Липса на концентрация в начален курс

  • 4 622
  • 18
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 4 577
Искам да си сверя часовника с други родители. Синът ми е втори клас.  В първи ходеше с голямо желание на училище,  адаптира се бързо и се справяше много добре. Във втори клас започна да мрънка и да не иска да пише домашни. Няма някакви особени трудности с материала,  но много бързо му доскучава, постоянно става от стола,  измисля си всякакви причини само и само да не учи. Няма проблем с учителката или с децата. В училище също не внимава достатъчно, пише хаотично с грешки от недоглеждане. Вече има две контролни с изключително глупави грешки, например изважда две числа,  а после пише сбора им, при пренасяне на следващ ред забравя някое число и подобни. Не ходи на занималня, спи достатъчно, майка ми му помага с домашните, но има сериозна съпротива от негова страна.  Говорим, опитваме се да представяме материала по по-атрактивен начин, но не се получава. Страхувам се, че ще започне да натрупва пропуски и ще стане по-лошо. Проблемът не е в разбирането, а в съсредоточаване и мотивация. Съвети?

# 1
  • Мнения: 8 905
Доста деца са така. Включително и моето /към момента четвърти клас/.

Една начална учителка ми обясни,че всичко се дължи на масовата употреба на технологии. На децата просто им е скучно. Много зависи и от подхода на самия учител.
Разбира се, няма как да не се пишат домашни.
В един момент дъщеря ми просто осъзна, че трябва да го прави... Към момента се подготвя сама за училище, но с огромно нежелание. 

# 2
  • Мнения: 28 874
Моят съвет е да го запишете на занималня. С учителка и други деца е различно, отколкото вкъщи с мама/баба/тате/бате. Вкъщи се глезят и кривят, в училище е по-различно.

Ако имате възможност за частна с по-малко деца, по-добре е. Тези в училище също не са лоши, стига да попаднете на строга госпожа. Peace

# 3
  • Мнения: 4 577
Занималнята не ми е опция. Синът ми ходи три пъти седмично на физиотерапия по средата на деня, има и специфики в хранителния му режим. Замислям се и за частен учител вкъщи, но ще ми излезе златно. Все пак ми се иска вече да почне да изгражда самостоятелност, а не някой да му виси постоянно на главата.

# 4
  • Мнения: 28 874
Не е лошо да изгради самостоятелност, но за мен лично това не би могло да стане на тази възраст. Щом има други ангажименти, наистина занималнята не е вариант. Опитайте с поощрение - Примерно ако си реши задачите бързо и вярно, ще му се разреши половин час да играе на нещо.

Моят син е първи клас и положението е подобно. Разсеян, бавен, подхваща сто неща, занимава се с всичко странично, само не и с учене. Но поне ходи на занималня и уж си подготвя уроците там. То ще си покаже.

Доколкото знам втори клас е най-трудния за децата.  Peace

# 5
  • Мнения: 4 577
Пълна самостоятелност не е възможна на тази възраст, но да седне и да напише цялото си домашно по математика, без възрастен в стаята, който да го подканя и да го коригира,  мисля, че е напълно изпълнимо . Пробваме със стимули, но все по-слабо действат.

# 6
  • Sofia
  • Мнения: 4 459
И при нас е подобна ситуацията. Не мисля, че има рецепта. Гледам да го следя поне да не ходи лбез домашни и да не се изложи. Не успявам да го стимулирам. Имаше две забележки от началото на годината по Човекът и природата и Човекът и обществото за много ненаписани домашни. Стои и ме гледа, изобщо не се смущава. Щял да ги напише. Сега е в трети клас и по тези два предмета е с други учителки, преди всичко при класната беше. Съответно домашните по тях не се пишат в занималнята. И човекът просто не преценил, че трябва да ги носи у дома. Сега вече го следя. Не ми е приятно, ама явно така ще е. Учителката по немски също се оплаква от разеяността му. Само класната е доволна. Много го хвали. Някак съм се примирила, че е такъв и не се надявам за самостоятелност скоро.

# 7
  • Мнения: 7 214
На първо време се сещам за две неща:
1. Може да прави номера на баба си. Бабите са по-мекушави и на внуците им минавт номерата. Променете ситуацията, ако имате възможност и вижте дали ще има резултат.
2. Помолете госпожата за смяна на мястото в клас. Може да има проблем, ако е на по-заден чин или е с дете, което му пречи.

На моя син и в първи, и във втори клас му беше трудно да стои на едно място и да пише домашни вкъщи. Пише 5 минути и става да се разхожда, което пък лично мен ме побъркваше. Лека полека към трети клас нещата се промениха. Стана по-самостоятелен и отговорен.

# 8
  • Майничка
  • Мнения: 12 483
Бързо губят интерес, не само на тази възраст, но и в по-сериозна. Въпреки това, наистина сега е правилният момент да се поставят основите на самостоятелното учене, докато предметите и учителите са малко.
В помощ са строгите правила и разпределение на времето, към които да са съпричастни всички (защото понякога бабите са склонни да пускат гювеч). Щом се разсейва лесно, тогава редувайте в по-кратки периоди учебните предмети. Обаче телевизор, таблет, телефон - след приключване на задачите. Дневен режим с отмятане на изпълнените задачи и седмичен бонус за спазена програма понякога са добре работещи варианти.

# 9
  • Мнения: 4 577
Бабата е цербер Simple Smile. Никакви телефони, таблети, телевизор не са достъпни преди вечерта.  И без това има малко време в три от пет дни за подготовка.  Но разхождането до тоалетна, да пие вода, да си смени химикалката, да се присети, че нещо е паднало от последното построено Лего и т.н. - в това е специалист. Явно не е единствен случай и просто трябва повече търпение и методичност.

# 10
  • Мнения: 4 731
Хайде и аз в темата със същия проблем. Синът ми е 6-годишен първокласник и писането на домашни е цяла драма. 15 минути кандардисване, след което се започва ‘гладен съм’, ‘жаден съм’, чоплене на гумата, разглеждане на глобуса, люлеене на стола (с колелца е), докато не падне... Преди да седне, специално махам всичко, което може да го разсее от бюрото. Ако няма нищо, започва да разказва нещо си. С материала няма проблеми. Оценките му са доста над средното, но си има за допълнително учене у дома - няма как да минем само с писането на домашни. Дисциплината в клас е под всякаква критика - говори, разхожда се, разсеян е. На занималня не става да ходи - там пише домашните на две, на три и после се налага у дома да пренаписва, по математика няма кой да му прочете условието на задачата, а задачите са такива, че не е очевидно какво се иска в тях.

Няма много неща, от които мога да го лиша. Не използва абсолютно никакви електронни устройства, не гледа телевизия, много рядко гледа ютюб и само филми на английски заради езика. Засега работи системата: сядай да учиш, защото иначе няма да отидеш на футбол, театър, гости,... (според случая), но се чудя докога ще трябва да го заплашвам, за да свърши нещо. Много е досадно. Засега отдавам нежеланието му за работа у дома и лесното разсейване на това, че е малък - на 6 години и 3 месеца е. И все пак след празниците ще се видя с педиатърката му, за да споделя моите притеснения и да чуя мнението й. Да не се окаже, че се заблуждавам и проблемите му не се дължат на възрастта и емоционалната му незрялост.

Ще следя темата.

# 11
  • Мнения: 3 495
И моето дете е за тук. Липсата на концентрация в първи клас при нея беше абсолютна. Сега във втори е доста по- добре. Има тестове, на които до половината е решила без грешка и дотам. За втората половина е отишла някъде. Госпожата в чудо се е видяла. Миналата година всичко беше зле. Аз все мислех, че не разбира, за такава я обявиха и някои специалисти. Госпожата казваше, че няма никаква концентрация. И наистина тази година е различна, въпреки че още и липсва съсредоточаване. А как да го постигне не зная. Ще следя за идеи

# 12
  • Мнения: 4 577
laurentin, а според теб само на израстването ли се дължи положителната промяна  от първи клас?
Nedinka,имам няколко познати, чиито деца тръгнаха на училище на 6 и всички имаха сходен на вашия опит. Емоционалната зрялост е различна.

# 13
  • Мнения: 4 731
laurentin, а според теб само на израстването ли се дължи положителната промяна  от първи клас?
Nedinka,имам няколко познати, чиито деца тръгнаха на училище на 6 и всички имаха сходен на вашия опит. Емоционалната зрялост е различна.

Уф, емоционалната зрялост ни е зле, много зле. Тестовете, които сме правили, показват много висок коефициент на интелигентност, което на тази възраст всъщност показва единствено и само потенциал. Обаче емоционалната незрялост скапва всичко. Особено когато е уморен, започва да хленчи, да си измисля, като чете, да бърка знаците по математика. Вчера преди обяд седна и всичко свърши без подмотване. После ходихме три часа в планината и следобед беше потресаващо - свличане по стола, хленчене, четенето и писането направо плачевни.

# 14
  • Мнения: 3 495
TafTaf отговорът ми е не знам. Факт е, че има положителна промяна.
Учи по един и същи начин. С мен. Не ходи на занималня. Но го има момента, оставяне сама в стаята и детето учи само. Е, вика и за помощ, не иска, лигави се. Но разликата с първи клас е от небето до земята. Тогава беше абсурд да направи нещо дори с мен.
Направи ми впечатление, че когато е болна( случи ни се веднъж за 5 дни) аз и преподавах материала. Не съм педагог, но не ми е труден материала. Имаше тест веднага след отсътрвието и се справи отлично. А госпожата в училище е много добра, в елитно училище за нашия  град е детето. Та си мисля, че на моето дете му идва в повече стоенето в клас, уморява се и изключва. Спира да приема.
Да се допълня. Моето дете е родено ноември, недоносено, реално за следващата година. Попадна в клас,  от който голяма група деца са родени януари и февруари. Тя дефакто е почти година по- малка от тях.

# 15
  • Мнения: 4 731
Здравейте. Минавам да споделя какво научих онзи ден от една приятелка за подобряване на концентрацията. Когато детето седне на бюрото и преди да започне да пише домашни, гледа за известно време концентрирано в една чаша с вода. Вчера пробвах този метод на три пъти и сякаш детето беше по-съсредоточено. Тази вечер ще изпробвам как и дали работи методът, когато детето е уморено, но трябва да напише домашните.

Приятен ден!

# 16
  • софия
  • Мнения: 78
Никакви телефони и таблети.Спорт и разходки. И малко от стария добър бой.

# 17
  • София
  • Мнения: 5
Вчера преди обяд седна и всичко свърши без подмотване. После ходихме три часа в планината и следобед беше потресаващо - свличане по стола, хленчене, четенето и писането направо плачевни.

Всеки човек е различен, но ще дам личен пример. Никога не съм бил мотивиран в училище, но поне слушах. Пишех домашни само насила. След 8 клас спрях да пиша, защото никой не ме контролираше. Когато влязох в университет следвайки нещо, което ме вълнува се получи същото - липса на концентрация и мотивация. Това, което открих, е че се влияя от нивото на натовареност през деня. Ако излизам през деня, говоря с много хора и ползвам компютър значително ми пада желанието за работа. За това в дни, когато знам, че ще имам много контакти през деня отбягвам учене веднага, след като се прибера. Също така започвам с най-лесното докато не се разработя и не уча повече от 1 час. Или разбивам работата на много малки задачки и за свършена работа се награждавам с компютърни игри.

# 18
  • София
  • Мнения: 17 591

Ами... нормално е.

Общи условия

Активация на акаунт