Шести клас 2018/2019 - тема 4

  • 29 320
  • 755
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 7 183
...Толкова много неща могат да им бъдат интересни и все неща, за които е отпуснато финансиране и просто децата спират да ги посещават, защото са им скучни, а ходят на платени такива, защото някой е доразвил идеята и е вкарал близки до интересите им теми.
Да.
Просто недоумявам и аз.
Едни деца (нашите) растат с усещането, че "училище=скука".
Абсолютно недопустимо е това.

# 631
  • Мнения: 24 467
Този списък с авторите от 5 и 6 клас би ни бил много полезен, пропуснала съм го, дали ще го споделите пак.

Благодаря

За шести клас гледам от сайта на МОН - учебната програма по литература:
1. "Хубава си, моя горо“  - Л. Каравелов;
2. „Отечество любезно, как хубаво си ти!“ - Ив. Вазов;
3.  „Косачи“ - Елин Пелин;
4.  „Художник“  - В. Ханчев;
5. „Под игото“ - Ив.Вазов: главата „Радини вълнения“;
6. „Братчетата на Гаврош“ - Хр. Смирненски;
7. „Серафим“ - Й. Йовков.

О, докато го копирам, Дидева го е пуснала за шести.
За пети клас на нашите не им трябва, но иначе:
"Хайдути" - Христо Ботев;

Не че е важно, но като гледам, това са същите произведения, които и аз съм учила преди 30 години. Без "Балада за комуниста" да речем.
Ми не знам. Няма как да им е много интересно на децата.
Скоро бяхме на някакъв официален училищен концерт. И той не беше интересен. Меко казано. И пак горе-долу изглеждаше като нещо отпреди 30 години.
Въобще започвам да разбирам тези понякога нелогични и необмислени пориви на хората към частните училища.
Явно на всички ни е дошло до гуша.
Абе не са нелогични и необмислени. Хората, като си бъркат в джоба, си мислят и то доста сериозно. Ако решат да плащат обикновено са наясно защо го правят.
Да, повечето произведения са остарели и това, което се "внушава" с тях и начина, по който се прави, са безсмислени по този начин. Ценности могат да се внушават и с по-съвременни произведения, по по-съвременен близък до децата начин.

Последна редакция: пт, 19 апр 2019, 12:57 от Judy

# 632
  • София
  • Мнения: 7 183

Абе не са нелогични и необмислени. Хората, като си бъркат в джоба, си мислят и то доста сериозно. Ако решат да плащат обикновено са наясно защо го правят.


Никак не съм съгласна. От известно време следя темата с частните училища и съм просто изумена какви щуротии са се пръкнали под формата на ЧУ. Или пък току що стартиращи проекти. Без нищо зад гърба си. А добрите традиции са важно нещо за образованието. Но хората веднага кълват.
Което е много показателно, че определено има търсене в тази посока. И държавата, и в частност МОН, ще трябва да започнат повече да се стараят. Защото след 10 години може немалка част от текущо приличните държавни училища да се окажат колосално и безвъзвратно западнали.

# 633
  • Мнения: 24 467
Какви щуротии? Интересно ми е.
А търсене има, защото предлаганото в момента е неадекватно на реалността и все по-далеч от нея ще става, тъй като не само че не наваксва, а и изостава с всяка година.

# 634
  • София
  • Мнения: 7 183
Трудно ще ми е да обобщя вкратце. Simple Smile
Има някакво "лесно училище" - Izzi science. Сега стартира. За приемно събеседване децата трябваше да носят проекти. Потребителите дълго време се разправяха трябвало или не трябвало като родители да помагат на 5-6 годишните си деца за тези проекти. Имаше някакъв шедьовър вулкан. Накрая проверих какво е обявило училището като изисквания - ми просто беше на лош български; не се разбираше какво искат.
После има някакво "Фюжън" училище. Пак ново. Подобно име ми е меко странно. Но да оставим това. Мисля, че и двете гореописани няма да имат изкарани документи за лиценз за следващата година, и бъдещите им ученици ще получат проформа дипломи от други училища.
Или пък някакво Прогресивно у-ще. Много празни приказки на сайта им. Всъщност Jump math и Явор Джонев, който без грам педагогическо образование или опит си прави някакви експерименти. До тази година са били натикани в някакъв бизнес център и нямат двор. Вие представяте ли си училище за малки деца без двор? Аз - не. Но пък хората доволно плащат няколко хиляди евро годишно за удоволствието.
За експериментите по темата Монтесори ще замълча. Имаше едно училище в къща на кален черен път. И някакви абсолютни дивотии там - наказаните за лоша дисциплина събираха падналите хартийки в тоалетните, че нали са без канализация в тази част на София.
Ей такива работи.
Но хората се редят на опашки за тях.
Понеже явно не искат децата им да са в държавни училища.

# 635
  • Мнения: 24 467
Тези имат ли лиценз?
Понеже тя и свободата не е безгранична...
Има страхотни частни училища и у нас.

# 636
  • София
  • Мнения: 7 183
Има, разбира се.
Просто илюстрирам, че има търсене, съответно рязко се повишава и предлагането.
В момента има и несъстоятелни проекти. И много от тях няма да оцелеят. А добрите ще продължат и ще стават все повече.
И тенденцията е ясна.
Тя е като при държавните болници, в които вече гледаме да не стъпим.

# 637
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
Като вземат да се шашкат родителите за материала по БЕЛ, включен в НВО - как щели да се оправят от 5-ти та до 7-ми клас с материала?!? Ами че, то в 5-ти има едно бг произведение - "Хайдути", не 10.
Нашата класна е по БЕЛ и от 6-ти клас предложи да им води кръжок, в петък от 12.30 до 14,30 - почти целият клас ходи, там се доупражняват, обясняват се грешките, които са допуснали на контролните, правят се тестове...Доволна съм и ако догодина го има пак, може да си остане на тази подготовка.

# 638
  • Мнения: 24 467
Завиждам ви за този кръжок. Наистина. И ние имахме навремето и ходех там с удоволствие. Нашите нямат такива неща.

# 639
  • Бургас
  • Мнения: 10 346
Завиждам ви за този кръжок.

И аз благородно завидях. При нас няма такива неща. Всеки се оправя както може.

# 640
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 666
В 7-ми клас задължително директора кара учителите по БЕЛ и математика да сформират кръжоци - един вид, да не ходят на частни уроци седмокласниците и да им се помогне за матурите. Факт е, че откакто повечето деца ходят на кръжока по БЕЛ, най-ниската оценка в класа е 4. А госпожата е от старата генерация и си кара материала като едно време, сваля единици дори и за пропусната буква. Ама пък се научиха да са внимателни как пишат и да си проверяват написаното.

# 641
  • sofia
  • Мнения: 8 933
От втория срок нали подновиха един европроект и вероятно учителката по таз линия го организира.
В училището на набора има добро предлагане на подобни кръжоци, само дето той отказа да се запише на каквото и да е.
Големият се записа в неговото училище.

# 642
  • софия
  • Мнения: 25 399
В 7-ми клас задължително директора кара учителите по БЕЛ и математика да сформират кръжоци - един вид, да не ходят на частни уроци седмокласниците и да им се помогне за матурите. Факт е, че откакто повечето деца ходят на кръжока по БЕЛ, най-ниската оценка в класа е 4. А госпожата е от старата генерация и си кара материала като едно време, сваля единици дори и за пропусната буква. Ама пък се научиха да са внимателни как пишат и да си проверяват написаното.
Това е чудесен подход, но за съжаление се прави единствено във вашето училище или още няколко, а не е практика Sad И аз завидях благородно.
Аз тази година съм тотално отчаяна от математиката. Смениха 7 учителя, дори и с помощ вкъщи съм сигурна, че има пропуски, от седмица спряхме и ходенето при Кортезов, защото не търся подготовка на дете за математически състезания. Имам някакъв вариант, който най-вероятно ще приложим - наваксване с частни уроци, но хич не ми се искаше да е така. Нали уж от рано започнахме...

# 643
  • София
  • Мнения: 7 183
Звънче, и при нас нещо подобно с математиката. Тоест не са сменяли учители, но ефектът от настоящата е нулев.
При нас и школата не помогна особено, като съдя от резултатите на пробния в Междучасие.
Да, към частен учител ще се насочим явно.
Не, и на мене хич не ми се искаше така.

# 644
  • Бургас
  • Мнения: 10 346
Ние скоро си говорихме с набора за подготовката му догодина. Той категорично не желае школа с други деца. Иска индивидуални уроци по математика и БЕЛ.
Казва, че като е сам е по-спокоен, не се притеснява да пита и не се разсейва.

Общи условия

Активация на акаунт