Рим - 21 тема

Благодаря много, Параход!

• София
Привет и специални благодарности на всички, които са съпричастни към тази тема, споделяйки мнения и съвети.
Днес се завърнахме от Вечния град и не мога да намеря достатъчно силни думи, за да изразя възхищението си от всичко, което видях и усетих. Рим е една вълшебна приказка, която непременно трябва да се преживее. Още съм като омагьосана и със сигурност ще ме държи много дълго време. Както вече споделих преди да заминем, изключително много ми помогна това, че предварително бях направила маршрутите с всичко, което искаме да видим, а и ги преминах виртуално с Google Street View и всичко ми беше една идея по-познато на живо, сякаш съм била вече там. Препоръчвам и това, да си направите малък тефтер с описание на всичко най-важно – маршрути, улици, градски транспорт и т.н., защото е много удобно, когато сте в движение, просто да отворите и да погледнете, вместо да се чудите и излишно да хабите мобилен интернет. Естествено, ще научите и много неща на място, но и тях си записвах в движение, което е много полезно.
Ще започна от самото начало и се надявам да съм ви полезна, но ще го сложа като скрит текст, защото е много дълго.
Скрит текст:
Притесненията ми, относно ръчния багаж /големия/, че надвишава единия от размерите с 3 см, не се оправдаха. Нито на отиване, нито на връщане проверяваха багажа. Единствено върнаха 2-ма души да платят багаж, защото бяха с малък ръчен, а бяха помъкнали огромни куфари, но това вече е очеизвадно.  Още на летището взех RomaPass 72 часа, въпреки, че много мислех дали ще ни е от полза, но изобщо не съжалявам. Ползвахме много транспорт, защото се хранехме в Трестевере и метро до доста от обектите, а с Колизеума и Сант Анджело се изплати поне веднъж и половина. На Чампино, директно се насочихме към спирката на автобуси 520 и 720, по препоръка от тук, която е точно срещу изхода „Пристигащи“. Предварително бях решила да ползваме линия В, тъй като спирките до Термини са по-малко, но обърках автобусите и вместо на 720, се качихме на 520 и в крайна сметка пътувахме с линия А от Cinesitta, но се придвижихме доста бързо. Хотела, който бях резервирала – „Терминал“ се оказа добър, с добра локация, чист, като почистваха и оправяха стаите всеки ден, с хубава закуска, но имам само една забележка – уговорихме се да ни приготвят закуска /кроасани/за път в деня на отпътуването, тъй като напускаме хотела много преди закуската да е заредена, обещаха, но така и не получихме. Иначе нямам никакви забележки. Оставихме багажа, тъй като настаняването е следобед и се отправихме към първите красоти на Рим.
Ден 1
Ватикански музеи, Базиликата Свети Петър, замъкът Сант Анджело
Имахме предварително закупени билети за 11:00 часа, но понеже беше сряда и Папата, както знаете прави обща аудиенция на площада, директно се насочихме натам. Имахме късмета да го видим и чуем, и едва след това се отправихме към ватиканските музеи. Определено си трябва най-малко половин ден за тях и съм меко казано впечатлена от богатството, което са събрали.
На финала нещо се обърка и след витите стълби на Момо се озовахме извън музеите, като нямаше начин да се върнем. Върнахме се на площада пред базиликата и с ужас видях опашката за Свети Петър, която се извиваше покрай целия площад. Така се ядосах, че отидохме почти най-отпред и застанахме там, държейки билетите за музея. Минахме без проблеми, не се гордея, но някак си не се чувствах толкова гузна, поради това, че просто бяхме сгрешили, и така или иначе щяхме да сме в базиликата преди всички тези хора, ако не беше станало така. Затова бъдете осторожни и ако не знаете – питайте, преди да се озовете извън музеите. Направи ми впечатление, че няма толкова хора за музеите, нямаше опашка, а тези без билети си купуваха и влизаха веднага, което ми беше малко странно.
Само да вметна и нещо за проверките. Почти навсякъде – Ватикан, Базиликата Свети Петър, Колизеум, Римски форум и Базиликата Санта Мария Маджоре имаше проверка като на летището – във ванички се оставя якето, камери, телефони, часовници и колани.
Качихме се и на купола, като 360 градусовата гледка е просто неописуема и си заслужва всяко евро. Само искам да отбележа тук, че буквално целия купол е надраскан от посетители и не видях нито едно име на български, така че изобщо не сме само ние такива простаци.
След Ватикана и базиликата се отправихме към замъка Сант Анджело, който беше и първия безплатен музей с Roma Pass. И от него панорамата е страхотна, както и самия замък.
След него директно се отправихме към Трастевере и препоръчания тук ресторант Карло Мента, за което сърдечно благодаря. Препоръчвам горещо Pene Carlo Menta  и Ньоки Carlo Menta, а виното Шардоне беше разкошно. Автобус Н е много удобен от Термини и обратно. Другия вариант, който открихме за придвижване от Термини до Трастевере и обратно е с автобус до Piazza Venezia и после трамвай 8, който е буквално на всеки 5 минути.

Ден втори
Piazza del Popolo, Spanish steps, Hard Rock Café, Колизеум, Римски форум, Палатин, Църквата Сан Клементе, Bocca della Verita – Устата на истината, Трастевере и другия препоръчан тук ресторант Ponentino.
Ще направя няколко уточнения, които са важни.
Трите спирки на метрото, за които беше споменала allexa.7, все още не работят. Първоначално си помислих, че сме хванали влакче, което отива директно до Flaminio, но после се сетих за споделеното от allexa.7 Така и не открих от къде тръгва автобуса, който са пуснали за метрото, но не е драма, тъй като има голям избор откъм транспорт, а и разстоянията са пешеходни.
Който има намерение да посети Hard Rock Café, трябва да знае, че се пръска по шевовете и е с предварително записване за поне след 30 минути минимум. За жалост нямахме време да чакаме толкова и го оставихме за следващия път.
Заради лошото време и на Колизеума да сме чакали 5-10 минути и то главно заради проверката на входа /като на летището/.
Устата на истината беше затворила 10 минути преди да отидем, но поне я видяхме, защото самия камък с лицето е извън църквата и се вижда от улицата. Работното ѝ време е до 17:50 часа.
Ресторант Ponentino е 2 пъти по-скъп от Carlo Menta  и мен лично не ми хареса пастата, която ядохме, но както знаете – вкус, приятел няма.

Ден трети
Фонтана ди Треви, Базиликата Санта Мария Маджоре, Куатро Фонтани, площад Бернини, Piazza Colonna с колоната на Марк Аврелий, Piazza Venezia и паметника на Виторио Емануеле, Колоната на Траян, Campidoglio и капитолийската вълчица, Църквата Santissimo Nome di Gesu – най-старата йезиутска църква в света, Piazza della Minerva, Pantheon, Piazza Navona, Largo di Torre Argentina – лобното място на Юлий Цезар, островът на река Тибър -  Isola Tiberina, Trastevere - Tratoria Carlo Menta.
Предвид неработещите спирки на метрото – Република, Барберини и Испания, попитахме за автобуси на рецепцията и веднага ни начертаха на картата как да стигнем до Фонтана ди Треви, на който имате шанса да се снимате почти сами най-късно до към 8:00 часа сутринта. Затова и ние бяхме решили да станем много рано и най-късно в 7:00 да сме там, както и направихме. Автобусите от Термини са 64 и 170 като се слиза на спирката след Куатро фонтани, минава се през Piazza Quirinale, надолу след извития завой първата в дясно, после в ляво и пак дясно.
Върнахме се до хотела, за да закусим и после поехме по маршрута, като първа и най-близка спирка беше базиликата Санта Мария Маджоре, която беше буквално на 2 преки от нас.
На монумента на Виторио Емануеле има асансьор, който се изкачва на огромната тераса на върха на паметника и струва 10 евро. Ние си го спестихме, защото първо, опашката беше огромна и второ, вече видяхме Рим като на длан от купола на Свети Петър.
На Капитолийския хълм няма да видите вълчицата веднага – намира се отстрани, от ляво на централната сграда и неочаквано е доста малка скулптора върху колона.
Църквата Gesu е много красива /тя коя ли базилика не е/, дори запалихме истински свещи, а не като в останалите – чаени и хванахме литургия, което ми беше много интересно, въпреки, че нищо не разбирам. Странно, но по едно време изгониха всички посетители и затвориха, а беше към 13:00 часа.
Пред Пантеона беше великото стълпотворение, но се влиза бързо. Фонтана обаче е окупиран от стотици хора и трудно може да се види в пълния му блясък. По това време вече бяхме доста огладнели и ядохме уникални сандвичи от едно магазинче в дясно на Пантеона, ако застанете с лице към него. Не се лъжете от цените 2, 2,5, 3 евро – това е цена за 100 гр., но въпреки всичко бяха страшно вкусни. Магазинчето е за всякакви меса и сирена и ще го познаете по накичените отвън бутове прошуто.
Ако имате време, горещо препоръчвам да седнете на някое от кафетата и траториите на площад Навона. Ние там откарахме 2 часа, като се насладихме както на кафето и бирата, така и на всички самодейни певци и артисти. Направо е вълшебно.
Накрая се размазахме от ядене и пиене в Carlo Menta и платихме за всичко 45 евро, което е направо смешно за Рим. Препоръчвам го с две ръце!
Самолета ни беше в 8:00 и съответно трябваше да сме на летището в 6:00 часа. Предната вечер купих билети за Теравижън от павилиона за вестници, вътре в Термини и хванахме този в 4:50 часа, защото следващия е в 6:30 часа и можехме и да не стигнем. После установихме, че спокойно сме можели да отидем и с метрото, и автобуса, защото направо си отвисяхме, тъй като бяхме на Чампино в 5:15 часа.
Това е от мен като най-актуална информация.
Ако имате някакви въпроси, с радост ще ви отговоря.

Последна редакция: нд, 07 апр 2019, 00:43 от jullianna

Аз имам още един конкререн въпрос, този път относно ръчния багаж на борда на Ryanair. Понеже някъде бях прочела, че е забранено да се пренася в ръчния багаж преса за коса, въпросът ми в към тези, които скоро са пътували. Вярно ли е това, че преса за коса не може да се пренася в ръчния багаж?

• София
Има тема за авиокампанията, питай там.

• София

На първа страница в темата за Ryanair пише, че се допуска, каквото и да значи това.

• София

Може, аз си я носих в ръчния багаж.

• Вестерос
Moже преса, пренасяла съм и с раян, и с уиз.

Аз имам един леко глупав въпрос Sweat Smile Тъй като за пръв път ще пътувам със самолет и не съм наясно много с нещата. Дали ще ми проверяват дамската чанта понеже има метални камъчета по нея и дръжката й е такава, и съответно би трябвало да свири при проверката? И също ако има метални кутийки в куфара дали ще свирят Thinking Не съм наясно с нещата, а няколко познати малко ме стреснаха.

Чантата, заедно с яке, часовник и други неща се слага в едни кутии и минава скенер. Металните орнаменти не са проблем, проблем са нещата, забранени за пренос. Ако металните кутийки са в ръчния багаж, който минава същия скенер, може да искат да ги отворите или дори хвърлите, ако им се сторят подозрителни.
На много места в Рим има същата проверка със скенер, и си давате чантата и т.н. Имайте предвид и не носете ценности и подозрителни неща

Видях темата и четох и в сайта четох и се обърках, за това реших да попитам тук. Предположих че някой може да е пробвал. Просто ни предстои пътуване до Рим, а до сега не сме пътували със самолет, а всяка авиокомпания и страна имат различни изисквания. Ние смд решили да се вместим в две малки ранички ръчен багаж, т.е. ще пробваме да сме само с дрехите на гърба си за 5 дни, а в багажа само най-нужното. Grinning

• София
Ние бяхме 4 дни с по една раница. Нормален размер, като ученическите, побират достатъчно - и дрехи за смяна, и козметика, та и някой кроасан.

Radityli
Ние бяхме за 3 дни с 2 малки раници + куфар 55/40/20 и определено повече с един куфар няма да тръгна за никъде. 2 дни валя дъжд и ако нямамхме резервни дрехи и обувки, трябваше да си стоим в хотела докато изсъхнат, а бяхме с дъждобрани. Освен това не мога да си представя да ходя с една тениска повече от два дни... На всичкото отгоре не можеш да си вземеш нищо, заради липсващо място. Едвам събрахме малко паста и подаръци за близките. Лично за мен, един куфар + 2 ранички е твърде малко, да не говорим за 2 раници и то за 5 дни.

Поради тази причина, че дрехите не можем да ги носим повече от ден два гледаме да сме някакъв апартамент, който разполага с пералня, пък и на ръка да се пере щом не е много. Преживели сме го един път, когато бяхме в подобна ситуация, така че няма как да не оцелеем още веднъж.

Това с колко багаж ще тръгнете, е въпрос на лично решение и комфорт. Щом можете да се вместите в две малки ранички, действайте, поне ще бъде удобно за носене. Но внимавайте все пак с размерите им, за да нямате проблем на летището.

• София
1 голям ръчен + 1 раница ни стигнаха точно за 3 нощувки. Две раници за 5 дни са амбициозен план, дано не вали.