Първа кола. Тема 2

  • 26 489
  • 389
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 4
Даже и за втора кола си е добре Simple Smile.

Както казах не препоръчвам дизел. Още повече в много Европейски държави вече ги отбягват, даже и забраняват в някои градове. Това прави дизеловите коли доста по-трудно продаваеми в последствие.  

Много от Японските и Корейските автомобили са с ангренажна верига. Така е и при i30. Като цяло много хора предпочитат веригата защото се сменява доста по-рядко спрямо ангренажен ремък.
Проблемът идва обаче че обикновено обслужването е между 120 и 200хил. км. и е по-скъпо.
Когато купуваме кола втора употреба няма как да сме сигурни за пробега и е желателно да се обслужи ангренажа без значение дали е ремък или верига. Ако се пренебрегне при евентуално късане щетите по мотора са големи Sad.

Хвърлих един бърз поглед на 1,6 116к.с. - пълния комплект за обслужване на веригата + водна помпа е 1200лв. Масло и филтри приблизително 200-250лв. Това са цените само за части, като разбира се са ориентировъчни...

Ако колата не е регистрирана е редно да се предвидят и разходите по регистрацията в КАТ + гражданска.

# 136
  • Мнения: 15 223
Изцяло подкрепям постовете на 6+. Не съм съгласна само с частта за ангренажа пред веригата. Аз лично предпочитам верига.
Като цяло все по-често се случва новите шофьори да предпочитат закупуването на по-нова и скъпа първа кола. Мнението им е, че си й правят каско и при инциденти всяка щета се завежда, и заплаща от застрахователите. Което си е така, стига да не станат много щетите Simple Smile /не помня до колко щети се заплащаха - ако може някой да се включи с инфо/. Другото, което ми прави впечатление е, че все повече се набляга на автоматика за първа кола. Според мен това е грешка, но пък всеки сам си преценява. Аз лично не бих заменила автоматика, като екстра, но имам и доста години стаж с ръчни скорости, което смятам, че е важно за всеки един шофьор, защото никога не се знае какво може да се наложи.

Хюндай и30 около 2008-2009та как е за първа кола?

Хубав, здрав и евтин за поддръжка автомобил.

# 137
  • София
  • Мнения: 2 903
Хюндай i30 = Киа Сийд Simple Smile

# 138
  • Мнения: 3 732
6 Plus,

1. Написаното за Нисан Алмера дизел за всички модели ли важи?

2. Какви проблеми с газта?
Моята е първа, взех я със сложена газова уредба (и то Тамона - евтина, стара, латвийска).
Не виждам минуси, а карам от година. Плюс е ниския разход за гориво. Минуси не виждам засега.

5. Това в кой сайт мога да проверя?


И още един въпрос:
Колата ми понякога трепери доста осезаемо и на път, и на светофар - тогава оборотомера играе.
За втори път ми го прави този номер. Така реагира ако газта привършва, но сега не е от това.
Ходих в един сервиз до нас. Майстора видя, че една от свещите се износва неравномерно, изчисти ги и смени местата им. Вероятно колата е работела на 3 цилиндъра, иначе е с четири цилиндров двигател - цитат от него. Проблема не се махна.
Като я взех преди година и я вкарах в сервиз пак ми казаха същото, но тогава ги смениха.
Какъв може да е проблема?

 

Последна редакция: чт, 20 юни 2019, 12:55 от Зуки Су

# 139
  • София
  • Мнения: 2 903
Покарай я 2-3 дни само на бензин, без да и даваш да превключва на газ. Ако не го прави, причината е в газовата уредба. Ако продължи да тресе се търси дефект в запалителната уредба, а там има още доста работи освен свещи.

# 140
  • Мнения: 3 732
А има ли значение на какво разстояние ще я карам? Обичайния ми дневен маршрут не е повече от 10 км.

# 141
  • София
  • Мнения: 2 903
А има ли значение на какво разстояние ще я карам? Обичайния ми дневен маршрут не е повече от 10 км.


Ами, колкото по-добре загрее колата, толкова по-лесно ще си покаже рогата, но при сегашните дневни температури смятам, че и 10 километра стигат на градско. Има например разни студени спойки и спукани писти, които на студено не винаги се проявяват. Запалителни бобини също прегряват ако са си тръгнали.

# 142
  • София
  • Мнения: 1 569
Аз си купих Сеат Ибиза. До момента ми харесва много.
Никога няма да забравя моментът, в който от Рено се качих на Сеат Joy През цялото време мислех, че се возя на пейка, нищо общо с возията на милото ми рено. Ех, спомени.

# 143
  • Мнения: 5 225
Не знам Петенце. Аз преди да я купя се качвах на какви ли не коли да правя завойчета и като седнах в Ибизата веднага усетих, че е моята кола.

# 144
  • София
  • Мнения: 1 569
Супер, това е важното. След като изчетох първите мнения в темата, видях, че в последствие сте купили кола, иначе тъкмо щях да се намеся да не купувате японски коли, че са с много скъпи поддръжки. В крайна сметка правилно сте се ориентирали - евтино и надеждно Hands Plus1

# 145
  • Мнения: 360
Аз си харесвам opel corsa Според мен е подходяща за първа кола.

# 146
  • София
  • Мнения: 1 339
С БМВ Е36 започнах и още съм с нея. Никакви проблеми нямам. Само зимата съм по-внимателна, защото още че е страх, че ако поднесе няма да я овладея.

# 147
  • София
  • Мнения: 8 519
Супер, това е важното. След като изчетох първите мнения в темата, видях, че в последствие сте купили кола, иначе тъкмо щях да се намеся да не купувате японски коли, че са с много скъпи поддръжки. В крайна сметка правилно сте се ориентирали - евтино и надеждно Hands Plus1
Карам Субару от няколко години, преди това го караше ММ, а аз карах Хонда. Имали сме също Аудита, ММ е карал Голфове и Поло, Сеат карах аз за първа кола, сега имаме БМВ като втора кола. Честно казано, япончетата при нас бяха и са най-евтини за поддръжка. Тук обаче идва едно "но" - кола не се избира по марка, а по модел (най-вече на двигател и скоростна кутия).

# 148
  • Мнения: 3 044
Аз съм с една стара Мазда 2 за първа кола. Не мога да твърдя, че й е скъпа поддръжката, напротив, засега доста изгодно ми излиза, та и малко харчи. Общо взето съм много доволна от нея.

# 149
  • Мнения: 3 732
Може ли някой карал японец и други коли да каже наистина ли е така? Откъде идва мита че са му скъпи частите?

Общи условия

Активация на акаунт