Протест на българските превозвачи в Брюксел

  • 4 198
  • 105
  •   1
Отговори
  • Мнения: X
Днес е насрочен големия протест на българските превозвачи в Брюксел. Гласените промени ще засегнат 65 000 български тежкотоварни автомобили, които работят на европейския пазар и стотици хиляди българи - шофьори и техните семейства.
Струва ми се, че всички те заслужават подкрепата на българските граждани. Какво смятате вие?

# 1
  • Evil thoughts can hide, I'll help release the mind I'll peel away the skin, release the dark within.
  • Мнения: 1 326
Да, мисля че заслужават подкрепата ни, нечестно е това което става.

# 2
  • Мнения: X
Кое е нечестно? Доколкото разбирам най-проблемно е предложението камионите да се прибират в България на всеки четири седмици, от което следвало, че българските компании са обречени на фалит. Освен това трябва да им се плащат командировки и да имат нощни почивки.

Защо само българските превозвачи са обречени ва фалит и защо само българските шофьори и семействата им протестират срещу подобряването на условията за работата им?

# 3
  • Мнения: X
Кое е нечестно? Доколкото разбирам най-проблемно е предложението камионите да се прибират в България на всеки четири седмици, от което следвало, че българските компании са обречени на фалит. Освен това трябва да им се плащат командировки и да имат нощни почивки.

Защо само българските превозвачи са обречени ва фалит и защо само българските шофьори и семействата им протестират срещу подобряването на условията за работата им?
Предполагам, защото конкурентността на българските камиони пред европейските е в по-ниската цена. Увеличавайки драстично разходите, печалбите ще намалеят и в един от малкото успешни български бизнеси ще започнат масови фалити. Всичко би било ОК ако това не засягаше 150 000 превозвачи, а като включим и техните семейства за страна с мащабите на България, това би се отразило много зле.
Иначе чисто географски по-отдалечените от Западна Европа страни са по-потърпевши. България, Латвия, Естония и т.н., но България има най-много камиони и затова ние най-много протестираме.

Страхувам се, обаче, че още сме съвсем начинаещи в подобни протести за защита на браншови интереси и едва ли ще постигнем нещо.

# 4
  • Мнения: 24 467
Лошото е за превозвачите. Няма да им се налага да се бъркат за по-нормални плащания и условия на шофьорите си.
За самите шофьори новите мерки са си един голям плюс. Целта е защита на техните права и интереси. Не е тайна, че много шофьори на тежкотоварни автомобили у нас набират стаж от по няколко години и сами се упътват към чужди работодатели, точно заради по-добрите условия на труд.
 Sunglasses
Мисля, че у нас умишлено се провежда дезинформационна политика в насока, че с мерките се засягат негативно и по един и същ начин интересите и на превозвача, и на самия водач на ППС, а това не е точно така.

# 5
  • Мнения: X
Разбирам. От 150 000 превозвача (множко са), ще останат тези които могат да осигурят човешки условия на работа. Продължавам обаче да не разбирам защо българските шофьори протестират за запазване на по-лошите.

# 6
  • София
  • Мнения: 14 660
Лошото е за превозвачите. Няма да им се налага да се бъркат за по-нормални плащания и условия на шофьорите си.
За самите шофьори новите мерки са си един голям плюс.
 Sunglasses
👍
Ваньо Биомета и подобните на него работодатели ще си намалят малко печалбите. И без това заплатите в сектора са доста сиви, да не плачат толкова.  
Кой от шофьорите ще посмее да не подкрепи чорбаджията по ТВ или да не отиде на протест? Ама така излиза, че на всички им е кеф да спят по няколко месеца в кабините, да пикаят по храстите и да се къпят по бензиностанциите.

# 7
  • Мнения: X
Разбирам. От 150 000 превозвача (множко са), ще останат тези които могат да осигурят човешки условия на работа. Продължавам обаче да не разбирам защо българските шофьори протестират за запазване на по-лошите.
Протестират за запазване на работата си предполагам. Макар и по-нископлатена и с по-малко екстри от западните им колеги. Не всички могат да заминат за чужбина и да станат шофьори там.
Освен това предполагам, че ще им паднат сегашните възнаграждения, ако шефовете им вложат пари в други пера.

Пиша "предполагам", защото нямам информация от извора. Само това, което чета из пресата.

# 8
  • Мнения: 24 467
Разбирам. От 150 000 превозвача (множко са), ще останат тези които могат да осигурят човешки условия на работа. Продължавам обаче да не разбирам защо българските шофьори протестират за запазване на по-лошите.

У нас човек действа и рипа, като му каже някой по-висшестоящ, без да се замисля той дали и какво печели от това.

Разбирам. От 150 000 превозвача (множко са), ще останат тези които могат да осигурят човешки условия на работа. Продължавам обаче да не разбирам защо българските шофьори протестират за запазване на по-лошите.
Протестират за запазване на работата си предполагам. Макар и по-нископлатена и с по-малко екстри от западните им колеги. Не всички могат да заминат за чужбина и да станат шофьори там.
Освен това предполагам, че ще им паднат сегашните възнаграждения, ако шефовете им вложат пари в други пера.
Ако им паднат сегашните възнаграждения още, тъкмо тези работодатели, които предлагат човешките условия, ще се сдобият с нови попълнения.
Българският работодател следваше отдавна да се усети, че пазарът на труда след 2007 г. у нас не е вече затворен и че не може да си позволи да се прави на толкоз велик, колкото се пишеше преди това.
В момента превозвачите сами се интересуват кое момче се е снабдило с книжка за категория тежка и го търсят да му предлагат работа. На пазара има глад за кадри. В този случай не е логично в ЕС да има драстични разминавания в условията, които им се предлагат. Още повече, че тук става въпрос за шофьор на камион, който без друго пътува. Имам съсед, който от 15 години работи като такъв за чужди фирми. Връща се поне веднъж месечно вкъщи. На него му е все едно, че работодателят му е швейцарец или немец. Важни са му условията, вкл. възнаграждението. Защо да остане без работа? Работа за него има в Европа. И тя е такава, че не се иска работно място в държавата на работодателя му.

# 9
  • Мнения: X
Шофьорите може и да са принудени да подкрепят протеста, но президентът?

# 10
  • Мнения: 1 945
Не подкрепям бъл собственици на тирове -т.н бизнес .
Покрепям европейските изисквания -
да спиш в хотел като човек вместо да се въргаляш в тира
да се прибираш при семейството си през седмица, а
не да въртиш воланчето по месеци без да им видиш очите на децата си .
но бг бизнесмена не искал така -да плаща пари за хотел и да прибира шофьора в българия
бг бизнесмена ако може хич няма да го прибира и душичката ще му вземе
докато самия той си прави автопарк от пачките които трупа на гърба на шофьора . Това е един от най печеливши бизнеси ..и аз не подкрепям ориенталските бизнесмени ..Заплащанията на шофьора изобщо няма да засегнат промените, ще накарат само бг бизнеса да си бръкне в джоба .
Същите тези бизнесмени имат много силно лоби в парламента -депутати които имат този як бизнес .

# 11
  • Мнения: X
Факт е, че бизнесът е с доста добри позиции. 65 000 камиона на европейския пазар не са малко. Предполагам, че с новите мерки броят на камионите ще намалее драстично. Което не мисля, че е добре за нашата икономика.
Иначе, че секторът е сив и шофьорите работят в мизерия си е така. Но пък и ние сме бедна държава и не можем да бъдем конкуренция да френски и германски фирми по друг начин.

# 12
  • Мнения: 2 204
Новите изисквания са изцяло в подкрепа на самите шофьори.
В момента нашите т.нар. "работодатели" се отнасят към шофьорите си като кучета. Карат ги да спят в кабините на камионите като кучета и да не се къпят със седмици само и само да не им плащат хотела и командировъчни. Мерките които предлага сега пакета "Мобилност" са изцяло в подкрепа на хората които карат камионите.
Току що казаха, че тези мерки са приети. Браво на Европа, ще натрият носовете на нашенските дерибеи изедници.

# 13
  • Мнения: X
А дано да е за добро. Но сякаш се съмнявам. Дано не убиха цял един печеливш отрасъл, че у нас те не са чак толкова много...

# 14
  • Мнения: 24 467
Де да можеше и по останалия върл нашенски монополизъм по този начин да заиграе пръчката, би било добре.

Отрасълът е печеливш основно за собствениците на робския бизнес. Нали не се стремим към запазването му в такъв облик? Поне това се надявам.

# 15
  • Мнения: 2 204
Отрасълът е печеливш основно за собствениците на робския бизнес.
Точно това е - робски бизнес, печеливш единствено за собствениците на камионите

Ето съобщението на БНР:
Транспортната комисия в ЕП отхвърли варианта по пакета "Мобилност", поискан от България
Транспортната комисия на Европейския парламент отхвърли поискания от България компромисен вариант по пакета "Мобилност". Евродепутатите приеха, че превозното средство трябва да се връща в отправната точка на всеки четири седмици, както и, че превозвачите не могат да спят в кабините, а трябва да нощуват в хотел, предаде БНР.

Най-сетне и българските шофьори ще могат да се почувстват хора, а не кучета.

# 16
  • Мнения: X
Има една тънка уловка, която се надявам да не присъства в този й вид - даването на сумата за нощувките предварително и шофьорът пак да си спи в кабината, за да не се охарчва за хотел.

# 17
  • Мнения: X
В Германия например няма да ги оставят да спят по паркинзите.

# 18
  • Мнения: 24 467
Както се въведоха системи за контрол за задължителна почивка и спазване изискванията за максимално допустимо време за управление на ППС на шофьорите /с тахографите/, така може спокойно да се контролира и нощуването в кабината. Нали се издават командировъчни, следва да се заверяват нощувки, може да се искат и платежни документи за реализацията на такива. Проблемът не е нерешим.

# 19
  • Мнения: X
Те на самите паркинзи ще ги хванат, да не говорим, че там има и камери. Никакъв шанс.

# 20
  • Мнения: 24 467
Така е. Но и да ги пропуснат - има си начини за контрол. Въобще не това е проблемът.  Peace

# 21
  • Мнения: X
Доколкото четох охраняемите паркинги за тирове в Европа са кът. Защото тях освен превозвачите от Източна Европа други не ги ползват. Което ще рече, че шофьорите пак ще спят в кабините. За да пазят машината и стоката.

# 22
  • Мнения: 24 467
Доколкото четох охраняемите паркинги за тирове в Европа са кът. Защото тях освен превозвачите от Източна Европа други не ги ползват. Което ще рече, че шофьорите пак ще спят в кабините. За да пазят машината и стоката.


А другите от другата Европа как и къде си оставят камионите?

# 23
  • Мнения: X
Доколкото четох охраняемите паркинги за тирове в Европа са кът. Защото тях освен превозвачите от Източна Европа други не ги ползват. Което ще рече, че шофьорите пак ще спят в кабините. За да пазят машината и стоката.


А другите от другата Европа как и къде си оставят камионите?
Не им се налага, разстоянията са близки. Или си имат фирмени паркинги, когато се налага. Не знам. Вероятно това е решение. Българските превозвачи да си наемат паркинги, на които да плащат, за да работят денонощно.

# 24
  • Мнения: X
Е как ще са кът? Те не ги охраняват с физическа охрана, просто има камери навсякъде, отделно и на самите магистрали има. В населени места не могат изобщо да паркират, така че не им остава нищо. Затова и протестират превозвачите.

# 25
  • Мнения: X
От толкова десетки хиляди шофьори, все ще има някой със съпруга, пишеща в БГ мамма. Ако има такива, нека разкажат как стоят нещата от първо лице.

# 26
  • Мнения: 24 467
Доколкото четох охраняемите паркинги за тирове в Европа са кът. Защото тях освен превозвачите от Източна Европа други не ги ползват. Което ще рече, че шофьорите пак ще спят в кабините. За да пазят машината и стоката.


А другите от другата Европа как и къде си оставят камионите?
Не им се налага, разстоянията са близки. Или си имат фирмени паркинги, когато се налага. Не знам. Вероятно това е решение. Българските превозвачи да си наемат паркинги, на които да плащат, за да работят денонощно.

Как ще са близки? Зависи от къде и закъде пътуват камионите. Че то може от Швеция да отива за Палермо.
Както нощуват шведите, така ще нощуват и българите. Защо мярата да е различна? Не всеки има "фирмен паркинг, нито такива са осеяни из цяла Европа за всеки превозвач. Оправдания са това с неохраняемите паркинги. Както останалите си оставят камионите на такива и шофьорите им спят като бели хора, така и нашите ще могат. Не пренасяме най-ценните стоки в света я.

Е как ще са кът? Те не ги охраняват с физическа охрана, просто има камери навсякъде, отделно и на самите магистрали има. В населени места не могат изобщо да паркират, така че не им остава нищо. Затова и протестират превозвачите.
Освен това и автомобилите са снабдени с джипиеси и системи за контрол. Даже и много от нашите.

# 27
  • Мнения: 4 808
Мой приятел работи като шофьор за немска фирма. Връща се вкъщи на всеки три месеца, но не съм го питала колко често се прибира там, където е базата на фирмата му. Мисля, че също спи в кабината, ще го питам като се върне.
Гледах по тв един от нашите шофьори, каза, че не иска да спи на хотел, защото щял да трепери за товара.

# 28
  • Мнения: 1 945
Имам две приятелки с такъв бизнес . Ние притежавахме ТИР преди години , но моя умник се отказа от бизнеса .
Не е проблема с кражбите, а че се качват мигранти например от Белгия за Англия...режат пломбите и се напъхват в ремаркето докато шофьора спи . Но това е рядкост . Не ги пребират собствениците на фирми до България защото губят хиляди . Нафтата е скъпа и с новите правила ще загубят около 2000 лв на месец на тир. За два месеца -грубо 4000. Те са длъжни да изплащат на шофьора на километър ..колко е навъртял и ако го приберат губи "бизнесмена". Ако седи и чака товар това си е за сметка на шофьора , той си плаща храната . Може да седи и седмица в очакване . Работодателя не губ при престой , но губи ако го прибере заради разстоянията . Печелят доста добре тези бизнесмени -сумите за два тира ако имаш и редовни товари е доста сериозна . Онзи ден ме черпи едната за новия mercedes .За тези с десетки тирове да не говорим .

# 29
  • Мнения: X
Освен това и автомобилите са снабдени с джипиеси и системи за контрол. Даже и много от нашите.

Откакто сме в ЕС би следвало всички да имат тахограф. Наскоро гледах по тукашни новини как полицаите им ги проверяват, даже шофьорите бяха някакви източноевропейци.

http://tahografi.bg/bg/Тахографи/c5.html 

# 30
  • Мнения: 5 000
Шофьорите напълно доброволно си спят в камионите 3 месеца, ако им е толкова зор да се прибират има предостатъчно фирми, в които всяка седмица ще са си вкъщи. Само дето няма да изкарват 5000 лв на месец, а 2500.
Доколкото чета сега новините, шофьорите пак са прецакани. На Европа изобщо не им пука за тях, важното е данъците да остават там. С това да накарат камионите да се прибират в България губим всички, първо защото големите фирми ще си направят представителства в по-близките до Западна Европа държави, всички данъци и обслужване ще отидат там. Другите, които ще се върнат ще скапят малкия транспортен бизнес в България, защото няма са има работа за всички.
Шофьорите пак ще спят в камиона и ще се осигуряват на минимална заплата.
С два отпаднали доклада не влизала изобщо в парламента за гласуване, та все още нищо не се знае.

# 31
  • Мнения: X
Информацията в горния пост е напълно несъстоятелна. От какъв зор големи фирми ще си зарежат плоския данък за да плащат данъци по ставките на западноевропейските страни? Пак евроконспирации.Joy

# 32
  • Мнения: 5 000
Никакви конспирации не искам да вкарвам. Само България ли е с плосък данък?

# 33
  • Мнения: X
Коя западноевропейска страна е с плосък данък или със ставка близка до българската?

# 34
  • Мнения: 5 000
Западноевропейска не, но близките до тях пак не са с техните данъци.

# 35
  • Мнения: X
Еми затова писах, че постът е напълно несъстоятелен. От него излиза, че новите правила са измислени специално да навредят на България чрез откловлняване на данъци от нея и насочването им към... Македония и Малта може би.

# 36
  • Мнения: 12 296
Защо само българските превозвачи са обречени ва фалит и защо само българските шофьори и семействата им протестират срещу подобряването на условията за работата им?

Не са само българските превозвачи, мисля, че най-голямата съпротива беше от Полша през декември, поне полякът беше най-гласовит. Може покрай всичко останало да става дума за подобряване на условията на работа, но целта в крайна сметка е да се елиминира евтиния източноевропейски труд, който позволява на източноевропейски фирми да са конкурентни на западните или да правят дъмпинг - според гледната точка / Макрон го каза в прав текст/. Така че българските шофьори вероятно при желание с лекота ще си намерят работа при чужди превозвачи, но конкуретни български превозвачи едва ли ще останат много.
Не че разбирам какво е каботаж и как им се смятат осигурителните прагове, но допускам, че натам вървят нещата.

# 37
  • Мнения: 24 467
Освен това и автомобилите са снабдени с джипиеси и системи за контрол. Даже и много от нашите.

Откакто сме в ЕС би следвало всички да имат тахограф. Наскоро гледах по тукашни новини как полицаите им ги проверяват, даже шофьорите бяха някакви източноевропейци.

http://tahografi.bg/bg/Тахографи/c5.html 

Имат. Това пиша - както може това да се контролира и се права, така може да се контролира изпълнението и на останалите изисквания, свързани с осъществяването на международните тежкотоварни превози.
По повод това, че нашите пак щели да си спят по камионите.
...

Нямат шофьорите зор да спят по кабините. Ако им се плаща хотел, да не са луди да не идат на хотел. Товарите се застраховат, вкл. и срещу кражба. Те не са пазванти, нито носят лична отговорност за тях. И този довод, че трябвало да пазят товара, е също несъстоятелен.

...

В ЕС няма друга държава с плосък и толкова нисък данък.
Други държави не ни интересуват. Решението на ЕС и е обвързано с членството ни.
...
Точно така - проблемът, както засегнахме още в началото на темата, не е за шофьорите /с това се спекулира, но е много евтина спекулата/, а за спедиторите и превозвачите.

Последна редакция: чт, 10 яну 2019, 15:17 от Judy

# 38
  • Мнения: 12 296
В ЕС няма друга държава с плосък и толкова нисък данък.
Други държави не ни интересуват. Решението на ЕС и е обвързано с членството ни.

Унгария е в Централна Европа - т.е. доста по-удобно разположена и мисля, че е с 9% плосък данък.

# 39
  • Мнения: X
Така че българските шофьори вероятно при желание с лекота ще си намерят работа при чужди превозвачи, но конкуретни български превозвачи едва ли ще останат много.
Не че разбирам какво е каботаж и как им се смятат осигурителните прагове, но допускам, че натам вървят нещата.

Ти намирала ли си с лекота работа в западноевропейска фирма? А да знаеш как преди това с лекота се прави адресна регистрация, банкова сметка и другите подробности, без които няма как да се сдобиеш с трудов договор? За владеене на езици няма да питам.

Данъчните ставки се намират много лесно.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tax_rates_in_Europe 

# 40
  • Мнения: 5 000
Не съм запозната данъците къде какви са.
Заплащането на шофьорите не е гласувано. Аз затова пиша, че единственото, което можа да произлезе от това е фалити в България.

# 41
  • Мнения: 12 296
Ти намирала ли си с лекота работа в западноевропейска фирма? А да знаеш как преди това с лекота се прави адресна регистрация, банкова сметка и другите подробности, без които няма как да се сдобиеш с трудов договор? За владеене на езици няма да питам.

Нямам никаква представа как стои въпросът с пазара на труда при шофьорите на тирове, базирах се на пост #8 на Judy, според който работа в Европа за тях има  - затова и формулирах мнението си уклончиво с "вероятно". Но ако допусна, че ти си права и те няма да могат да си намерят работа в Европа, но затова пък нашите фирми-превозвачи ще оредеят /или ще се пребазират/, наистина не виждам нищо хубаво.

# 42
  • Мнения: 2 433
Половината коментиращи ми прави впечатление, че нямат минимална представа за бизнеса. Това е бранш от частния сектор, логично е не всички да са напълно наясно за какво става на въпрос, но защо изведнъж всеки реши да изказва компетентно мнение? Щом излизат на протест значи се чувстват застрашени, а и напълно разбирамо, след като обяснено накратко се опитват да накарат транспортните фирми да се занимават с транспорт само в съседни държави.
1. Преди да разглеждате условията за почивките на шофьорите се замислете, че те са нискоквалифицирани работници, кадри без образование и със заплати от по 5000лв. За да си нискоквалифициран и високо платен е логично, че не всичко е цветя и рози в професията ти.
Всички шофьори от всички националности прекарват почивките си в кабината, защото в противен случай отпада и застраховката на товара. Както Гошко, така и Ханс спят в доста модерни кабини, погледнете в гугъл "кабина на камион Евро 5". Това масово са камионите движещи се по пътищата, не говоря за модерна кабина, за определена марка камион и т.н. Говорим за камиони от определен емисионен клас, който масата фирми използват, за да може да са конкурентноспособни (тол таксите са обвързани с емисиония клас). Кабините са си напълно ок, по-добре изглеждат от квартирите на берачите на малини примерно.
Част от закона вече е в сила - този именно за паузите, но под друго име.От миналата година е въведено, че голямата пауза - 45ч. не може да се прави в кабината на територията на Германия, Холандия и Франция (Белгия е отдавна). Това означава, че шофьорът е длъжен да предостави фактура за престой в хотел при проверка. До скоро в Германия беше ок шофьорът да остане на "Аутохоф" - паркинг с удобства-баня,сушилня т.н., но вече и там ги глобяват.

 Загубата от това нещо за българския превозвач идва от няколко неща.
- няма как да сме конкурентно способни на Немски/Холандски фирми, ако разходите ни са в пъти по-големи от техните. Тоест транспортът от/до по-далечни страни, както и каботажните превози в чужди ЕС държави би се извършвал предимно от чужди фирми, защото техните разходи/ следователно ценообразуване би било различно. За това се борят БГ превозвачите, че за една и съща услуга е логично и ние и те да получваме еднакви дивиденти.
- Застраховката на товара - CMR затраховка - е валидна само в случай, че шофьорът е в камиона. Тоест започват да се въвеждат в договорите за транспорт едни клаузи "Стоката да се достави без да има 45ч пауза по време на транспорта". Транспортът изисква повече време и това не е възможно, кой губи? БГ превозвач, защото няма как да извърши превоза без да прави пауза=без да застраши цялостта/сигурността на товара.
- Емигранти, застрашаващи цялостта на товара/ както и на камиона. На наш камион бе открадната резервна гума със стойка на чисто ново ремарке на платен паркинг в Германия(докато шофьорът спи непробудно). Не се виждало на камерите, каското не го покрива, горим с 1200лв, толкова е една гума за камион, честито. Кой ще ми гарантира, че камионът ми ще е цял след 45ч и че няма да има "гости" при стоката?

За да има масови протести на цял бранш, причините са много, главната е, че Германия и Франция се опитват да подпомогнат техните транспортни фирми и следователно да фалират нашите.

# 43
  • Мнения: 12 296
...
Точно така - проблемът, както засегнахме още в началото на темата, не е за шофьорите /с това се спекулира, но е много евтина спекулата/, а за спедиторите и превозвачите.
Ако по един или друг начин определени браншове от икономиката на една страна се унищожават, няма как от това в дългосрочен план да спечели работната ръка в страната - каквито и да са моментните ползи, ако ги има.

# 44
  • Мнения: X
Аз пък си мисля какво би станало с 100 000 души - български шофьори. Ще заминат в чужбина със семействата си? Ще си намерят друга работа - неквалифициран труд със заплащане 3-4 бона на месец?

# 45
  • Мнения: 2 204
За да има масови протести на цял бранш, причините са много, главната е, че Германия и Франция се опитват да подпомогнат техните транспортни фирми и следователно да фалират нашите.
Главната причина е, че печалбата на собствениците на транспортните фирми в България ще падне малко, ако осигурят нормални условия за почивка на шофьорите си.

# 46
  • Варна
  • Мнения: 3 359
Някои май си представят ,че шофьорите ще спят в 4 звездни хотели, с изглед към плажа. Ще им се осигури настаняване в някой мотел по 6-10 човека в стая, с обща баня на етажа, често и без отопление. И не съм сигурна ,че не е по-добре да си спят по кабините, поне ще са си сами и с печка/климатик.

А, ако фалират половината от българските транспортни фирми , заради увеличение на разходите , проблемите по логистиката с разхождането на камиони и шофьори насам-натам и излязат едни 30 000 шофьори на трудовия пазар , дали няма да спаднат драстично заплатите в сектора ? И не всеки може да си намери работа в Западна фирма, без език и доказани способности. Пък и да не мислите ,че там не експлоатират? Заменяш си едни робовладелци с други, само че не българи. Та проблема е сериозен и не разбирам кое точно предизвиква радост у някои съфорумци.

# 47
  • Мнения: X
1. Преди да разглеждате условията за почивките на шофьорите се замислете, че те са нискоквалифицирани работници, кадри без образование и със заплати от по 5000лв. За да си нискоквалифициран и високо платен е логично, че не всичко е цветя и рози в професията ти.
Всичко много добре, само две малки забележки. Шофьорите ви имат висока квалификация, а не любителска категория. Т.е.те не са нискоквалифициран персонал.
Второ, заплащането не е за квалификация, понеже тъй или иначе няма как някой с категория за моторче да се качи на камион. Заплащането е за отговорността за товара, шофьорските умения и кофти условията на труд на майната си (последното си го споменала).

# 48
  • Мнения: 5 000
Докладите за почивките и командировките на шофьорите не са приети. Пак ще си спят в камионите и ще получават командировъчни по бг законодателство.

# 49
  • Мнения: 2 433
За мен са нискоквалифицирани, изкарали са книжка с по-висока категория и толкова. Шофьорите нищо не отговарят за товара, на документи се изисква да отследяват товарене/разтоварване, но повечето дремят в кабините, езици не знаят, придружаващите документи в повечето случаи ги гледат все едно са писани на арабски..
В сила са закони за минимално заплащане на база на това в коя държава се намират - тоест командировъчни. Говоря за Австрия, Германия, за тези страни поне съм наясно и не е от сега. В ДЕ - от две-три години, а в Австрия миналата година го вкараха, та не е нещо ново.

# 50
  • Мнения: X
Ебаси неуважителното отношение към работниците.
Общувам целодневно с офис-мишки от половин Европа - езиковите и архивистките умения у 'квалифицирания' персонал там са повече от посредствени, но горе-долу се разбираме.
Работила съм и с шофьори.
Изказването ти е под всякаква критика.

# 51
  • Мнения: 7 325
1. Преди да разглеждате условията за почивките на шофьорите се замислете, че те са нискоквалифицирани работници, кадри без образование и със заплати от по 5000лв. За да си нискоквалифициран и високо платен е логично, че не всичко е цветя и рози в професията ти.
Всичко много добре, само две малки забележки. Шофьорите ви имат висока квалификация, а не любителска категория. Т.е.те не са нискоквалифициран персонал.
Второ, заплащането не е за квалификация, понеже тъй или иначе няма как някой с категория за моторче да се качи на камион. Заплащането е за отговорността за товара, шофьорските умения и кофти условията на труд на майната си (последното си го споменала).
Няма как да обясниш на подобен работодател, че персоналът му не е неграмотен нискоквалифициран боклук, на когото прави услуга че му е дал камион по хубав от боксониера и го е пуснал да прави туризъм из Европа. Че му и плаща.

Фирмите в България няма да фалират, само ще намалят приходите си. Това е причината за рИването. Не се коментира от вчера темата.
И още нещо Хибикус - ако ти наемаш неграмотници от родопските села си е твой проблем или не е проблем. Шофьорите които аз познавам се справят доста добре и с документацията и с проблемите в работата без да занимават логистиките си. А за това е нужен и акъл и поназнайване на езици. Обаче им се плаща и им се осигуряват условия и работодателите им гледат да са доволни. Та двете неща са взаимно свързани. Искаш качествен персонал - даваш качествени условия.

# 52
  • Мнения: 5 000
Аз не съм съгласна, че няма да има фалити. Няма работа за всички тези камиони, ако трябва да се прибират до България.
За персонала съм абсолютно на същото мнение. Както във всеки друг бранш.

# 53
  • Мнения: 24 467
В ЕС няма друга държава с плосък и толкова нисък данък.
Други държави не ни интересуват. Решението на ЕС и е обвързано с членството ни.

Унгария е в Централна Европа - т.е. доста по-удобно разположена и мисля, че е с 9% плосък данък.

Унгарците намалиха от 19 на 9, но 10 остава за малки и средни фирми. Така четох. Като нашия.
Колко по-ниско от това - не знам. Все пак - не в това е проблемът сега.

Аз пък си мисля какво би станало с 100 000 души - български шофьори. Ще заминат в чужбина със семействата си? Ще си намерят друга работа - неквалифициран труд със заплащане 3-4 бона на месец?
Пак питам - защо да заминават. Няма причина. Сега не е проблем между курсовете да си се връщат тук, както прави моят съсед, който работеше към немска фирма, а от няколко години - към швейцарска.

Някои май си представят ,че шофьорите ще спят в 4 звездни хотели, с изглед към плажа. Ще им се осигури настаняване в някой мотел по 6-10 човека в стая, с обща баня на етажа, често и без отопление. И не съм сигурна ,че не е по-добре да си спят по кабините, поне ще са си сами и с печка/климатик.
Никой не си представя такова нещо. Целта е да не спят в кабините. И това се повтори многократно.

Аз не съм съгласна, че няма да има фалити. Няма работа за всички тези камиони, ако трябва да се прибират до България.
И аз смятам, че ще има фалити.

# 54
  • Мнения: 2 433
Комуникирате с хора в ежедневието си, които са ви приятни, държат се възпитано или поне уважително към вас, нали? А не с всеки, който е изкарал книжка и е нает за международен шофьор? Е, аз комуникирам с всеки нает шофьор. Не наемам аз, не определям аз. А това е масата и всеки от тези чудесни и отговорни към професията си шофьори, които познавате би ви го казал, стига да ги попитате.
Аз също съм служител в транспортна фирма, не съм собственик, включих се, за да кажа защо "риват" и протестират.

# 55
  • София
  • Мнения: 14 660
За мен са нискоквалифицирани, изкарали са книжка с по-висока категория и толкова. Шофьорите нищо не отговарят за товара, на документи се изисква да отследяват товарене/разтоварване, но повечето дремят в кабините, езици не знаят, придружаващите документи в повечето случаи ги гледат все едно са писани на арабски..
В сила са закони за минимално заплащане на база на това в коя държава се намират - тоест командировъчни. Говоря за Австрия, Германия, за тези страни поне съм наясно и не е от сега. В ДЕ - от две-три години, а в Австрия миналата година го вкараха, та не е нещо ново.

И колко им плащате на тези неграмотници, имащи честта да работят за вас? Минималния праг за длъжността и другото на ръка, нали? И като се наложи болничен или БТ, да го д..а неграмотника.
Въх, сега няма да има за ново Бентли на собственика.

# 56
  • Мнения: 5 000
Колото се договорят, толкова им плащат. Върху заплатата осигуровки и данъци, а командировъчните чисти пари.

# 57
  • Мнения: 7 325
целта е да не взимат работата на испанци, немци, французи, които искат нормални условия и адекватно заплащане. На никой не му пука къде спи шофьорът.
Разбира се, че отсейвам тези с които комуникирам. И да, съгласна съм, че има удивителни простаци и малоумници дошли с куп претенции и ненаучили половин дума, но пак се връщаме на основното - даваш добри условия, привличаш качествен персонал и си спестяваш куп проблеми.

# 58
  • Мнения: 2 433
Специално шофьорите са едни от най-добре платените и съответно осигурените професии. При положение, че има такъв глад за работна ръка в бранша, защо смятате, че някой ще се съгласи да го гъделичкат тъкмо със заплащането?


I.Hr Може би има и нещо вярно за заплащането, но в нашия случай поне не е там проблемът.
Моля, заповядайте някоя вечер на тир паркинг. Искам да изразите мнение отново след това, за масовката, не за тези, които са ви приятни и с които комуникирате.
Фирмата ни осигурява прекарване на 24 § 45ч пауза вкъщи, при семействата им. Тоест почти всяка събота и неделя са вкъщи, но прибирането в БГ на шофьорите би спомогнало за фалита и на нас, фирмите работещи със страните в съседство. Увеличаване на прибиращите се шофьори =намаляване на курсовете към БГ= понижаване на цените и т.н.

Последна редакция: чт, 10 яну 2019, 16:03 от Хибискус

# 59
  • Варна
  • Мнения: 3 359

Никой не си представя такова нещо. Целта е да не спят в кабините. И това се повтори многократно.



А , аз написах, че понякога е по-добре да си спят по кабините , защото условията в хотелите може да са по-лоши и всъщност да нямат по-качествена почивка там.



И все пак ,това са шофьори на камиони за международни превози, знаят с каква работа са се захванали , не са директори на ТЕЦ-а, че всяка вечер да са си вкъщи, в топлото легло и с белите чаршафи. Все едно и моряците да поискат всяка седмица да се прибират вкъщи, защото и те са хора и да им осигуряват чартъри от всяко пристанище до дома. Има си специфики на работата , за което и заплащането е по-добро и категорията на труд е друга . Ако, условията на труд се подобрят в пъти и заплатите ще паднат драстично. Дали самите шофьори го искат ?

И , да тези изиквания засягат основно периферните държави , защото "прибирането" до тях е най- времеемко и скъпо. И да, целта е "робите" да си сменят собственика, защото ,ако българските фирми си освободят шофьорите, познайте кой ще ги наеме ? И защо мислите ,че чуждите робовладелци са по-добри от българските и техните условия на труд са по-добри ? Дълбока, дълбока заблуда ви тресе някои.

# 60
  • Мнения: 13 762
Добре, де, наистина ли мислите, че западняците са загрижени за нашите шофьори и условията им на труд!?
Загрижени са, че си намаляват печалбата!
Когато ние си отворихме пазара и техните фирми го превзеха, беше чудесно, прекрасно, единна Европа... Сега, когато наши ги поизбутват от някои сектори - вой, "загриженост" и рестрикции.

# 61
  • Мнения: X
И защо мислите ,че чуждите робовладелци са по-добри от българските и техните условия на труд са по-добри ? Дълбока, дълбока заблуда ви тресе някои.
Защото се мъчим да не гледаме на шефовете като на робовладелци, затова.
Условията на чуждите обикновено включват реални осигуровки с всички произтичащи от това ползи. Нашите фирми не предлагат такава екстра. Нашите за всяко вдигане с 5% на МРЗ  вдигат вой чрез поне 25 асоциации, дето дори не съм предполагала, че съществуват в такава малка държава с такава демографска структура.
Та, дори само заради осигуровките си струва.

Последна редакция: чт, 10 яну 2019, 16:26 от Анонимен

# 62
  • Варна
  • Мнения: 3 359
Написах "робовладелци" , защото беше използвано като описание за българските работодатели.Пак ще кажа , не всичко в западните фирми е цветя и рози. Ако ми дойде музата ,ще разкажа няколко истории на мои и на ММ познати, които решиха ,че навън е  по-по -най, но действителността се оказа друга.

# 63
  • Мнения: 24 467
Добре, де, наистина ли мислите, че западняците са загрижени за нашите шофьори и условията им на труд!?
Загрижени са, че си намаляват печалбата!
...
Много ясно, никой не се е объркал с идеята за грижа, като първостепенна цел.
Друг е въпросът. Вече писахме какъв.

Написах "робовладелци" , защото беше използвано като описание за българските работодатели.Пак ще кажа , не всичко в западните фирми е цветя и рози.
И това никой не го твърди.
Само че там има правила, които защитават в доста по-голяма степен работещите и чието изпълнение се контролира по-добре, в сравнение с тук. Затова и в момента много наши шофьори като си вземат тук книжката и понавъртят 1-2 години стаж се преориентират.
Редно е, след като българският работодател никой не може да го накара да предоставя нормални условия на труд тук, това да стане чрез намесата на органите на ЕС.

Последна редакция: чт, 10 яну 2019, 16:29 от Judy

# 64
  • Мнения: 7 325

I.Hr Може би има и нещо вярно за заплащането, но в нашия случай поне не е там проблемът.
Моля, заповядайте някоя вечер на тир паркинг. Искам да изразите мнение отново след това, за масовката, не за тези, които са ви приятни и с които комуникирате.
Фирмата ни осигурява прекарване на 24 § 45ч пауза вкъщи, при семействата им. Тоест почти всяка събота и неделя са вкъщи, но прибирането в БГ на шофьорите би спомогнало за фалита и на нас, фирмите работещи със страните в съседство. Увеличаване на прибиращите се шофьори =намаляване на курсовете към БГ= понижаване на цените и т.н.
Няма нужда да заповядам на тир паркинг за да придобия идея. Шофьорска дъщеря съм, а и доста време съм живяла в село в което българските шофьори бяха повече от местното население. Да не говорим, че на доста такива съм правила услуги. Та масовката ми е ясна и също така ми е ясно, че тези другите за които аз говоря са абсолютно малцинство. Обаче като намалее работата ще се отсее и персонала. Фирмите ще наемат качествените професионалисти, а овчарите и тряктористите ще си гледат нивите и стадата. И не, няма да фалирате, само приходите ви ще се променят, което няма да е фатално.
Сребърна - аз съм навън и не се занимаваме със собствен бизнес. Действителността е такава каквато си я правим. Та колкото истории за неуспешни опити можеш да разкажеш ти толкова могат да се разкажат и за успешни. Ако искаш да работиш за робовладелец - работиш за такъв, ако не искаш - не работиш. Точно в транспортният бизнес сега работникът диктува условията.

# 65
  • Мнения: 2 433
Значи все пак отговорните към професията си са малко, нищо че ми скочиха повечето за изказването. Познавам и работя и със съвестни шофьори, но те не са много.
При намаляване на транспортните фирми и излизане на много шофьори на пазара на труда, да, ще се види кои са плевели и кои-цветя. Това и ни очаква, не става въпрос за малко намаляване на приходите, факт е, че хотелът е +  разход, но както писах, не това е главният проблем.
Ако месечно има "х" товара DE-BG, които се покриват от съответния брой "у" камиони , при многократно увеличен поток от автомобили (100х"у") и оставане на същия брой товари какво става? Ако има 10 камиона за един товар, кой ще го вземе? Този с най-ниската предложена цена. Няма с какво да си прибереш шофьора, а си задължен да го прибереш и се започва велико сваляне на гащи, докато фалира някой, който е започнал да вози под себестойността си.

ред. За да ме оплюят и другите, превозвачите също са доста глупаво племе, защото ако всички тропнат, че под определена цена не се вози, нямаше да дават сливи за смет..

# 66
  • Мнения: 7 325

Ако месечно има "х" товара DE-BG, които се покриват от съответния брой "у" камиони , при многократно увеличен поток от автомобили (100х"у") и оставане на същия брой товари какво става?
Ами остават товарите за Гърция, Турция, ... които пак ви дават възможност да приберете камионите си.

# 67
  • Мнения: 12 296
... защото ако всички тропнат, че под определена цена не се вози, нямаше да дават сливи за смет..

Мисля, че това е вечен проблем, който не касае само превозвачите. Също така съм почти сигурна, че ако по някакво свръхестествено стечение на обстоятелствата се появи инициатива за подобно нещо, "стачкоизменниците" ще са от нашия регион, защото в крайна сметка, ако има защитни тарифи /и най-вероятно рядко ще ги надскачат/, къде отива конкурентността ни, предимството на евтиния труд?

# 68
  • Мнения: 2 433

Ако месечно има "х" товара DE-BG, които се покриват от съответния брой "у" камиони , при многократно увеличен поток от автомобили (100х"у") и оставане на същия брой товари какво става?
Ами остават товарите за Гърция, Турция, ... които пак ви дават възможност да приберете камионите си.

Значи не сте наясно с цените в бранша. Питайте Гърците, тях успяхме да им съсипем транспорта тотално, км там са =себестойност. Турция не е в ЕС, там седят другояче нещата.
Vapor, като нищо. Но е логично за една и съща услуга да се установи минимум, защото има превозвачи, които са с по един лизингов камион и карат под себестойност цифра време(докато банката го вземе и всичко приключи). Акъл няма как да му прелееш, а после цената, дето е надробил остава, ходи обяснявай на клиентите защо не може другите камиони да возят на същата цена. Та поставяне на някакъв минимум би бил закон против глупостта, може някой да изреве, но той няма да е в час.

# 69
  • Мнения: 886
 Аз няма представа от бизнеса и няма как да имам компетентно мнение.
Но пък си задавам въпроси - Защо е нужно да  се разкарват празни камиони? То само говорим- еко, зелено, вредни емисии...., да ограничим ползването на транспорт и сега хиляди празни курсове на тирове.  Shocked
Няма ли друг начин, примерно да се сменят шофьорите без да се връщат тировете newsm78. Или да има регламент, че след Х дни  курс имаш Y дни задължителна почивка? И после- защо се смята че ще е добре за Германия и Франция? Нали мерките са само за членките на ЕС? Не е ли по- логично Турция и може би Македония и Украйна да се наместят на освободените пазари? Знаем, че при тях условията на труд са още по- зле.

# 70
  • Мнения: 5 000
Няма да се разкарват празни камиони, ще товарят стока за България, Гърция, Турция. От там става проблем и за българските фирми работещи по тези релации. Товарите няма да стигат, цените ще паднат още.

# 71
  • Мнения: 12 296
Аз няма представа от бизнеса и няма как да имам компетентно мнение.
...
 Не е ли по- логично Турция и може би Македония и Украйна да се наместят на освободените пазари? Знаем, че при тях условията на труд са още по- зле.

И аз нямам представа от бизнеса и си разсъждавам теоретично, но помня, че миналата година четох мрачни прогнози за английските превозвачи, които при излизане от ЕС ще имат само някакъв ограничен брой разрешителни да действат на територията му. Не помня цифрата, но да речем ставаше дума, че за  50 000 камиона ще има общо 5000 разрешителни - горе долу такава беше пропорцията. Вероятно същото важи за всяка друга страна извън ЕС - т.е. има някакви контроли за заемане на освободените пазари от външни участници и възможностите май не са особено големи. Преразпределя се основно вътрешно.

# 72
  • Мнения: 5 000
Да, необходими са разрешителни и те от край време не достигат. Преди да влезем в ЕС и за нас имаше, с влизането отпаднаха.

# 73
  • Мнения: 14 617
Нали целият ЕС слушаше и се допитваше до Б.Борисов?останах с впечатление,че е много ценен кадър.Той защо не ги сложи на колене? Mr. Green
Не ме интересуват шофьорите и работодателите им.Те протестират ли за повишаването на цените на горива,ток,вода?Не.Гледат да си вземат печалбата.Ами и аз така като тях.

# 74
  • Мнения: 886
Няма да се разкарват празни камиони, ще товарят стока за България, Гърция, Турция. От там става проблем и за българските фирми работещи по тези релации. Товарите няма да стигат, цените ще паднат още.

 Значи ще пътуват полупразни- така ли? Вместо два пълни примерно три непълни. Това не е ли пак един празен? Или те ще  подбият цените на тези които работят на балканите? Ако е така, това може да доведе до фалити сред последните и съкращаване на персонал който да попълни липсата на шофьори в страната newsm78 Или и те ще емигрират.  Rolling Eyes

# 75
  • Мнения: 5 000
Не ме интересуват шофьорите и работодателите им.Те протестират ли за повишаването на цените на горива,ток,вода?Не.Гледат да си вземат печалбата.Ами и аз така като тях.
Точно така, гледай ти да не останеш гладна.
Аз незнам какъв народ сме! Излезе някой бранш на протест и другите, е мен какво ме интересува? И с учителите беше същото, егати плюването!
Ххххххх, големите могат да издържат да работят известно време на ниски цени, малките не. Кой ще фалира, малките фирми.

# 76
  • Мнения: 15 960
Сега ще ликвидират и този бизнес в България, че да се изнесат на запад и шофьорите. Европа на две скорости. Уж имало свободно движение на хора, стоки и услуги, ама другия път - за богатите и големите не важат основополагащите принципи на ЕС, нагаждат си всичко, както им е угодно.

# 77
  • Мнения: 14 617
Не ме интересуват шофьорите и работодателите им.Те протестират ли за повишаването на цените на горива,ток,вода?Не.Гледат да си вземат печалбата.Ами и аз така като тях.
Точно така, гледай ти да не останеш гладна.
Аз незнам какъв народ сме! Излезе някой бранш на протест и другите, е мен какво ме интересува? И с учителите беше същото, егати плюването!
Ххххххх, големите могат да издържат да работят известно време на ниски цени, малките не. Кой ще фалира, малките фирми.

Точно така реагират:''мен какво ме интересува?''Разбира се,че себе си ще гледам.Ти кого гледаш не,че ме интересува?Всеки прави протест за своя кауза,останалите не го подкрепят.Този филм съм го гледала и няма да водя чужди битки.Цените на стоки и консумативи поскъпват за всички,малцина протестират.Срещу чуждо нашествие,пак седят вкъщи,защото те били ''там''.Както са там,така могат да станат на всякъде.Ок,аз и съм пас.

# 78
  • Мнения: 2 433
Silverstone,
това би обяснило защо бърка и теб:
Веднъж мишката забелязала, че стопанинът на фермата е сложил капан за мишки. Тя разказала за това на кокошката, овцата и кравата, но те всичките и отговаряли:
- Капанът за мишки е твой проблем, а не наш!
Малко по-късно в капана се хванала змия и ухапала жената на фермера.
Опитвайки се да я излекуват, сварили на жената супа от кокошката. После заклали овцата, за да нахранят всички, пристигнали да навестят болната. И накрая заклали кравата, за да нахранят гостите, дошли на погребението.
През цялото време мишката наблюдавала от дупката си, мислейки за нещата, които са чужд проблем, докато не станат твой!


Всичко е толкова навързано на пазара, за да отидеш и да си купиш немско масло и френско сирене от магазина, трябва един от тези, дето не те интересува съдбата/работата им да го закара до там.

# 79
  • Мнения: 5 000
Стоката ще се намери кой да я докара, въпроса е че осигуровките и данъците на 150 000 шофьора, както и заплатата му няма да са в България, обезщетенията за съкращения и безработица ще са от нас. Плоският данък, дори и нисък, няма да е в нашия бюджет. Обслужване, застраховки, лизингови компании, спедиции, всичко това отива. Голям отрасъл е, не можем да си позволим да го губим.

# 80
  • Варна
  • Мнения: 3 359

Сребърна - аз съм навън и не се занимаваме със собствен бизнес. Действителността е такава каквато си я правим. Та колкото истории за неуспешни опити можеш да разкажеш ти толкова могат да се разкажат и за успешни. Ако искаш да работиш за робовладелец - работиш за такъв, ако не искаш - не работиш. Точно в транспортният бизнес сега работникът диктува условията.

Хайде сега си представи , едни 30 000 български шофьора и незнам си колко полски, ако излязат на пазара на труда,  дали и останалите работници ще продължат да диктуват пазара ? Или тия новите и безработните, няма да сринат заплатите и на останалите. Между другото и все повече шофьори от бившите руски републики влизат на пазара, включително молдовски и украински / с български паспорти между другото/ . Наш познат казва ,че има транспортни фирми в Германия, където се комуникира изцяло на руски. Та предполагам, глада за шофьори няма да продължи дълго , а не дай си боже и много български и полски фирми да фалират и да "хвърлят" още няколко хиляди хора да търсят работа.

И друго си мисля, нашите камиони били 70 000 , полските 200 000 . Да речем половината от тях  работят в Западна Европа и  трябва на всеки 20 дни / 3 седмици/  да се прибират по държавите си и да пропътуват по 3-4000 км в посока  , за какво количество допълнителни вредни емисии ще става въпрос ? Пък за хаоса ,който ще се създаде по граничните пунктове не ми се и представя.
А, ако се спести цялата тази галимация, единствения изход е да се преригистрират фирмите в някоя по - централна държава и тогава данъци, осигуровки , наем на площи и прочие, просто няма да са приход на българската държава, а на нечия чужда.
Проблемът е голям, доста последствия за държавата може да има ,не са само за фирмите.

# 81
  • Мнения: 7 325


Хайде сега си представи , едни 30 000 български шофьора и незнам си колко полски, ако излязат на пазара на труда,  дали и останалите работници ще продължат да диктуват пазара ?

А, значи българската/полската фирма като фалира и освободи персонала си и работата/курсовете ще изчезнат с нея  Thinking така ли да разбирам? Или просто испанските ( примерно ) курсове ще останат за испанците и ще има още по-голямо търсене на персонал.

# 82
  • Варна
  • Мнения: 3 359
Ти искаш българските фирми да фалират ,за да има работа за испанските шофьори ?

# 83
  • Мнения: 2 433
Пък и на поляци не им е чак такъв проблема, ако се замислите, от най-далечната точка на Германия до Полска граница са 780км, а същото съотношение за БГ е 2000км.

Ако се изтеглят малките БГ превозвачи от пазара пак ще има кой да вози стоката до магазина, да, но на друга цена май? Както повишаването на цената на тока се отразява на производството и съответно на крайната цена, така и тази на транспорта би се отразила.. е, не в същото съотношение, но със сигурност няма да спомогне за поевтиняване на каквото и да било.

# 84
  • Варна
  • Мнения: 3 359
Българските шофьори работят на малко по-ниско заплащане за български фирми, които работят на по-ниски цени и  превозват за държави, за които колегите им от Испания не биха превозвали. Когато гладните български шофьори излязат на испанския пазар, те ще сринат заплатите и на испанските си колеги, защото ще са съглсни и на по-ниско заплащане, защото нямат работа. Броят на курсовете ще е същият, заплатата на шофьорите по-ниска, печалбата на фирмата по-голяма. Сега разбра ли ме / поста ми е към I. Hr / ? Просто печалбата ще отиде в друга "чужда" фирма, защото тя няма да има разходите ,които ще има българската да си тътрузи камионите на незнам си колко хиляди километри из Европа без нужда ,  защото така повелява "директивата". Пак казвам ,ако излязат българските шофьори на западния пазар, условията на труд няма да останат същите за досегашните "западни " шофьори, това между впрочем вече се е случвало точно на испанския пазар преди десетина години. Питай си познатите какви са им били заплатите преди 2007 г.

Хибискус, и поляци имаше на протеста, предполагам и за тях не е ОК да се прибират до държавата си . Но, за нас и румънците е най-зле . Проблема не ме засяга лично, но ме дразни как някои не виждат по-далеч от собствената си къщичка. Спирам да пиша, и без това писах повече от обичайното в този форум.

Последна редакция: пт, 11 яну 2019, 11:23 от Сребърна паричка

# 85
  • Мнения: 7 325
От 2007 година съм в Испания и имам поглед върху нещата. И не *гладните* чужденци няма да сринат заплатите, защото за едно място няма да се борят двама, трима, петима .... както преди години по времето на голямата криза. А това, че незнаещи езика чужденци се съгласяват на по-малко пари е факт и сега, затова фирмите се делят на ставащи и неставащи. В неставащите има огромно текучество и често излизат из медийте с не хубави новини.
Ти искаш българските фирми да фалират ,за да има работа за испанските шофьори ?
Това е не особено умна провокация, но - не, не искам българските/полските/украинските.... фирми да фалират за да имат работа испанците, искам нещата да се регулират така, че да не се прецакват едните ( в случая тези които взимат по-добри заплати, имат по-добри осигуровки/застраховки и в петък, най-късно в събота сутрин са си при семействата. Щото шофьорите живеещи по камионите 3-6-10 ... месеца са мизерници, бездомници, ядящи консерви и пиещи до несвяст по опиканите паркинги.

# 86
  • Мнения: X
Сега ще ликвидират и този бизнес в България, че да се изнесат на запад и шофьорите. Европа на две скорости. Уж имало свободно движение на хора, стоки и услуги, ама другия път - за богатите и големите не важат основополагащите принципи на ЕС, нагаждат си всичко, както им е угодно.

Ето един грамотен текст, който с факти и данни обяснява защо "пакетът Макрон" ощетява българските шофьори и превозвачи, а не е "подобряване на условията на труд" и удар по "чорбаджиите-изедници".

Скрит текст:
Пакетът за "Мобилност" се сблъсква челно с българските превозвачи, а и не само. Планът на френския президент Еманюел Макрон показва директно как ЕС не само се движи, а и живее на две скорости. Или казано по друг начин, големите страни в Европа диктуват правилата на по-малките. Не, че това е кой знае каква изненада, но сега новите правила загрубяват.

Транспортният бизнес, сам по себе си, е нещо изключително доходно и в Западна Европа има огромни фирми, които генерират милиарди евро оборот на година. В страни като Франция и Германия дори има и недостиг на работна ръка, разбирай квалифицирани шофьори. Пазарът на превози на товари в Западна Европа е доста добре организиран, добре платен и доста подреден. Създадени са правила, които са приети като норма и начин на поведение. И когато нещата не се спазват, може да се търси място за недоволство. Най-вече пакетът за "Мобилност" иска да въведе още ред, но не само.

Ако говорим да не се спи в кабината, въпреки че камионите са оборудвани и с такава цел, ако говорим да се спазва етиката при преговорите да се държи цена, а не да се подбива и да се пести от паркинг и хотел, ако говорим за надлежно изготвени командировъчни, а не просто някакви бележки, то в исканията на Макрон може да се намери логика. Но когато се въвеждат нови изисквания, с цел да се направи транспортният пазар добър за едни и лош за други, това вече е удар под кръста. И точно от това страдат нашите превозвачи. С хотелите, цените и спането може да се направи нещо, и то веднага. На фирмите може да им се увеличат малко разходите, но това би могло да се въведе и спазва.

Големият удар по нашите превозвачи, който нанася пакетът за "Мобилност", е искането камионите да се прибират на всеки 4 седмици в страната, в която са регистрирани.

За шофьорите от Франция и Германия това не е проблем. За страните от Централна Европа също не толкова голям. Но за шофьори от България, Румъния, Полша, Унгария, Литва, Латвия, Ирландия и тн. това не е удобно - и то никак. Разстоянието е голямо и не е финансово осмислено. За да си избиеш едно такова наложено със сила прибиране, трябва да търсиш товар. А това няма как винаги да стане. А да прибираш празен камион само защото има такова изискване, е лишено от здрава логика. И това е повече от удар под кръста за родните шофьори. Ако пакетът бъде приет във вида, в който е заложен, това ще удари пряко над 150 000 шофьори и техните семейства у нас. И това е причината за протест в Брюксел на българските превозвачи.

Протестите, които бяха организирани в България, не получиха желания отзвук. И така се стигна до присъствието на стотици камиони в Брюксел, където няма как да не бъдат чути.

Иначе дебатът за приемането на пакета за "Мобилност" 1 още тече, така че има как той да бъде променен в такава посока, че да не засегне лошо българските шофьори. И именно това е целта на днешния протест.

И за да не бъдем само черногледи, трябва да отбележим, че има и изход от ситуацията, ако пакетът бъде приет във вида, в който е. С думи прости, ако шофьорите трябва да се връщат на всеки 4 седмици. И решението е просто, но е обвързано с добро планиране и организация, а това няма да е по силите на малките фирми в транспортния бранш. Под малка фирма е редно да разбираме юридическо лице, което има 4-5 камиона. Ударът от пакета ще се стовари именно върху тези малки фирми.

А какво е решението ли? Просто всяка голяма транспортна фирма ще си направи представителство или ще основе своя фирма, да кажем, в Германия или Франция. За една голяма фирма това няма да е проблем. Казваме голяма, защото ако фирмата има 500 камиона, от които 100 карат във Франция и Германия, просто ще ги отдели в новата фирма и тя като е със седалище в Германия, примерно, камионът няма да има нужда да се връща в България, а ще се връща до офиса на фирмата в Германия.

Това всъщност е големият и ненужен разход, който иска да въведе Еманюел Макрон. Да, регистриране на фирма в Германия води след себе си и други неща - плащане на данъци в Германия, минаване на преглед в Германия, получаване на сертификати в Германия. И това са все неща, които са свързани с въвеждане на повече ред. Защото е ясно, че в България камионите минават фиктивни прегледи само по документи, сертификатите не се следят и т.н. Е, в Германия това няма как да мине. Ето това е причината големите фирми по-скоро да успеят приспособят, ако пакетът мине. Те имат камиони, имат и финансов ресурс.

И тук се връщаме пак на думата за малките фирми, които нямат парите да си направят офис, да имат гараж, да имат паркинг и т.н. За тях това връщане до България просто е убийствено. И е редно да очакваме да има фалити. Ето това е най-голямото притеснение. За тях опцията е да правят сдружения. Това е най-разпространеният модел на търговски дружества в Германия. Много малки фирми се обединяват в сдружение, като всеки си поема сам счетоводство и осигуровките и така те ще могат да карат. Това е факт. Няма да е лесно, но опции винаги има.

Иначе пакетът е ясна форма на дискриминация към малките страни в ЕС, за които връщането на камионите не е опция. "Европа" ни удари веднъж с двоен стандарт в храните, който бе доказан. Сега ни удрят с нарочното въвеждане на ограничения, а иначе говорят за обединен ЕС. Малкият си остава малък в Европа, това е горчивата истина. А колкото до Макрон, "жълтите жилетки" му показаха пътя. Днес и нашите шофьори ще облекат "жълти жилетки", за да му припомнят, а и не само на него, че Европа не е само Западна и хората не се движат на две скорости.

https://dnes.dir.bg/obshtestvo/planat-makron-i-balgarskite-prevo … mHm_Sq2ryRVaW_0mo

# 87
  • Мнения: 15 960
Ти искаш българските фирми да фалират ,за да има работа за испанските шофьори ?
Това е не особено умна провокация, но - не, не искам българските/полските/украинските.... фирми да фалират за да имат работа испанците, искам нещата да се регулират така, че да не се прецакват едните ( в случая тези които взимат по-добри заплати, имат по-добри осигуровки/застраховки и в петък, най-късно в събота сутрин са си при семействата. Щото шофьорите живеещи по камионите 3-6-10 ... месеца са мизерници, бездомници, ядящи консерви и пиещи до несвяст по опиканите паркинги.

Няма как да стане, без да фалират нашенските фирми. Те са на пазара, защото предлагат по-евтина услуга. С новите промени услугата им ще се оскъпи и изравни със западните цени, така че ще си загубят ангажиментите. Ще си извоюват нашите шофьори условия като на западните си колеги, с един кусур само - ще бъдат безработни. Който е искал да работи в западна фирма, вече е заминал. Тукашните си искат в България. Сега както пишат тук, тези шофьори или ще виснат безработни, или ще отидат да плащат данъци и осигуровки на запад и да си харчат там парите. И аз не искам тук да се продават боклуци на ниски цени, а нашите производители да фалират, ама няма как и ние като Макрон да внасяме предложения например за ограничаване на вноса .

# 88
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 170
Ето един грамотен текст, който с факти и данни обяснява защо "пакетът Макрон" ощетява българските шофьори и превозвачи, а не е "подобряване на условията на труд" и удар по "чорбаджиите-изедници".
кой европейски пакет не е ощетил българите ?
то не бяха пъпки по кравите, грипове по птиците, чума по свинете, кривите краставици, разни стандарти за храните, по-скъпи цени за един и същ продукт там и тук, качеството, първа-втора скорост, предверие за Шенген ....   сега и шофьорите.

# 89
  • Мнения: 3 890
Естествено, че когато европейски корпорации решат да погълнат някой наш бизнес, ще облекат намеренията си в човешки ценности. Няма да кажат: "Бе нещо конкурентни сте ни. Затова мислим първо да ви притиснем до стената и ако работата се получи полсе и ще ви купим". Такива неща не се говорят официално. Нима когато при приватизацията комсомолци на по 30 години, сдобили се с предприятия незнайно как, продаваха на чужди компании, някой каза, че цялата ни работеща промишленост се поглъща от европейския корпоративен свят? Не. Говорели са ни най-вече как чужденците (! Имаше период когато се посирахме от умиление като чуем, че някой е чужденец) ще инвестират, ще осигурят пазари и по-добри условия на труд.

Е, осигуриха по-добри условия на труд. Факт е, че повечето големи чужди компании спазват трудовото законодателство. В санитарния минимум. Но на фона на нашите местни бизнесмени, работещи най-вече в сивия сектор, изглеждат направо бели и добри.

Но пропускаме колко съкращения провежда чуждия инвеститор. И как в крайна сметка подобрените условия на труд са дреболия на фона на това, че печалбите занимават навън. Пък ние тук се радваме на заплатки. Заплатки добре, ама парЕ в държавата трябват. За да има качествено зравеопазване, образование и пр.

 Така е устроен човекът. Гледа първом себе си и челядта да оправи. Кола да купи, абитуриент да изпрати, кибитка да си вземе с кредит, а после и на чавето да подсигури... А за всичко това си трябва подсигурена заплатка. Кой ти гледа държавата. Тя е далечно отвлечено понятие. Тук и сега тече животът. Важно е заплатки да има и добри условия на труд.

Условията на работа на шофьорите не са добри. Но това не се преборва като козируваш на чужди корпоративни интереси.

# 90
  • Street of Dreams
  • Мнения: 13 470
Подкрепям протеста и една голяма част от мненията тук. Не от днес съм евроскептик и виждам как сложиха на колене и онищожиха не един бг сектор. А като вляза в техните супермаркети и видя цени, много по-високи от тези в Германия на продукти, чието качество беше доказано по-ниско за нас, се вбесявам.

Не ми пречи, че собствениците на транспортни фирми били богати. Който е намерил начин да изхранва 150 000 СЕМЕЙСТВА и да влива данъци в тази държава, си заслужава хубавата кола и голямата къща. Не завиждам, нека има повече такива.

# 91
  • Мнения: 12 296
Подкрепям протеста и една голяма част от мненията тук. Не от днес съм евроскептик и виждам как сложиха на колене и онищожиха не един бг сектор. А като вляза в техните супермаркети и видя цени, много по-високи от тези в Германия на продукти, чието качество беше доказано по-ниско за нас, се вбесявам.

Когато ЕС е просто търговски съюз, обаче с общи разпоредби нищо друго не би могло да се очаква. Вероятно колкото повече вървим в тази посока, толкова повече ще гледаме да прецакаме другарчетата си по търговски съюз.

# 92
  • Мнения: 15 960
Точно пък ние тепърва да прецакваме? Може би ще налагаме разни пакети в наша полза?

# 93
  • Мнения: 12 296
Точно пък ние тепърва да прецакваме? Може би ще налагаме разни пакети в наша полза?

А, конкретно ние, в смисъл на България - не. Въпреки че като гранична държава също бихме могли да държим някаква карта - ако вървим към основно търговски съюз.

# 94
  • Мнения: 3 890
Никакъв съюз не ни требе с англосаксонци и викинги. Освен ако под търговски съюз се схваща да купуваме от тях само това, което искаме. Щото сега е лееекинко обратно - купуваме каквото евросъюзът ни наложи, че ще ядем, пием, перем, чистим. По силата на този търговски съюз към страната ни потекоха реки от химии, аспартами, палмови мазнини, Е-та и бог знае още какво.

Оглупялата Англия не произвежда почти нищо, без което да не можем. Виж с викингите е по-друга работата. Знаят как се правят всякакви машини. И все още ги правят недостижимо добре. Нищо друго не ни трябва от тях.

Ние на тях сме им необходими, не те на нас. Като пазари. Собствените им отдавна са тесни за печалбите, които искат да реализират. Все още чупят стойки, внушавайки ни, че без тях не можем. Ама пък и ние се понаучихме кое-как. Даже и заклетите фенове вече съзнават някои детайли. 

# 95
  • Мнения: X
Виж с викингите е по-друга работата. Знаят как се правят всякакви машини. И все още ги правят недостижимо добре. Нищо друго не ни трябва от тях.


Под "викинги" да нямаш предвид германците? Grinning Защото от тях колкото внасяме, толкова и им изнасяме, но много голяма част от стоките, които превозват българските превозвачи се пренасят от и до държави в ЕС, различни от България. А ако го няма ЕС или ние не сме в него, ще пренасят цаца от Варна до София и може би шарена сланина на обратно.

# 96
  • Мнения: 24 467
По-скоро така се казва на скандинавците. Може и датчаните и холандците /условно/ също да се причислят. Етимологично викинг е "човек от фиорда". Но знам ли кой какво и на кого казва из нета.
Май нямаме много гъсти търговски отношения ние с тях.

Последна редакция: чт, 17 яну 2019, 09:08 от Judy

# 97
  • Мнения: X
Викингите са датчани, но тя имаше предвид съседите им на юг явно. Blush

# 98
  • Мнения: 24 467
Много южни тия викинги тогаз.  Laughing
http://teenportall.com/5437-koi-sa-vikingite/
Почудих се защо не разбирам това, за машините, и взех да си изброяван наум какво правят норвежци, шведи, датчани и холандци, което ние внасяме от тях. Сетих се за холандски стоки от тези предимно - машини за земеделска обработка, електронни устройства. И автомобилите на шведите, които за мен са едни от най-добрите.

Последна редакция: чт, 17 яну 2019, 09:08 от Judy

# 99
  • Мнения: 3 890
Викингите са датчани, но тя имаше предвид съседите им на юг явно. Blush
Викинги, вандали... все са ми едни. 
Твоето стана малко като "Тук авторът е искал да каже".
Но пък действително ми е интересно това, което изнасяме за Германия. Ще се радвам да науча.

Judy, честно да ти кажа и аз ти се позачудих. Харесваш автомобилите на шведите пък... Дори Volvo са се пръкнали като подразделение на друго тяхно производство (SKF). Не, не само нещата, които можем да видим и пипнем в мола или на околовръстното. Иначе всеки като го плеснеш зад врата ще се сети за Икея, H&M, Електролукс, но това не им е всичко. Те са популярните им неща.

# 100
  • Мнения: 24 467
Кое е чудното? Пояснявам кои са викингите. За да не се губим в превода.
Скрит текст:
Говориш за машини. Въпросът беше кой ги произвежда.
Останалите стоки, извън машините и особено автомобилите, споменатите в последния пост молове и стоките в тях,  особено парцали и нискокачествени мебели - ширпотреба, съвсем са в страни от темата. Тях въобще не ги обсъждам.

# 101
  • Мнения: 3 890
Ами на мен лично малко ми е чудно да се позачудваш какво произвеждат шведите при условие, че харесваш автомобилите им. Изброявала си наум какво произвеждат холандци, шведи и т.н. И какво изброи?

Произвеждат и доста по-сериозни неща от парцалките.
Или някой се опитва да каже обратното? Успя ли междувременно да видиш какво е Atlas Copco, SKF?

И за да се върна на темата - добре е да търгуваме с тях. За съжаление обаче дори не толкова търгуваме, колкото им позволяваме да ни изкупуват.

# 102
  • Мнения: 24 467
Не "какво произвеждат" беше твоят въпрос. И не на него отговарям или търся отговор.

Той беше: "
Цитат
Знаят как се правят всякакви машини. И все още ги правят недостижимо добре. Нищо друго не ни трябва от тях.
" - като тук упомена "викингите". Т.е. какво от произведеното от тия добри хора ползваме ние.
Важното всъщност беше да се уточни какво имаш предвид под "викингите" - да върна диалога в руслото му.  Grinning Защото очевидно това не са германците. Конкретно ти тях ли имаше предвид или някой друг? Това беше въпросът.

# 103
  • Мнения: 3 890
По-скоро така се казва на скандинавците.
И така.... Ако цитирам самата теб, можем ли да приемем, че взетата за пример Швеция отговаря на критериите? Нещо не те разбирам... Опитваш се да ми кажеш как МАШИНИ тази страна не произвежда или ако да, то е слаба работа, а?

# 104
  • Мнения: 24 467
С две думи, че става досадно - кого имаше предвид под "викинги", та да знаем за кого си говорим. Това питах.  Laughing

Скрит текст:
За Икея, НМ, моловете и сие не съм обелвала и дума, за тях си има теми в продавалниците.  Sunglasses

Последна редакция: чт, 17 яну 2019, 12:46 от Judy

# 105
  • Мнения: 3 890
Моята теза е, че макар да живеем в наистина глобализиран свят,  можем и без някои неща от Европейския съюз. И визирах безполезните им храни-боклуци. Предлагани във веригите им, монополизирали пазара ни. От друга страна имат и някои добри неща, заради които си струва да се търгува. (въпросните неща, които повдигнаха темата за викингите и машините)
Скрит текст:
Досадно е наистина. Но малко размяна на информация на никого не вреди. Сигурно се очакваше да бъда по бели гащи. Не, облечена съм.
Веднъж беше въпросът какво разбирам под викинги. Втори път пък беше  какво от производството на "тия добри хора ползваме ние".
Но темата е за нашите превозвачи. Аз лично се чувствам глупаво, че докато сме против пакета Макрон, на практика укрепваме статуквото на един сенчест бизнес в България. Така никога няма да научим работодателите си да са малко по-стегнати в кръста. Получава се като нещо, което трябва да изтърпим, в името на друго, по-голямо. За мен лично да не нахълтат и да изкупят с времето транспортните фирми е важно. Пък как ще научим българския бизнес да спазва трудовото ни законодателство не знам. Важно е, ама май сме ги изтървали съвсем.

Общи условия

Активация на акаунт