Отговори
# 225
  • Мнения: 4 941
Тинити,
Ти в математическо училище ли си?
Задачите ми изглеждат много интересни, на моите деца такива не са давали.

А Мечо и Медунка за кои класове ги има? Да ги купя освен.
Не е математическо. Мечо и Медунка се казва сборника и е за 3.клас.

# 226
  • там някъде...
  • Мнения: 235
Здравейте мили дами. Зациклих на тази задача за 5 клас и ще ви помоля за помощ 😊

# 227
  • Мнения: 4 246
На пръв поглед ми идва нещо такова като решение:
Предполагам, че салът се носи по течението със скоростта на течението 2,8 км/ч, а катерът срещу течението 29,5-2,8 = 26,7 км/ч
а)0,5*29,5 +23,5 =38,25
б)разстоянието е 29,5*0,5-0,8=13,95
Може ли да споделите отговорите?

# 228
  • Мнения: 8 795
сал - скорост 2,8км/ч, (носи се по течението)
за 0.5ч ще измине: 2,8*0.5=1.4км

катер- скорост 29.5-0.5=26.7км/ч (срещу теч.),
 за 0.5ч ще измине: 26.7*0.5=13.35км

а) не са се разминали: 1,4+13.35+23.5=38.25 км
б) разминали са се: 1.4+13.35-0.8=13.95км
(изваждаме 0.8км, защото при разминаване, тези 0.8 км влизат в изминатото от двете превозни средства по веднъж).

# 229
  • Мнения: 817
В условието не е уточнено кой на къде и от къде тръгва. Трябва да се разгледа и случая, ако двата плавателни съда тръгват по течението надолу.
а/ 38.28км
б/ 13.95км

Последна редакция: нд, 24 фев 2019, 01:25 от Skulpture

# 230
  • Мнения: 6 682
Пише си - един срещу друг, а сал не може да плава срещу течението.
Ако и двата са по течението ще са срещнали в момента на тръгване.

Последна редакция: нд, 24 фев 2019, 01:30 от Dincho

# 231
  • Мнения: 8 795
Салът няма собствена скорост (от двигателя, или от лодкаджия), един сал в спокойна вода, ще стои на едно място.
В случая салът може да се движи само по течението. Затова се движи точно със скоростта на течението - 2.8км/ч.
Катерът (по принцип)  може да се движи в спокойна вода с неговата скорост 29.5 км/ч, може и по течението със скорост 29.5+2.8 кмч/ч или срещу течението със скорост 29.5-2.8 км/ч

# 232
  • Мнения: 817
Салът на практика е тръгнал срещу катера, но поради липса на собствена скорост, течението го отнася надолу. Отговаря на условието.

Как не се научиха да пишат точни условия, особено за малките класове?

# 233
  • Мнения: 8 795
Салът на практика е тръгнал срещу катера, но поради липса на собствена скорост, течението го отнася надолу. Отговаря на условието.

Как не се научиха да пишат точни условия, особено за малките класове?
Теоретически имате право, но не съвсем. А вие как ще го формулирате това условие за малките класове? Как салът е 'тръгнал', той няма как 'да си пожелае накъде да тръгне' и понеже не му се е получило, течението го отнесло в другата посока.
За мен условието е коректно.

# 234
  • Мнения: 4 246
Ако детето не може да си представи какво е сал, няма да реши и задачата. Условието е коректно.

# 235
  • Мнения: 817
Въпрос на гледна точка. Щом Дейзи е зациклила, как ли детето и си представя нещата.

# 236
  • Мнения: 6 682
Често малките деца се справят по-добре от родителите си, особено ако имат и математекки талант. При тях няма години наслоявани алгоритми.

# 237
  • Мнения: 4 246
Мисля, че не става върпос за алгоритми, а за понятия, дали детето е виждало сал и дали знае ,че никой не го задвижва с мотор, а го движи реката.
Ще ги питам моите третокласници какво знаят за сала Simple SmileSimple SmileSimple Smile.

Последна редакция: нд, 24 фев 2019, 12:59 от malinkap

# 238
  • Мнения: 6 682
Аз не говоря за конкретната задача, а по принцип.  В темата са споделяни забавни истории и на мен ми се е случвало възрастният да прибягва едва ли не до висша математика, а детето да намери съвсем простичко решение.

# 239
  • Мнения: 4 246
Всек решава задачата с инструментите, които познава.Например по-нагоре имаше една задача за производителност, при която не са учени дроби и Дидева я реши по много разбираем от децата начин.

Общи условия

Активация на акаунт