Дистанционно отчитане на вода и парно

  • 3 773
  • 44
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 083
Нищо подобно, за съжаление! От години някои си мълчат, че уредите им не работят. В извънотоплителен сезон годишната проверка казват, че не се ползва парно и няма как да се докаже друго. Показанията си едни и същи от години, просто уредът не отчита, но на дисплея си стоят старите показания, парно се ползва и се доказа при вътрешна проверка. И така тези с работещи уреди, плащат и тяхната лична сметка под формата на сградна инсталация.
Неосигурилите достъп им се начислява максимално потребелние, но това е друго.

# 16
  • Русе
  • Мнения: 7 766
Не, даже не ми направи впечатление. Имах 180 лв сметка и реших, че щото са ни намалени радиаторите и затова. Съсед се оплака от високата сградна и чак тогава отворих сметката си и видях, че отопление нямам отчетено. Вечерта минахме през Топлиният и стана ясно, че още двама съседа са така. Нашето отопление е разпеределено към сградната инсталация и затова на никой не му пука чий топломер работи или не. Топлото си вземат парите. "Лъжем" се един друг но понеже на всички съседи се случва, не се мърмори. Важното е веднага да се смени топломерът за да си плаща всеки изхарченото.

Всяко лято ни пращат изравнителни и те все са нулеви. Предното лято дойде изравнителна за 100-тина лв, не само на нас, и след рекламации, отпаднаха.

# 17
  • Мнения: 11 443
Писала съм топломерите. Кое е смешното?
Освен това не  целия блок на дистанционно отчитане.
При нас не виждам разлика в сметките преди и сега.
Нищо смешно няма, просто добонамерено, усмихнато човече. Попитах за водомерите (както и някой преди мен), защото за да няма изравнителна сметка, трябва на абсолютно всички абонати към абонатната станция да им се отчитат уредите   (водомери за топла вода и разпределители/топломери) всеки месец.

# 18
  • Мнения: 2 083
Ели_дечкин, точно това се получава. Работещите уреди плащат на неработещите под форма на сградна инсталация, и едните са с ниски сметки за сметка на другите с изрядни уреди. Но това на никой не му пука, докато не започне да плаща сметката и на съседа и не му писне.

# 19
  • Мнения: 2 681
а как да разберем дали плащаме и топлото на съседа?

# 20
  • Мнения: 2 083
Ако има голяма разлика между сградната инсталация и индивидуалната ви сметка.

# 21
  • Мнения: 19 272
Петя, с тези нови емотикони не можах да различа каква е емоцията. Извинявам се.

Явно при нас затова има изравнителна сметка, защото не всички са на дистанционно отчитане.

Никога не съм гледала топломерите. От тази година сме с изолация на целия блок и вкъщи не се диша. Пускали сме парно изключително рядко досега и се надявам в края да не ни кажат, че трябва да плащаме макс.мощност.

# 22
  • Мнения: 2 083
Всички разбират от високи сметки, от ниски никой не се оплаква...

# 23
  • Русе
  • Мнения: 7 766
а как да разберем дали плащаме и топлото на съседа?


Ние проверяваме при Топлинният счетоводител.
Аз нямам навикът да гледам фактурите и ако съседа не ми беше казал да се загледам,  нямаше да се усетя. И сметката беше нормално висока.
Но така или иначе, от предната година топломерите взеха да сдават и всеки зимен месец проверяваме сметките.

# 24
  • Мнения: 2 681
Топломерите имат определен срок за експлоатация. Май 10 - 12 год.
Нашите ги сменихме  в определения срок.
А как да проверя при топл. счет. дали плащам на съседа - какво да го питам.
Иначе - доволна съм от декемврийската сметка 180 лв. за 2 стаи, стара дограма и без изолация + топла вода.

# 25
  • Мнения: 2 083
Дори и сменени в срок пак може да се повредят и да не отчитат /а на дисплея да има показания/, пак го казвам от личен опит.
Поискай от тях проверка в отоплителен сезон.

# 26
  • Мнения: 2 083
На топлинните счетоводители и софийска вода им е все тая какви лични сметки плащате /справедливи, честни или не/, важни са им показанията на общите в сградата топломер и водомер /с които си търсят сумите като цяло от сградата/ и от там насетне всеки потребител сам да си дири истината!

# 27
  • Русе
  • Мнения: 7 766

А как да проверя при топл. счет. дали плащам на съседа - какво да го питам.


Казваме си адреса и счетоводителят проверява кой колко начислено има или по-точно няма. Сигнализираме съседа и смяната с нов става за един час.

Нашите започнаха да дават фира на 9-та година.
 И на Русенското Топло му е все тая кой плаща и кой минава метър. Важното е всичко да е разпределено.  ooooh!

# 28
  • Мнения: 2 083
Ели_дечкин, имате ли достъп до топломерите за справка?

И ако съседа каже - аз не ползвам, не живея и т.н.....

Последна редакция: ср, 16 яну 2019, 14:45 от mama_na_nana

# 29
  • Русе
  • Мнения: 7 766
Нашите топломери са във входа и всеки има достъп.

Хич не може да каже такова нещо, защото сме малко и сме наясно кой, какво, що.

Общи условия

Активация на акаунт