СЕДМИ КЛАС 2018/2019 - Тема 6 - за отличници!

  • 36 683
  • 739
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 7 028
Шарлот, разбира се, че е така! На финала всичко тежи Х3.
Аз по-скоро се учудвам, че изобщо в школите са ги дъвкали пак. Освен това, не съм много наясно, но не си спомням да съм виждала някъде официални критерии. То и няма, според мен, затова и школите си позволяват да хвърлят боб и да си правят свободни съчинения.
Както и да е...
Примерът, който си дала е объркващ, да.
Но се надявам и си мисля, че ще остане форматът на въпроса, от типа "Какво е внушението....".
А с верните и по-верните отговори, капаните са и в другите въпроси, като въпросът за "скиорските" лавини. Wink
Дишайте дълбоко, и това ще мине!

# 316
  • Варна
  • Мнения: 2 437
Слънчева, аз съвсем добронамерено бих съветвала да не се разчита много върху това, че някъде неофиционално са излезли занижени критерии. Миналата година за нашия набор в училище се учеха само няколко тропи и стилистични фигури, но по курсове и школи децата трябваше да се научат да разпознават и мезофори, мейозис, климакси и антиклимакси и не знам си колко още дето не ги помня. Т.е. ако нещо не е учено в училие, но е свързано с това, което го учат, съвсем спокойно може да им се падне. Пример и по мат - в училище никога не учиха НГС или НМС на израза , разлагане с полагане или задачи с доп построения, но първите винаги се падаха по пробни, а доп построения се паднаха на истинските матури. По-добре да знаят повече, със сигурност ще им потрябва. По Бел за сегашния набор, материалът изключително много се олекоти откъм граматика и за да компенсира лесната граматика, би трябвало да се падне по-трудна лит част в първата част, иначе не може всички да получат шестици.

# 317
  • София
  • Мнения: 7 028
Манжелка, честна дума, даже не съм ги и чувала изброените от теб термини по БЕЛ! Joy
Но пък разлагане с полагане е учил в училище, не на школи...

# 318
  • Мнения: 21 436
Едно е даден тип задача да не е подробно разгледан или упражнен в училище въпреки че се решава с изучен материал, а съвсем друго - даден материал изобщо да не е част от учебното съдържание.
Миналата година за нашия набор в училище се учеха само няколко тропи и стилистични фигури, но по курсове и школи децата трябваше да се научат да разпознават и мезофори, мейозис, климакси и антиклимакси и не знам си колко още дето не ги помня.
Колко от тях се оказаха полезни в крайна сметка за същинския изпит? И какво беше точковото изражение на полезността им?

# 319
  • Мнения: 1 136
Искам да пусна детето на още един пробен по БЕЛ, без Междучасие. Някакви предложения и дати?

# 320
  • Мнения: 817
На 8 юни в Милениум.

# 321
  • Sofia
  • Мнения: 926
На 19.05 има в СМГ и Регалия

# 322
  • Мнения: 1 136
Сега погледнах в Регалия няма места. Ще видя по другите две как е.

# 323
  • Мнения: 817
Щерката го пропуска, защото не е доволна от оценяването, аз също, така че място ще има.

# 324
  • Мнения: 815
Едно е даден тип задача да не е подробно разгледан или упражнен в училище въпреки че се решава с изучен материал, а съвсем друго - даден материал изобщо да не е част от учебното съдържание.
Миналата година за нашия набор в училище се учеха само няколко тропи и стилистични фигури, но по курсове и школи децата трябваше да се научат да разпознават и мезофори, мейозис, климакси и антиклимакси и не знам си колко още дето не ги помня.
Колко от тях се оказаха полезни в крайна сметка за същинския изпит? И какво беше точковото изражение на полезността им?
Къде реално можем да видим полезността им  в точкообразуването? Ключовете, подадени от МОН, са изключително обобщаващи (предходни години). Само по пробните се спускат ключове с разбити критерии, на които разчитаме. А всъщност, явно всеки си оценява по свое усммотрение на реалнато НВО.

# 325
  • Варна
  • Мнения: 2 437
Дидева, конкретно за НВОто по БЕЛ миналата година - никаква, но само защото им се падна теза, в която точно тези липсваха. Но пък ако се беше паднал друг откъс от "Опълченците", стой та гледай климакси (възх градация) или мейозиси (преименуването) - така че беше въпрос на шанс. Но понеже целта е да минимизираме руската рулетка и затова пращаме децата на курсове, тези неща се учат.

Слънчева, за разлаганията с полагане просто сте имали шанса вашата учителка да ги обясни - все пак сте учили в мат паралелка. Частната учителка на сина ми също ги обясни в 7 кл, но реално това е материал, който се появи в учебника по мат в 8 клас - имаше си цял отделен урок за това. Но в действителност се падаха по пробните в 7 клас и в осми вече нямаше нищо ново. Примери още мога да дам - като осн задача в правоъгълен триъгълник с ъгъл 15 градуса. Баш на НВО я имаше, а в учебника на Просвета - нъц. Май в Анубис също я имаше, но в училище учеха по Просвета, та добре, че ходеше на частни уроци, за да научи нрща, които ги нямаше в учебниците, но пък се паднаха на истинските изпити и му позволиха да изкара точки, които го сложиха в първите 2% в област Варна. А винаги е хубаво когато после имаш избор да учиш, където си пожелаеш. Тъй че по-добре малко повече зор сега, а после да могат да сбъднат мечтите си.

# 326
  • Мнения: 11 870
За граматиката, какво е имало мин година, което го няма тази?На мен ми се вижда много материал и сега

# 327
  • Мнения: 1 136
Щерката го пропуска, защото не е доволна от оценяването, аз също, така че място ще има.
Намерих място в СМГ по бел, записването е от днес. Защо не сте доволни от Регалия, заради ниските резултати на последния пробен ли?
Четох, че масово са по- ниски от Междучасие. Ние до сега само в Междучасие сме били.
Но искам да упражни още веднъж за време в друга школа и затова записах в СМГ. Лошото е че се падат един след друг с Междучасие(18.05) , а СМГ ( 19.05).  
Поправям се- за Милениум ли говорите, че не сте доволни?

# 328
  • Варна
  • Мнения: 2 437
За граматиката, какво е имало мин година, което го няма тази?На мен ми се вижда много материал и сега

Всичките сложно съставни изречения в качеството си на подчинени изр и ако съдим по учебника за 8 клас какво е прехвърлено от 7 към 8 клас - залог на глагола, свършен и несвършен вид на глагола, фразеологизми, прословутите тропи и стилистични фигури. Даце си спомням, че имаше и някакво изключение по пробните с вида на глагола, което се беше падало на пробни в СМГ и падна голяма дискусия в групата, уж го нямаше в учебниците и накрая се намери в един от учебниците - май беше на Просвета, а по БЕЛ в училище учеха по Булвест, та и това не беше преподадено в училище.

Така че съм съгласна, че в сегашния си вид, НВО е едно голямо недоразумение, на което децата показват това, което не са научили в училище, но пиша всичко това, защото ако миналата година други майки не бяха споделяли, нямаше да знаем за тези изключения и съответно, да запълним пропуските навреме.

Досега на НВО винаги е имало по няколко ключови въпроса със сложносъставни изречения, вид и залог на глагола. Въпросът е с какво ще се заменят сега.

Последна редакция: вт, 07 май 2019, 21:28 от Manzhelka

# 329
  • Мнения: 21 436
Понеже следя НВО от първото му издание, съответно съм минала по този път, смея да твърдя, че резултат над 90 точки е възможен и без климакси и мейозиси, даже и без курсове. Децата са различни. Допълнителната подготовка може да е от различно естество - вкъщи, школа или курс, частни уроци. На някого са му необходими повече усилия, на друг - по-малко. Учителят в училище също е от изключителна важност. Прекаленото вторачване в критериите може да има обратен ефект, независимо дали става дума за сляпо придържане към тях от страна на проверителя или прекомерно задълбаване и притеснение от страна на родител. Второто е особено опасно най-вече, ако притеснението се пренася и върху децата. Най-важното за тях е да са спокойни в точния момент и да покажат всичко, което знаят.
Знам, че е трудно. Едва ли са много родителите, които имат времето, нервите и желанието да следят изкъсо всички предмети и това често не е необходимо. Малко остана. Вярвайте повече, че сте отгледали отговорни млади хора, дори на моменти положението да ви изглежда безнадеждно. Понякога не всичко зависи от нас. Убедена съм, че накрая всичко ще си дойде на мястото. Успех!
Допълвам се с нещо, което ми изпратиха преди малко - критерии от обучение за проверители. Сравнила съм го с публикуваните на някоя от предишните страници. За по-голям размер отворете в друг таб.

Последна редакция: вт, 07 май 2019, 21:58 от 𝕯𝖚𝖉𝖊𝕭𝖆

Общи условия

Активация на акаунт