Четвъртокласници 2020/2021

  • 34 325
  • 776
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 3 495
Хм, а защо модерни? Моето дете, писала съм тук миналата година беше с обучителни трудности по всички предмети. Тази година е сравнително добре. Имали са такъв тип задачи каквито е споменала petenka. При  тях за разлика от обикновеното изваждане се справяше и се справя прилично. Допадат и по някаква причина за разлика от сухите цифри, и е далеч от гениална.

# 61
  • Варна
  • Мнения: 2 437
Sparkles,  в 4 или 5 клас вече ще е твърде трудно детето да се учи на логика, ако такава не му е била преподадена в началото на когнитивното му развитие. Математиката е логика, не е бакалско смятане - ако ги приравниш, все едно да кажеш, че рисуването е просто едно оцветяване.

# 62
  • Мнения: X
Sparkles,  в 4 или 5 клас вече ще е твърде трудно детето да се учи на логика, ако такава не му е била преподадена в началото на когнитивното му развитие. Математиката е логика, не е бакалско смятане - ако ги приравниш, все едно да кажеш, че рисуването е просто едно оцветяване.
Математиката си има правила и начини за решаване на типове задачи, те се овладяват и надграждат с времето и според мен сегашните нестандартни задачи не откриват логическите гении, а изпреварват нещата.
Аз съм съм звършила през соца, като че ли нямаше такива глупости в началния курс. Сега всъщност се възмущавам от разните състезания от типа на Математика без граници, не от стандартния учебен материал. Иначе детето се справи със задвидното 4 място от 35 деца във втори клас в неговото училище на сегашното кенгуру без никаква подготовка, но забележете че максималният брой изкаран точки беше 65 от възможни 100. Кому са нужни такива нереални препятствия пред децата?
Скрит текст:
Завършила съм МГ, с 6,00 по всички предмети, а там влязох с второ място олимпиада по математика на областен кръг, без грам частни уроци, с решаване на задачите от един стандартен сборник и списание Математика ... Нямаше частни уроци, различни учебници на различни издателства, НВО, матури и хиляди измислени състезания. Имаше само един вид олимпиади на МОН, учебниците бяха качествени и еднакви за всички училища и беше достатъчно да седнеш и да учиш. Сега аз самата се дивя на странните задачи, с които си позволяват някои "математици" да експериментират с децата (визирам организаторите на състезания като горните). Станахме модерни и нестандартни като запада, но едно време без да сме гении ги побеждавахме на състезания. Сега за съжеление всичко е доста размито, няма ясна рамка с точни изисквания за обхвата на преподавания материал и съответно оценяването.
Иначе да, интерсно е цялото семейство да си блъскаме главите как "просто" да решим задача със знанията на второкласник от състезанието на детето, но не виждам защо е необходимо да се мъчим сега като догодина ще може сам със знанията които ще получи в час. Например какъв беше смисъла да се въвежда задачата с едно неизвестно миналата година в първи клас с празно квадратче. ( за това бях много възмутена пак Simple Smile ). Тази година въведоха "х",  същата задача я правят пак с квадратче, после в квадратчето пишат "х" и чак тогава  записват самото уравнение като хората, като можеше направо сега да обозначат неизвестното с х и да си напишат директно уравнението.

Последна редакция: ср, 08 май 2019, 11:06 от Анонимен

# 63
  • Пловдив
  • Мнения: 537
Цитат
Кому са нужни такива нереални препятствия пред децата?
Съгласна съм напълно! Не че е за тази тема, но и аз да кажа наблюдението ми. Задачите всяка година стават все по-трудни и по-трудни по състезанията. Когато му извадя от стари години тестове за дадено състезание, и започне примерно от 2012 г., второкласникът ме пита озадачено "Това бебешко ли е?"
Като цяло се съпротивлявам тихичко и вътрешно на цялата истерия с математиката в начален курс, но в нашия град малкото МГ, както е известно, е с доста добра подготовка и предвид децата, които отиват там, и мен ме блазни мисълта за кандидатстване там. Разбира се детето трябва да е с математически наклонности, още е рано, но ме дразни това, че трябва едва ли не, още от първи клас да го мъкнеш насам-натам по школи!

# 64
  • Мнения: X
Цитат
Кому са нужни такива нереални препятствия пред децата?
Съгласна съм напълно! Не че е за тази тема, но и аз да кажа наблюдението ми. Задачите всяка година стават все по-трудни и по-трудни по състезанията. Когато му извадя от стари години тестове за дадено състезание, и започне примерно от 2012 г., второкласникът ме пита озадачено "Това бебешко ли е?"
Като цяло се съпротивлявам тихичко и вътрешно на цялата истерия с математиката в начален курс, но в нашия град малкото МГ, както е известно, е с доста добра подготовка и предвид децата, които отиват там, и мен ме блазни мисълта за кандидатстване там. Разбира се детето трябва да е с математически наклонности, още е рано, но ме дразни това, че трябва едва ли не, още от първи клас да го мъкнеш насам-натам по школи!
Аз още не съм наясно как се влиза в МГ в момента, но се надявам МОН да са запазили здравия си разум и всички "нестандартни" математически задачи  пускани на по-малките класове като част от платени частни състезания по-нататък лека полека да отпаднат и да могат да бъдат решавани с нормалния усвояван за възрастта материал. Защото математиката има инструментариум за решаване и без налучкване, просто още децата не са го овладели.

# 65
  • European Union
  • Мнения: 1 363
Това, което мен ме дразни най-много, е вмъкването на задачи тип състезателни в учебниците. Не са обозначени като по-различни или по-трудни, просто поредната задача. И поне половината от децата (на този етап, а после и повече) не могат да я решат. Сега е моментът да се покаже на децата, че математика е песен, а не някаква мъглявина, която е достижима само за избраните.
Сега не мога да се сетя, но скоро гледах в учебника на дъщеря ми задача, която ние в прогимназията въртяхме по разните викторини, задача тип уловка, забавление (жалко, че сега не мога да се сетя коя беше задачата). Още не мога да си обясня какво търси такава задача в учебника за втори клас.
Състезанията по математика и школите са отделна работа.

В пети клас в математическа гимназия се влиза именно със състезателна математика. В осми клас в математическа гимназия се влиза със знанията от училище и оценките от НВО български и математика.

# 66
  • Мнения: 2 558
Аз винаги съм мразела математиката и другите точни науки, обаче по литература и езици бях номер 1. Щерката е същата като мен. За съжаление, мен ме "отказаха" от математиката в 7-ми или 8-ми клас, а сега с тези малоумни нововъведения в обучителния процес, нея сигурно още в 5-ти ще я откажат 🤦

# 67
  • Мнения: 3 945
Sparkles,  в 4 или 5 клас вече ще е твърде трудно детето да се учи на логика, ако такава не му е била преподадена в началото на когнитивното му развитие. Математиката е логика, не е бакалско смятане - ако ги приравниш, все едно да кажеш, че рисуването е просто едно оцветяване.

Логиката и налучкването са две противоположни неща. Както стана ясно по пътя на логиката, решението на задачата не е било правилно.

# 68
  • Мнения: 1 561
Нещо темичката замря, та да подбутна малко.Simple Smile
Докато се обърнем и тази година се изтърколи. Онзи ден детето донесе резултата й от изходното ниво по математика. Чакаме ваканцията и се готвим за края на годината. При вас как ще го отбележат?
Моята с отвръщение чака списъка с книги за ваканцията. Гледах една оферта за занималня, в която по приятен метод четат книгите от списъка, чудя се дали да не пробвам.
Какви подаръци/ общи от целия клас/ ще подарите на госпожите, събирам идеи, че при нас за пореден път предлагат заредена карта с някаква сума?

# 69
  • София
  • Мнения: 12 374
Моята второкласничка тази седмица ще прави някакви тестове в училище, последни. По-другата седмица сме на море на остров Паксос и ще си починем добре, а после казваме чао на втори клас. От миналогодишния летен списък с книги прочете само една, ще видим това лято как ще е.

Ще ходи в нейната си занималня, свикнала е с децата и учителките, също и на лагер, още 3 седмици море с нас, после на гости при баба и дядо за седмица и то ей го, ваканцията минала.

Миналата година подарихме два билета за някакъв концерт, класната много се зарадва.

# 70
  • Мнения: 11 558
За подарък не се чува нищо засега.
Освен книгите за четене от читанката ще имат и допълнителни, дадени от госпожата- все ми е на ума че ще чете, ама има някои деца, изчитат всичко, и пак читателски дневник. Бележниците ще ги раздават на първи юни сутринта.
На занималня ще ходи на миналогодишната- има тенис и програмиране.

# 71
  • Мнения: 760
За подаръка нищо не знам...
Още нямаме списък за четене, ако може да споделите вашите. Няма да я карам да чете нищо на сила лятото, миналата година така и не изчете всичко. Тя си чете доста принципно, което ме подсеща, че съм обещала нова книжка от любимата и поредеца. Правили са изходини още не съм видяла резултати....чакам да видя и на финалното на СБНУ какво е постигнала. Лятото мисля да я запиша на плуване...те нашите на практика са приключили по всички предмети...остава само годишния изпит по балет. Тържеството ще е в училище, като миналата година.

# 72
  • Мнения: 5 234
Моля да споделите списък за четене за лятото, ако имате. Моето няма търпение да го захапе и да го приключи.

# 73
  • София
  • Мнения: 1 826
Моя син учи по учебниците на Просвета плюс и тяхната класна каза книгите от края на учебника само ще им даде, които са Български народни приказки, Приказки на народите, Приказки по телефона и един разказ на Валери Петров

# 74
  • Мнения: 2 558
Моя син учи по учебниците на Просвета плюс и тяхната класна каза книгите от края на учебника само ще им даде, които са Български народни приказки, Приказки на народите, Приказки по телефона и един разказ на Валери Петров


Тези бяха в нашия списък за миналото лято...

Общи условия

Активация на акаунт