eBay – 99

  • 38 785
  • 676
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 6 856
Частно лице. Свикнала съм да плащам с VISA или PayPal и не съм очаквала, че изискването е с банков трансфер. Писах му дали е възможно да платя с PayPal или VISA и ми отговори, че мога с Пейпал само ако платя с опцията семейство и приятели. Имам ли някаква защита от Ибей или Пейпал в този случай ако продавачът е некоректен?

Трябва да питаш Ибей. Ако беше търговец имаш освен Ибей и Пейпал защита, така и защита на потребителя по европейските закони. Защитата на Ибей май е само когато плащането е направено през Пейпал.

# 211
  • на пистата
  • Мнения: 5 826
Здравейте,

нямам опит и бих искала да се допитам до вас. Как се процедира, ако получа продукт, който не отговаря на описанието? Ако търговецът се бави с отговора и не пожелае да го върна, какви са ми опциите? 
Пуснете диспут.Аз така скоро,бяха ми изпратили грешно нещо.Няма как да не пожелае да му го върнете.Но ако се случи трябва да ви върнат парите(така мисля).

# 212
  • Мнения: 164
На мен ми се случи нещо, заради което отписах една стока. Но да питам, случвало ли ви се е такова нещо.
Една стока не пристигна 45 дена. Проследяващия номер показва, че такъв няма, т.е. не е влизала в България. Ходих и на митница, на различни гишета - просто я няма. Пуснах кейз и... продавача го спечели на следващия ден. Обяснението от eBay беше, че стоката е пристигнала или предстои съвсем скоро да пристигне. Изначално това "или" само по себе си е абсурд, защото проследяващия номер показва едно от двете, ясно и точно. Ама и седмица по-късно нищо не е пристигнало, та и това "скоро" също не отговаря на действителността. Опитах веднага да обжалвам кейза, но ми изведе съобщение, че решението е взето.
Имам ли някаква опция да си търся правата?

ПП: Погледнах проследяващия номер в https://www.royalmail.com/ от PayPal акаунта. Според него стоката е била в България (това не е достигнало до мен) 2 седмици и е заминала за Германия, а е пратена от Англия. Има ли начин да си я получа?

Последна редакция: нд, 22 сеп 2019, 23:03 от animsaj

# 213
  • Мнения: 6 856
Същото ми се случи на мен преди половин година. Вероятно не е попадала в Български пощи, а е била дадена тук на куриерска фирма, която не те е намерила и след 2 седмици престой я връщат обратно към подателя. В Български пощи престоява по-дълго и ако не отидеш след първото известие ти изпращат и второ. Куриерите се разкарват с кола и ако няма къде да паркират отчитат, че са те посетили, а на практика не са. Ако има телефон на пратката ще ти се обадят, но при пратките от Ибей често продавачите не го пишат.  От Ибей те правят на маймуна, мен ме пращаха да си търся пратката при съседите въпреки, че тракинг номера ясно показваше, че пратката се е върнала вече в Холандия .  Трябва да повдигнеш диспут и в Пейпал и ако и там го отхвърлят ти остава трета опция, да се обърнеш към европейските центрове за защита на потребителя. Стоката няма да си получиш, но поне ще си вземеш парите обратно. Върни се назад към края на старата тема около март месец, там описвах какво се случва. Кога е изпратена обратно към Германия? Недей да триеш нищо от комуникацията с продавача, Ибей, Пейпал, и тракинг номера! Ще трябва да ги превърнеш в pdf файлове, които да приложиш към жалбата си.

# 214
  • Бургас
  • Мнения: 2 038
Моят случай е длуг, но и в ebay и в PayPal загубих. Към кои европейски центрове за защита на потребителите да се обърна? Вакратко - получих нещо, което не работи, върнах го, но не успях да докажа в рамките на месец, че продавача го е получил. Така загубих в ибей. В пейпал пък въпреки проследяващия номер, сканирания подпис на получателя и скрийншотове на кореспонденцията с продавача, пак ме отрязоха...

# 215
  • Мнения: 6 856
 Ето https://www.ecc.bg/. Те, обаче се занимават с отношения потребител-търговец. Със случаи между частни лица не се занимават. Но все пак можеш да се консултираш с тях дали не можеш да си поискаш парите от Ибей или Пейпал, защото те са един вид гаранти, че ще си получиш стоката, тя ще отговаря на описанието и ще работи. Не знам дали тези от съпорта на Пейпал и Ибей са смотани или ги обучават как да те отрежат, но и едните и другите шмекеруват.

# 216
  • Мнения: 6
Колко време не ти отговаря, има срок в който трябва да отговори?
Със закъснение пиша ,извинете за което . Bradley,не ми отговори изобщо ,но  пък получих имейл че е шипнал поръчката.
Сега пък времето за доставка изтича а нищо не е пристигнало, Cry колко е времето за повдигане на диспют? Благодаря Ви момичета

# 217
  • Мнения: 3 716
30 дни след очакваната дата на доставка.
В пейпал срокът е 180 дни.

# 218
  • Мнения: 6
30 дни след очакваната дата на доставка.
В пейпал срокът е 180 дни.
Благодаря много .
Вчера писах на продавача че датата на доставката е днес ,а няма новини от покупката, а той ми отговаря че днес ще шипне поръчката Dizzy Face !!!
Момичета да повдигна ли диспут ,при условие че няма как поръчката да стигне при мен за месец .

# 219
  • Мнения: 3 716
Ако датата на доставка е 26.09., то имаш още 30 дни да повдигнеш диспут.

# 220
  • Мнения: 6
Ако датата на доставка е 26.09., то имаш още 30 дни да повдигнеш диспут.
Да точно така. Дидичка,да му дам малко време още..?

# 221
  • Мнения: 189
Здравейте. Пуснала съм да продавам един чифт обувки във eBay за £45. Днес получих две оферти:


Първата ми се струва някакъв вид спам. Какво ще стане ако я приема?

# 222
  • Sofia
  • Мнения: 15 546
Може да не плати.

# 223
  • Мнения: 3 716
Aelita, първата оферта е от купувач без никакви отзиви. Освен това, ибей не допуска договорки извън платформата, така че каквото и да се споразумеете, то няма да важи при евентуален диспут. Пиши съобщение на първия да си каже условията през ибей.
Ако приемеш офертата, сделката се смята за сключена, купувачът е длъжен да плати, а продавачът да изпрати стоката.
Във втората оферта не виждам нищо лошо, освен че купувачът се опитва да свали една трета от цената. Предложи му 38-40 лири, може пък да се съгласи.

Belbey2, решението е твое. Просто следи да не изпуснеш срока за диспут.

# 224
  • Мнения: 189
Aelita, първата оферта е от купувач без никакви отзиви. Освен това, ибей не допуска договорки извън платформата, така че каквото и да се споразумеете, то няма да важи при евентуален диспут. Пиши съобщение на първия да си каже условията през ибей.
Ако приемеш офертата, сделката се смята за сключена, купувачът е длъжен да плати, а продавачът да изпрати стоката.
Във втората оферта не виждам нищо лошо, освен че купувачът се опитва да свали една трета от цената. Предложи му 38-40 лири, може пък да се съгласи.

Belbey2, решението е твое. Просто следи да не изпуснеш срока за диспут.

Много благодаря!

Общи условия

Активация на акаунт