СЕДМИ КЛАС 2018/2019 - Тема 6 - за отличници!

  • 36 893
  • 739
  •   1
Отговори
# 375
  • Варна
  • Мнения: 1 133
... така като гледам  в 5 и 6 кл вашият набор също е взимал по-малко материал, предполагам за сметка на поврче упражнения, което наистина прави вашия набор в привилигирована позиция.

Разбрах, че на нашите деца е много по-лесно отколкото на предишните седмокласници. Да, ама не. Повечето неща, които описваш, ги учеха и в пети, и шести клас. Сега не следя какво се учи, но от дъщеря ми чувам, че доста дълбаят върху сложни съставни и разни други изречения.

И ако добавим всички неясноти около НВО - то на нашия набор, картинката става прекрасна. И изключва всякаква възможност за самоподготовка по БЕЛ.

# 376
  • Мнения: 21 455
В годините около въвеждането на НВО и малко след това на страницата на МОН публикуваха цели примерни тестове. Имаше и национални конкурси за най-добър тест и най-интересна тестова задача. Ако и сега бяха подходили по същия начин вместо да пуснат " модел" с няколко примерни задачи, извадени от старо НВО, със сигурност щеше да има повече яснота. А сега какво стана - първо уж модулите отпаднаха, времетраенето беше 150 минути, после се оказа, че модули няма, но има части и всяка от тях е с точно определена продължителност, за сметка на това не е упоменато при математиката коя част колко точки носи. Някои школи пускаха пробните на части, други - без разделяне, разпределението на точките на точките по математика е различно ( виждала съм 60 на 40, 58 на 42, 62 на 38...сигурно има и други комбинации), видяхме няколко варианта на критериите за оценяване на преразказ, нито един от които не е публикуван на страницата на МОН.

# 377
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Рет, не изопачавай думите ми. Реално изказах притеснение, че именно значително по-малкото граматика може да рефлектира върху неприятно много подробности по литература на самия изпит. Миналата година, когато аз бях на ваше място, най-ценното, което получих е информацията, която споделяхме.

# 378
  • Мнения: 3 976
Въпросът е какво се разбира под "трудни въпроси по литература"? Аз същностно недоумявам как се степенува трудността на литературата. Определен автор/произведение или се познава или не, или се тълкува по начин, съответстващ на авторовия замисъл, или не.

Ако под трудни въпроси се разбират двусмислени, подвеждащи или паралелни въпроси с  правилни отговори, от които единият следва да се посочи като грешен, това категорично не е способ за подбор. Това е грозна спекулация с труда на децата и родителите от набор, който няма никаква вина за ничии хрумки на концептуално или практическо ниво!

А иначе, нека да не се противопоставяме - "на нас ни беше по-трудно, на вас ще ви е по-лесно или точно обратно"...Помним, че винаги предстоящият семестър е "най-трудният", невзетият изпит - "най-гадният" - минали сме по този път и нека на зрели години да не падаме в дребните капани на притиснатата погрешно съизмеряваща  психика.

# 379
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Шарлот, с най-добри чувства пожелавам на вашите деца да сбъднат мечтите си и да получат максимума за труда си през всичките тези 7 години! Не съм искала противопоставяне, трудността на този изпит и за вашия, и за нашия, и за останалите, и за предишните набори идва не толкова от сложността на материала, а от психическата подготовка и устойчивост на децата. Под по-сложни литературни въпроси имах впредвид задълбаване в детайли в текстовете и необходимостта от отличното им познаване. Например мин година на един пробен за теза на синът ми се беше паднал израза "Лошо време". Очевидно, че е от "Една българка", но беше объркал главата, от където е. А на реалния изпит борбата е за всяка точка. Ето това наричам детайли. И точно тези глупости не доказват нищо друго, освен една добра памет. Тъпо, но факт.

# 380
  • Мнения: 3 976
Обективно при вас (Манжелка) имаше неприятна уловка (скиорските лавини визирам). И именно срещу такива капанчета негодувам. Не може неточният отговор, възприет по незнайно какви критрии за правилен, е да е основание за по-добро или лошо класиране.

# 381
  • София
  • Мнения: 7 055
И лавините, а и онзи сняг, от който е трудно да се направят снежни топки, а се оказа, че е направо невъзможно! Аз 13 г. уча детето си, че трудно не е невъзможно, а те с едно НВО разбиха цялата ми възпитателна политика. И до днес ми казва, как го окуражавам безсмислено. Joy
Тези въпроси и психическата издръжливост, са факторите, които изяждат най-много точки по БЕЛ. Каквито знания трябва, децата са натрупали. В повечето случаи, грешките са тъпи, от недочитане, от бързане, от притеснение...., или от несигурност, защото мама една година повтаря, че нищо не знае на фона на другите деца!
Дидева ви каза, вярвайте повече в децата! Голяма част от тях, добре осъзнават тежестта на случващото се.
И да, всяко дете ще попадне на мястото си, с наша подкрепа, или дори въпреки нея, бих казала! Joy
На по-спокойните майки, пожелавам да останат такива! Много сме, силни сме! Hug

# 382
  • Мнения: 1 812
Тихичко да попитам, има ли други като мен, които не са наясно детайлно с учебното съдържание! Моите усилия в посока НВО са концентрирани в посока на организация на време/намаляване на пилеенето на време, подсещане на тема график, ангажименти, мотивация, полагане на труд и последователност. Признавам много ми е трудно дори само в тази част, доверила съм се на госпожицата по отношение способността и да се справи с материала и я гоня на тема задълбоченост и упражняване. Адмирации за майките, които са полезни в темата и с конкретна помощ и познания за учебния материал.

# 383
  • София
  • Мнения: 6 094
Има, Ради, има и други такива майки.
Помощ с учебния материал оказвам само при поискване от нейна страна.

# 384
  • Пловдив
  • Мнения: 553
Аз помагам само с литературата, при поискване, защото ми е приятно. Но това не му пречи постоянно да ме информира какво е учил в училище и на урока, ама аз слушам с половин ухо. Ето одеве ми праща на месинджъра теста по МАТ и аз пращам едно палче, а той настоява да го погледна. Ми какво да му гледам като го чета като вестник-половина задачи не знам какво да ги правя.
Иначе за вярата-смятам, че е много важно за тях, да усещат че вярваме в тях, то това им дава половината психическа стабилност според мен. Обичаните и достойно оценените деца вкъщи, стават едни самоуверени и самообичащи се хора в живота! Това е важното, НВО-то ще мине е ще замине

# 385
  • София
  • Мнения: 6 094
О, признавам си, че при затруднения търся помощ във форума.

# 386
  • София
  • Мнения: 11 982
Има, Ради, има! Аз никога не съм била наясно с учебното съдържание, не само в детайли, но и като обща картинка. За пръв път отворих учебните програми по БЕЛ вчера, за да се включа в дискусията за подчинените изречения. Joy Иначе, който има да учи - той да си следи съдържанието. Smirk

А по повод разликите в програмите, мисля, че нещо не се разбрахте. Няма противопоставяне и никой не смята, че на сегашните седмокласници ще е по-лесно. Точно обратното е, предвид неяснотите по "новия" стар формат. В частност, изпит с повече граматика, за сметка на детайли по текстовете от литературните произведения, е по-добър вариант за дъщеря ми. Беше и продължава да е по-силна по български /граматика, правопис, пунктуация/, отколкото по литература. /Единствените й грешки на теста миналата година бяха на въпроса с прословутите "сикорски лавини" и на въпроса "кой от хъшовете е бил поет". Тък като не събра психически сили да прочете втори втори път произведението, не знаеше отговора и го е извличала по логически път Joy - Владиков, понеже е учител, 'що да не е и поет./ Дано Манжелка не се окаже права и да ги забият в детайли по произведенията.

# 387
  • Варна
  • Мнения: 3 235
Аз, аз, Ради;)  сега взех да я питам,  дали е учила тези неща,  които се дискутират тук Simple Smile само по математика ме вика ако се затрудни. Доверила съм се на двете й частни учителки,  както и на класната,  знам че учи,  оттам нататък всякакви уловки са на късмет. Каквото такова,  остават 40 дни и до втория изпит и край!

# 388
  • Мнения: 3 976
Дидева ви каза, вярвайте повече в децата! Голяма част от тях, добре осъзнават тежестта на случващото се.
И да, всяко дете ще попадне на мястото си, с наша подкрепа, или дори въпреки нея, бих казала! Joy
На по-спокойните майки, пожелавам да останат такива! Много сме, силни сме! Hug
[/quote]

Дааа! Променяме рецептата за оцеляване:
Евгени + утеха от предходен набор  +  бело.
Rp/ количество според моментното състояние
       пропорция - също
       продължителност - до 19.06, но не по-късно от края на м. юли
Забележка: белото може да се замени с розе, ферментирал хмел или друго - според навиците и вкуса
Да не се злоупотребява със съставки с течна консистенция!

# 389
  • София
  • Мнения: 7 055
И аз не знаех какво се учи. И все още не знам какво точно са учили. Тази година (8 клас), по български не са взели нито един урок. Дидева рече, че материала е взет в 7ми клас и сега няма какво да учат. Доверих й се! Heart Eyes
На РС, преподавателят каза същото.

Общи условия

Активация на акаунт