Румъния - 2

• Букурещ
Ако някой има интерес към театъра, ето малко инфо за голям театрален фестивал през юни месец в Сибиу Simple Smile

Здравейте, отново се насочваме към Румъния. Казвам „отново”, защото това е поредния път, когато започваме организацията за Румъния - дано този път го осъществим това пътуване.
Ще сме с колата, надявам се през седмицата, а не почивни дни. За винетката разбрах - от бензиностанцията след Дунав мост. Хотел - ще изберем нещо централно в Букурещ, с паркинг, за 2 нощувки. Пътуваме от Бургас. Набелязали сме само замъка Пелеш и Музеят на селото + разходка из Букурещ. Като се има предвид трафика в Румъния, граница и т.н. 2 нощувки достатъчни ли ще бъдат?

• София
Винетката ние я взехме веднага след границата от една будка, специална за тази цел. Другото важно е, че мостът от БГ е 4 лв, но обратно 14 леи, което не е същото и едва платихме с карта.

• Букурещ
За винетка съветвам от бензиностанцията веднага след моста вдясно.

Ако нощувките са 3 ще е още по-добре Wink

• София
Отдавна не съм влизала във форума, но ето ме пак, да ви разкажа за нашето пътуване. Ще сложа  подробния разказ в скрит текст, за да не става много дълъг постът. Иначе с няколко изречения: Посетихме Александрия ( където бяхме на кръщене), Букурещ, Термите, замъците Бран и Пелеш. В разказа по-подробно ще опиша, кое ми е харесало и кое не. Като цяло ми хареса Румъния,бяхме общо за 4 нощувки и видяхме всичко планирано. Много ме бяхте наплашили за трафика и явно очаквах положението да е много по-тежко, но не беше чак толкова зле, колкото в моите представи. На моменти все едно си бях в София в час пик. Хората като цяло бяха дружелюбни с изключение на една руса мадама, която най-нагло ни беше запушила и 15 минути обикалях близките заведения и магазини,докато намеря виновника. Можеше поне да се извини за причиненото неудобство, ама само изпуфтя и с нежелание си премести колата.  Laughing Ама да не се отплесвам, започвам да разказвам:
Скрит текст:
Живеем в София, но скъсихме пътя на отиване като останахме една вечер в Пловдив и две във Варна, имаме роднини там и използвахме възможността и там да се разходим.
 1 ден: Събота сутринта тръгнахме към Александрия, винетка ни беше купил братът на ММ онлайн, , така че поне това не сме го мислили.Кръщенето беше в една много красива църква Това, което ми се видя по-различно от кръщенетата в България е, че първоначално много време се стои на входа на църквата от вътрешната страна и чак след известно време се минава напред. Имаше просещи циганчета отвън,( както и на много места в България де), но тук носеха някакви кофи с  листенца oт рози и там им се слагаха парите. След църквата бяхме в ресторант, чакахме да ни сервират храна поне 1 час, много лоша организация по отношение на храната, но атмосферата беше много приятна, имаше диджей, бяха извикали орисници, облечени като принцеси, които да отправят пожелания към детето, имаше китарист. Бяха се постарали определено. Иначе за храната, ако на някой му е интересно - първо ни поднесоха нещо като смесица от салата и предястие - имаше пълнен домат с патладжан, тиквичка с млечна салата, панирани пилешки хапки, дроб, обвит в бекон, резани краставици и маслини. В 8 часа ни сервираха пълнено пилешко роле с гарнитура от задушени зеленчуци, помислихме, че това е основното, но когато ни сервираха 2 пържоли и крокети от картофи в 22.00, разбрахме, че пилето е било предястие. Като цяло ми хареса градчето, спокойно, приятно и накъдето и да се обърнеш - рози -голяма красота.  За туризъм обаче не е подходящо, няма нещо интересно за посещение. Същата вечер спахме там и на следващия ден заминахме за Букурещ.
2 ден: Първо отидохме в Природонаучния музей- страхотно място, препоръчвам го с две ръце. Не съм виждала по-хубав музей на подобна тематика. Входът май беше 20 или 30 леи и се заплащаше отделно, за да може да се снима, Паркирахме на паркинга, в близост до музея, където цената беше 5 леи на час

След това се разходихме малко в района, до Природонаучния музей имаше друг музей, който не работеше изцяло, но в двора имаше нещо като битпазар и много неща за хапване След това се насочихме към Арката, а от там към музея на селото и парка Херастрау
Арката и паркът много ми харесаха, музеят на селото не ми допадна, не е нищо особено, входът не е скъп и става за разходка, но не бих препоръчала и не бих влязла пак, не ми беше интересен на мен. След това се настанихме в апартамент на познати, който се падаше на около 2 км от стария град, но не знам точно кой район се води. Аз се спуснах още същата вечер към стария град - да се разходя, но и в търсене на сувенири най-вече. Голям зор с тези сувенири, много малко намерих и честно казано повечето неща не ми харесаха особено. На връщане видях и тези красиви фонтани -
3 ден - На следващия ден отидохме в Термите, много ми хареса там. Бяхме в зона Галакси, защото сме с дете на 3 г и ни казаха, че само там можем да отидем.. Времето беше супер, ползвах и външният басейн. Без забележки съм много хубаво местенце.
После отидохме и към музея на сетивата в мола Афи. Трябва да ви кажа, че останах силно разочарована. Наши приятели бяха тази година в подобен музей в Барселона и имах много големи очаквания, но общо взет не се оправдаха, може и на по-големи деца ще им хареса, не знам, моето е малко и не разбира още. Вечерта се разходихме покрай парламента и вече нямахме сили за нищо
4 ден - замъците Бран и Пелеш- на следващия ден за съжаление детето се събуди болно, но все пак решихме да са насочим към замъците, които така отдавна исках да видя. Първо отидохме в Бран, по пътя има много, много ремонти и се забавя движението, имайте го предвид. Влязохме и вътре, но не ми хареса особено нито отвън, нито от вътре честно казано, най-много ми допадна двора на замъка с мини езерцето. Съжалявам, че влязох и загубихме толкова време там. После се насочихме към Пелеш - е той вече ме плени. Определено мога да кажа, че е едно от най-хубавите места на които съм била, магично и страхотно е, препоръчвам с две ръце. Вътре не сме влизали. Вечерта се прибрахме в Букурещ, където вечеряхме в един италиански ресторант и където ядох най-вкусните миди на света
На следващия 5 ден се прибрахме към България
Това е от мен, ако мога да помогна на някой с нещо или някой иска да попита нещо с радост ще му отговоря.

• Букурещ
Винаги съм казвала, че в Бран няма смисъл да се влиза, вътре няма нищо интересно.
Но Пелеш вътре е много интересно. Щом отвън ви е допалнало, представям си, ако бяхте и вътре Simple Smile
Музеят на сетивата на 16-17 годишни тийнове е много интересно за тях Wink За малките няма как да е забавно. Музеят на селото е изключително интересен за западноевропейците, нас на Балканите няма какво много да ни впечатли, но паркът за мен е номер 1 парк в Букурещ от всичките им многобройни паркове, които имат.Wink

А музеят до природонаучния е музеят на селянина и в двора му е приятно лятно време, а и точно този музей имат голям магазин вътре с голямо разнообразие на сувенири, но явно сте били само в двора му и не сте знаели това.

Както и да е, очевидно като цяло сте по-скоро доволни от пътуването Simple Smile

В Синая някой да препоръча хотел със закуска и паркинг, на центъра да е, на около 30 минути пеш от Дворците.

• Русе
Ние сме от Русе и доста често си правим еднодневни разходки до Букурещ. Музеят, който най-много впечатли съпругът ми и синът ми е Музеят на Авиацията, за който музей никой тук в темата не споменава. В България имало такъв музей, даже бил и по-голям някъде край Пловдив, но ние не сме го посещавали.
От Музеят на Сетивата и аз очаквах много повече от това, което видях. Може би очакванията ми просто са били големи. Бяхме с едно голямо и едно малко дете и те не останаха мн.впечатлени. А в Музеят на селото ходихме през април. Много ми хареса, но предполагам, че защото просто това е сезонът, в който всичко тъкмо се раззеленява, дръвчетата са цъфнали и е толкова приятно да се разхождаш край къщичките в Музея на селото, но имаше доста пчели ли бяха, оси ли бяха, много не разбирам.

• Букурещ

Hotel International покрива точно всичките ви изброени критерии.

• София
Да, като цяло ни хареса, хванахме и страхотно време. Имаше и  много рози и цветя навсякъде, което определено ми създаде допълнително настроение.
Пропуснала съм, че за Бран не си е заслужавало. Grinning

Благодаря! Да питам нещо и за Сибиу. Разглеждам в Booking хотел "Pension Corona", дава ми, че е 4-звезди, но тази дума pension какво може да означава?

• Букурещ

На много семейни къщи казват пансион, като в Унгария.

• 1st floor
Здравейте, предстои ни пътуване до Румъния. Проблемът е, че колата ни не е прехвърлена на наше име. Трябва ли ни пълномощно, преведено на английски? Границата със Сърбия минаваме без такова...

Здравейте момичета.
Готвим се да посетим Румъния през юли (покрай концерта на Ед Шийран). Прочетох старите теми свързани с Румъния и горе-долу съм планувала маршрута, но има и неща които ме притесняват. Ще се радвам да се включите с коментари. Това е предварителният ни (ми поскоро Simple Smile ) план:

България - Букурещ (пристигане най-вероятно след обяд) 3 нощувки - Термите - калните вулкани в Бузъу - Синая (Пелеш, Пелешор – до обяд, телегондола – след обяд, 1/ или 2 нощувки) - Буштени (Кантакузино, румънския Сфинкс) - Бран - Ръшнов (крепост и Дино парк) - Брашов  - Сигишоара - Биертан - Салина Турда и Клуж Напока - Алба Юлия - Сибиу - Трансфагарашан - България

Въпросите са ми:
термите кога да ги включим - дали да е някой ден от Букурещ, или да е на път за Синая? Но за тях ще трябват поне 4-5 часа, после ми се ще да отидем до калните вулкани - Може ли някой да каже колко време е придвижването до тях, пеша колко се ходи? ... Чудя се къде да е първата нощувка след Букурещ - дали ще стигнем до Синая или да нощуваме някъде преди нея.

За Пелеш, Пелешор - остава посещения събота или неделя. Сигурно ще е лудница но няма как.
Как според вас да разпределим нощувките – нямаме точен брой дни, но все пак ако можем да се вмъкнем до 8 нощувки примерно

Много ми се иска да видим и рисуваните църкви и веселото гробище (за които четох в придишни теми), но много на север идват и едва ли ще стане. Хунедоара със замъка също, но и за там незнам как да стане

Румъния ни е доста често посещавана дестинация и накратко ще пиша за интересуващите се.
Трансилвания е най-красивата част за мен, нищо общо с останалите. Архитектурата е страхотна, Пелеш е невероятно място. В Бран няма нищо интересно, все едно съм в къща в Копривщица. Но поне веднъж не пречи да се посети, колкото да се задоволи любопитството.
В Букурещ ходим чат пат с една едничка цел - Термите. Зимата ги посещаваме като ни се иска да избягаме от студа. Сякаш сме на екзотичен остров, само че в умален закрит вариант. Цената е повече от добра за чистотата и обстановката, която предлагат. Храната вътре е разнообразна, обичам азиатското.
Спим през букинга в апартаменти за по 15лв.,много добри попадения досега.
Мога много да пиша, но повечето неща сигурно са коментирани вече, така че ако някой желае, да пита нещо конкретно.