Дистанционно отчитане на вода и парно

  • 3 862
  • 44
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 2 681
Нашите топломери са си на радиаторите.
Съседите масово твърдят, че не ползват парно.
Но пък като захладнее есента същите живо се интересуват кога ще пускат парното. ...

# 31
  • Русе
  • Мнения: 7 792
Това си е супер гадно  #Cussing out

# 32
  • Мнения: 2 104
Очаквах да има повече потребители с дистанционни отчети на вода и парно, явно не е масова практика. А би трябвало да стане задължително отчитането по този начин, защото за услуга, която струва не малко пари да се прави отчет веднъж в годината с неясни резултати, си е доста рисковано.

# 33
  • Мнения: 11 574
Нашите топломери са си на радиаторите.
Съседите масово твърдят, че не ползват парно.
Но пък като захладнее есента същите живо се интересуват кога ще пускат парното. ...

Аха, само дето не са топломери, а са разпределители.

# 34
  • Мнения: 2 681
Е, не е ли топломер това, в което се сменят разни цифри и дати докато парното работи.
А в началото на радиатора има вентил със степени за да си регулираш колко топлина да пуска.
Вчера говорих с отговорника за абонатната станция на блока ни, приятели са с ММ.
Според него Топлофикация - Изток подава по-хладка вода. Влизала 45 градуса в абонатната, а трябвало поне 10 -15 гр. повече.

# 35
  • Русе
  • Мнения: 7 792
Май 60 беше нормата  newsm78 И ако наистина е така, ето ти високи сметки  #Cussing out

# 36
  • Мнения: 40 744
Това е така само за топлата вода. В чужбина не те таксуват докато източваш и тече студена вода, защото имат топломери и за водата. У нас обаче има само водомер за топла вода и по презумпция всичко, което е изтекло, е топло и си го плащаме Twisted Evil

За парното обаче ако имаме топломер той най-общо казано мери температурата на влязлата и на излязлата вода от радиаторите и умножава разликата по дебита. Така ако са пуснали по-ниска температура това не влияе на сметките, само трябва да усилим радиаторите и пак може да не се стопли.

# 37
  • Мнения: 2 104
През декември топлоподаването в абонатната беше 80 грасуда.
Ако ви се струват малко 45 и сигурно е така, извикайте си енергетика на блока и той ще го усили.

Ели_дечкин, водомерите с дистанционен отчет ли са при вас?

Ние сме 22 апаратаменти и пак не знам дали ще се съгласуваме за 2/3 на събрание за преминаване към месечно отчитане.

# 38
  • Русе
  • Мнения: 7 792
Да. Така решихме още на първото общо събрание. Ново строителство сме. Въпреки, че реално нямаше нужда за топломерите. Нали са във входа.
За водомерите е много удобно.

# 39
  • Мнения: 2 104
И аз съми сигурна, че е удобно и най-вече реално отчитането по този начин. Но има една сума, която трябва да платим за уреди и....оффф. Що така не разбират, хората че евтиното излиза скъпо?!
А коя е фирмата, която ви обслужва?

# 40
  • Русе
  • Мнения: 7 792
Аз съм в Русе. Дикей

# 41
  • Козлодуй
  • Мнения: 5 262
Темите за отчитането на топломерите са много стари но имам въпрос . Сложих си дистанционни топломери с идеята да плащам реално месец за месец каквото си потребявам, но каква беше изненадата ми когато получих изравнителна сметка в която имам да доплащам 65 лева - попитах Бруната защо така се получава и те ми отговориха писмено че трябва цялата сграда да има дистанционни топломери за да ги отчитат всеки месец. Сега искам да питам хората които ползват дистанционно отчитане имате ли такъв проблем и вярно ли е това че съседите също трябва да са с дистанционни уреди за мога да ползвам реално плащане? И ако не е вярно къде мога да подам жалба че Бруната не си изпълнява задълженията да отчита моите уреди?

# 42
  • Мнения: 2 104
Вярно е, че всички уреди в сградата /водомери за топла вода и топломери/ трябва да с дистанционно отчитане. Сключва се договор с топлинния счетоводител и срещу месечна такса той "сваля" показанията на уредите на определена дата всеки месец и ги праща като показания на Топлофикация. В абонатната станция се поставя отделен водомер за топлата вода, който също се отчита веднъж месечно от Топлофикация заедно с показанията на общия уред за измерване на киловатите изразходени в сградата.
На реален месечен отчет се преминава едва след като всички са поставили уреди в имотите си /100%, без изключения дори за един водомер/, има сключен договор и има протокол за съгласие от собствениците за такова отчитане.
Едва тогава сметките са реални всеки месец и няма изравняване. Ние сме така, и виждам разликата в сметките ни.
Трябва да има съгласие за преминаване към такова отчитане и някой лично да действа. Предимствата са много, недостатъци няма.
Искате оферта от Бруната, правите събрание и вземате решение за преминаване към дистанционен отчет.

# 43
  • Козлодуй
  • Мнения: 5 262
Това е мисия невъзможна за мен - мислех че ако сменя с дистанционни уреди поне за отоплението хайде не за водата ама за отоплението ще отчитат всеки месец а те ги приравняват с другите както и да е - благодаря за отговора

# 44
  • Мнения: 11 574
Сега искам да питам хората които ползват дистанционно отчитане имате ли такъв проблем и вярно ли е това че съседите също трябва да са с дистанционни уреди за мога да ползвам реално плащане? И ако не е вярно къде мога да подам жалба че Бруната не си изпълнява задълженията да отчита моите уреди?
Съвсем правилно са ти отговорили. За да плащаш реални сметки всеки месец, трябва абсолютно всички абонати да имат дистанционни водомери за топла вода и дистанционни разпределители/топломери.
Това, което имаш на радиаторите, най-вероятно са разпределители, а не топломери. Тези устройства мерят какъв дял имаш ти от общата изразходвана енергия и единиците, които се изписват на дисплеите им сами по себе си не означават нищо. Докато, обаче, не се видят и дяловете на останалите потребители, няма как единиците, отчетени от разпределителя да бъдат приравнени към енергия.
Горе-долу по същия начин стои и въпросъ с топлата вода.

Последна редакция: чт, 06 авг 2020, 16:10 от petiaivanov

Общи условия

Активация на акаунт