МОН - промените продължават (3)

  • 46 179
  • 746
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 21 455
Дидева, ми ти си била отличничка по физическо! Гледам, само хвърлянето на топка ти се опъва. Joy
Много моля! С лицето Моника Чипровска нямам нищо общо! Simple Smile)))
В интерес на истината въведох числа, които ми се сториха някак правдоподобни.
Но не мога да отрека достойнствата на таблицата и факта, че я публикуваха.

# 136
  • София
  • Мнения: 11 982
Може! Но и да махнем квотите. Wink
Супер. Но:
- да сменим НВО по БЕЛ за СМГ с Физическо;
- да прекръстим НЕГ и Испанската на Първа и Втора Женски Гимназии?


Моите девойки вече не ги грози опасността да са в девическо училище /опция, която отказваха категорично да обмислят/, така че - съгласна съм. Joy Особено за предложението за прием в СМГ с физическо - имам младеж с влечение по математика и отличник в спорта.

Дидева, викаш, за друга Моника Чипровска става въпрос. Stuck Out Tongue Winking Eye

# 137
  • Мнения: 3 883
Първо да кажа, че съм в потрес от  нормативите за скок от място. Там ръководен е ръста, а не годините като цяло.
И второ, да попитам-бягането 200 метра на права отсечка ли се засича време или с обръщане? В повечето дворове няма място и това бягане го реализират с обръщане, т.е. заобикалят конуси. Излишно е да казвам, че за да вземеш завоя (т.е. да направиш "обратен") отнема време, защото намаляваш скоростта.

# 138
  • Мнения: 21 455
Тъй като времето за редакция на предишното ми мнение е изтекло, а смятам, че документът ще представлява интерес за доста хора, ще го пусна в ново мнение.


Повечето от предложенията по отношение на самата организация и провеждане ми допадат. Що се отнася до формата, датите и статута на НВО и ДЗИ - ще си замълча засега. Simple Smile

# 139
  • Русе
  • Мнения: 11 918
Това предложение предполагам ще доведе до редуциране на един изпит - интегрирано НВО в 4, 7 и 10 клас. А ДЗИ по БЕЛ -в интегрирано ДЗИ

# 140
  • Мнения: 5 425
а) изпитите оценяват не само учениците и учителите, но дават оценка и на учебниците, учебните програми и методологии, както и на системата на образованието като цяло.
б) ако изискванията на изпитите за "функционална грамотност" не отговарят на заложеното в образованието "възпроизвеждане на знания", каква полза се търси от тях (освен увеличаване обема на частните уроци)?

# 141
  • Мнения: 3 048
Моля ви, кажете ми, че изписването на PISSA е грешка на набора.....Expressionless

Но и така да е, им вземаме точка и при тазгодишните балове няма да се класират, където искат Grin

# 142
  • София
  • Мнения: 11 982
Кратък коментар на база първи прочит:
1. Интегриран изпит по всички изучавани предмети. Знанията и уменията по нито един от тях няма да могат да бъдат адекватно оценени, но за сметка на това ще се открие пазар за частни уроци и за учителите по другите предмети.
2. Задачи, които отразяват умения за комуникация, връзка между предметите, дигитални умения. Като оставим настрана колко общи приказки са това, значи децата да се тестват по начин и за умения, каквито не се учат в училище. В продължение на години почти елиминирахме устната форма на изпитване и упорито утвърдихме тестова такава, но сега дай да ги тестваме за умения за комуникация. Учим всички предмети строго разделно, но дай да ги тестваме за връзка между предметите  т.н.
3. Да бъдат увеличени задачите, които предлагат решения с мисъл и интелигентност. Направо кандидатстването да става на база тест за интелигентност, подобен на тестовете на МЕНСА. Нямам против, но някой може да реши, че е дискриминационно.
4. Да има практическа задача или проектно задание. Това кърти откъм практическа реализируемост.
5. Вторият ДЗИ да измерва комбинирана част от знанията и уменията от профилиращиТЕ предмети. Изпит по математика от 2 модула - първия на английски, а втория на испански /немски, френски/? Joy Или история на България на немски език, к'во?
6. НВО със статут на класно/контролно е оксиморон. Тук се смях със сълзи. И през сълзи, защото показва отчайваща грамотност и липса на мислене на училищните директори.
7. При провеждането на всички изпити да се използват гъвкаво наличните технически средства в училищата - лаптоп, интернет. Joy Решаване на задачи в реално време и получаване на обратна връзка. Значи, това още го осмислям. Признавам си, че не го разбрах, вероятно защото съм руса.

Щеше да е смешно, ако не беше толкова трагично.

Последна редакция: ср, 17 юли 2019, 22:36 от sanaka

# 143
  • Мнения: 21 455
Аз останах безмълвна след първия прочит. Човекът, подписал документа, беше зам. министър на образованието, когато е писана, обсъждана и приета наредбата, чието изменение предлага СРСНПБ.

Последна редакция: ср, 17 юли 2019, 16:27 от Дидева

# 144
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Някои предложения по отношение на датите и организацията са разумни. Другите все още не мога да си представя какво имат предвид.

# 145
  • София
  • Мнения: 11 982
Аз останах безмълвна след първия прочит. Човекът, подписал документа, беше зам. министър на образованието, когато е писана, обсъждана и приета наредбата, чието изменение предлага СРСНБ.
Даам, беше. Явно му липсват медийните изяви, защото цялата тази, без извинение, интелектуална чи..я, прилича на отчаян опит за привличане на вниманието. Единствените смислени неща са по техническата част - повече изпитни комплекти, 1-2 дни по-рано ДЗИ и подобни, но те не изискват интелектуален капацитет над санитарния минимум, за да се сетиш.

Ох, изпуснала съм "аналогията" между НВО по дигитални компетентности и останалите НВО. А хем е подчертано. Връщам се да чета - кой знае какво друго съм изпуснала. Joy

Последна редакция: ср, 17 юли 2019, 15:13 от sanaka

# 146
  • Пловдив
  • Мнения: 529
Като изключим всички граматични и технически грешки, които се набиват на очи, най-много ме впечатлиха изразът "учениците под напрежениЯ допускат често грешки" и начинът на изписване на PISA и "лап-топ". Joy
Това откъм оформление. Дори не коментирам смисъла зад тези словоизлияния и невъзможността за реализиранието им. Мисля, че това го е писал някой, чийто майчин език не е българският Satisfied , в 3 през нощта в просъница. Дори не го е минал редактор за най-елементарна проверка. ИзбриШали са "документа" 5 за 4 и хоп – подпис и печат от председателя на СРСНПБ!  Fearful

# 147
  • Майничка
  • Мнения: 12 581
Към всичко писано дотук - "интегрираното"  НВО със статут на  класна и контролна по ... всичкология, може би?

# 148
  • гр.Варна
  • Мнения: 722
Това как са го измислили! Освен отделни организационни точки нищо друго не ми хареса- нито датите ,нито формата, нито съдържанието.
От следващата година НВО 7 клас и 10  клас  може да се проведат на едни и същи дати.
Може ли някой да ми обясни как се провежда НВО по дигитални компетентности в 10 клас и какви са дигиталните възможности за изпитване?

Последна редакция: ср, 17 юли 2019, 17:33 от Milena

# 149
  • Мнения: 21 455
Според мен със сигурност ще са на едни и същи дати, вече съм го споделяла тук. И вероятно този път ще обявят дните за неучебни още със заповедта за ваканциите и неучебните дни, за да се избегне тазгодишното недоразумение.

Общи условия

Активация на акаунт