Студенти ~ набор 2000 ~ Тема 58

  • 55 072
  • 755
  •   1
Отговори
# 165
  • София
  • Мнения: 5 122
Не съм съгласна, защото аз самата преподавам в 73.СУ и знам аз и колегите колко сили и труд отдадохме през тези 5 години. Децата са страхотни, но е обидно да се твърди, че успехите им се дължат само на тях и на частни уроци.

# 166
  • Мнения: 6 258
Същото важи за 164то. Единици са може би тези, които са ходили на уроци по БЕЛ заради матурата.

# 167
  • Мнения: 165
Добри резултати са постигнали децата, които ходят на частни уроци, на които родителите имат финансови възможности.  Такива деца влизат и в елитните гимназии. Колкото и да си амбициозен, като родител и детето да полага много труд , просто няма шанс.

# 168
  • Мнения: 32
Не се обиждайте.Има и учители,които полагат доста усилия техните ученици да постигнат добри резултати .Но истината е,че като цяло елитните гимназии обират най-добрите деца от 7 клас.С тези деца и амбициозни родители е нормално да се постигнат и най-високи резултати.Помагат и частните уроци.Да,не всички ходят.Но като цяло надграждането в Математическите гимназии и Елитните езикови е по-лесно с такива деца.В това не виждам нищо обидно.

# 169
  • Мнения: 9 161
Гледах централните новини 17 само 6 ци среден успех по БЕЛ 4..тъжна картинка за майка България ...Поколение Z се очертава като по-затъпяло  в сравнение с милениум кидс

# 170
  • Русе
  • Мнения: 2 153
Добри резултати са постигнали децата, които ходят на частни уроци, на които родителите имат финансови възможности.  Такива деца влизат и в елитните гимназии. Колкото и да си амбициозен, като родител и детето да полага много труд , просто няма шанс.
Не мога да се съглася. Дъщеря ми не е ходила на нито час частен урок по БЕЛ. Всичко е благодарение на учителите от 1-4 и после 5-12клас. Първият им даде отлична база за правопис и граматика,. А вторият, макар това да не е мнението н много от родителите, поне за моето дете, разбра че има талант и може да пише и буквално я тикаше и стимулираше постоянно да пише и да се развива. Водеше ги по всякакви конференции, на които изнасяха доклади и получаваха рецензии от университетски професори. Така че по никакъв начин не бих подценил труда н а учителите, може би не всички, но... Всичко останало е вярно, амбициозни деца и амбициозни родители.

# 171
  • София
  • Мнения: 17 983
Истината за мен е в комбинация от трите неща, с различна тежест на отделните фактори  за различни випуски - амбициозни деца без съществени пропуски до 7 клас, еднородна среда от ученици, с които добрите и мотивирани учители работят по-лесно и ефективно, но И наличие на уроци/курсове.
Елан, браво на детето ти и на учителя му. Но целият ли випуск се е справил като нея без уроци.. Тук става дума за училищата, в които средната оценка за цял един випуск от деца, между 200 и 250 (в Пловдив примерно) е над 5,50. Има си И уроци в картинката и няма място за обида.  В тези училища масово децата се отправят за следване навън и заради искания за висока диплома се презастарховат с уроци, дори и  да са при читав преподавателв училище.Отделно  в някои столични гимназии едни класове са при един, други - при друг преподавател. А не всичките са непременно еднакво добри.

Последна редакция: пт, 14 юни 2019, 21:56 от пенсионирана русалка

# 172
  • София
  • Мнения: 5 122
Не съм против частните уроци по принцип. Ни искам да задам един въпрос. Защо според вас определени училища от години обществото нарича " елитни"? Кое (кой) ги прави такива? Как се е стигнало до тази степен?

# 173
  • София
  • Мнения: 17 983
Аз горе написах, Ганис, мнението си кое ги прави "елитни" - деца (като цяло мотивирани и амбициозни), учители (като цяло добри и вършещи работата си с хъс), родители (като цяло заинтересовани и имащи представа какво се случва с децата им), управа (като цяло действаща за развитието на училището). Но във всичките тези неща има често и сериозни отклонения в отрицателна посока. И тогава  са наред уроците, с които училищата пак остават "елитни", ама  зад табелата 'елитност' има и негативни нюанси скрити. И няма значение за кое от училищата в челото става дума. Нито всички деца в тях са амбициозни и жадни за знания, нито всички учители са топ, нито всички родители са  в час, нито управата им непременно е действаща единствено и само в името на децата.

Последна редакция: пт, 14 юни 2019, 22:09 от пенсионирана русалка

# 174
  • Мнения: 129
Важно е да работи цялата комбинация: дете, родител, училище, учител. Какво ще стане с едно способно дете, което попада в неподходящо училище, където му се подиграват, че е "зубър"? Ако заради някой учител някое дете е намразило някакъв предмет, опитайте се да го накарате да ходи на частни уроци! В тазгодишната класация за втората матура една учителка по биология в с. Чепеларе е направила чудеса и с. Чепеларе е на трето място в цяла България. Т.е. всичко трябва да е на ниво. Моят, покрай тежък пубертет, в някакъв момент реши, че е пораснал, ако аз му предложа нещо, а той ми каже "Не!". Ако не беше средата, училището и учителите, всичко можеше да се случи с него.

Последна редакция: сб, 15 юни 2019, 07:20 от pstoychev

# 175
  • Мнения: 29
Важно е да работи цялата комбинация: дете, родител, училище, учител. Какво ще стане с едно способно дете, което попада в неподходящо училище, където му се подиграват, че е "зубър"? Ако заради някой учител някое дете е намразило някакъв предмет, опитайте се да го накарате да ходи на частни уроци! В тазгодишната класация за втората матура една учителка по биология в с. Чепеларе е направила чудеса и с. Чепеларе е на трето място в цяла България. Т.е. всичко трябва да е на ниво. Моят, покрай тежък пубертет, в някакъв момент реши, че е пораснал, ако аз му кажа нещо, а той ми каже "Не!". Ако не беше средата, училището и учителите, всичко можеше да се случи с него.

pstoychev, само да вметна, че Чепеларе е град, а селото, за което говорите- Чепинци. GrinSmile

# 176
  • Мнения: 129
(
pstoychev, само да вметна, че Чепеларе е град, а селото, за което говорите- Чепинци. GrinSmile

Благодаря, ако и аз бях имал навремето учители, каквито имаше моят в 73-то, нямаше да правя подобни грешки. Надявам се, че няма да се възприеме като спам, а на някои може и да е полезно, така че ще си позволя да споделя и друга малка част от моя горчив опит. Децата със сигурност са различни, способностите и качествата при моето диване в един дълъг период предизвикваха и утвърждаваха единствено мързел. Малко усилия му бяха достатъчни да покрива базовия, според него, материал, заради което след 7-ми клас го махнах от СМГ. Предмети по блокове, където научава необходимото му още в училище, балът не му стигна за немска паралелка и покрай това, че знае английски, за личностното му развитие щеше да бъде пагубно да го оставя там. Някъде към 6-ти клас се заинтересувах от годишните му оценки и гледам в бележника тройка по рисуване. "Защо бе, татиния, имаш 3-ка по рисуване?" Отговори ми: "Ами защото трябваше да се предават проекти!?!" С това проектът СМГ за него свърши. Разбира се аз и за СМГ няма как да кажа лоша дума и заради тези три години там моят нямаше впоследствие проблеми в 73-то по много от предметите, включително и математика.
Цялата тази база от предпоставки и взаимоотношения няма как да е свързана само с училището. Доколкото държах да се занимава със спорт, за който синът ми имаше и има уникални качества, всичко, което му се случи в училище, се повтори и там с една голяма разлика. В българския спорт отсъства адекватна система, а моят в някакви периоди не успя да попадне на треньор способен да го вдъхнови и увлече. За 7-8 години в баскетбола имаме 6 шампионски титли и един загубен финал. Всяка възрастова група в баскетбола обхваща по два набора, а в последната, при юношите, три. Там и една година разлика по отношение на качествата е много, какво да кажем за две. В БУБА, неговият отбор, от неговия набор оставиха само децата с по 2 метра, останалите пратиха временно в друг клуб и моят се отказа от баскетбола. Стана лекоатлет. След 5 месеца вече бяхме 3-ти на държавното първенство в зала на 60 метра за юноши младша, лятото втори на 100 и трети на 200. Следващата година на полуфинала на 100 метра в единия полифинал не сработи електронното мерене и в полуфинала на синковеца сътвориха чутовна глупост, паметник на малоумието царящо в българския спорт. По принцип при ръчното мерене се получава по-добър резултат с 2-3 десети, а в този полуфинал им съчиниха резултат с 3-4 десети по слаб от електронното време в сериите, заради което не попаднахме във финала и се отказахме и от леката атлетика, включително и заради това, че треньорката му не успя да му оправи техниката на бягане, а той не послуша моя съвет да я смени, защото бил лоялен.
Т.е. без адекватна система и без адекватни наставници не става, заради което и аз съм изключително благодарен и на 73-то, и на учителите там, една част от които успяха да го вдъхновят за сериозни занимания в определена област, а останалата част адекватно и с разбиране участваха в неговото развитие.
Що се отнася до извънучилищните уроци това е особена тема. В някакъв момент лично аз осъзнах, че моят е в състояние да учи единствено в група. Детска градина, после занималня, през цялото време и баскетболен отбор и децата, ако не всички, то поне моят, нямат създадени навици да работят индивидуално. В този случай и уроците са задължителни.


Последна редакция: сб, 15 юни 2019, 15:09 от pstoychev

# 177
# 178
  • София
  • Мнения: 4 996
Струва ми се, че има разлика в обхвата и степента на сложност на задължителната втора матура по даден предмет спрямо тази, която е по желание. Така ли е наистина? (имам предвид математика, но може и за другите да важи).

# 179
  • столицата
  • Мнения: 3 790
Призма, и аз това се чудех. Трябва да потърсим тазгодишните матури  и да ги сравним. Не зная МОН дали изнася статистика и за третите/4-ти матури. Това също би ни ориентирало в някаква степен.

Общи условия

Активация на акаунт