И в София и в провинцията има среда на интелигенти и среда на посредствени.

# 92
  • София
  • Мнения: 62 595
Разликата е, че в София е друга България - тук са парите, а хората следват парите, съответно и концентрацията на амбициозни и с по-висок стандарт хора е повишена. Има икономически предпоставки, които привличат.

# 93
  • Мнения: 10 195
Проблемът е с уловките. Родител, с цялата си добронамереност, е извън  тази логика. Учителите и школите помагат.
Децата не са еднакви навсякъде и няма какво да се правим на ударени. Децата са според средата, а средата определя колко високо да е летвата.
Тъй, родителите също не са еднакви навсякъде Simple Smile
Скрит текст:
Не съм учител, ама това с тестовете и уловките от 2 клас го тренирахме с мойто чаве.. еми получава му се точно с метода на изключването (най-просто) или с тръгване отзад-напред (от отговорите към въпроса). И разни други тарикатлъчета... Знаеше още в 4 клас по състезанията кое кога да решава, да прескача, дали да се връща и как да си разпредели времето. До 7 му беше вече все тая дали е на състезание или прави контролна в у-ще..
Заедно си решавахме задачи (даже и като състезание вкъщи) - че да се кефи ако ме победи някой път...
По БЕЛ - изрешихме една камара пробни тестове... научих дъщеря ми да чете покрай него (на 6 беше), че да му задава въпроси за цитати от произведенията.. Накрая и тя декламираше "О шипкаааааа" ..
Не съм обяснявала нищо, освен това, което му преподаваха в час - ама не сме и повтаряли неща, които са му ясни и досадни. Тренирахме разни еднаквости в триъгълници, симетрали и теореми всякакви...
Пращах го и всеки месец на ПИ по БЕЛ и МАТ, че да проверява по някой преразказ и да свери как му се получава разписването.

Сега ще кажете, че не всички имат време - в обедната се прибирах за по 1/2 час да дам насоки, по вайбъра ми е пращал задачки, докато съм на работа да помагам ако му трябва нещо дори и с идея или да се убедя, че си е написал домашните. Проверявала съм по 1-2 примерни теста по БЕЛ на ден (почти всеки ден). На 90% си помнех всичко от 7 клас, все едно оня ден кандидатствах и аз Simple Smile обче и много се кефи, когато ме хване, че не помня някоя теорема.
Той също не е като да е имал безкрайно много време.. ходеше на танци 2-4 пъти седмично, на концерти всеки месец, на програмиране всеки уикенд.

Като има желание се получава и без уроци.
Ама това не се започва в 7 клас. Още от 1-2 ... Не на у-ще по цял ден, раницата там, ама какво се случва - г-жите да се оправят.

+
детето ми не е амбициозно в пълния смисъл на думата Simple Smile Simple Smile Обича да му се получават нещата, но по най-малкото съпротивление. Ако може да мине без да разписва - смята на ум и само ми диктува отговорите.. Уроците учи докато е в час, не чете от учебника повече от веднъж, непреразказва по 10 пъти ... ама явно му се получава за момента (макар да ме ядосва качествено и според мен да се скътава). Никога не е отишъл без домашна на у-ще, никога не ми е отказал да пише някоя задача/тест уикендите (не говоря само за 7 клас тук).

Сестра му съм я подхванала от 6 годишна по темата, ама кифлата е вироглава и ще ми е по-хард отколкото с айлячо Simple Smile Simple Smile Simple Smile

# 94
  • София
  • Мнения: 62 595
Поела си риска за подготовка за кандидатстване. На практика ти си била учител, просто не сте ползвали външна подготовка. Не е оставено на самоподготовка и каквото дадат от училище или вкъщи самостоятелно да се мъчи над сборници и толкова.

# 95
  • Мнения: 10 195
Еми самостоятелно дотолкова, долколкото си ги решаваше аз проверявах.
Не смятам, че учител ще се занимава с него повече от мен, ама никак. Те си имат програма и я следват - това го писахте по-горе.
Аз помагах само където имаше нужда. Другото си го вършеха в у-ще.
Но не толкова по-различно от 1-6 клас.
Сборниците ги дадоха от у-ще.

Споделям просто, че външната подготовка не е задължителна. Трябва си контрол и подход вкъщи и пак се получава.

# 96
  • Мнения: 2 485
Duhi-puhi, би ли споделила колко точки изкара детето ти на матурите.

# 97
  • Мнения: 10 195
Duhi-puhi, би ли споделила колко точки изкара детето ти на матурите.
85 БЕЛ и  89 МАТ - достатъчно за това, което искаше - Бал 452 и програмиране в МГ
Simple Smile стигаше му и за всяка една паралелка в Пловдив Simple Smile

# 98
  • София
  • Мнения: 2 157
И аз съм помагала, ама чак от 2 клас да залягам над подготовката с далечната цел кандидатстване след 7 клас - струва ми се, че е ненужно ангажиращо.
Иначе браво на Духи пухи за упорството и на младежа - за резултатите.
При нас резултатите бяха подобни преди 1 година, но костваше на семейството ни само 1 година подготовка, в 7 клас, в школа.

# 99
  • На морето!
  • Мнения: 5 727
Децата навсякъде са еднакви-има и по-умни и по-малко, по-мързеливи и по-работливи. Изкараните в провинцията 60-70% от максимума са си постижения на децата, повечето /поради финансова невъзможност на много родители/без школи и частни уроци.
Е, айде сега, те и на децата, които ходят на уроци са си техни постиженията.
Според мен в успехът на НВО учителят е 20 до 30%, има едни 50-60% труд и потенциал на детето и още малко проценти късмет и издръжливост на стрес.

# 100
  • Мнения: 19 272
Духи Пухи, ама и детето сигурно е поддавало да го подготвяш ти и не е мрънкало много.
Вкъщи например често се е случвало дъщеря ми от вироглавство да се тръшка, че не е така, както аз се опитвам да й обясня. Съответно настава караница и отива един час в спор. Нещо, което с външен учител никога няма да стане.
Аз засега мисля да не я записвам на курс, но разчитам най-вече на училището. Имаме още една година да го мислим.

Андариел, айде стига бисери. Умни и амбициозни има и в провинцията.

# 101
  • София
  • Мнения: 62 595
Говоря за нивото на концентрацията им в София, на разпределението. Пак ще го напиша - в София са парите, защото тук са главната администрация и основна част от бизнеса. Те привличат амбициозните, а амбициозните са готови да направят повече, отколкото осталите. В София има и най-много образовани хора, което също е фактор. В София се множат бизнес-сградите и всичко де що е частно - болници, училища, университети и т.н., защото цялото това население трябва някъде да учи и да се лекува, а конкретно за най-желаните гимназии, местата са все същите като по време на соца като в същото време населението е милион и триста. Неизбежно е, пък ти ми обяснявай как пиша бисери. Икономическата логика все още действа по най-брутален начин.

# 102
  • Мнения: 774
За сведение по времето на соца нямаше толкова места за елитни училища.В София имаше Френска с испански паралелки,Немска и Английска.СМГ,Класическата гимназия и рускгимназии.

# 103
  • София
  • Мнения: 62 595
То и сега е така. Все същите гимназии са. Пропуснала си само НПМГ и Втора английска. Местата са същите. Най-желаните си остават тези.

# 104
  • Мнения: 5 833
Децата навсякъде са еднакви-има и по-умни и по-малко, по-мързеливи и по-работливи. Изкараните в провинцията 60-70% от максимума са си постижения на децата, повечето /поради финансова невъзможност на много родители/без школи и частни уроци.
Е, айде сега, те и на децата, които ходят на уроци са си техни постиженията.
Според мен в успехът на НВО учителят е 20 до 30%, има едни 50-60% труд и потенциал на детето и още малко проценти късмет и издръжливост на стрес.

Да де. И аз точно това съм казала-за приноса в процентите.
Духи пухи, респект. Аз съм на принципа, че това което аз мога да дам и предам на децата си , а сега на внуците във връзка с ученето, никой друг не може да го направи. Вярно, че образованието и интересите ми го позволяват.

# 105
  • Мнения: 10 195
При нас резултатите бяха подобни преди 1 година, но костваше на семейството ни само 1 година подготовка, в 7 клас, в школа.
За мен е важно да има знания по всички предмети, през цялото време на обучение. И да му остане в главата поне колкото на мен - че да помня преди 20 години каквото съм учила.. И да мога да съм си самополезна и в живота Simple Smile А не за 1 година юруш по 2 предмета, останалото к'вото остане... Това ще му остане и занапред - не може да пренебрегваш цели предмети, години.. и после децата нищо не научавали.
Еми не това е целта на образованието.
Затова го / вече ги, че и дребното вече ученичка / следя по всичко нон стоп, препитвам, помагам, карам се...

А колко слушат - изобщо на моменти - ама съм перде, та след хубав скандал с конско продължаваме напред. Повтарям докато им се набие в главата.

# 106
  • Мнения: 88
Цитат на: sssani здравейте,
Бихте ли споделил от кой квартал сте и името на учителката ви по БЕЛ
Благодаря предварително link=topic=1123984.msg39350641#msg39350641 date=1569092048
И аз си задавах същите въпроси още от миналата година.Какъв е полезния ход.КОй е правилния...?!? ДЪщеря ми е 7=ми клас.От миналата година потърсих съвет на моя позната учетелка, и решихме по веднъж седмично  , за да няма пропуски да ходи на уроци.Училищното ниво е меко казано незадоволително  в нашето училище.Проблеми  с  преподавателския колектив по тези предмети и като цяло невъзможност да разчитаме да се обхване  дори  текущия материал.За надграждане  не говорим.Просто "пълним дупки".Така  тази година стартирам спокойна че няма какво да наваксваме от предходната.Сега по БЕЛ продължаваме индиивидуални уроци - веднъж седмично  по два часа и  още веднъж ходи на тестове   към школата, в която преподава учителката.
По математика имаме повече работа.Препоръчаха ми добра квартална школа с добра учителка.Работят в малки групи  2 , а при нужда и 3 пъти седмично  по  два часа.Надявам се тази схема да е успешната и правилна за нас.Има високи цели и стремежи.ДАНО ги постигне.Спираме  английския тази година,но спорта за разтоварване остава. Това е!

# 107
  • София
  • Мнения: 3 444
Учителката ,която ползвахме е към школа в Люлин.Академия за отличници Елит.Ние живеем в друг квартал,но пътувахме до там

Общи условия

Активация на акаунт