МОН - промените продължават (3)

  • 46 114
  • 746
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 3 878
До тук разбрах, че НВО в 4 клас е нужно за приема на около петдесетина МГ в България, които приемат около 55 паралелки.
Предполагам има още няколко училища, основно в София.
За какво е нужно НВО на останалите извън тези училища хиляди четвъртокласници?
Гимназиите са 29, а паралелките - 50 за последната година.
Целите на НВО са разписани в наредба, която беше подложена на обществено обсъждане преди няколко години. Надявам се, че всички, имащи отношение по въпроса, навременно са изпратили своите бележки, мнения или предложения, където трябва в определения срок.

Стигам до тук и отново започвам да се дивя. Ние следва да сме щателно запознати, преровили всички наредби и да дебнем за обсъждания за де щ се сетим в нашия живот-от училищни до всякакви други. Ей го, днес се оказа, че някога, някъде, не съм се сетила да ида до общината да се запозная с някакви промени, за които е следвало да се досетя някак, че може да се случват. Че и да имам време да анализирам и дам мнение. Експертите със заплатите за тези неща ги няма-ние като граждани трябва сами. И човек, дори и с будна съвест и с гражданска позиция няма как да обхване всичко, камо ли в област, която не му е професия.
Да не се счита като мнение по темата, а само като тих отчаян вопъл.

# 331
  • Майничка
  • Мнения: 12 575
След като е нещо се предлага за обществено обсъждане, това означава,  че информация за него се публикува първо в официален сайт, после в пресата. Към онзи момент това вероятно не ти е бил приоритет, сега, при наличие на ученик, е станало. А експертите едва ли имат за задача да пускат лично съобщение за всеки гражданин.
Оттам нататък, ако въпросният реши, че промени са нужни, също следва да ги предложи публично и да потърси обществена подкрепа.

# 332
  • Мнения: 6 924
А защо масово учителите не се интересуват, не следят, не информират, не взимат участие в обществено обсъждане?
Познавам мнооооого учители, само един единствен и то без собствено дете, защото е млад преподавател, се интересува, следи, взима отношение, пише становища в мон. Тук присъстващите са единици на фона на цялата гилдия.

# 333
  • Мнения: 3 878
Явно съм останала неразбрана. Не, дори не ми е приоритет-моите деца отдавна са минали по този път, големи са. И не желая лично съобщение, разбира се, това е малоумно. Обаче-да следя Н на брой сайтове, където качват някакви промени/наредби/проектозакони и прочее с всичките им срокове, означава всъщност да не правя нищо друго, освен да се ровя, търся, анализирам и предвиждам всичко. Сега се сещам, когато моите бяха малки, как се ровех в сайта точно на РУО и МОН за какво ли не, изключително неинтуитивни поне към онзи момент сайтове и само учителите или хората в системата, които си знаеха точно наредбите и проектозаконите знаеха къде какво е поместено, останалите се лутахме като загубени палета в гората. За да разбера, че нещо е подложено въобще на обществено обсъждане означава да очаквам, че ще има като начало такова и да дебна. Както и да е, лично мен не ме засягат поредните промени, изказвам само позиция, че трябва да сме по-запознати и тясно специализирани по всичко - демек оставаме си нацията "майстор всичко мога".

# 334
  • София
  • Мнения: 1 569
 

Стигам до тук и отново започвам да се дивя. Ние следва да сме щателно запознати, преровили всички наредби и да дебнем за обсъждания за де щ се сетим в нашия живот-от училищни до всякакви други. Ей го, днес се оказа, че някога, някъде, не съм се сетила да ида до общината да се запозная с някакви промени, за които е следвало да се досетя някак, че може да се случват. Че и да имам време да анализирам и дам мнение. Експертите със заплатите за тези неща ги няма-ние като граждани трябва сами. И човек, дори и с будна съвест и с гражданска позиция няма как да обхване всичко, камо ли в област, която не му е професия.
Да не се счита като мнение по темата, а само като тих отчаян вопъл.

На същото мнение съм. Най- фрапиращото за мен беше, че на МОН даже им се откриват правописни грешки в наредбите.Confused

Последна редакция: пн, 05 авг 2019, 08:44 от bazel

# 335
  • Мнения: 5 425
А защо масово учителите не се интересуват, не следят, не информират, не взимат участие в обществено обсъждане?
Познавам мнооооого учители, само един единствен и то без собствено дете, защото е млад преподавател, се интересува, следи, взима отношение, пише становища в мон. Тук присъстващите са единици на фона на цялата гилдия.

Навремето бях в Обществения съвет на СМГ. Учителите не само се интересуваха от проектите на МОН, но и изпращаха ГРУПОВО обосновани мнения и възражения с наша, родителска подкрепа. Познайте дали бяхме удостоени даже с отговор, да не говорим за зачитане на изразеното мнение. Правеха, каквото са си наумили.
Всъщност ни отговориха - смениха директора с интрижка.
Толкова по въпроса.

# 336
  • Русе
  • Мнения: 11 917
По принцип ние не би следвало да се интересуваме от механизма на действие на една система, в която единственото ни задължение е да осигуряваме здрави деца да присъстват в зададено време. Обаче установяваме, че системата не сработва така както сме очаквали и както е заявила, и децата не се справят на контролни нива. Освен всичко ,на наша почва имаме подозрението като родители, че след излизане от системата ще получим един безпомощен и неорентиран индивид, та се налага да следим и покриваме тази система, и да имаме още една професия или да финансираме допълнително професионалисти.

   За учителите, от една страна йерархията при тях май е доста закрепостена и личната инициатива май не се толерира.

Последна редакция: пн, 05 авг 2019, 08:48 от A m b e r

# 337
  • Мнения: 5 425
Съжалявам за поредните постове.
Това, че сме делегирали образованието на децата ни на други, не ни освобождава от отговорността да ги контролираме как си изпълняват задълженията. И докато в частната сфера пазарът малко от малко регулира нещата, в държавната е разградена кошара.
Безотговорността на всички ни е епидемична и то не само в сферата на образованието. Резултатите са видни с просто око.
Тези от децата ни, които са видяли работещо общество, бягат не от държавата ни, а от всички нас. Някои се връщат. Защото получените навици (не говорим за образование) не им позволяват да виреят на друго място.

PS Критикарството не е контрол. Контролът исисква активно включване в процеса, с конкретни действия, гонещи и постигащи реални резултати.

Последна редакция: пн, 05 авг 2019, 09:06 от Ezhko

# 338
  • Русе
  • Мнения: 11 917
Съжалявам за поредните постове.
Това, че сме делегирали образованието на децата ни на други, не ни освобождава от отговорността да ги контролираме как си изпълняват задълженията.
Баш тук не му е мястото на туй изказване. А и нямам такива впечатления като цяло от заобикалящата ме среда. Имам поглед и от другата крайност, покрай приятелката ми - учител в проблемен район с етническо население. Там учебната програма е най-малкият проблем, доколкото ги учи на български, докато преподава Хамлет. Но и тя не се изказва по този краен начин.

# 339
  • Мнения: 4 388

Безотговорността на всички ни е епидемична и то не само в сферата на образованието. Резултатите са видни с просто око.
Тези от децата ни, които са видяли работещо общество, бягат не от държавата ни, а от всички нас.
Не споделям мнението Ви.
Не мога да говоря от името на другите , но в моето семейство безотговорни няма. Това Ви твърдение е не само невярно ,но и обидно.
Нашите деца бягат заради неработещи институции. А те са такива заради некадърни кадри ,които се ползват с толкова големи протекции, че съвсем безнаказано нарушават всички писани и морални закони.

Последна редакция: вт, 06 авг 2019, 14:10 от mamamari

# 340
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
А защо масово учителите не се интересуват, не следят, не информират, не взимат участие в обществено обсъждане?
Познавам мнооооого учители, само един единствен и то без собствено дете, защото е млад преподавател, се интересува, следи, взима отношение, пише становища в мон. Тук присъстващите са единици на фона на цялата гилдия.
Нарича се бърнаут. Знаят, че нищо няма да променят...

# 341
  • Мнения: 6 924
Ми май не е бърнаут. От вчера взех да чета фб групата учители бг. Втрещена съм от липсата на функционална грамотност, непознаване на нормативните документи, високомерие и грубост на пишещите там учители. Много тъжно положение.

# 342
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Тъжно е. Това е най-точната дума. За жалост цели съсловия са опустошени

# 343
  • Мнения: 3 878

Безотговорността на всички ни е епидемична и то не само в сферата на образованието. Резултатите са видни с просто око.
Тези от децата ни, които са видяли работещо общество, бягат не от държавата ни, а от всички нас.
Не споделям мнението Ви.
Не мога да говоря от името на другите , но в моето семейство безотговорни няма. Това Ви твърдение е не само невярно ,но и обидно.
Нашите деца бягат заради неработещи институции. А те са такива заради некадърни кадри ,които се ползват с толкова големи протекции, че съвсем безнаказано нарушават всички писани и морални закони.


И аз не споделям това. Познавам деца, отгледани и изградени като личности навън, завърнали се тук. Виреят чудесно и се справят прекрасно и са доволни. Та е много относително това хвърляне в общия кюп, тази тенденция я наблюдавам в определени ин дивиди-все да заклеймят някак общо всичко, сякаш останалите общества са бели и добри, а ние тук за нищо не ставаме. Образователната ни система е обаче тотално разградена и разрушена, не се съгражда наново веднага, лесно и бързо нова работеща такава. И категорично пък "простия" родител има най-малко вина.

# 344
  • Русе
  • Мнения: 11 917
Изобщо не си струва да се коментира изцепката на Ежко. Освен че има завърнали се успешни,много успешни деца, лично аз не насърчавам обезателно излизане от страната, освен ако няма конкретна цел . Аз също навремето направих този избор, не знам за добро или лошо, но за сега си осмислям живота и се надявам да реализирам мечтите си тук.
  Неработещите институции са факт. До сега имахме  лостове и варианти за реакция на различните етапи. Хубаво е една система да функционира по необходимия модел, но пък животът сам сменя моделите и всяка система така или иначе ще се изчерпи и изостане. Кое е по-добро - западния модел на ранно профилиране или азиатския на професия ученик. Нито едното ми харесва, нито другото

Общи условия

Активация на акаунт