СЕДМИ КЛАС 2018/2019 - Тема 6 - за отличници!

  • 36 666
  • 739
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 21 436
Да, преписала съм по инерция точките от 1.2. Така или иначе, пак не излиза.

# 301
  • Варна
  • Мнения: 1 123
А сигурно ли е, че тези нови правила са приети за настоящото НВО?
Много неприятно, тъкмо моята свикна да разпознава изразните средства и сега накрая промяна!?!

Излиза, че общия сбор точки от преразказа е 37.

# 302
  • Мнения: 982
Сега сравних таблицата с тази, която беше дала учителката в училище (бях я пуснала в предната тема). Има разлика на две места в точките, там са точно 35.
Казах на девойката да пита довечера дали са публикувани някъде, ама като знам как ще се притесни и колко е отвеяна...

# 303
  • Варна
  • Мнения: 2 036
Като гледам въпросната таблица се сещам само за ,,Спокойно, Евгени, и това ще мине!" #Crazy

Едно е сигурно - съставителите на въпросното творение имат спешна нужда от опреснителен курс по мат.
В тази връзка смятам да предложа членския състав в МОН да се явява всяка година на НВО, че имам сериозни съмнения какви нива на компетентност са достигнати там.

Последна редакция: вт, 07 май 2019, 14:34 от julisa

# 304
  • София
  • Мнения: 6 965
 Според мен не е сигурно, че тези нови правила са приети за настоящото НВО. Не ги намирам никъде в официална публикация.

# 305
  • Мнения: 3 097
Изречения от рода "3.Има тенденция за намаляване броя на грешките в 18 задача ..." въобще не ми звучат като част от официални указания. По-скоро е нещо за конкретната школа.

# 306
  • Мнения: 5 160
Изречения от рода "3.Има тенденция за намаляване броя на грешките в 18 задача ..." въобще не ми звучат като част от официални указания. По-скоро е нещо за конкретната школа.
Ахам. Някаква нелепа компилация, опит за промяна.
И при оценката на No.26 Преразказ - пише само за неутрален разказвач, явно такава е била конкретната дидактическа задача.
"Предадени са известни на неутралния разказвач елементи"?! Той чува и вижда всичко Wink

# 307
  • Sofia
  • Мнения: 4 355
Нищо не разбутвам аз! Каквото е научил и е свикнал да прави досега, това е. Пък каквото стане!

# 308
  • Мнения: 797
Ей, просто чета и онемяване!!! Как е възможно, бе хора? Ние в каква държава живеем? Кой ги върши тези безобразия? Може ли литература без изразни средства?! Кой им го роди това? И какво толкова страшно има, че децата ги разпознават?

# 309
  • Мнения: X
Хм, а вие защо сте изненадани? В школите ли са заблуждавали, че ще са включени?

# 310
  • София
  • Мнения: 1 210
Нищо не разбутвам аз! Каквото е научил и е свикнал да прави досега, това е. Пък каквото стане!

И аз така смятам да процедирам. Да си кара, както си знае. Ако изпадна в обяснителен режим сега малко преди изпита, незнам какво ще резбере и как ще го приложи.

# 311
  • Мнения: 3 097
Ей, просто чета и онемяване!!! Как е възможно, бе хора? Ние в каква държава живеем? Кой ги върши тези безобразия? Може ли литература без изразни средства?! Кой им го роди това? И какво толкова страшно има, че децата ги разпознават?

Кое четете по-точно?! Коментарите или "указанията"?
Официални указания това не са! Някой само предположи, че нямало да се оценяват изразни средства, но това изрично го няма в т.нар. "указания".
Много се дразня, когато някой плюе държавата за щяло и нещяло, особено когато сам не е разбрал нещо.




# 312
  • Мнения: 3 913
Има основание за критика, защото децата са на финала. Те са затвърдили някакъв алгоритъм за писане, препъвали са се докато усвоят неизучавана в училище материя /защото всички школи изискваха тропите и изразните средства да се знаят, а някои - преподаваха и фразеологизмите/, повече или по-малко са придобили увереност и хоп - нови критерии /ако и доколкото изхождат от МОН последните/. А, че не се дава и една точка за изразни средства следва от разбивката за оценяване на тезата. И Светкавица и Женъп /прости, ако ти станах кръстница/ са съвършено прави, че ако дете не въведе т.н. ключови думи, които се дават на проверителите за обобщаване смисловото тълкуване на цитата, то може да остане с "0" точки, въпреки смислеността на отговорите.

При регламентирана с критерии за правилност дейност безусловно установяването на правилата предхожда началото на дейността - в случая - подготовката. Т.е. - още, когато МОН обяви, че се запазва форматът на НВО, следваше да обяви, че оценяването ще се извършва по променени критерии.

Лично аз не тъжа, защото моята хлапачка, като неоседлано конче, се съпротивлява да учи клиширани изрази и с неадекватно на възможностите си самочувствие разчита на хрумка в момента на НВО, но на ниво абстракция промяната /ако и доколкото изхожда от МОН/ е първият  гаф в тази приемна кампания.

Последна редакция: вт, 07 май 2019, 19:41 от Шарлот

# 313
  • София
  • Мнения: 7 028
Има основание за критика, защото децата са на финала. Те са затвърдили някакъв алгоритъм за писане, препъвали са се докато усвоят неизучавана в училище материя /защото всички школи изискваха тропите и изразните средства да се знаят, а някои - преподаваха и фразеологизмите/, повече или по-малко са придобили увереност и хоп - нови критерии /ако и доколкото изхождат от МОН последните/.

Мислите ли, че е възможно и законосъобразно, МОН да поставят критерии и да оценяват нещо, което не се учи в училище?
Още миналото лято се комрнтираше, че тропи и фигури, както и фразеологизми ще отпаднат от НВО, защото се местят в горен клас!
Относно първата точка от оценяването на тезата, без да съм капацитет по БЕЛ Joy, не откривам съществена разлика между това, да напишеш какво е внушението, както беше до сега и това, да си хванал смисъла на цитата, в контекста на произведението.

Последна редакция: вт, 07 май 2019, 19:12 от Слънчевата

# 314
  • Мнения: 3 913
Не зная дали моето внимание е заострено от крайни примери, но на ред литературни въпроси из разни тестове бих сбъркала. В тест /не помня с какъв първоизточник/ беше поставен въпросът кое е вярно: 1. че баба Илийца помага на четника, защото е вярваща християнка и спазва християнския закон; 2. че тя помага на момчето поради милосърдие и човешка добрина, 3.....Правилният отговор според приложението беше "1". Ами съжалявам, но формалната логика налага "2" да се разглежда като проявление на "1". Християнската повеля за милосърдие към ближния е форма, а самото милосърдие е съдържание - изпълнение на заповедта. Не помня кой съфорумник се беше изразил, че даден тест бил с верни и по-верни отговори.

Та, ако проверяващ теза чака да му се каже, че постъпката на героинята е на вярваща християнка, а детето напише, че тя е милосърдна и човеколюбива, пренебрегваща собствената си и на внучето си сигурност, според регламента разсъжденията няма да получат точки, защото не е пресъздадет ТОЧНИЯТ смисъл на цитата.

Изморена съм и се изказвам обтекаемо, но се надявам да разберете какво имам предвид - стесняването на цялостната преценка на тезата ще ощети децата.

А що се отнася до фигурите и тропите има достатъчно произведения, в които те нямат приоритетно значение - като се започне с Алеко, мине се през Славейков, Е. Пелин и Йовков. В този смисъл, без да пререгламентират нещо и да всяват объркване и смут, влъхвите биха могли да изберат автор и цитат, които няма да са свързани с анализ на изразни средства.

Просто не е момент за пренормиране. Натрупани са умора и отегчение. Всички броим дните и прагът на толерантност естествено е снижен.

Общи условия

Активация на акаунт