Ученически бележник

  • 7 678
  • 96
  •   1
Отговори
# 45
  • Русе
  • Мнения: 11 913
Съгласна съм ,че трябва да помага , да бъде заинтересован, но учителят е този,който най-много добре знае къде куца детето.
  Това е трудно осъществимо и не само заради незаинтересовани учители. Уверила съм се че ги има и не са малко. Но и заради трудно усвоим по количество и качество материал. Сблъсках се челно, така да се каже. докато не бутнах по някои предмети,просто нямаше да има знания и за 3. Като не говорим за дете с нисък успех. В момента е в 9 клас в езиково училище. Повечето му оценки са 5 и 6. Има четворки по математика и физика и то бяха между 4 и 5. И 2 по история. Предмет по който се учи, както по никой друг предмет. Оценки 3 2 2 3. Помолих учителя да го изпита последния месец преди срока, коментирахме какво е важно, препоръча да ходи на консултации. Не е изпитван, не се проведоха консултации. В класа има 5 двойки и не знам колко тройки Среден успех в класа 3.85. Класът е сравнително силен във випуска на второто по входен бал училище в града. За себе си съм си изяснила къде е разминаването.

# 46
  • Мнения: 1 231

Barbed, Вие видимо не сте много наясно с нещата. Вие като начална учителка си имате 30 деца и само тях учите, а учителят по математика на сина ми преподава сигурно на 10 класа х 30 деца. Далеч съм от мисълта, че точно пък моето ще помни примерно, че му куца умножението с десетична дроб, а на Иванчо делението с обикновена дроб. Дори не се и тръшкам да му се обръща специално внимание, защото знам, че физически не им е възможно на тези учители, освен и че няма и да си дадат толкова зор. Единици са тези, които се интересуват от децата вече. Допреди година имаше учители, на които можех да разчитам, сега разчитам само на себе си, но ми е трудно като съм в информационна мъгла да обхвана всичките предмети подробно след работа. Но искам да имам грамотно дете, старая се и искам поне с това да ми помогне училището. И без това децата ни станаха частни ученици, точно заради сегашната ни образователна система и учители, които си знаят тяхното и подскачат като ощипани моми при най - малката критика.

# 47
  • Мнения: 1 412

Barbed, Вие видимо не сте много наясно с нещата. Вие като начална учителка си имате 30 деца и само тях учите, а учителят по математика на сина ми преподава сигурно на 10 класа х 30 деца. Далеч съм от мисълта, че точно пък моето ще помни примерно, че му куца умножението с десетична дроб, а на Иванчо делението с обикновена дроб. Дори не се и тръшкам да му се обръща специално внимание, защото знам, че физически не им е възможно на тези учители, освен и че няма и да си дадат толкова зор. Единици са тези, които се интересуват от децата вече. Допреди година имаше учители, на които можех да разчитам, сега разчитам само на себе си, но ми е трудно като съм в информационна мъгла да обхвана всичките предмети подробно след работа. Но искам да имам грамотно дете, старая се и искам поне с това да ми помогне училището. И без това децата ни станаха частни ученици, точно заради сегашната ни образователна система и учители, които си знаят тяхното и подскачат като ощипани моми при най - малката критика.
Аз съм права за себе си . Наистина си имам 30 деца и си знам за всяко кое до къде . Не ми се вярва колега да откаже да нанесе оценка в бележника на ученик ,ако то пожелае,но хора всякакви

# 48
  • Мнения: 1 231
Казва ми детето, когато ги знае. Но повечето оценки не ги знае - правят контролно, госпожата ги оценява след седмица и ги нанася в дневника. Той ми казва кога са правили контролно, но не им ги връщат в повечето случаи да си видят оценките, а директно в дневника. Друг момент е, че някои оценки ги слагат от няколко участия в час. Абе общо взето ми е пълна мъгла и не мога да разчитам сина ми да ме уведомява за оценките, затова искам учителя да си свърши работата и да я нанесе в бележника. Толкова ли е сложно, защо е това тръшкане и отказ!?

# 49
  • Мнения: 1 412
Казва ми детето, когато ги знае. Но повечето оценки не ги знае - правят контролно, госпожата ги оценява след седмица и ги нанася в дневника. Той ми казва кога са правили контролно, но не им ги връщат в повечето случаи да си видят оценките, а директно в дневника. Друг момент е, че някои оценки ги слагат от няколко участия в час. Абе общо взето ми е пълна мъгла и не мога да разчитам сина ми да ме уведомява за оценките, затова искам учителя да си свърши работата и да я нанесе в бележника. Толкова ли е сложно, защо е това тръшкане и отказ!?
В такъв случай наистина е много сложно

# 50
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 312
Кога го виждат това развитие, на края на учебната година, когато им върнете контролните?
Ако това ми е важно, мога вкъщи да си направя класьорче (портфолио) с върнатите контролни. Контролните са си за децата. Да седнат да си разгледат грешките. След седмица да дам подобна на сбърканата задача, за да видя дали наистина вече е усвоена. Като стои контролното при вас, то не ми помага.
Имам усещането, че Вие си говорите за начален етап, а проблемът обсъждан тук е за прогимназиален или гимназиален етап. Доста е различно естеството на работа в начален етап, но това го знаете Simple Smile.
Определено не може да се проследи развитието. Учебният материал е наблъскан и няма възможност за отработване. Контролната е върху раздел, който ще бъде допълван чак през следващата учебна година. Едно нещо не е ли усвоено навреме, шансът да бъде - намалява, защото след него идват нови неща. В този ред на мисли напълно разбирам родители, които биха желал децата им да вървят ритмично.

Ако не правят поправки на контролните в час, анализ на грешките биха могли да направят сами, но само ако нямат фрапиращи пропуски или поне знаят къде в учебника да направят справка. От четеното в темите съм останала с впечатлението, че масовият потребител на образователна услуга е доволен ако детето е на топло; нахранено и обгрижено; похвалено за държанието, прилично на това на английски лорд; наиграло се; добре би било, ако се е и наспало или най-малкото си е починало. На много малко им пука за ученето.

Поздравления за Pisa! Тя е като светлина в образователния тунел.

# 51
  • Мнения: 1 231
Много благодаря, Вяра! Малко сме вече ентусиастите и от година на година нещата стават все по-зле, и от страна на учители, и от страна на родители, поне в нашият малък град. Големият ми син завърши миналата година 7-ми клас в същото училище. И с родителите говорехме на съвсем друго ниво, и учителите бяха други, не съм имала тези проблеми и сега се чувствам толкова безпомощна. Има няколко родители, които са заинтересовани и заедно се опитваме, но май сме като Дон Кихот - борим се с вятърни мелници.

# 52
  • София
  • Мнения: 8 272
При 5класника ни се попълват регулярно оценките. 3 е събирала класната бележниците и съответно има 2, 1 и 0  попълнени оцени.
Погледнах бележника в него пише, че класната е отговорна за правилното водене на бележника, според мен то включва и попълването му от учителите.
Бележникът декември месец е проверен и от директор (т.е. класната също е контролирана дали си изпълнява задълженията) - подпис, дата, печат.
Паралелно върви и електронен бележник - оценки, съобщения (класен, учители, директор)

# 53
  • Мнения: 152
Извън конкретиката за бележниците, подкрепям авторката на темата във всичките й постове. И аз изпитвам невъобразим гняв към образователната ни система в сегашния й вид.

# 54
  • Мнения: 4 577
разбира се ,че нямат против. Така всичко се вижда и родителите могат да проследят движението на ученика и неговото развитие.  В това виждам само положителни страни ,не мога да се сетя за негативи.
Barbed, вие наистина ли попитахте родителите дали предпочитат да съхранявате контролните в училище и да ги виждат само на родителските срещи, вместо децата да ги носят вкъщи, веднага след като са проверени ? Или просто им казахте, че практиката е такава, а те не възразиха? Колко са родителските срещи през годината? Как обсъждате  на тях подробно работата на децата, като тази информация е конфиденциална? Как комуникирате редовно с родителите по отношение на напредъка и пропуските? За да видите наистина какво е мнението им, пуснете анонимна анкета с различни опции на следващата родителска среща. Имате ли и попълвате ли електронен дневник?
Моят син е във втори клас, имат електронен дневник, в него се попълва всичко на момента, включително отзиви, че е взимал участие, забележки, какво да си носи по определени предмети, какво е домашното, информация, кога ще има контролно и също, че е върнато (т.е. трябва да го донесе). Така знам точно какво се случва и наблягаме на това, което му е по-трудно. Според мен, а и, сигурна съм, за всеки друг отговорен родител, това е правилният начин. Описаното от  Pisa е абсолютно безхаберие от страна на учителите и, честно казано, прави доста лошо впечатление, че се опитвате да омаловажите този факт и да прехвърлите отговорността. Предложението да се отбива в училище да проверява дневника е меко казано неуместно. Не знам откъде сте, но например моето работно време е до 18.00 ч. и ми трябват 40 мин.  в задръстването, за да стигна до училището на сина ми. Самото то е с пропусквателен режим и трябва да имам насрочена среща с класната, за да ме пуснат. Ако всички родители започнат да си уреждат срещи на 2 седмици, учителят как ще успее да ги поеме?  В 21 век има много по-лесни и пестящи време и на двете страни начини за комуникация.
При навременна обратна връзка, заинтересованият родител ще се постарае да помогне за покриване на пропуски и запълване на знанията, както и при проблеми в дисциплината. Много често от съсловието се оплаквате, че родителите неглижират децата си, а в същото време смятате за нормална липсата на информация от ваша страна.

Последна редакция: сб, 09 фев 2019, 22:55 от TafTaf

# 55
  • ВАРНА-морето,сините вълни.
  • Мнения: 4 780
Майка съм на първокласничка, като ви пета се хващам за главата. Ние сме със Ел. дневник. Класната ги нанася веднага. Даже днес и казвам, че има 6 по математика на уст о изпитване, а то милото не вдява-не са ме изпитвали, нищо не съм казвала Simple Smile

# 56
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 312
Нормално. Наблюдавана е работата ѝ в няколко часа, може да е и на писмено изпитване. Върнаха ли количествените оценки?

# 57
  • София
  • Мнения: 2 756
А какъв е смисълът от оценка, която не знаеш за какво е? Идеята на оценката в училище е да бъде обратна връзка доколко си усвоил конкретен материал и върху какво да работиш, ако се налага. Иначе е безмислена.

# 58
  • Мнения: 27
Имаш право да отидеш в училището и да разгледаш дмевника в приемното време. Можеш да видиш с класната и да овдигнеш въпроса пред нея, както и да проверяваш в електронния дневник, където както в обикновения, учителите са задължени да попълват оценки.

# 59
  • Мнения: 1 231
 И това как предлагате да го правя всеки ден, след като съм на работа? И нямаме електронен дневник.

Общи условия

Активация на акаунт