Рим - 21 тема

Аз все още нямам никакво потвърждение от Колизеума.

• Мнения: X
Здравейте, давам малко информация около организацията ни, транспорта и квартала, в който бяхме за 3 нощувки.
Към 7.20ч местно време бяхме на летище Чимпино. Взехме автобус 520 + метро --> 1,50 Евро  - билетът важи 100мин. Билети купихме  от летището, но мисля, че и шофьорът предлага. 520 е през около 20-30 мин сутринта уикенда.
Нямаше възможност да си оставим куфарите в хотела и се възползвахме от тази опция:
https://bagbnb.com/luggage-storage/rome/termini/luggage-storage- … ED3Q9v1DnecvZSeAI
След като платих с Пейпал, получих адреса, на който да оставим багажа. 5евро на куфар без значение от времетраене на престой.

Опашката за безплатната последна неделя започваше от Свети Петър. Може би беше около 1км.
След 70 мин чакане - влязохме в 11ч. Последно пропускане беше в 12.30ч.

Бяхме на 5 мин от прословутата гара Термини. 85% туристи, 15% цветнокожи. И за секунди нямаше смущение или притеснение. Препоръчвам района - пак бих отседнала там.

Застраховах се и вечерта преди заминаването купих билети за шатъла от Термини до летището от тук - https://www.sitbusshuttle.com/
Трябва да се иде 15мин преди тръгването.Времетраене на трансфера - 25мин.

Ето и разписанието:

Така изглежда потвърждението/билетът. Няма нужда да се принтира - от телефона е достатъчно.

За Колизеума+Форума/14Евро/ си платихме през сайта същия ден. По имейл получихме код за потвърждение. Служителите ни насочиха от къде точно се взима билет. Така не чакахме опашката. Лично мнение: не бях впечатлена от посещението на двата обекта. Гледката отвън повече ми хареса Simple Smile

Здравейте, не знам дали вече не е обсъждано, но тъй като на мен ми дойде като неприятна изненада, а тук съм получавала толкова полезна информация, реших че и друг може да има нужда от предупреждение. На 17.05.2019 е обявена 24 часова национална стачка на летищата в Италия:

http://scioperi.mit.gov.it/mit2/public/scioperi?fbclid=IwAR0A-Bj … B7TpwE0iottA21zfo (4-та страница)

Аз трябваше да пристигна на Фиумичино тогава и тъй като ми е много важна точната дата, си взех (нов Tired Face ) билет за предния ден. Говорих с италианец, който каза че рядко отменяли официално обявени стачки, освен ако не са обявени много месеци предварително, но ако ги отложат обикновено е за по-късна дата - примерно следваща седмица. Авиокомпаниите явно често не знаят (или пък се правят на ударени при запитване) до последния момент... Ранни полети явно обикновено имат по-голям шанс да се състоят (докъм 10 часа). Всеки си преценява кое е разумното действие, но при всички случаи е по-добре човек да е подготвен.

И да питам - има ли някой да е пътувал от Варна до Отопени с общестен транспорт различен от автобусите на Пегасус? Миналата година бяхме много доволни от тях за ранен полет и бяха абсолютно точни, но пътувахме през нощта и имаше около 2 часа след пристигане до полета. Сега новият ми полет е от 16:50 и има само час. Страх ме е да не се забавим на Дунав мост и да стане гаф, а да пристигна на летището в 4 сутринта не ме блазни...

• I want it all and I want it now.

Благодаря.

Последна редакция: ср, 03 апр 2019, 16:40 от Syn

• София
Здравейте, днес се върнахме от Рим.
Изключително ползена ми беше първата страница и качените линкове за транспорт и забележителностите.
Останахме впечатлени от града и определено бих се върнала пак някой ден.
За предвижването от Чампино до центъра на Рим използвахме автобус 520 и метро - бързо, лесно и евтино. За връщането днес използвахме Rome Airport Bus (има го на първа страница), а билети си взехме на място, даже хванахме някакво намаление и билетите бяха по 4,90 €.
Опашките по забележителностите са наистина големи и има много туристи. Във Ватиканските музеи бяхме в безплатния ден като отидохме към 8:30 и в 10:00 влязохме.
Паркът Боргезе много ми хареса и хълмът Пинчио.
Някой ако има въпроси съм на разположение Simple Smile
За връщането в колко часа хванахте Rome Airport Bus-а? Предполагам полета ви е бил в 8.

Да, в 8:00 беше полетът. Хванахме го в 4:50  и към 5:15 бяхме на летището. Рано беше, но като отидохме на спирката автобусът беше там и се качихме.

Здравейте, вчера се завърнахме от Рим. Улучихме страхотно време, над 20 градуса и слънце. През деня бяхме по тениски, но сутрин и вечер си е хладничко. Ние бяхме 11 човека и направо си резервирахме трансфер до хотела. Ако някой се интересува може да ми пише, ще дам координати, българи са, които живеят в Рим. Хотелът се оказа много приличен, чист и на хубаво място, hotel Orazia. Даже едната стая беше готова още сутринта и оставихме всички багажи там. Някой беше писал за примерен маршрут, мога да напиша нашият.
Първият ден започнахме с обиколка отвън на Колизеума, площад Венеция, фонтана Ди Треви ( там има много хубави пици на парче и сладолед ), продължихме с площад Испания и Испанските стълби, площад дел Пополо. Между тях, на Via del Babbuino 150А се намира кафенето „Канова Тадолини“,  което прилича на музей. Помещението е бившето ателие на италианския скулптор Антонио Канова, може да се разгледат негови оригинални творби. Кафето и десертите са страхотни, аз пробвах тирамису, децата взеха някакви плодови сладкиши, бяха невероятни. Денят завършихме с вила Боргезе и галерията там. Бяхме вече изморени и взехме влакче да ни разходи из парка, спира точно до галерията, струва по 3 евро. За галерия Боргезе задължително си вземете билети по - рано. Като бяхме там имаше табела, че няма свободни места до 13.04.
За вторият ден сутринта бяхме взели билети за Колизеума. Опашките са огромни, на нашата също чакахме поне 20 минути, така че трябва половин час преди посочения в билета да сте там. След Колизеума разгледахме Палатин и Римския форум, оттам се запътихме към площад Навона, по пътя минахме покрай Ларго ди Торе Аржентина, където се предполага че е убит Юлий Цезар. Препоръчвам да си вземете сладолед от площад Навона, невероятен. Продължихме с Пантеонът, но той беше затворен и отидихме до фонтана Ди Треви да го видим и по тъмно. На прибиране минахме през Четирите фонтана и Санта Мария Маджоре.
Трети ден - решихме да посетим Ватиканските музеи в безплатната неделя. Двама от мъжете отидоха с един час по - рано. Опашката е внушителна, но много бързо минават хората и в 9:30 бяхме вече вътре. През Сикстинската капела излязохме от десния изход, даже и без група никой не ни спря и излязохме на базиликата. Обядвахме из уличките на Ватикана. След това минахме покрай Сант Анжело, мостът на Ангелите, разходихме се из уличките на Рим, без големите тълпи туристи, разгледахме Кампо деи Фиори, Устата на истината и Трастевере. Разходихме се из китните улички и вечеряхме там.
Четвърт ден - базиликата Сан Пиетро ин винколи, Пантеонът, обядвахме из малките улички наоколо, посетихме базилика Санта Мария сопра Минерва, площад Кампидолио, зад площада има тераса със невероятна гледка към форумите. Има и пътека, която минава покрай тях и излиза на главната улица за Колизеума. Посетихме базиликата Сан Клементе, където е погребан св. Кирил Философ и последната ни спирка беше Сан Джовани ин Латерано.
Дано съм била полезна. Вече има много туристи, така че се въоръжете с търпение за някои места. Завиждам благородно на тези, на които всичко това им предстои. За втори път съм там и мога да кажа, че това е моят град.

Последна редакция: ср, 03 апр 2019, 18:35 от stemas

• IT
Добре сте улучили времето, защото утре ке е вятър, дъжд и гръмотевици. Нагоре още по-гадно.
Това кафене иле страхотно да.
За стачките- ако стачкува авиопревозвач ще е Алиталия, на летището ще има персонал, но ще е с намален състав. За което си хващате и шатъл до града.

Сложили са азалиите на Испанските стълби, тъкмо до 15 април ще имат време да разцъфнат:smiles:, нямам търпение да ги видя най-накрая.
И аз си имам тераса с азалии

Последна редакция: чт, 04 апр 2019, 09:16 от Lady Vengeance

Прекрасен разказ,аз се опитвам да отсея най-впечатляващите места и да ги събера в 3дни -1ви ден Колизеум (запазени билети вече),3 ден-Ватикана,така че моля за помощ..Кои забележителности са в близост за да ги комбинираме за тези дни-ще водим и 7год дете с нас...

• Варна

Бихте ли пояснили какво обхваща стачката? Означава ли, че всички летища в Италия ще бъдат затворени и няма да се обслужват никакви полети, дори и полети на Wizz Air или Bg air (имам предвид, че това не са италиански компании).

В края на април съм в Рим. Какво е мнението ви за Сант Анджело, интересно ли е вътре?

• София

По-скоро гледките от там са хубави.

Доколкото разбирам няма как да се знае колко точно голям че е обхватът на засегнатите полети, докато не наближи много датата. Нямам личен опит, но тъй като отивам на организирано събитие, което се случва всяка година горе-долу по едно и също време и явно често съвпада и с подобен род стачки :/ чета какво пишат други хора, които са го изпитали предни  години. Има такива, чиито полети са били отменени 12 часа преди да се състоят, при условие че са били уверени 24 часа преди това, че всичко е ок. Други са били отложени с часове, или преместени с часове по-рано. Струва ми се, че независимо дали компанията е италианска, най-малкото промени в графика застрашават всички. В моя случай (пътувам преди полета от Варна до Букурещ с автобус, искам задължително да съм пристигнала до обед на 17-ти) имаше евтин билет за предния ден и реших да си спестя евентуални инфарктни ситуации.
Сега обаче май ще трябва да кисна 12+ часа на Отопени, тъй като не намирам подходящ транспорт, който да пристига там достатъчно време преди полета (и да не струва 200 лв) Neutral Face

Не знам на вас кое би ви харесало, примерно след Колизеума и Римския форум е площад Венеция, в дясно от него е площад Кампидолио, може да посетите музея там или да продължите към Театъра на Марцел, Устата на истината и да се разходите из Трастевере. На третия ден след Ватикана отидете до Сант Анжело, пресечете моста и оттам площад Навона не е далеч. Пантеонът е много близо след Навона. Ако все още не сте видели фонтана ди Треви, на 5-10 минути е. На втория ден може примерно да разгледате някои площади и базилики. Примерно от площад дел Пополо, отстрани има стълби към Вила Боргезе. Може да се качите и разходите там. Мисля че там е и зоологическата градина, но затова не съм сигурна. След дел Пополо са Испанските стълбища, оттам може или посока Ди Треви или към Площад Република.

[/quote]

Благодаря,това е ориентир кое до кое е близа и може да се посети в един ден-все пак са 3дни само....