СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 11

  • 81 877
  • 847
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 7 150
Отговарям, понеже съм цитирана.
Като изключим двудневното информационно затъмнение около свободните места на второ класиране, някои неточности и технически грешки на сайта, сега всичко изглежда наред.
Пожелавам на СМГ да запазят бройката от 26 деца в паралелка през цялата учебна 2019/2020г., както и все такъв прозрачен прием занапред.
 

# 61
  • София
  • Мнения: 1 535
Извинявай, Фран, нищо лично. Надявам се не си се почувствала засегната.
Просто твоят пост беше най-общ по темата, а и аз като теб следя приема ей така за спорта. Други класове ме вълнуват в момента Simple Smile Присъединявам се към твоите пожелания.

# 62
  • Мнения: 29 316
За да се включи едно дете в класирането, трябва да се яви на 3 от 5-те състезания: Об.Ол, Пит, ОМТ, ЕК, ПМС, така ли е? Принципно питам.

# 63
  • Мнения: 6 925
За да се включи едно дете в класирането, трябва да се яви на 3 от 5-те състезания: Об.Ол, Пит, ОМТ, ЕК, ПМС, така ли е? Принципно питам.
Не. Без омт не може. Още едно състезание или ном трябва да се добави към омт. И нво също. Това е грубо казано. В сайта има ясен и подробен регламент за прием.

# 64
  • Мнения: 29 316
Благодаря.  Peace

# 65
  • Мнения: 197
За да се включи едно дете в класирането, трябва да се яви на 3 от 5-те състезания: Об.Ол, Пит, ОМТ, ЕК, ПМС, така ли е? Принципно питам.
Всяка година се приема регламент за кандидатстване. Неизменно ОМТ е състезанието с най-голяма тежест.

# 66
  • Sofiq
  • Мнения: 719
И аз да добавя, че не всички приети деца са готвени на курсове в СМГ. Например, на мен това ми беше притеснението с моя син, понеже той не се е готвил в един курс на СМГ. Помня, че съм задавала въпрос и тук, и в ФБ групата точно за описването и съответно отнесох лек присмех за това, че питах дали ще "разпознаят" по писанията му, че не е от "техните". За по-сигурно, го пуснах на два пробни изпита в СМГ и после ходих да питам проверителите защо е бил оценен така. Отговориха ми и ми показаха -тук писал само разсъждения, без сметки, там писал само сметка и краен отговор и т.н. прави си бяха в общи линии.
Казаха ми, че  едно дете описало задачите с по 3 стр. описания за всяка, рисувало таблици, графики и т.н. , как да дадем на вашият син с половин страничка пълните точки? Размислих, прави са.
Затова го помолих за ОМТ да описва много бавно и подробно, което той и направи. По-подробно, отколкото е дори по моите представи. И там си получи точките. Да, не му е стигнало времето за всички подточки, но му беше достатъчно за да е приет в желаната паралелка.
 Но може би критериите не са ясни, дори и за тези деца с курс в СМГ, защото подробното доказателствено описване на задачите не се учи в стандартната учебна програма.

# 67
  • София
  • Мнения: 7 277
А това описване на решенията дали се преподава на курсовете?

# 68
  • Sofiq
  • Мнения: 719
А това описване на решенията дали се преподава на курсовете?
Нека и други кажат, но от познати деца знам, че не им е обяснявано специално това. Досега не съм чула и едно дете/родител да сподели, че на курсовете отделят внимание за такива неща. Предполагам, че затова са пробните изпити-ако някое дете не е ок с описанието, да пита и научи. Гаранция обаче няма. Моите ги карах да научат наизуст поне десет задължителни елемента на описание . Изпитвах ги всеки ден на тях, накрая ги пееха наизуст, без да се замислят.

# 69
  • Мнения: 4 204
    На курсовете решават задачи, а разписването Е решението.
    Та  на въпроса, Да, учат ги.
    Моите деца не са ходили на школа точно в СМГ, но това няма значение.

    # 70
    • в страната на чудесата
    • Мнения: 8 300
    Елица, кои са твоите? Ученици? Или имаш предвид сина ти?

    # 71
    • Мнения: 4 246
    Не учим наизуст  (близнаците).Гледам какво е писано и коригирам. Следващият път отново. Засега съдейки по ОМТ, се разписва добре. На курса до в момента не се учи как да се разписва втори модул.

    # 72
    • Sofiq
    • Мнения: 719
    Елица, кои са твоите? Ученици? Или имаш предвид сина ти?
    Синът ми и още двама негови приятели, на които помагах.Не с решаването на задачите , а само с описателната част - каква да бъде, какво да включва-основни задължителни елементи. Бях като цербер и се заяждах за всяко пропуснато нещо, но имаше ефект. Децата на тази възраст често не се сещат или директно не знаят какво следва да представлява описанието.

    # 73
    • Мнения: 357
    Може ли пример за млад и емблематичен, аз не съм много добре запозната...
    за Г-жа Тодорова мога да кажа, че е уникален педагог. И това само включва математиката. Ако действително си тръгва поради интрига е срам. За смг и за настоятелството...
    Във всички випуски има добри деца, наскоро се проведе младежка балканиад по математика https://www.smg.bg/news.php?id=873. Не мисля,че резултатите на "нееблематичните" им учители са по-лоши от тези на П.Тодорова.

    Последна редакция: пт, 28 юни 2019, 10:05 от совенок

    # 74
    • Мнения: 553
    Децата са прекрасни, но наистина ли твърдите, че няма значение кои са учителите. По подготовката за олимпиади работи цял екип. Подценяване на труда  на децата е,  да се смята че тези постижения за на база на учебна подготовка.

    Общи условия

    Активация на акаунт