СЕДМИ КЛАС 2018/2019 - Тема 6 - за отличници!

  • 36 700
  • 739
  •   1
Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 528
Искам да пусна детето на още един пробен по БЕЛ, без Междучасие. Някакви предложения и дати?
На 12.05. - Бултест.

# 331
  • София
  • Мнения: 17 921
Манжелка,  това че в 8  клас се учи разлагане на квадратен тричлен, не значи,  че в седми не е било заложено като материал. Просто методите са различни. Същото е и с най-голяма/най-малка стойност - в седми го учат с отделяне на точен квадрат,  в осми по новата програма с намиране координатите на върха на параболата, още по-нагоре с производни.Така е и с геометрията, седми клас учат,  че срещу 30 градуса лежи два пъти по-малък от хипотенузата катет,  без да са чували за тригонометрия. Е,  нагоре чуват. Тоест нещата на практика си ги има в програмата за 7 клас, но или са пропуснати изцяло,  или са повърхностно разгледани от учителя в училище. Докато тропите и фигурите по начало не са заложени. Но не смятам,  че и да напише детето някоя "внушителна" думичка като епианафора, апосиопеза, инверсия  и сие,  ще бъде ощетено. Затова не се тормозете излишно.

Последна редакция: вт, 07 май 2019, 22:17 от пенсионирана русалка

# 332
  • Варна
  • Мнения: 2 437
Русалке, миналата година и годините преди това тропите бяха заложени в програмата, но в учебниците се нищеха най-вече метономии и синекдохи, някой анжамбман ( междудругото, тогава се учеше в 6 клас), а по школите учеха всички.  Тезата ми беше, че по пробни трябваше да се посочват и по-екзотичните фигури ако са в цитата. Ей това имах впредвид, че не е било преподавано в училище.
  За математиката - пределно ми е ясно, че в 7 клас няма да разлагат полином с дискриминанта, но и двете знаем, че по школите децата се учат да разлагат по по-бързия метод с произведение между първия и последния член и последващото му представяне на множители, чийто сбор или разлика дават средния член. Да ме говорим, че точно от твоите постове сме учили дали можем да се досетим дали полиномът е разложим чрез намека за Хорнер. И ти благодаря, защото така задачата става решима за минута, докато в учебника ги учат да се досещат, а когато имаш 3 мин на задача, може и да не сетиш в рамките на зададеното време ако разчиташ само на досетливост. Ей затова пишех, че поначало е некоректно на НВО децата да се изпитват върху материал, който се очаква да научат извън училище.

# 333
  • у дома
  • Мнения: 7 140
Слънчева, аз съвсем добронамерено бих съветвала да не се разчита много върху това, че някъде неофиционално са излезли занижени критерии. Миналата година за нашия набор в училище се учеха само няколко тропи и стилистични фигури, но по курсове и школи децата трябваше да се научат да разпознават и мезофори, мейозис, климакси и антиклимакси и не знам си колко още дето не ги помня. Т.е. ако нещо не е учено в училие, но е свързано с това, което го учат, съвсем спокойно може да им се падне. Пример и по мат - в училище никога не учиха НГС или НМС на израза , разлагане с полагане или задачи с доп построения, но първите винаги се падаха по пробни, а доп построения се паднаха на истинските матури. По-добре да знаят повече, със сигурност ще им потрябва. По Бел за сегашния набор, материалът изключително много се олекоти откъм граматика и за да компенсира лесната граматика, би трябвало да се падне по-трудна лит част в първата част, иначе не може всички да получат шестици.

Много съм щастлива,че на 48г  даже и за обща култура не знам какво означават изброените неща по литература...Големият.10 кл и да е знаел съм сигурна,че вече не знае...Малкият-6 кл пък е толкова енергоспестяващ милия,че съм сигурна и да му трябва няма да се озори да го знае...
Иначе по математика-малшанс с Просвета-по Архимед си имаше и НМС и НГК и допълване до точен квадрат и разлагане на квадратен тричлен-просто както казва Русалката не се учи както в 8 клас,а по друг начин. и то в самите уроци-даже има и за ъгъл 15 градуса в урок.
.
Същото е и с най-голяма/най-малка стойност - в седми го учат с отделяне на точен квадрат,  в осми по новата програма с намиране координатите на върха на параболата, още по-нагоре с производни.
Това с параболата е по новата програма в 9-ти,а не в 8 клас или аз нещо съм пропуснала?

Иначе потвърждавам,че може без школи и средства да се изкарат много точки с уточнение ,че трябва да има читав учител в училище,съвестно дете и родител,който да има не само време,а и знанията да  помага и контролира,поне по математика,по бел е може би една идея по-лесно на децата и може и без родителска намеса ,ако са налични изброените фактори-говоря от личен опит...

Последна редакция: вт, 07 май 2019, 22:49 от svetlaem

# 334
  • Мнения: 11 870
За граматиката, какво е имало мин година, което го няма тази?На мен ми се вижда много материал и сега

Всичките сложно съставни изречения в качеството си на подчинени изр и ако съдим по учебника за 8 клас какво е прехвърлено от 7 към 8 клас - залог на глагола, свършен и несвършен вид на глагола, фразеологизми, прословутите тропи и стилистични фигури. Даце си спомням, че имаше и някакво изключение по пробните с вида на глагола, което се беше падало на пробни в СМГ и падна голяма дискусия в групата, уж го нямаше в учебниците и накрая се намери в един от учебниците - май беше на Просвета, а по БЕЛ в училище учеха по Булвест, та и това не беше преподадено в училище.

Така че съм съгласна, че в сегашния си вид, НВО е едно голямо недоразумение, на което децата показват това, което не са научили в училище, но пиша всичко това, защото ако миналата година други майки не бяха споделяли, нямаше да знаем за тези изключения и съответно, да запълним пропуските навреме.

Досега на НВО винаги е имало по няколко ключови въпроса със сложносъставни изречения, вид и залог на глагола. Въпросът е с какво ще се заменят сега.



Сложните съставни изречения с видовете подчинени си ги има в учебника за 7 клас, скоро и контролто или "петминутка" правиха децата. Редовно ги изпитват и доста време им отделиха
Свършен и несвършен вид учиха, но не тази година, дори помня, че съвпадна с ученето по руски език.

От лит-учителката ги накара още в началото на годината да учат тропи и фигури от една христоматия и ги изисква.
А на първия пробен поБЕЛ  ми направи впечатление, че без да е учено изрично, за да намерят точния отговор трябваше да знаят какво е възвратна местоименна частица. Това е нещо, което не се учи изрично, но фигурира някак "по подразбиране".



# 335
  • Варна
  • Мнения: 2 437
Светле, синът ми учеше по математика именно по Просвета (първи малшанс), а вторият бе, че учителката в училище също не сметна да им ги обясни. Какво се прави тогава, ако примерно нямах резервната опция за частни уроци в 7 клас? Като е по програма, защо не е еднаква за всички?

# 336
  • у дома
  • Мнения: 7 140
Светле, синът ми учеше по математика именно по Просвета (първи малшанс), а вторият бе, че учителката в училище също не сметна да им ги обясни. Какво се прави тогава, ако примерно нямах резервната опция за частни уроци в 7 клас? Като е по програма, защо не е еднаква за всички?
По лични наблюдения даже и в един куп училища,които са по Архимед също си се подминаваше,просто защото явно така е по-лесно...

За съжаление дребен е по Просвета,на която даже и учебника по новата програма не ми харесва,но нямам избор ,просто усещам колко бело и нерви ще ми трябват догодина,а преди 3 години си ми беше супер с големия ...

# 337
  • Мнения: 5 160
Екзотични тропи и фигури никой няма да търси на НВО, няма ги в учебниците.
Защо са ги дъвкали по школи тази година - защото карат по инерция, с готовите материали.
Миналата година питах няма ли да разгледат по-засукани параметрични уравнения(даваха се на пробни в мат.гимназии), доп. построения. Отговорът бе - такива неща не дават та НВО.
Е, винаги има първи път. Няма как да знаем какви “капани” замислят за разнообразие.
90 точки са постижими и без “перфектна” теза(3-4 от 6т), и без доп.построение.

# 338
  • Мнения: 21 436
Сложните съставни изречения с видовете подчинени си ги има в учебника за 7 клас, скоро и контролто или "петминутка" правиха децата. Редовно ги изпитват и доста време им отделиха
Понеже го споменаваш за втори път, може ли да споделиш на кое издателство е учебникът?

# 339
  • София
  • Мнения: 17 921
Светле,  техническа грешка, без да искам съм написала осми, в девети е квадратната функция.
Манжелка,  програмата е всъщност една и съща,  изпълнението й по места е различно, за жалост. И нагоре картинката е същата, на места е така,  на други - иначе. Познато дете в спрягано за доста добро училище в гимназиален етап още няма оценка за 2 срок по мат,  а не бяга/не отсъства..




Последна редакция: ср, 08 май 2019, 01:43 от пенсионирана русалка

# 340
  • Sofia
  • Мнения: 4 357
Сложните съставни изречения с видовете подчинени си ги има в учебника за 7 клас, скоро и контролто или "петминутка" правиха децата. Редовно ги изпитват и доста време им отделиха
Понеже го споменаваш за втори път, може ли да споделиш на кое издателство е учебникът?

И аз със същия въпрос. На последното контролно в училище имаше въпрос за определяне вида на подчинените изречения, но аз в три учебника за 7ми клас от тази година не открих този материал (знаех, че го няма, но пак рових). Госпожата ни е по заместване (вече цяла година), не е била активна учителка и явно ползва стари материали, защото им беше преподала и "Бай Ганьо у Иречек" Persevere Нищо не казвам, мълча си и разчитам на курсове и уроци (това за подготовката без доп.занимания, разчитайки на образовани учители, които с всяка следваща година стават все по малко Disappointed).

# 341
  • Мнения: 3 915
Може да е  инерция, но не само в школите, а и в училище се учат видовете сложни изречения. На тях акцентират във връзка с пунктуацията, а из тестове с гриф "по новата учебна програма" винаги има въпроси от типа "защо е поставена запетая, каква функция изпълнява (съчинително безсъюзно свързване), какви по вид са изреченията в текста"....Изучават се видовете съюзи и в тест беше заложена уловка за съюза "че" със съединителна роля (хубава мома, хубава, че и гиздава). И може да не е мързел от страна на учителите (има го и този момент - работят с неактуализирани помагала), а презастраховане в опит да подготвят децата за капани. Макар формално част от учебното съдържание да е преместено в програмата на осми клас, наборите не са били облекчени през годината. Недоуменията на учителите идват от липсващите ясни критерии за това какво ще се иска и оценява. Лутаме се в догадки какво означава "вместо модул - част" и ще позволи ли това на децата да разпределят по-добре времето си....Фактът, че форумът е толкова активен и нужен, свидетелства, че има празноти, неясноти, а си имаме и не просто титулуван, но и същностен министър в сянка. Дидева, обичаме те и ти благодарим! Снощните ти думи бяха вместо "бело"!

Последна редакция: ср, 08 май 2019, 08:05 от Шарлот

# 342
  • Мнения: 11 870
Учебникът е на Просвета, Азбуки, ако точно пиша името му, детето е вече на училище и е в него. На въпроса за видовече подчинени

# 343
  • Варна
  • Мнения: 430
Шарлот, искам да пиша като теб!
Някое дете от Варна да е посещавало курсовете по гмуркане, които се провеждат  на Траката?

# 344
  • Мнения: 3 915
Ха, Ноември, болна тема. Намерих детски лексикон, в който на въпроса "с какво искате да се занимавате", съм написала "не знам точно, но нещо, свързано с писане". Е няма празни думи! Работата ми е свързана с писане, но никога не съм си представяла, че животът ми ще мине в борба и "замеряне" със слова, с  писане под напрежение, в срок. Затова повтарям на детето "умната с желанията, чува се и се помни"!

Написах го за разведряване, защото напрежението започва да се усеща и чрез клавиатурата.

Пуснете някой сладък виц, рано ни е да изтрещяваме!

Общи условия

Активация на акаунт