ДЕВЕТИ КЛАС 2019/2020 - Реформаторски експеримент на МОН - втора серия

  • 44 201
  • 761
  •   1
Отговори
# 390
  • София
  • Мнения: 1 171
И от мен честито на новата тъща, Марулета да е щастлива дъщеря ти Flowers Four Leaf Clover, дълъг и щастлив семеен живот! Animal Turtle

Започващите немски от догодина като втори език, към какви курсове се ориентирате (за София) - Гьоте, Престиж ...? Или ще разчитате само на часовете от училище? Аз се оглеждам. Като си знам детето, представям си какво "учене" на втория език, и то немски, ще падне. Ама сам ме попита, ще го записвам ли на курс.

# 391
  • София
  • Мнения: 7 053
bora, и при нас така. Сам поиска, а аз изобщо не съм ориентирана. Престиж май са само съботно-неделни, а в Гьоте минават по половин ниво на 3 месеца, това е темпото за младежките (до 16 години). То, верно, че е труден, ама...
В Гьоте записването започва септември, а самите курсове са от началото на октомври.
Мъка!!! Не ми се иска да има съботно-неделни ангажименти, защото има такива училищни...
Не знам, седя и се чудя и аз, а времето напредва. Накрая ще го накарам да смени езика с руски или испански, и да се свършва тая мъка!

# 392
  • София
  • Мнения: 1 040
От Престиж не сме доволни, става дума за преди няколко години.После я записах в Гьоте и нещата потръгнаха.Но сега не знам, може да са се подобрили.След време пак ще се върне към немския

# 393
  • Варна
  • Мнения: 2 442
А да дам ли и една идея - в Гьоте имат едномесечни летни интензивни курсове, защо вместо през годината, не запишете децата лятото? Аз поне клоня в тази посока. Тъкмо детето ще има и впечатления колко може да научи/не научи само от училище като втори език Simple Smile.
 
Просто в моите спомени от ЕГ навремето, именно втората година ми се стори трудно, защото за разлика от подготве, когато новите думи ни се даваха извадени на тепсия, в тогавашния 8 (сега 9-ти) когато вече учехме 4 разказвателни на езика, никой не даваше думите наготово, а всеки сам си ги вадеше. А това ми отнемаше адски много време. Та сега когато ще учат 3 разказвателни на езика и ще покрият материала за 2 години наведнъж, НЕ ще му е най-малкият проблем. Освен това ако по математика остане същата учителка, пак ще трябва да  решава сборника от Б и В група, защото на изпитвания и контролни, задачите при нея са с видимо по-висока трудност, сякаш са МГ, а не ЕГ.

А за НЕ, ако чак толкова много му се прииска да увеличи темпото през годината, има онлайн курсове в Udemy, Coursera, т.н. Все ще понаучи някоя допълнителна дума. И за да не излезе, че неглижирам втория език, да кажа, че вече му купих училищния двуезичен речник на Понс, един картинен немски и две граматики с различен подход - едната пак на Понс, другата - на издателство Изток-Запад по новия правопис.

Последна редакция: сб, 27 юли 2019, 08:10 от Manzhelka

# 394
  • София
  • Мнения: 7 053
Манжелка, каквото и желание да има, курс по НЕ, по време на лятната ваканция, ми звучи като много жестоко наказание. На моето ще му мине мерака...
Освен това, тези интензивни курсове са ежедневни, по 4 астрономически часа дневно, за 2-3 седмици. Не съм сигурна, че ще са ползотворни. Не знам, ще успява ли да учи ден за ден?

# 395
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 912
Имам приятелка, чиято щерка е една година пред нашите - в 1 АЕГ с втори немски. Майка й е преподавател по английски в Британика, девойката беше с високо ниво английски като я приеха. И по време на подгответо тя форсира немския, за да получи поне някаква прилична основа. Ходеше на частни уроци при учителка, препоръчана от съюза на преводачите, живяла почти цял живот в Германия. Между другото Теди точно при нея ходеше миналата година. Миналата година обаче - в 9 клас, девойката прекъсна уроците и остана само на немския от училището. Като причината бе именно тази, която изтъкна и Manzhelka. За тази година не знам какво са решили, не съм питала.

Между другото, ако някой има желание, мога да дам телефон на учителката. Като за начало е ок. В центъра, до Спортната палата е. Но тя планираше да се връща в Германия и трябва да се провери това.
Теди ходеше само веднъж седмично, колкото да си затвърди знанията или изясни нещо неразбрано. Сама поиска, че взе да се притеснява за нивото си на фона на онези от класа, които вече са учили езика. Така че не мога да кажа колко точно може да се напредне само с частен учител. За догодина тя иска курс в Гьоте, защото не се знае колко и изобщо дали ще имат предмети на немски.

Последна редакция: сб, 27 юли 2019, 14:00 от AnMary

# 396
  • София
  • Мнения: 7 053
Е, при нас няма да го има натоварването с разказвтелни предмети по АЕ. Чувала съм, че господина по Мат преподавал в определен ден на АЕ Joy, но ако се случи, едва ли е като история на АЕ.
Не, че ще е лека година, но сега като иска... Ако му е в повече, ще спре.

# 397
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 912
Аз, да ви кажа, не съм много оптимист относно научаването на втори език, различен от английския, само от училище. За английския знаем, че до 7 клас повечето са го учили и имат вече някакво ниво. Но за другите езици, освен ако не са били основен език до 7 клас и вече има база, според мен училището ще е крайно недостатъчно. Дори и в ЕГ. Естествено и сигурно има и добри изключения.

# 398
  • София
  • Мнения: 11 982
И с право не си оптимист. Не се научава вторият език в училище, най-много да се поназнайва накрая. Освен ако не става въпрос за много, много мотивирано за това дете, което ползва преподаденото в училище като насока и учи самостоятелно и допълнително вкъщи, използвайки онлайн източници, четейки книги и т.н. Аз не познавам много такива. Joy Дори и повечето часове във втори гимназиален етап, не мисля, че ще променят картинката. Особено предвид заложените нива от МОН. Smirk

# 399
  • София
  • Мнения: 9 857
Аз, да ви кажа, не съм много оптимист относно научаването на втори език, различен от английския, само от училище. За английския знаем, че до 7 клас повечето са го учили и имат вече някакво ниво. Но за другите езици, освен ако не са били основен език до 7 клас и вече има база, според мен училището ще е крайно недостатъчно. Дори и в ЕГ. Естествено и сигурно има и добри изключения.
И аз съм на това мнение.
Дъщеря ми от 2 до 7 клас ходи на школа при чудесна учителка, учила е и в училище, не е като да не е сериозна в ученето.
7кл само в училище, 8кл не е учила.
И сега, когато отиде на пробен писмен и устен в Адванс, се оказа че е забравила мнооого. Учителката ми каза, че определено си личи, че знае добра граматика, но лексиката много и куца.
Ще навакса сега на курса, на училище не разчитам.

# 400
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Лулу, аз също смятам, че е наивно, че втори език може да се научи в училище на ниво по-високо от това да си поръчаш храна в ресторант или да обясниш нещо накратко, но поне се надявам основата да е стабилна и после при желание по-бързо да се надгражда. Всъщност, това беше основния ми довод в 7 кл - опитах се да обясня, че е важно кой ще е първият език, защото той ще е наученият. И затова се радвам, че детето избра АЕ. НЕ ще го включи може би следващото лято. През годината ще си кара с 4-те часа седмично втори език в училище. Накрая само да не стане като в оня виц за полицая, който като не могъл да се разбере с някакъв чужденец, възклинал: "Той пък като знае толкова езици, да не би да ме разбра на български?!". Шегата настрана, но нещо подобно му се е случило на сина ми в МакДоналдс в центъра на Лондон - служителите на касите, пакистанци или индийци, не говорили английски и вместо ябълков сок му дали някакъв лилав. И когато започнал да се обяснява, че поръчката му е объркана, жената почнала да ръкомаха с жестове, обяснявайки че не разбира английски !. Той беше крайно впечатлен, че в централната част на Лондон англичаните почти липсвали - навсякъде обслужващия персонал бил от мигранти. Добре, че поне вече е убеден, че в толкова претъпкан и мръсен град, не си струва да се живее Simple Smile.

Последна редакция: сб, 27 юли 2019, 21:43 от Manzhelka

# 401
  • София
  • Мнения: 1 285
Подсети ме за пребиваване на съпруга ми в Лондон. Той разбира английски, но се притеснява да го говори. Пристъпват с колеги към рецепцията на хотела и ги посрещат на чист български език. В метрото си говорят помежду си, заговаря ги дама, дава визитка, предлага съдействие. Сядат да хапнат в парк. Край тях минава момче, отново ги заговоря на чист български.

Съпругът ми се прибира с извода, че в София не са го заговаряли толкова, колкото в Лондон.

# 402
  • София
  • Мнения: 8 280
Yana, случил е мъж ти, че колега се беше ужасил от сънародниците ни, които беше срещнал в Берлин (бяха внимава ли да не ги разберат), но несравнимо с това, на което попадна в самолета за Валенсия Joy

# 403
  • София
  • Мнения: 1 171
Добре де, щом набори толкоз сериозни в ученето са песимистични за научаване на вториезик  в уилище и въобще в гимназията, тогава няма ли да са пари на вятъра, ако го засиля моя, дето почти не пипва, в Гьоте? 
Manzhelka, може би е мъдро решението в 9 клас да продължи затвърждаването на АЕ. Обаче в 10 нали ще има матури...
На моя син пък Лондон доста му хареса, май месец бяхме на гости и всеки ден пътувахме от спокоен квартал с къщи до забързания и задъхан център. Само първия ден му се стори малко роботизирано/автоматизирано, особено като попаднахме на гара Виктория с хилядите забързани хора в най-различни посоки. Английски език ползва разговорно в доста прости изречения и ситуации. Иначе в музеите си взимаше и слушаше аудиогидовете и се оправяше. Много държеше да посетим Парламента, доста се впечатли.
Някой може ли да ме упъти къде са учебните планове за РИЧЕ в 9 клас за нашия набор или да ги търся на сайта на училището? Чудя се по колко часа бяха първи и втори език в 9 клас, неезикова гимназия?

# 404
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 912
bora, вземи под внимание и това, че немският хич не е лесен език. Може би наистина е по-добре да се концентрират в 9 клас върху първия език, за да не се разпиляват.

Общи условия

Активация на акаунт