Дистанционно отчитане на вода и парно

  • 3 772
  • 44
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 2 083
Здравейте!

Имате ли преки наблюдения от работата на топлинни счетоводители като техем, които отчитат домовете ви месечно с реални отчети, без изравняване?
Доволни ли сте?

# 1
  • Мнения: 24 115
Ако всеки месец ти засичат ползваната енергия, от какво може да си недоволна? Плащаш си това, което си изразходвала.

# 2
  • Мнения: 2 083
Все има някакви конспирации за манипулиране на уредите....за това да не отчитат.

# 3
  • Мнения: 40 306
Ми доволни сме, какво да сме недоволни? Но от Веолия искат веднъж годишно да проверяват физически.

# 4
  • Мнения: 2 083
А винаги ли сте били така или сте преминали към дистанционно отчитане?

# 5
  • Мнения: 40 306
А винаги ли сте били така или сте преминали към дистанционно отчитане?

В новия апартамент си е така поначало. И какво да манипулират, като и аз мога да видя какво показва?

# 6
  • Мнения: 2 681
От въвеждането на топломерите 2002 г. сме с Нелбо. Отчитат ни 1 път месечно топломерите.
А за показанията на водомерите всеки оставя листче с данни на портиера.
1 път годишно - след спиране на парното държат да направят физическо отчитане и лично да запишат данните. Живущия също се подписва до записа. Няма как да излъжат, а и защо им е?
Те си печелят от месечната такса, при нас е 15 лвна апарт. на сезон.
Доволни сме всички 120 апартамента, не е имало доплащане.
Конспирации за манипулиране май има само в главите на измекярите.

# 7
  • Мнения: 19 271
Интересно при нас отчитат дистанционно топломерите, но имаме и изравняване.

# 8
  • Мнения: 2 083
Конспирации има в в главите на някои съседи, които смятат, че някой /не знам кой/ ще им манипулира водомерите.
Самите уреди имат гаранция 3 години.
Но за реален отчет трябва и топломери и водомери да са 100% с дистанционен отчет. Не може никакви листчета да се остават, щото сега видях при нас какви тарикати има от години с неработещи топломери и водомери. Както и колко са нехайни операторите за тези показания /софийска вода и техем/.
Та проверката си е най-висша форма на доверие, но през отоплителния сезон.

# 9
  • Мнения: 11 440
Интересно при нас отчитат дистанционно топломерите, но имаме и изравняване.

А водомерите на всички с дистанционно отчитане ли са? Smile

# 10
  • Мнения: 19 271
Писала съм топломерите. Кое е смешното?
Освен това не  целия блок на дистанционно отчитане.
При нас не виждам разлика в сметките преди и сега.

# 11
  • Мнения: 2 083
При нас задължително всички имоти и всики уреди трябва да са 100% с дистанционна функция за отчет, за да има реални сметки. Защото загубите или кражбите, както искате го наречете са около 40%.
Но на мен наистина ми е интересно реални ли са сметките, на всички ли ви работят уредите коректно /не само да показват на дисплея показания, а дали се променят тези показания при потребелние/?

# 12
  • Русе
  • Мнения: 7 766
Вече 10 години сме на дистанционно отчитане - топломери и водомери.
Няколко пъти са минавали физически да ги засичат. Нямали сме проблеми а и се е случвало да ми звънят от ВиК да ми кажат, че някой водомер не работи.
От топлинният счетоводител ни вопъл, ни стон в такива случаи. Предният месец се оказа, че 3 топломера не отчитат (нашият също) и ако не проверявахме редовно,  никой няма да разбере, че има проблем  #Cussing out

# 13
  • Мнения: 2 083
А вие лично ли го установихте? Защото не всички са така добросъвестни се оказа....

# 14
  • Мнения: 2 681
ако не го установят добросъвестно в края на сезона ще им праснат максимално потребление според кубатурата. Така е вписано в договора.

# 15
  • Мнения: 2 083
Нищо подобно, за съжаление! От години някои си мълчат, че уредите им не работят. В извънотоплителен сезон годишната проверка казват, че не се ползва парно и няма как да се докаже друго. Показанията си едни и същи от години, просто уредът не отчита, но на дисплея си стоят старите показания, парно се ползва и се доказа при вътрешна проверка. И така тези с работещи уреди, плащат и тяхната лична сметка под формата на сградна инсталация.
Неосигурилите достъп им се начислява максимално потребелние, но това е друго.

# 16
  • Русе
  • Мнения: 7 766
Не, даже не ми направи впечатление. Имах 180 лв сметка и реших, че щото са ни намалени радиаторите и затова. Съсед се оплака от високата сградна и чак тогава отворих сметката си и видях, че отопление нямам отчетено. Вечерта минахме през Топлиният и стана ясно, че още двама съседа са така. Нашето отопление е разпеределено към сградната инсталация и затова на никой не му пука чий топломер работи или не. Топлото си вземат парите. "Лъжем" се един друг но понеже на всички съседи се случва, не се мърмори. Важното е веднага да се смени топломерът за да си плаща всеки изхарченото.

Всяко лято ни пращат изравнителни и те все са нулеви. Предното лято дойде изравнителна за 100-тина лв, не само на нас, и след рекламации, отпаднаха.

# 17
  • Мнения: 11 440
Писала съм топломерите. Кое е смешното?
Освен това не  целия блок на дистанционно отчитане.
При нас не виждам разлика в сметките преди и сега.
Нищо смешно няма, просто добонамерено, усмихнато човече. Попитах за водомерите (както и някой преди мен), защото за да няма изравнителна сметка, трябва на абсолютно всички абонати към абонатната станция да им се отчитат уредите   (водомери за топла вода и разпределители/топломери) всеки месец.

# 18
  • Мнения: 2 083
Ели_дечкин, точно това се получава. Работещите уреди плащат на неработещите под форма на сградна инсталация, и едните са с ниски сметки за сметка на другите с изрядни уреди. Но това на никой не му пука, докато не започне да плаща сметката и на съседа и не му писне.

# 19
  • Мнения: 2 681
а как да разберем дали плащаме и топлото на съседа?

# 20
  • Мнения: 2 083
Ако има голяма разлика между сградната инсталация и индивидуалната ви сметка.

# 21
  • Мнения: 19 271
Петя, с тези нови емотикони не можах да различа каква е емоцията. Извинявам се.

Явно при нас затова има изравнителна сметка, защото не всички са на дистанционно отчитане.

Никога не съм гледала топломерите. От тази година сме с изолация на целия блок и вкъщи не се диша. Пускали сме парно изключително рядко досега и се надявам в края да не ни кажат, че трябва да плащаме макс.мощност.

# 22
  • Мнения: 2 083
Всички разбират от високи сметки, от ниски никой не се оплаква...

# 23
  • Русе
  • Мнения: 7 766
а как да разберем дали плащаме и топлото на съседа?


Ние проверяваме при Топлинният счетоводител.
Аз нямам навикът да гледам фактурите и ако съседа не ми беше казал да се загледам,  нямаше да се усетя. И сметката беше нормално висока.
Но така или иначе, от предната година топломерите взеха да сдават и всеки зимен месец проверяваме сметките.

# 24
  • Мнения: 2 681
Топломерите имат определен срок за експлоатация. Май 10 - 12 год.
Нашите ги сменихме  в определения срок.
А как да проверя при топл. счет. дали плащам на съседа - какво да го питам.
Иначе - доволна съм от декемврийската сметка 180 лв. за 2 стаи, стара дограма и без изолация + топла вода.

# 25
  • Мнения: 2 083
Дори и сменени в срок пак може да се повредят и да не отчитат /а на дисплея да има показания/, пак го казвам от личен опит.
Поискай от тях проверка в отоплителен сезон.

# 26
  • Мнения: 2 083
На топлинните счетоводители и софийска вода им е все тая какви лични сметки плащате /справедливи, честни или не/, важни са им показанията на общите в сградата топломер и водомер /с които си търсят сумите като цяло от сградата/ и от там насетне всеки потребител сам да си дири истината!

# 27
  • Русе
  • Мнения: 7 766

А как да проверя при топл. счет. дали плащам на съседа - какво да го питам.


Казваме си адреса и счетоводителят проверява кой колко начислено има или по-точно няма. Сигнализираме съседа и смяната с нов става за един час.

Нашите започнаха да дават фира на 9-та година.
 И на Русенското Топло му е все тая кой плаща и кой минава метър. Важното е всичко да е разпределено.  ooooh!

# 28
  • Мнения: 2 083
Ели_дечкин, имате ли достъп до топломерите за справка?

И ако съседа каже - аз не ползвам, не живея и т.н.....

Последна редакция: ср, 16 яну 2019, 14:45 от mama_na_nana

# 29
  • Русе
  • Мнения: 7 766
Нашите топломери са във входа и всеки има достъп.

Хич не може да каже такова нещо, защото сме малко и сме наясно кой, какво, що.

# 30
  • Мнения: 2 681
Нашите топломери са си на радиаторите.
Съседите масово твърдят, че не ползват парно.
Но пък като захладнее есента същите живо се интересуват кога ще пускат парното. ...

# 31
  • Русе
  • Мнения: 7 766
Това си е супер гадно  #Cussing out

# 32
  • Мнения: 2 083
Очаквах да има повече потребители с дистанционни отчети на вода и парно, явно не е масова практика. А би трябвало да стане задължително отчитането по този начин, защото за услуга, която струва не малко пари да се прави отчет веднъж в годината с неясни резултати, си е доста рисковано.

# 33
  • Мнения: 11 440
Нашите топломери са си на радиаторите.
Съседите масово твърдят, че не ползват парно.
Но пък като захладнее есента същите живо се интересуват кога ще пускат парното. ...

Аха, само дето не са топломери, а са разпределители.

# 34
  • Мнения: 2 681
Е, не е ли топломер това, в което се сменят разни цифри и дати докато парното работи.
А в началото на радиатора има вентил със степени за да си регулираш колко топлина да пуска.
Вчера говорих с отговорника за абонатната станция на блока ни, приятели са с ММ.
Според него Топлофикация - Изток подава по-хладка вода. Влизала 45 градуса в абонатната, а трябвало поне 10 -15 гр. повече.

# 35
  • Русе
  • Мнения: 7 766
Май 60 беше нормата  newsm78 И ако наистина е така, ето ти високи сметки  #Cussing out

# 36
  • Мнения: 40 306
Това е така само за топлата вода. В чужбина не те таксуват докато източваш и тече студена вода, защото имат топломери и за водата. У нас обаче има само водомер за топла вода и по презумпция всичко, което е изтекло, е топло и си го плащаме Twisted Evil

За парното обаче ако имаме топломер той най-общо казано мери температурата на влязлата и на излязлата вода от радиаторите и умножава разликата по дебита. Така ако са пуснали по-ниска температура това не влияе на сметките, само трябва да усилим радиаторите и пак може да не се стопли.

# 37
  • Мнения: 2 083
През декември топлоподаването в абонатната беше 80 грасуда.
Ако ви се струват малко 45 и сигурно е така, извикайте си енергетика на блока и той ще го усили.

Ели_дечкин, водомерите с дистанционен отчет ли са при вас?

Ние сме 22 апаратаменти и пак не знам дали ще се съгласуваме за 2/3 на събрание за преминаване към месечно отчитане.

# 38
  • Русе
  • Мнения: 7 766
Да. Така решихме още на първото общо събрание. Ново строителство сме. Въпреки, че реално нямаше нужда за топломерите. Нали са във входа.
За водомерите е много удобно.

# 39
  • Мнения: 2 083
И аз съми сигурна, че е удобно и най-вече реално отчитането по този начин. Но има една сума, която трябва да платим за уреди и....оффф. Що така не разбират, хората че евтиното излиза скъпо?!
А коя е фирмата, която ви обслужва?

# 40
  • Русе
  • Мнения: 7 766
Аз съм в Русе. Дикей

# 41
  • Козлодуй
  • Мнения: 5 237
Темите за отчитането на топломерите са много стари но имам въпрос . Сложих си дистанционни топломери с идеята да плащам реално месец за месец каквото си потребявам, но каква беше изненадата ми когато получих изравнителна сметка в която имам да доплащам 65 лева - попитах Бруната защо така се получава и те ми отговориха писмено че трябва цялата сграда да има дистанционни топломери за да ги отчитат всеки месец. Сега искам да питам хората които ползват дистанционно отчитане имате ли такъв проблем и вярно ли е това че съседите също трябва да са с дистанционни уреди за мога да ползвам реално плащане? И ако не е вярно къде мога да подам жалба че Бруната не си изпълнява задълженията да отчита моите уреди?

# 42
  • Мнения: 2 083
Вярно е, че всички уреди в сградата /водомери за топла вода и топломери/ трябва да с дистанционно отчитане. Сключва се договор с топлинния счетоводител и срещу месечна такса той "сваля" показанията на уредите на определена дата всеки месец и ги праща като показания на Топлофикация. В абонатната станция се поставя отделен водомер за топлата вода, който също се отчита веднъж месечно от Топлофикация заедно с показанията на общия уред за измерване на киловатите изразходени в сградата.
На реален месечен отчет се преминава едва след като всички са поставили уреди в имотите си /100%, без изключения дори за един водомер/, има сключен договор и има протокол за съгласие от собствениците за такова отчитане.
Едва тогава сметките са реални всеки месец и няма изравняване. Ние сме така, и виждам разликата в сметките ни.
Трябва да има съгласие за преминаване към такова отчитане и някой лично да действа. Предимствата са много, недостатъци няма.
Искате оферта от Бруната, правите събрание и вземате решение за преминаване към дистанционен отчет.

# 43
  • Козлодуй
  • Мнения: 5 237
Това е мисия невъзможна за мен - мислех че ако сменя с дистанционни уреди поне за отоплението хайде не за водата ама за отоплението ще отчитат всеки месец а те ги приравняват с другите както и да е - благодаря за отговора

# 44
  • Мнения: 11 440
Сега искам да питам хората които ползват дистанционно отчитане имате ли такъв проблем и вярно ли е това че съседите също трябва да са с дистанционни уреди за мога да ползвам реално плащане? И ако не е вярно къде мога да подам жалба че Бруната не си изпълнява задълженията да отчита моите уреди?
Съвсем правилно са ти отговорили. За да плащаш реални сметки всеки месец, трябва абсолютно всички абонати да имат дистанционни водомери за топла вода и дистанционни разпределители/топломери.
Това, което имаш на радиаторите, най-вероятно са разпределители, а не топломери. Тези устройства мерят какъв дял имаш ти от общата изразходвана енергия и единиците, които се изписват на дисплеите им сами по себе си не означават нищо. Докато, обаче, не се видят и дяловете на останалите потребители, няма как единиците, отчетени от разпределителя да бъдат приравнени към енергия.
Горе-долу по същия начин стои и въпросъ с топлата вода.

Последна редакция: чт, 06 авг 2020, 16:10 от petiaivanov

Общи условия

Активация на акаунт