Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 31

  • 112 449
  • 952
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 125
Естествено, че когато детето има явни здравословни проблеми те трябва да се лекуват и тогава детето става по-спокойно, по-откликващо на терапии.

Но моля ви не наричайте утвърдени терапевтични методи , базирани на десетки години опит, обследвани и описани в хиляди медицински статии като високо успешни, "залитане само в едната посока" . Опасно е и най-малкото несериозно!! Дайте тук една статия , която да доказва недвусмислено ползата от биохимичен подход и други подобни при деца от спектъра и тогава можем да обсъждаме,  Иначе само си чешем езиците.

И Атинка щеше да пише, нали искаше да помогне с информация уж ама какво стана......??

# 61
  • London
  • Мнения: 6 732
Аз не видях един човек да приложи клип на детето си Преди и Сега, да видя аз за каква разлика ми се говори. Отделно клипа е с момиче сигурно на към 20 години и не виждам никъде как води разговор? Което реално е основното което мен ме интересува.....аутизмът в своята цялост не е физически недъг, а проблеми със социалното общуване, ако някой има 10 диагнози в едно, това е съвсем друг проблем. Повечето се вълнуваме за маниите, за това как да се отстъпва и поставя на мястото на другия, прекратява приятна дейност без драма и знае къде е границата. Това видео са някакви фитнес истории по-скоро подходящи за някой с детски паралич. Как примерно сина ми да ми отговаря на въпрос на мига..... често питам по 4-5 пъти за да ми отвърне, често не е склонен да отговаря на въпроси като го препитваш, дразни се дори да знае отговора и ти казва ''не искам''. Проблеми с физика няма детето, аз реално и не познавам дете с аутизъм да има.....освен фината моторика, катерят се като маймуни само да им дадеш клон, това момиче за мен си има и някакви други недъзи, пак казвам не чух как общува и с нищо не се показа нагледно, че има аутизъм, а не нещо друго.

# 62
  • Мнения: 10
Темата е да споделяме при кой какво работи. Знам ги всички високо ефективни терапии, но при нас И денонощно да се рабои с него, високия амоняк, който побърква невротрансмитерите щеше да го довърши с времето. Трудно неутрализира амоняка, трудно разгражда серотонина и хистамин поради ензимна недостатъчност и му идват в повече. Коя високо ефективна терапия ще се справи с това?

# 63
  • Мнения: 125
Marunika, аз не целя да се заяждам с никой или да се правя на всезнаеща, искам просто да разбера, помогнете ми! Всичко, което знам, съм научила от четене на медицински статии и специализирани издания, при това на два чужди езика. Но всеки идва във форума и дава някакво изказване , а не подкрепя с факти. Никой не разказва какъв точно ефект е настъпил след като е направено еди си какво, ама изолирано от всички други неща?  А и очевидно при твоето дете има сериозно медицинско състояние, аз за такива неща не говоря. Вие ген.тестове ли правихте, за да го установите? Мутация в някой ген/гени, може да е отговорна за проблеми с ензимите, това си е проблем с метаболизма. Кой го диагностицира - невролог, ендокринолог , друг специалист??  Сега като контролирате това състояние с лекарства предполагам, какво точно се промени? Ако не сте спирали с терапии по това време, как може да сте сигурни , че ефектите са настъпили вследствие на оправяне на метаболизма, а не са постигнати от поведенческата терапия примерно? Фактът, че цялостното състояние на детето се подобрява с лекуването на здравословен проблем, в никакъв случай не може да докаже, че това е причина за аутистичното състояние или че с премахването на проблема детето ще стане невротипично....... Или има медицински данни за противното??, дайте да четем нещо, пак ви призовавам. Ако на детето е поставена от специалист диагнозата "Аутистичен спектър" , то тя е поставена по медода на диференциалното диагностициране - когато се изключват всички други болести или състояния (съответно и причинители), при които е показана сходна или дори почти идентична симптоматика.

Хайде да си направим един експеримент примерно - моето дете сега е на 3г. и прилагам само  и единствено поведенческа терапия, на Катрал е на 5 г. (мисля каза , че скоро е имал рожден ден) , тя си го терапира сама вкъщи (Катрал, евала!! Теб кой те обучи как и какво да правиш?). Аз виждам такъв напредък само от това, за който дори и не съм мечтала в началото. Детето ми е контактно, спокойно, самостоятелно до някъде, може да комуникира доста неща , за сега по-скоро по невербален път, въпреки че имаме и някои думички. И това се случва, защото в момента се адресират реалните му дефицити, всичко останало е странично и с несигнификантен ефект върху състоянието Разстройство от аутистичния спектър. Но това съвсем не означава, че детето ми няма някакъв скрит проблем дребен, или пък аз да имам такъв примерно, или който и да е от този форум.
Споделете какъв е напредъка при вашите деца, с какви методи, за колко време? Очаквам да се включите!! Също чакам и медицинските статии, които доказват ползите от биохимичен подход, нека да говорим с реални факти установени не при едно , но при хиляди  деца от спектъра.

Последна редакция: нд, 02 юни 2019, 12:07 от Dorothy Gale

# 64
  • Мнения: 10
Дори, не те виня за нищо. Всички сме с кървящи рани, изнервени и пишем под въздействието на силни и истински емоции. Разбирам те .
Спомням си как след една от поредните сесии при психолога, взимаме малкия и ни съобщават , че се е справил чудесно- нарисувал в детайли това, което най- обича да вижда, да похапва, да играе, да прави. Много се зарадвахме, но на прибиране заваля. Сответно любимото знаме в края на града не се вееше и като нададе един вой....като взе да крещи и маха  с ръце...Скъса си рисунката и истерията стана още по драматична и страшна. Нищо не го успокоява, сълзи, писъци ...обиколихме града с надежда да се вдигне поне крайчето на знамето и накрая за късмет то леко помръдна. Това спря истерията, но всички бяхме просто смазани...
В този момент разбрах, че има нещо по- дълбоко, което го прави депресивен и свръх чувствителен.
Пуснах кръв- разширена картина, липиден профил ,tsh, ft3, ft4 - всичко идеално. Идеално ,ама детето пърха, свръх тревожно е. Тогава пуснахме генетични, Непоносимости, коса за тежки метали , OAT, амоняк, чревно възпаление при Рослер и проблемите лъснаха Sad

# 65
  • Мнения: 125
Нямах много време нет и се забавих с отговора в предишния си пост, сега е целият.
Повярвай знам за какво ми говориш, всички знаем...... Това е типично поведение в спектъра, да не могат да контролират емоциите си и да се успокояват сами, да са импулсивни. Но колкото повече способности придобиват децата, придобиват съмочувствие , че могат да контролират средата, толкова повече това поведение намалява. Предполагам , когато са вербални и може да им се обясни и те да задават въпроси, въобще да стане разговор , те няма да имат нужда да се "изразяват" по този начин. Ето днес като нямахме нет известно време, моя урева света , че не можем да гледаме любимото детско. И няма как да му обясня и да разбере. Аз просто игнорирам такива кризи, които с времето супер много намаляха и като честота и като продължителност, просто си трябват много ама много яки нерви..... Няма как всички проблеми да изчезнат веднага, трябват си години терапия, за да се научат да компенсират и контролират дефицитите си, за да може да се каже че са близко до невротипичните по поведение и развитите. Но Катрал тук е много права - за съжаление това няма да е възможно за всички деца от спектъра, само за по-леките случаи, поддаващи се добре на обучение и терапии.

Последна редакция: нд, 02 юни 2019, 13:12 от Dorothy Gale

# 66
  • Мнения: 8
Здравейте,
Бих желала да ви попитам за повече информация относно поведението на детенцето ми: На пръв поглед всичко е ок, ходи, говори, играе, обаче при нас таткото е притеснен, че може би нещо не е ок! На 1 г. и 6 м. е вече, обича деца, играе с тях, сшедва ги, тичат заедно и .т.н.т, обаче когато го викаме не всеки път се обръща по име, например играе с някоя играчка и ние сме на входката врата и го викаме той не се обръща, ако му кажем хайде излизаме - тръгва веднага без дори да сме споменавали името! Както и когато му говориш може да не те гледа в очите през цялото време, но играе ли, гушкаме ли го и му пеем гледа си, гледа и докато му пеем о танцъваме... Имитира.... Изпълнява команди (така му казват) в смисъл дай това, намери това и .т.н! Знае азбуката, числата и всички възможно животни-как правят и как се казват! Знае си името и фамилията, на колко години е т.н... другото, което го притеснява, че преди харесваше всичко въртеливо (вече не) сега единственно от време на време върти гуми! Споделете вашето мнение, защото аме много притеснени! Благодаря предварително!

Последна редакция: ср, 05 юни 2019, 16:11 от imiks

# 67
  • Мнения: 403
Когато детето ми беше на същата възраст като вашето и аз имах подобни опасения, които в крайна сметка се оправдаха(не значи задължително, че и вашите ще се оправдаят). Без излишни думи, при симптомите, които описвате, съветът ми е да заведете детето на специалист след половин година.

# 68
  • Мнения: 8
Когато детето ми беше на същата възраст като вашето и аз имах подобни опасения, които в крайна сметка се оправдаха(не значи задължително, че и вашите ще се оправдаят). Без излишни думи, при симптомите, които описвате, съветът ми е да заведете детето на специалист след половин година.
Благодаря, дано и други се включат с коментари по темата!

# 69
  • London
  • Мнения: 6 732
Аз честно казано не схванах на каква база са притесненията, не виждам нищо притеснително, ама знам ли....при всички положения без контакт жив с дадено дете на мен лично ми е непосилно да преценя.

# 70
  • Мнения: 8
Аз честно казано не схванах на каква база са притесненията, не виждам нищо притеснително, ама знам ли....при всички положения без контакт жив с дадено дете на мен лично ми е непосилно да преценя.


Благодаря, че и вие се включихте! Simple Smile Ами, че не всеки път се обръща на името си както обясних например ако играе и го викнем не се обръща веднага или след малко или ако му лажем отиваме вън или хайде в другата стая дори без име тръгва), няма много профължителен контакт с очите (но определено има и не го озбягва) особенно като играе на криеница, и че от време на време се заиграва с гумите на колите (норичер кара една количка триколка и само се навежда докосва ги и профължава да си кара) Ако пък например вземе количка малка кара я из стаята да речем и по някое време я обръща и врътва два пъти гумите и профължава да си я кара) или я захвърля. Но знае много думи, реагира на да и не при задаване на въпроси също, когато не иска нещо казва не, когато иска да, казва си за кукуто (чиш казва и за голяма и малка нужда). Благодаря ви на всички, че намирате време да ми пишете!

# 71
  • Мнения: 125
Imiks, здравей! Това, което описваш за детето на мен ми се стува абсолютно в нормата за възрастта. Очен контакт да се губи и да не идват винаги на името си е съвсем ок, те сега обследват света и всичко им е интересно, затова понякога може да те игнорира, но не в 100% от случаите. Като правило при децата следва да се гледа не какво може, а какво НЕ може в сравнение с връстниците си, но мисля че там сте си ок.
Притеснително може да стане ако се наблюдава някакъв регрес в способностите. Например детето спира да казва думички, които знае, не се обръща с мама и тати към вас, поведението и възприятието му за света се променя, става някак отнесено, не обръща внимание на неща (такива , които обикновено вълнуват децата) , става нервно и прави кризи без причина, появяват се нетипични движения и др. Но това са все неща, които една майка усеща като нетипични (особено ако има и друго дете и може да сравнява) без да се пита дали е луда и само си втълпява, това и останалите от семейството също би трябвало да го усетят.
Не бива да се вкарвате излишно във филми, но е добре че обръщате внимание и ще го следите. Регреса при деца от спектъра става точно към 18- 24 месец възраст.
Успех и дано не ви видим никога тук!!

# 72
  • Мнения: 8
Imiks, здравей! Това, което описваш за детето на мен ми се стува абсолютно в нормата за възрастта. Очен контакт да се губи и да не идват винаги на името си е съвсем ок, те сега обследват света и всичко им е интересно, затова понякога може да те игнорира, но не в 100% от случаите. Като правило при децата следва да се гледа не какво може, а какво НЕ може в сравнение с връстниците си, но мисля че там сте си ок.
Притеснително може да стане ако се наблюдава някакъв регрес в способностите. Например детето спира да казва думички, които знае, не се обръща с мама и тати към вас, поведението и възприятието му за света се променя, става някак отнесено, не обръща внимание на неща (такива , които обикновено вълнуват децата) , става нервно и прави кризи без причина, появяват се нетипични движения и др. Но това са все неща, които една майка усеща като нетипични (особено ако има и друго дете и може да сравнява) без да се пита дали е луда и само си втълпява, това и останалите от семейството също би трябвало да го усетят.
Не бива да се вкарвате излишно във филми, но е добре че обръщате внимание и ще го следите. Регреса при деца от спектъра става точно към 18- 24 месец възраст.
Успех и дано не ви видим никога тук!!
Благодаря ви на всички мами! Страхотни сте!!! Сигурно сте най-добрите майки на света за дечицата си, че сте до тях и ги закриляте!!!
Благодаря ви за мнението!!! Ще следя, то не толкова аз съм се побъркала колкото баща му и вече не ми издтржат нервите за това пиша тук! Живеем много хора и никой до сега не е забелязал нещо! Писах съвсем откровенно тук като очаквах да ми пишете и следя през 5 мин., благодаря ви, че намерихте време!!! Не се различава от другите за възраста си - освен, че знае азбуката и числата, но ние от бебе му ги четем и може би за това! Благодаря ви още веднъж приказни мами-със сигурност нямате време по-цял ден да пишете!
Между другото нз но винаги съм мразила ваксините и се замислям да отидем на хомеопат за да направи детоксикация н тежките метали в организма му... и искам да давам лмега 3-какво бихте ме посъветвали?

# 73
  • Мнения: 403
imiks, а какви игри играе вашето дете? Като се усамоти какво прави?

# 74
  • Мнения: 8
Играе със сортиращи (триъгълник, квадрад и т.н) играе с едно мече приспива го прави му шшшш, с една писта пуска колички по нея, ние му правим кули той ги бута, постоянно носи книжки и една дъска с която пишем, хммм.... вън играе на пясъчника, на пързалката, на люлката нз - той не се осъмотява - всъщност сам играе на един ксилофон (акордеон). но честно казано почти не играе с тях ... обича телефони, таблети, книжки и дда пишем, както и обича да имитира как караме кола в нашите коли ... на волана ...

Последна редакция: чт, 06 юни 2019, 09:06 от imiks

Общи условия

Активация на акаунт