Протест на българските превозвачи в Брюксел

  • 4 197
  • 105
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 5 000
Не ме интересуват шофьорите и работодателите им.Те протестират ли за повишаването на цените на горива,ток,вода?Не.Гледат да си вземат печалбата.Ами и аз така като тях.
Точно така, гледай ти да не останеш гладна.
Аз незнам какъв народ сме! Излезе някой бранш на протест и другите, е мен какво ме интересува? И с учителите беше същото, егати плюването!
Ххххххх, големите могат да издържат да работят известно време на ниски цени, малките не. Кой ще фалира, малките фирми.

# 76
  • Мнения: 15 960
Сега ще ликвидират и този бизнес в България, че да се изнесат на запад и шофьорите. Европа на две скорости. Уж имало свободно движение на хора, стоки и услуги, ама другия път - за богатите и големите не важат основополагащите принципи на ЕС, нагаждат си всичко, както им е угодно.

# 77
  • Мнения: 14 618
Не ме интересуват шофьорите и работодателите им.Те протестират ли за повишаването на цените на горива,ток,вода?Не.Гледат да си вземат печалбата.Ами и аз така като тях.
Точно така, гледай ти да не останеш гладна.
Аз незнам какъв народ сме! Излезе някой бранш на протест и другите, е мен какво ме интересува? И с учителите беше същото, егати плюването!
Ххххххх, големите могат да издържат да работят известно време на ниски цени, малките не. Кой ще фалира, малките фирми.

Точно така реагират:''мен какво ме интересува?''Разбира се,че себе си ще гледам.Ти кого гледаш не,че ме интересува?Всеки прави протест за своя кауза,останалите не го подкрепят.Този филм съм го гледала и няма да водя чужди битки.Цените на стоки и консумативи поскъпват за всички,малцина протестират.Срещу чуждо нашествие,пак седят вкъщи,защото те били ''там''.Както са там,така могат да станат на всякъде.Ок,аз и съм пас.

# 78
  • Мнения: 2 433
Silverstone,
това би обяснило защо бърка и теб:
Веднъж мишката забелязала, че стопанинът на фермата е сложил капан за мишки. Тя разказала за това на кокошката, овцата и кравата, но те всичките и отговаряли:
- Капанът за мишки е твой проблем, а не наш!
Малко по-късно в капана се хванала змия и ухапала жената на фермера.
Опитвайки се да я излекуват, сварили на жената супа от кокошката. После заклали овцата, за да нахранят всички, пристигнали да навестят болната. И накрая заклали кравата, за да нахранят гостите, дошли на погребението.
През цялото време мишката наблюдавала от дупката си, мислейки за нещата, които са чужд проблем, докато не станат твой!


Всичко е толкова навързано на пазара, за да отидеш и да си купиш немско масло и френско сирене от магазина, трябва един от тези, дето не те интересува съдбата/работата им да го закара до там.

# 79
  • Мнения: 5 000
Стоката ще се намери кой да я докара, въпроса е че осигуровките и данъците на 150 000 шофьора, както и заплатата му няма да са в България, обезщетенията за съкращения и безработица ще са от нас. Плоският данък, дори и нисък, няма да е в нашия бюджет. Обслужване, застраховки, лизингови компании, спедиции, всичко това отива. Голям отрасъл е, не можем да си позволим да го губим.

# 80
  • Варна
  • Мнения: 3 359

Сребърна - аз съм навън и не се занимаваме със собствен бизнес. Действителността е такава каквато си я правим. Та колкото истории за неуспешни опити можеш да разкажеш ти толкова могат да се разкажат и за успешни. Ако искаш да работиш за робовладелец - работиш за такъв, ако не искаш - не работиш. Точно в транспортният бизнес сега работникът диктува условията.

Хайде сега си представи , едни 30 000 български шофьора и незнам си колко полски, ако излязат на пазара на труда,  дали и останалите работници ще продължат да диктуват пазара ? Или тия новите и безработните, няма да сринат заплатите и на останалите. Между другото и все повече шофьори от бившите руски републики влизат на пазара, включително молдовски и украински / с български паспорти между другото/ . Наш познат казва ,че има транспортни фирми в Германия, където се комуникира изцяло на руски. Та предполагам, глада за шофьори няма да продължи дълго , а не дай си боже и много български и полски фирми да фалират и да "хвърлят" още няколко хиляди хора да търсят работа.

И друго си мисля, нашите камиони били 70 000 , полските 200 000 . Да речем половината от тях  работят в Западна Европа и  трябва на всеки 20 дни / 3 седмици/  да се прибират по държавите си и да пропътуват по 3-4000 км в посока  , за какво количество допълнителни вредни емисии ще става въпрос ? Пък за хаоса ,който ще се създаде по граничните пунктове не ми се и представя.
А, ако се спести цялата тази галимация, единствения изход е да се преригистрират фирмите в някоя по - централна държава и тогава данъци, осигуровки , наем на площи и прочие, просто няма да са приход на българската държава, а на нечия чужда.
Проблемът е голям, доста последствия за държавата може да има ,не са само за фирмите.

# 81
  • Мнения: 7 325


Хайде сега си представи , едни 30 000 български шофьора и незнам си колко полски, ако излязат на пазара на труда,  дали и останалите работници ще продължат да диктуват пазара ?

А, значи българската/полската фирма като фалира и освободи персонала си и работата/курсовете ще изчезнат с нея  Thinking така ли да разбирам? Или просто испанските ( примерно ) курсове ще останат за испанците и ще има още по-голямо търсене на персонал.

# 82
  • Варна
  • Мнения: 3 359
Ти искаш българските фирми да фалират ,за да има работа за испанските шофьори ?

# 83
  • Мнения: 2 433
Пък и на поляци не им е чак такъв проблема, ако се замислите, от най-далечната точка на Германия до Полска граница са 780км, а същото съотношение за БГ е 2000км.

Ако се изтеглят малките БГ превозвачи от пазара пак ще има кой да вози стоката до магазина, да, но на друга цена май? Както повишаването на цената на тока се отразява на производството и съответно на крайната цена, така и тази на транспорта би се отразила.. е, не в същото съотношение, но със сигурност няма да спомогне за поевтиняване на каквото и да било.

# 84
  • Варна
  • Мнения: 3 359
Българските шофьори работят на малко по-ниско заплащане за български фирми, които работят на по-ниски цени и  превозват за държави, за които колегите им от Испания не биха превозвали. Когато гладните български шофьори излязат на испанския пазар, те ще сринат заплатите и на испанските си колеги, защото ще са съглсни и на по-ниско заплащане, защото нямат работа. Броят на курсовете ще е същият, заплатата на шофьорите по-ниска, печалбата на фирмата по-голяма. Сега разбра ли ме / поста ми е към I. Hr / ? Просто печалбата ще отиде в друга "чужда" фирма, защото тя няма да има разходите ,които ще има българската да си тътрузи камионите на незнам си колко хиляди километри из Европа без нужда ,  защото така повелява "директивата". Пак казвам ,ако излязат българските шофьори на западния пазар, условията на труд няма да останат същите за досегашните "западни " шофьори, това между впрочем вече се е случвало точно на испанския пазар преди десетина години. Питай си познатите какви са им били заплатите преди 2007 г.

Хибискус, и поляци имаше на протеста, предполагам и за тях не е ОК да се прибират до държавата си . Но, за нас и румънците е най-зле . Проблема не ме засяга лично, но ме дразни как някои не виждат по-далеч от собствената си къщичка. Спирам да пиша, и без това писах повече от обичайното в този форум.

Последна редакция: пт, 11 яну 2019, 11:23 от Сребърна паричка

# 85
  • Мнения: 7 325
От 2007 година съм в Испания и имам поглед върху нещата. И не *гладните* чужденци няма да сринат заплатите, защото за едно място няма да се борят двама, трима, петима .... както преди години по времето на голямата криза. А това, че незнаещи езика чужденци се съгласяват на по-малко пари е факт и сега, затова фирмите се делят на ставащи и неставащи. В неставащите има огромно текучество и често излизат из медийте с не хубави новини.
Ти искаш българските фирми да фалират ,за да има работа за испанските шофьори ?
Това е не особено умна провокация, но - не, не искам българските/полските/украинските.... фирми да фалират за да имат работа испанците, искам нещата да се регулират така, че да не се прецакват едните ( в случая тези които взимат по-добри заплати, имат по-добри осигуровки/застраховки и в петък, най-късно в събота сутрин са си при семействата. Щото шофьорите живеещи по камионите 3-6-10 ... месеца са мизерници, бездомници, ядящи консерви и пиещи до несвяст по опиканите паркинги.

# 86
  • Мнения: X
Сега ще ликвидират и този бизнес в България, че да се изнесат на запад и шофьорите. Европа на две скорости. Уж имало свободно движение на хора, стоки и услуги, ама другия път - за богатите и големите не важат основополагащите принципи на ЕС, нагаждат си всичко, както им е угодно.

Ето един грамотен текст, който с факти и данни обяснява защо "пакетът Макрон" ощетява българските шофьори и превозвачи, а не е "подобряване на условията на труд" и удар по "чорбаджиите-изедници".

Скрит текст:
Пакетът за "Мобилност" се сблъсква челно с българските превозвачи, а и не само. Планът на френския президент Еманюел Макрон показва директно как ЕС не само се движи, а и живее на две скорости. Или казано по друг начин, големите страни в Европа диктуват правилата на по-малките. Не, че това е кой знае каква изненада, но сега новите правила загрубяват.

Транспортният бизнес, сам по себе си, е нещо изключително доходно и в Западна Европа има огромни фирми, които генерират милиарди евро оборот на година. В страни като Франция и Германия дори има и недостиг на работна ръка, разбирай квалифицирани шофьори. Пазарът на превози на товари в Западна Европа е доста добре организиран, добре платен и доста подреден. Създадени са правила, които са приети като норма и начин на поведение. И когато нещата не се спазват, може да се търси място за недоволство. Най-вече пакетът за "Мобилност" иска да въведе още ред, но не само.

Ако говорим да не се спи в кабината, въпреки че камионите са оборудвани и с такава цел, ако говорим да се спазва етиката при преговорите да се държи цена, а не да се подбива и да се пести от паркинг и хотел, ако говорим за надлежно изготвени командировъчни, а не просто някакви бележки, то в исканията на Макрон може да се намери логика. Но когато се въвеждат нови изисквания, с цел да се направи транспортният пазар добър за едни и лош за други, това вече е удар под кръста. И точно от това страдат нашите превозвачи. С хотелите, цените и спането може да се направи нещо, и то веднага. На фирмите може да им се увеличат малко разходите, но това би могло да се въведе и спазва.

Големият удар по нашите превозвачи, който нанася пакетът за "Мобилност", е искането камионите да се прибират на всеки 4 седмици в страната, в която са регистрирани.

За шофьорите от Франция и Германия това не е проблем. За страните от Централна Европа също не толкова голям. Но за шофьори от България, Румъния, Полша, Унгария, Литва, Латвия, Ирландия и тн. това не е удобно - и то никак. Разстоянието е голямо и не е финансово осмислено. За да си избиеш едно такова наложено със сила прибиране, трябва да търсиш товар. А това няма как винаги да стане. А да прибираш празен камион само защото има такова изискване, е лишено от здрава логика. И това е повече от удар под кръста за родните шофьори. Ако пакетът бъде приет във вида, в който е заложен, това ще удари пряко над 150 000 шофьори и техните семейства у нас. И това е причината за протест в Брюксел на българските превозвачи.

Протестите, които бяха организирани в България, не получиха желания отзвук. И така се стигна до присъствието на стотици камиони в Брюксел, където няма как да не бъдат чути.

Иначе дебатът за приемането на пакета за "Мобилност" 1 още тече, така че има как той да бъде променен в такава посока, че да не засегне лошо българските шофьори. И именно това е целта на днешния протест.

И за да не бъдем само черногледи, трябва да отбележим, че има и изход от ситуацията, ако пакетът бъде приет във вида, в който е. С думи прости, ако шофьорите трябва да се връщат на всеки 4 седмици. И решението е просто, но е обвързано с добро планиране и организация, а това няма да е по силите на малките фирми в транспортния бранш. Под малка фирма е редно да разбираме юридическо лице, което има 4-5 камиона. Ударът от пакета ще се стовари именно върху тези малки фирми.

А какво е решението ли? Просто всяка голяма транспортна фирма ще си направи представителство или ще основе своя фирма, да кажем, в Германия или Франция. За една голяма фирма това няма да е проблем. Казваме голяма, защото ако фирмата има 500 камиона, от които 100 карат във Франция и Германия, просто ще ги отдели в новата фирма и тя като е със седалище в Германия, примерно, камионът няма да има нужда да се връща в България, а ще се връща до офиса на фирмата в Германия.

Това всъщност е големият и ненужен разход, който иска да въведе Еманюел Макрон. Да, регистриране на фирма в Германия води след себе си и други неща - плащане на данъци в Германия, минаване на преглед в Германия, получаване на сертификати в Германия. И това са все неща, които са свързани с въвеждане на повече ред. Защото е ясно, че в България камионите минават фиктивни прегледи само по документи, сертификатите не се следят и т.н. Е, в Германия това няма как да мине. Ето това е причината големите фирми по-скоро да успеят приспособят, ако пакетът мине. Те имат камиони, имат и финансов ресурс.

И тук се връщаме пак на думата за малките фирми, които нямат парите да си направят офис, да имат гараж, да имат паркинг и т.н. За тях това връщане до България просто е убийствено. И е редно да очакваме да има фалити. Ето това е най-голямото притеснение. За тях опцията е да правят сдружения. Това е най-разпространеният модел на търговски дружества в Германия. Много малки фирми се обединяват в сдружение, като всеки си поема сам счетоводство и осигуровките и така те ще могат да карат. Това е факт. Няма да е лесно, но опции винаги има.

Иначе пакетът е ясна форма на дискриминация към малките страни в ЕС, за които връщането на камионите не е опция. "Европа" ни удари веднъж с двоен стандарт в храните, който бе доказан. Сега ни удрят с нарочното въвеждане на ограничения, а иначе говорят за обединен ЕС. Малкият си остава малък в Европа, това е горчивата истина. А колкото до Макрон, "жълтите жилетки" му показаха пътя. Днес и нашите шофьори ще облекат "жълти жилетки", за да му припомнят, а и не само на него, че Европа не е само Западна и хората не се движат на две скорости.

https://dnes.dir.bg/obshtestvo/planat-makron-i-balgarskite-prevo … mHm_Sq2ryRVaW_0mo

# 87
  • Мнения: 15 960
Ти искаш българските фирми да фалират ,за да има работа за испанските шофьори ?
Това е не особено умна провокация, но - не, не искам българските/полските/украинските.... фирми да фалират за да имат работа испанците, искам нещата да се регулират така, че да не се прецакват едните ( в случая тези които взимат по-добри заплати, имат по-добри осигуровки/застраховки и в петък, най-късно в събота сутрин са си при семействата. Щото шофьорите живеещи по камионите 3-6-10 ... месеца са мизерници, бездомници, ядящи консерви и пиещи до несвяст по опиканите паркинги.

Няма как да стане, без да фалират нашенските фирми. Те са на пазара, защото предлагат по-евтина услуга. С новите промени услугата им ще се оскъпи и изравни със западните цени, така че ще си загубят ангажиментите. Ще си извоюват нашите шофьори условия като на западните си колеги, с един кусур само - ще бъдат безработни. Който е искал да работи в западна фирма, вече е заминал. Тукашните си искат в България. Сега както пишат тук, тези шофьори или ще виснат безработни, или ще отидат да плащат данъци и осигуровки на запад и да си харчат там парите. И аз не искам тук да се продават боклуци на ниски цени, а нашите производители да фалират, ама няма как и ние като Макрон да внасяме предложения например за ограничаване на вноса .

# 88
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 170
Ето един грамотен текст, който с факти и данни обяснява защо "пакетът Макрон" ощетява българските шофьори и превозвачи, а не е "подобряване на условията на труд" и удар по "чорбаджиите-изедници".
кой европейски пакет не е ощетил българите ?
то не бяха пъпки по кравите, грипове по птиците, чума по свинете, кривите краставици, разни стандарти за храните, по-скъпи цени за един и същ продукт там и тук, качеството, първа-втора скорост, предверие за Шенген ....   сега и шофьорите.

# 89
  • Мнения: 3 889
Естествено, че когато европейски корпорации решат да погълнат някой наш бизнес, ще облекат намеренията си в човешки ценности. Няма да кажат: "Бе нещо конкурентни сте ни. Затова мислим първо да ви притиснем до стената и ако работата се получи полсе и ще ви купим". Такива неща не се говорят официално. Нима когато при приватизацията комсомолци на по 30 години, сдобили се с предприятия незнайно как, продаваха на чужди компании, някой каза, че цялата ни работеща промишленост се поглъща от европейския корпоративен свят? Не. Говорели са ни най-вече как чужденците (! Имаше период когато се посирахме от умиление като чуем, че някой е чужденец) ще инвестират, ще осигурят пазари и по-добри условия на труд.

Е, осигуриха по-добри условия на труд. Факт е, че повечето големи чужди компании спазват трудовото законодателство. В санитарния минимум. Но на фона на нашите местни бизнесмени, работещи най-вече в сивия сектор, изглеждат направо бели и добри.

Но пропускаме колко съкращения провежда чуждия инвеститор. И как в крайна сметка подобрените условия на труд са дреболия на фона на това, че печалбите занимават навън. Пък ние тук се радваме на заплатки. Заплатки добре, ама парЕ в държавата трябват. За да има качествено зравеопазване, образование и пр.

 Така е устроен човекът. Гледа първом себе си и челядта да оправи. Кола да купи, абитуриент да изпрати, кибитка да си вземе с кредит, а после и на чавето да подсигури... А за всичко това си трябва подсигурена заплатка. Кой ти гледа държавата. Тя е далечно отвлечено понятие. Тук и сега тече животът. Важно е заплатки да има и добри условия на труд.

Условията на работа на шофьорите не са добри. Но това не се преборва като козируваш на чужди корпоративни интереси.

Общи условия

Активация на акаунт