Както казах не препоръчвам дизел. Още повече в много Европейски държави вече ги отбягват, даже и забраняват в някои градове. Това прави дизеловите коли доста по-трудно продаваеми в последствие.
Много от Японските и Корейските автомобили са с ангренажна верига. Така е и при i30. Като цяло много хора предпочитат веригата защото се сменява доста по-рядко спрямо ангренажен ремък.
Проблемът идва обаче че обикновено обслужването е между 120 и 200хил. км. и е по-скъпо.
Когато купуваме кола втора употреба няма как да сме сигурни за пробега и е желателно да се обслужи ангренажа без значение дали е ремък или верига. Ако се пренебрегне при евентуално късане щетите по мотора са големи .
Хвърлих един бърз поглед на 1,6 116к.с. - пълния комплект за обслужване на веригата + водна помпа е 1200лв. Масло и филтри приблизително 200-250лв. Това са цените само за части, като разбира се са ориентировъчни...
Ако колата не е регистрирана е редно да се предвидят и разходите по регистрацията в КАТ + гражданска.