Проблем с учител

  • 11 408
  • 80
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 105

Когато започнах работа бях толкова романтично настроена, врях от желание да променям света. След две-три години започнах да се отчайвам. Държи ме любовта към децата или по-скоро тяхната благодарност  и искреност. Понякога да си преподам урока както трябва е последната ми грижа в училище. Много е жалко. Повечето ми колеги са пред пенсиониране и карат ден за ден. Младите просто не желаят да практикуват, защото не виждат смисъл.


От всичко, което написахте по темата /за което Ви благодаря, защото бяхте честна/, мога само да кажа, че  разбирам ситуацията и от другата страна - вашата конкретно - и за голямо съжаление всичко това, за което говорим тук, голяма вина носи цялото общество, аз също в частност. Защото някак си позволихме закони  и правилници да се пишат от хора, които не са виждали отблизо дете, не са влизали в у-ще и голямата реформа  на годината е изместването на датите на матурите и формулировката на модулите. И в дъното на всичко това стоят заплатите ви, като нарицателно за целия ни скапан преход. И знам, че не казвам нищо ново, но системата трудно се променя, ако "играеш" по нейните правилата. Мисля, че така не се правят радикални промени. Системата трябва да се атакува и отвън и отвътре.


# 76
  • Мнения: 21 436
Ами, атакувайте я. Изместването на датите за НВО в седми клас не е промяната на годината. Това е известно от 2016 година. И не само това. В момента информацията за НВО в десети клас и удостоверението за завършен първи гимназиален етап се разпространява като новина с бясна скорост, а също датира от 2016.  Но повечето от нас обръщат внимание на проблема едва когато го видят отблизо, тъй като ги засяга лично. ЗПУО и прилежащите наредби бяха подложени на обществено обсъждане. Колко от нас изпратиха мнението си до МОН тогава? А ефект от подобни действия има. Сравнително пресен пример - материалът по литература, който ще бъде включен в споменатото НВО през тази и през следващата учебна година и запазването засега на трансформиращия преразказ. Ако родителите си бяха мълчали, нямаше да извоюват и малкото, което постигнаха.
Judy е напълно права.
 
Просто ние - родители и учители, е добре заедно да работим. Аз, например, редовно пиша до МОН предложения. Кое хванало дикиш, кое - не, но все пак е по-добре от нищоправенето.
Защото ако всеки си каже, че неговото мнение няма да натежи, то няма да останат хора, които да реагират.

# 77
  • Мнения: 105
Ами, атакувайте я.
Защото ако всеки си каже, че неговото мнение няма да натежи, то няма да останат хора, които да реагират.

Првилно!
Още утре ще се запозная и с тази история /не съм разбрала/!

Така е, търпя критика в тази посока, най-определено!!!!

# 78
  • Мнения: 5
Здравейте!
Днес с час по български език и литература госпожата даде тест на едно момче от класа и ме попита един въпрос който носи 1 точка но беше малко по труден и тя знаеше че е преписал тя попита кой му е казал и аз дигнах ръка. И честно казано не знам, защо но сега се чувствам меко казано зле заради факта,че аз знам че тя ни има доверие и ни дава еднакви групи и аз я предадох. На теста много хора преписваха, но това не е оправдание и сега ме е страх, че ще промени отношението си към класа заради мен.
П.С. Аз съм 8 клас
И честно казано си мисля да сменя училището не само заради това, но тя е един толкова стойностен учител и не знам как бих се чувствала тогава.
Благодаря предварително!:)

# 79
  • Мнения: 3 866
Може ли да обясните като на прост инженер -има ли право и по какъв ред може дете в 7 клас да се яви на изпит за окончателна годишна оценка.  Кой подготвя изпитните варианти - комисия или водещият учител.
Опасявам се, че ще трябва да мислим за такъв вариант или за местене в друг клас/ училище.  Да свиква с нов клас/ училище и учители нещо ми се струва лош вариант. С учителката по БЕЛ явно няма да се разберем и ако остане пак тя, ще трябва да повишаваме оценката с такъв изпит. Мислех, че са само за 12 клас, сега случайно погледнах тук и се обнадеждих

# 80
  • Мнения: 8 601
може да се яви на изпит за промяна на годишната оценка. Оценката от изпита е окончателна.
Вариантите се подготвят от изпитна комисия, назначена със заповед на директора. Това са учители по дадения предмет в училището. Един от тях е Председател на комисията той е отговорен за това, да има изпитни теми, кой ще ги пише, няма значение, представят се на директора за заверка и пазене до деня на изпита.
http://zareformata.mon.bg/documents/naredba_11_01.09.2016_ocenjavane.pdf

Общи условия

Активация на акаунт