Спестяване на пари

  • 127 954
  • 2 245
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 5 262
По темата броите ли винаги рестото и проверявате ли винаги касовите бележки от супермаркети? Днес се замислих, че често само прибирам в джоба ... И се зачудих добре ли е или зле. Обикн. става въпрос за малки неща и дори да има нещо два пъти в пари ще е малко ... струва ли си главоблъсканицата или проверката си е необходима.

# 346
  • София
  • Мнения: 4 192
В една голяма верига в червено това лято ми се случи 3 пъти поред да чакам да ми върнат пари на информация, зашото стоката с червен етикет, а на касата си излиза нормално. Оттогава още няколко пъти. Вече проверявам винаги, не е за кирливите пари, а за това да не се чувствам прецакана  Peace

# 347
  • Мнения: 54 401
По темата броите ли винаги рестото и проверявате ли винаги касовите бележки от супермаркети? Днес се замислих, че често само прибирам в джоба ... И се зачудих добре ли е или зле. Обикн. става въпрос за малки неща и дори да има нещо два пъти в пари ще е малко ... струва ли си главоблъсканицата или проверката си е необходима.

Винаги. Или почти винаги. Много рядко пропускам.

# 348
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Винаги. Големите вериги най-редовно имат разминаване между етикети и цени на каса. Веднъж дори ми казаха "вие не гледайте етикетите". Останах изумена, че кво да гледам.

# 349
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 269
Броя пари и гледам бележките винаги, независимо колко бързат касиерите да ме изтикат от касата си.

# 350
  • Мнения: X
Никога. Плащам и си тръгвам, даже като ме попитам дали да ми дадат бележката казвам “не”.

# 351
  • София
  • Мнения: 3 159
На голям пазар ми е много трудно, не помня цените на всичко, но поне за количествата следя. В ИКЕА ни натовариха с цял шкаф за детската стая - много кашони имахме, едни с етикети оттук, други оттам, а този - на двете места. Едва ли е умишлено, но добре че гледах бележката.
И в кварталния магазин очите ми са на 4 - няколко пъти стават грешки, не в моя полза, но не мина и вече не стават грешки. Оправили са софтуера Wink Но пък има всичко, под нас е и е много по-евтино от Фантастико и Кауфланд (без промоциите разбира се), та не съм ги отсвирила.

# 352
  • Мнения: 15 960
Почти винаги, рядко пропускам.

# 353
  • When you are not fed love on a silver spoon, you learn to lick it off knives...
  • Мнения: 3 666
Имам отвратителният навик да помня числа. Просто го правя, не е нарочно. Обикновено на касата при сметка 16.23лв - примерно, давам 20лв и питам, искат ли 1.23лв, за да върне 5? Често някоя залюхана продавачка ме гледа на "х" и не може да схване сметката... Ама как да е. Обикновено им съобщавам, когато ми връщат повече - поне 3 пъти съм стояла с отворена длан със стотинки, чакайки някой отсреща да стопли...
Само веднъж ми върнаха 1 лв по-малко - на метрото на касата - дадох 20лв, върна ми по-малко... Не съм се връщала, а и бързах, пък и после схванах какво е станало...

# 354
  • Мнения: 54 401
Никога. Плащам и си тръгвам, даже като ме попитам дали да ми дадат бележката казвам “не”.

А защо?
Винаги си искам бележка, даже и като ме гледат накриво. Simple Smile
Но аз не пазарувам в малки магазини, в големите не питат да ли да дадат, длъжни са.

# 355
  • София
  • Мнения: 16 023
Помня цените, а и винаги влизам с план какво да купя.
На витрината с обслужване винаги следя какво са ми маркирали - напр. вместо  пушен врат скъпа пастърма.
Гледам цените докато маркират и после до касата преглеждам цялата бележка.
Намирала съм маркирани неща + моите. Веднъж 2 крушки, веднъж зелка.
Не са много пари, но защо да си избиват липсите от мене.
Ресто не броя, защото винаги плащам с кредитна карта. Ако в магазина няма терминал - не пазарувам.
 

# 356
  • София
  • Мнения: 2 850
Подкрепям мнението на Aisha, същата съм и аз! В ресторантите също правя един cross check. Без касова бележка не излизам от никъде, няма малки, няма големи магазини и заведения - законът задължава всички до един. Чак НАП имат игра с тях. Защо ли?! Честно казано не правя проверката, защото смятам, че някой ще гледа да ме мине, а понякога съвсем неволно се допускат грешки. Всички сме хора в крайна сметка. Работила съм в голям магазин от веригите, наясно съм как се сменят цени, затова и понякога когато има пропуск, не се заяждам, а им посочвам и моля да си го оправят. Като цяло пресметлива съм си и винаги съм си била такава. 😂

# 357
  • Мнения: X
Никога. Плащам и си тръгвам, даже като ме попитам дали да ми дадат бележката казвам “не”.

А защо?
Винаги си искам бележка, даже и като ме гледат накриво. Simple Smile
Но аз не пазарувам в малки магазини, в големите не питат да ли да дадат, длъжни са.

Тук в Германия също вадят касови бележки, но от няколко години в супермаркетите започнаха да питат искаш да си я вземеш или не. Главно за намаляване на отпадъците около маркета и за да могат като съберат много да ги дадат за рециклиране.
Преди си я слагах в портфейла или чантата и след време пак я изхвърлях в един момент.
По-удобно ми е поначало да не я взема, защото никога не я поглеждам след това или сравнявам така или иначе. Тък винаги е лудница на касите и всичко става адски бързо, общо взето като платя гледам да се изнеса бързо, преди детето да си е поискало някой шоколад.

# 358
  • Мнения: 10 380
И в Холандия питат искаш ли бележка.
Принтват я само ако потвърдиш - предполагам точно заради отпадъците, намаляват използваната хартия поне с 30% ...

# 359
  • When you are not fed love on a silver spoon, you learn to lick it off knives...
  • Мнения: 3 666
И аз да кажа за големите магазини - сигурно 1% са касиерите, които знаят защо са там, съответно могат да направят схемата и да ви преметнат по някакъв начин. Останалите 99% са хора, които не могат, не искат, правят го по принуда и т.н. причини - работата с пари ги ужасява. Другото, което много често води до объркване - работи се с кодове - огромно количество числови комбинации, което неминуемо води до грешки. Масово касиерите не четат какво маркират, зле ориентирани са в магазина си като цяло и става мазало. И последната част от пъзела - на централна ниво в магазините софтуера на каси и везни на витрините е общ - за цялата верига, но асортиментите в отделните обекти са мноого различни. И когато вместо вместо филето на акция, което е напр. "2234", маркират скъпата пастърма, която е напр. "2334" става големият проблем. От там обаче идва проблемът пък на прекия ръковадител, на който му се търси съответната пастърма, която никога не е съществуваля в магазина, количеството се занулява, което дава отражение в резултатите на отдела/магазина и все някой някога крещи по продявачките, че блеят и не внимават. Уви, не е с цел да се припечели нещо отгоре, честа проба заплес е, но клиента остава с впечатлението, че е излъган нарочно, за да му се вземат повече пари....

Пак се отплеснах - извинете!

Общи условия

Активация на акаунт