Частни училища - информативна тема 24

  • 46 231
  • 795
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: 5 425
Мен най-ме потресе това изречение за КО, не знам как го подминахте останалите:
 "- Впечатлението ми беше доста добро, докато не видях един учител да води дете за ухото…"-това звучи мега зле за училището.
Madv, сигурна/рен ли сте,че точно това сте видели?Да не сте се забудили нещо? За толкова години в ЧУ за първи път чувам за подобен случай на насилие от учител и прощавайте, ако ми звучи неправдоподобно.
Абсолютно съм сигурна, но не знам как да го интерпретирам все още, не знам дали не е било на шега...
Видя ми се странно на фона на другите неща, които видях и чух и все още ми е позитивно мнението за училището.
Извини ме madv, но къде в сградата на КО се намира кабинета на директора и как изглежда моля?

# 391
  • Мнения: 333
При всеки различни неща ще са от полза, лично аз от много години не използвам български в служебната комуникация, а и мисля, че не само правопис се изисква за НВО, не знам точно какво, но ако родният език е необходимо да се изучава по 10 часа на седмица в допълнение, че нон стоп го говорим, то тогава за да е адекватно нивото на чужд език би трябвало да се учи по 30-40 часа, това образно казано, във форума човек не може да изпише подробно всичко, все ще се хване някой за нещо. И освен правопис, за мен са важни и другите предмети, изкуства, здравна култура, спорт, добродетели. ОК, НВО математиката е за кандидастване, състезателната в началните класове е за радост на родителя, но в 10 часа седмично за учебния метериал 1-4 клас можеше да включат и състезателна мат, за мен програмата е небалансирана с цел конкретен изпит- НВО, но не и трайни знания и придизвикване на интерес към предмета.

sadlady, много субективни са родителските впечатления. Познавам хора, според които и в Британика английският се научава без забележки. За мен добро ниво е когато отидеш в Лондон или ако ти се обадят от там по телефона, да може да проведеш нормален разговор без някой да се напряга и адаптира нивото. Който участва на срещи с англоговорящи знае, какво означава добро ниво. Според мен това може да се постигне, ако част от предметите са на английски и поне някои се водят от нейтив. За това търсих такова училище, но само Св Георги намерих, с неговите си кусури. И само в училище не е достатъчно, детето трябва да харесва езика, да чете книжки и списания на него, да гледа предавания, въпросът е да му предизвикат интереса, не да го юрнат да покрива С1 в 7клас за да може училището да го напише на сайта си.

"Единственото, което не мога да преглътна е тормозът на ученик върху друг."
madv, със сигурност няма училище, където едно дете да е застраховано от такъв проблем, било ЧУ или ДУ. Детето на мои приятели имаше такива проблеми в елитно ЧУ, където ще ти кажат, че това е невъзможно. Според мен има и приемливи ДУ, осбено до 4 клас ако се компенсира неученето там с допълнителни занимания и ако се справите с логистиката.

# 392
  • Мнения: X
sadlady, много субективни са родителските впечатления. Познавам хора, според които и в Британика английският се научава без забележки. За мен добро ниво е когато отидеш в Лондон или ако ти се обадят от там по телефона, да може да проведеш нормален разговор без някой да се напряга и адаптира нивото. Който участва на срещи с англоговорящи знае, какво означава добро ниво. Според мен това може да се постигне, ако част от предметите са на английски и поне някои се водят от нейтив.
Какво значи "субективни" - затова има общовалидни изпити и сертификати, единият модул е спийкинг и се покриват нива - това за литературния английски. А за Кокни акцента на някои лондончани си трябва специален курс Simple Smile Или да изчетеш внимателно Пигмалион на Бърнард Шоу на английски Simple Smile Не всички лоноднчани говорят английски като възпитаници на Кеймбридж. Даже повечето не говорят така. За мен е по-добре да научи правилен литературен  английски, а после да се справя с диалектите.
Благодаря за отговорите. То и аз не се изразих точно, защото нямах предвид само "сертификатното ниво" (тези неща директорите си ги хвалят Simple Smile ),  а изобщо и като наблюдения върху свободата на общуване, акцент, речников запас и т.н. Въпросът ми е  - вижда ли се чувствително предимство от тези  5 часа повече в сравнение с училища, в които се учи по 10 часа английски? Знам, че пак е субективно и факторите са много, но може пък някой да има представа.
Ами това е действително взет сертификат на Кеймбридж от моя син в 7 клас с резултат А, какво значи хвалят ги директорите?  Това е първото сертификатно ниво и за да го вземеш този сертификат, се явяваш на 4-те модула, единият от които е спийкинг, и ако не говориш, няма да го вземеш. Иначе свободно общуваше по почивки и ексурзии с нас в чужбина, но все пак това е неформален разговор. Четеше си книги на английски, гледаше си филми, играеше си игри. Нормалните неща за тийн.
Нямам идея какво питаш всъщност. Как да знам разликата с Питагор, като не съм имала дете и там, и в Дрита. Казвам какъвто ми е опитът с Дрита.
Обшувам служебно само на английски, но не виждам това какво значение има за нивото в Дрита или Питагор.  

Последна редакция: ср, 13 фев 2019, 17:41 от Анонимен

# 393
  • Мнения: 10
Извини ме madv, но къде в сградата на КО се намира кабинета на директора и как изглежда моля?
Извинен сте, от стълбите вляво е мениджмънта и администрацията, ако това имате предвид, ще редактирам първоначалния си пост, явно е голяма драма това...

Но сега ще излезе, че рекламирам КО, защото само за него нямам негативен коментар, трябва да помисля...

Последна редакция: ср, 13 фев 2019, 17:55 от madv

# 394
  • Мнения: X
Дора, очевидно не знаеш какво има да се изучи по български до 7 клас. Както и не знаеш какво всъщност се включва в 10-те часа МАТ, Бел и английски. Отделно не си наясно какви други предмети се изучават. Но пък "компетентно" правиш заключения.

# 395
  • Мнения: 5 425
Извини ме madv, но къде в сградата на КО се намира кабинета на директора и как изглежда моля?
Извинен сте, от стълбите вляво е мениджмънта и администрацията, ако това имате предвид, ще редактирам първоначалния си пост, явно е голяма драма това...

Кабинета на директора е от стълбите вдясно, в дъното на коридора. Офиса на собствениците е В СРЕДАТА на сградата (О-пръстен от коридори около него) и вместо стена има стъкло с изглед към три от класните стаи. Като допълнение, дотам те води охраната. Извинете ме още веднъж, но за седемте години опит с училището не съм виждал учител да нагруби ученик, камо ли да му посегне.

# 396
  • София
  • Мнения: 2 780
Poppea, в никакъв случай не съм искала да омаловажавам усилията и постиженията на децата. Единствено се чудех дали тези 5 часа разлика седмично се отразяват значително. Защото и в други училища с по 10 часа директорите твърдят, че се вземат въпросните сертификати в края на седми клас, като някакъв процент постига максимален резултат (обикновено 1-2 деца от клас).


Ezhko, явно има промени в организацията на стаите в КО и информацията на madv е точна. Офисът в който приемат за срещи  е действително вляво от стълбите. Възможно е да има и промени в учителския състав в сравнение с времето, в което твоите деца са били в училището. Въпреки това и на мен ми звучи невероятно случката с ухото.

# 397
  • Мнения: 19 337
Дора, щом търсите добро говоримо ниво, СГ е най-удачният вариант, както и ААУ.
Мецан, и той търсеше ниво на чуждия език без акцент. Може да даде съвети Wink

# 398
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 743
Ако детето направи голяма тъпотия, например да нарани лошо друго дете, или да застраши живота си, голям проблем ли е да му се издърпа ухо? Ако ще да е не ЧУ, ами не знам какво...

Нищо чак толкова невъзможно не виждам, има сиатуации, макар и рядко, при които това е разбираемо и обяснимо.Да не говотим, че учителите в ЧУ също са хора с нерви и емоции, не машини.

За първи път толкова полезно мнение с лични впечатления от различни ЧУ виждам (визирам дългото на мдтр ли беше името), и веднага- поставено лице била Simple Smile))

Аз започвам да се отчайвам, като чета за всичките минуси и проблеми, имах наивното убеждение, че има близки до идеалното училище..а то един компромис или друг....

# 399
  • Мнения: 5 425
Ако детето направи голяма тъпотия, например да нарани лошо друго дете, или да застраши живота си, голям проблем ли е да му се издърпа ухо? Ако ще да е не ЧУ, ами не знам какво...
Голям проблем е, че е било изобщо възможно да си помисли да "нарани лошо друго дете, или да застраши живота си".

Аз започвам да се отчайвам, като чета за всичките минуси и проблеми, имах наивното убеждение, че има близки до идеалното училище..а то един компромис или друг....
Компромиси ще има при всички случаи и като гледам ще стават все по-големи.

# 400
  • Мнения: 6 319
Попеа, детенце в Дрита ли имате? Ако да позволите да ви разпитам на лично?
Иначе за резултатите и при мен директорите/хората, които ни посрещаха говреха. Да не кажа, че и в ЕСПА и в КО твърдят, че имат по 1-2 деца от випуск с C2, което (освен ако не са от англоговорящо семейство, а дори тогава...) е мека казано странно. Навсякъде казваха C1, че покриват, а не FCE приравнено, изрично съм питала. Дали е вярно.. хмм... не знам, само думи.


Да каже някой, че се покриват С1 и особено С2 в седми клас е пълна глупост. И не вярвам някой директор да го е казал. И няма как да ги покрият, тъй като и нямат право въобще да се явят на тази възраст.
Ако директорката на ЕСПА е казала, че първи покриват С1, в което се съмнявам да го е казала, това говори много лошо за нея.

# 401
  • Мнения: 1 111
Попеа, детенце в Дрита ли имате? Ако да позволите да ви разпитам на лично?
Иначе за резултатите и при мен директорите/хората, които ни посрещаха говреха. Да не кажа, че и в ЕСПА и в КО твърдят, че имат по 1-2 деца от випуск с C2, което (освен ако не са от англоговорящо семейство, а дори тогава...) е мека казано странно. Навсякъде казваха C1, че покриват, а не FCE приравнено, изрично съм питала. Дали е вярно.. хмм... не знам, само думи.


Да каже някой, че се покриват С1 и особено С2 в седми клас е пълна глупост. И не вярвам някой директор да го е казал. И няма как да ги покрият, тъй като и нямат право въобще да се явят на тази възраст.
Ако директорката на ЕСПА е казала, че първи покриват С1, в което се съмнявам да го е казала, това говори много лошо за нея.

Аз мога да кажа какво ни каза на нас заместник директорката, с която имахме среща, предполагам всички се срещат с нея при проявен интерес. Твърди, че децата покриват C1 в 6 клас, защото в 7-и се фокусират върху български и математика заради матурите. И да, спомена, че за това ниво няма "детски" тест, заради което започват да пишат есета на български по-рано от предвиденото по програма на МОН, за да могат после да пишат по-лесно и на английски, което е изискване на въпросния "не-детски" изпит. Вече какво се случва в действителност няма как да знам.

# 402
  • София
  • Мнения: 12 168
Добре де, кой е този мистериозен тест, с който покриват С1 в основното училище и не е FCE? САЕ, IELTS, TOEFL?

# 403
  • София
  • Мнения: 403

Аз започвам да се отчайвам, като чета за всичките минуси и проблеми, имах наивното убеждение, че има близки до идеалното училище..а то един компромис или друг....

Точно днес си мислех отчаяно същото и явно избраното училище ще е избрано с компромис. Важното  е да е най-малък.

# 404
  • София
  • Мнения: 2 780

Аз започвам да се отчайвам, като чета за всичките минуси и проблеми, имах наивното убеждение, че има близки до идеалното училище..а то един компромис или друг....

Факт. Колкото по-бързо човек осъзнае, че идеално няма, толкова по-добре. Затова и аз досега винаги препоръчвах на питащите и приети, по - трудните за прием училища -  далеч не, защото са идеални, а защото компромис поне с образованието е по-малко вероятно да се прави. Още повече, че ако някой е пратил детето си на изпит, вероятно е имал причина да се спре на конкретното училище като вариант. В противен случай не бих била толкова категорична.
Иначе, примери за агресия и/или неуредици тук са споделяни за кое ли не ЧУ. Но е добре и от училищата да осъзнаят, че съвсем не са идеални и да работят и да се движат напред Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт