Шести клас 2018/2019 - тема 5

  • 22 272
  • 758
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 3 048
солничка, мога да ти гарантирам, че още първата година МОН ще ни накарат да съжаляваме, че сме искали втора дата като направят изпита на втората дата много по-труден.. не ги мислете за вчерашни и тях.  Това с отказването от оценката от първото явяване е голям таралеж

Именно, трудни или лесни тестовете на второто явяване за тези с форсмажора са си спасение, защото алтернативата е 0 точки.

И именно, отказване от първата оценка, ще намали навалицата, а МОН със сигурност не искат да правят две пълни НВО-та или явявания до безкрай  "да мръднем с една-две точки, че знае ли се".

# 736
  • Мнения: 5 160
Как си представяте организационно 2х2 изпита през 2 седмици. С неяснота колко ще се явят на втората дата?
ДЗИ не са през такъв кратък срок, и зрелостникът може да се яви, когато получената оценка е слаб 2.
Някакъв вариант - представя се определен документ (по болест) преди НВО, защо не може да се яви. С възможност за явяване на втора дата. Така ще знаят колко са тези деца.
Ако просто не се яви - няма участие на втора дата.

# 737
  • София
  • Мнения: 3 560
Според мен ако се ограничим само до искане на дати за деца неуспели да положат изпит поради форсмажорни обстоятелства, си залагаме капан за корупция.

# 738
  • Мнения: 24 467
Как си представяте организационно 2х2 изпита през 2 седмици. С неяснота колко ще се явят на втората дата?
ДЗИ не са през такъв кратък срок, и зрелостникът може да се яви, когато получената оценка е слаб 2.
Някакъв вариант - представя се определен документ (по болест) преди НВО, защо не може да се яви. С възможност за явяване на втора дата. Така ще знаят колко са тези деца.
Ако просто не се яви - няма участие на втора дата.
Не си го представям. Затова питам няколко пъти как виждаме датите. За мен е наистина много сложно.

Но това си е вярно:
Според мен ако се ограничим само до искане на дати за деца неуспели да положат изпит поради форсмажорни обстоятелства, си залагаме капан за корупция.
И продължавам също да считам, че най-голям проблем в тези случаи ще е разликата в задачите, което води до разлика в сложността и не особено обективното класиране тогава.
...
Всъщност най-голямата трудност е да постигнем съгласие около това - двете дати за всички ли ще са или само за неприсъствалите поради обективни причини на първа /и тогава си е нужен документ/.

В тази връзка на прима виста си мисля дали да не се предложат двата варианта и МОН да разсъждават върху тях. Единият да се приеме - все е нещо. То няма идеален такъв. Всяко нещо е за сметка на друго.

# 739
  • София
  • Мнения: 3 560
На някой родител, в някакъв момент, ще му писне и наистина ще заведе дело, което според има шанс на спечели. Ако съда или Комисията за защита от дискриминация излезе с решение, че за да се гарантира равнопоставеност трябва да има две дати, пак ли ще мислим как МОН ще го организират? Те тогава ще трябва да изпълняват и да намерят и финансов, и човешки ресурс да организират две дати.

# 740
  • Мнения: 5 160
Някой ще пропусне просто така първата дата? И ще е сигурен, че ще е здрав за втората ...
Нали досега проблемът беше, че болните деца не могат да се явят.
Сега изведнъж две дати и да се явяват всички.
МОН ще вземе кодовете на болестите от МЗ и за които прецени, ще позволи явяване на втора дата.

# 741
  • Мнения: 3 048
....
И продължавам също да считам, че най-голям проблем в тези случаи ще е разликата в задачите, което води до разлика в сложността и не особено обективното класиране тогава.
...
Всъщност най-голямата трудност е да постигнем съгласие около това - двете дати за всички ли ще са или само за неприсъствалите поради обективни причини на първа /и тогава си е нужен документ/.

В тази връзка на прима виста си мисля дали да не се предложат двата варианта и МОН да разсъждават върху тях. Единият да се приеме - все е нещо. То няма идеален такъв. Всяко нещо е за сметка на друго.

Разликата в тестовете няма да създаде по-голям проблем с обективността от това да речем, от прочетеното в седмокласната тема, неравните условия създадени от неадекватни квестори на места.

Тотална равнопоставеност и обективност е непостижима. Но за децата, които физически не е можело да се явят това е безценно, пък ако ще и предварително да обявят, че ще е по-тежък изпита.

Може да се направят 4 седмици между изпитите - 21-23 май и 21-23 юни. Ето за една седмица ще излезнат оценките.

А вторите дати, самото им съществуване, пък дори и после наистина малко да искат да си слагата главата в торбата и да се явяват с отказване от първата оценка, ще спести милиони нервни клетки на деца и родители. Мисля, че "спеклите се от напрежение" на изпита ще намалеят драстично.

# 742
  • Мнения: 24 467
На някой родител, в някакъв момент, ще му писне и наистина ще заведе дело, което според има шанс на спечели. Ако съда или Комисията за защита от дискриминация излезе с решение, че за да се гарантира равнопоставеност трябва да има две дати, пак ли ще мислим как МОН ще го организират? Те тогава ще трябва да изпълняват и да намерят и финансов, и човешки ресурс да организират две дати.
Това за делото и особено за резултата от него е само хипотеза. Повярвайте - не можем да сме сигурни нито дали изобщо ще стане, нито пък, ако стане, какъв би бил резултатът. Нагледала съм се на най-разнообразни резултати.

Да си видим ние нашето си нещо - общо предложение, което да ползва всички деца.
Как според вас е по-добре - да изберем единия вариант /всички с право на явяване на двете дати - това на мен ми пасва повече, но на МОН няма да му се хареса, сигурна съм; вторият - втора дата за неявили се по обективни причини и толкоз/  и да го предложим, или да предложим двата варианта?
Или просто да поискаме втора дата по така изложените причини, без да се концентрираме около вариант.

Солничка, съгласни сме - и неадекватни кмвестори има, и неадекватни съставители. Но така като го посочим общо и то в писмо, което има по-различна цел, шансът да ни отсвирят кардинално е много по-голям.
Защото всяка подобна "неадекватност" е конкретен случай. А той трябва да си се докаже.  Няма как общо да се пише. Олекваме.

Някой ще пропусне просто така първата дата? И ще е сигурен, че ще е здрав за втората ...
Нали досега проблемът беше, че болните деца не могат да се явят.
Сега изведнъж две дати и да се явяват всички.
МОН ще вземе кодовете на болестите от МЗ и за които прецени, ще позволи явяване на втора дата.
Разумно звучи. Освен това за МКБ и кодовете на болестите, за които МОН да решава. Само лекар може да прецени, дали човекът е работоспособен, независимо от вида на заболяването му. Може с пневмония да можеш да се явиш, понеже се чувстваш добре, а може с ОВИ да не си стоиш на краката. Затова състоянието се установява само от специалист лекар във всеки конкретен случай. И документ си издава само той.

# 743
  • Мнения: 3 874
Вариант ако се яви на първия да няма право да се яви на втората дата не бива да се предлага,  като компромис е  отказването от резултата на първия и явяването на втората дата.
Абсурдно е да мислим, че само предварително заявилите отсъствие на първата дата имат право да се явят на втората. Нали си представяте ако детето се разповръща или вдигне висока Т в 8:00, то до 9:00  ще го водим на лекар или ще тичаме да заявяваме явяването на вторат дата
Ако търсим просто още един шанс за децата ни, разстоянието във времето между първата и втората дата  може да е  и по-малко, стига да са  излезли резултатите от първото явяване.

# 744
  • Мнения: 5 160
solnichka, спичането е част от изпитния процес. При едни го има, при други не.
Каква е гаранцията, че няма да се спече (ама че глагол Simple Smile) и на две дати.

# 745
  • Мнения: 3 048
Мисля, че zvanche предложи, да не сме прекалено конкретни в предложенията.
То ние не целим постигане на пълна равнопоставеност, естествено, че не се обясняваме за квестори и т.н.
Искаме възможност на немоглите да се явят да положат такак важния и определящ изпит.
Другото е бонус, ако се отворят врати за повторно явяване, дето се вика, да свали стреса от децата на изпитите.

# 746
  • Мнения: 24 467
Да се концентрираме тогава просто около възможността деца,  които не са могли да се явят по обективни причини на първа дата, да се явят на втора?
Нали всъщност това е и първоизточникът на идеята - някой да не се разболее и това да го лиши от възможности да учи в добро училище.
Иначе здравият си се явява и си полага изпита и каквото изкара - такова. Сега той може да се притесни и на десетия път. Няма как да го обгрижваме заради тази му склонност. Но идеята произлиза от правата на обективно болните. Те да имат шанс, понеже по независещи от тях причини не са успели да реализират правото си да се явят на изпит.

# 747
  • Мнения: 7 149
Моля, нека в заглавието на новата ви тема няма "седми клас" или "седмокласници" за да не стане объркване.
Може да е някакво ваканционно заглавие.
Като приключи седмокласната кампания, ще променя заглавията на всички наборни теми.

# 748
  • софия
  • Мнения: 25 398
Писмото общо ли ще бъде или всеки да пуска отделно? Миналия път всеки изпраща и ги наводнихме. Не знам дали това им е повлияло.
Кой ще се престрашава да ходи в медиите?

# 749
  • София
  • Мнения: 3 560
Ако следваме стратегията на търговските преговори, трябва да искаме нещо голямо, за да получим нещо по-малко. Та в този ред, да искаме две дати за всички, барем получим резервна дата за деца със здравословни проблеми.
Въпросът е как точно ще го искаме?!

Общи условия

Активация на акаунт